Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    mpje
    een vage streep is toch ook gewoon een streep? gefeliciteerd?
    Ik weet niet of jullie hier ook last van hebben, maar ik kan slecht jullie namen uitelkaar houden. Ik lees alle nieuwe berichtjes en ik wil wat antwoorden maar dan weet ik alweer niet meer wat!
    Mijn geheugen is een zeef.

Waarom zou iemand nou iets vervelend schrijven over een ander, is het misschien jaloursie omdat je alwel zwanger bent! Nou lekker laten gaan hoor! Daar heb je niets aan zulke figuren.

Ik kwam net terug van een afspraak en daar was een zwangere vrouw met een mooie buik en ik baalde gewoon dat ik niet zwanger ben!
    Niet te geloven he, ik was gewoon vergeten dat ik zwanger ben!
    (mijn kinderwens bestond echt al wat jaartjes)
    Ik ben toch zo gelukkig met mijn zwangerschap. Nou weltrusten

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    mpje: een streep is een streep, licht of donker het blijft een streepje! En welkom hoor!

hier verder goed geslapen nu dus op naar dit drukke weekend.......
    ff adviesje nodig: ik werk soms met gevaarlijke stoffen dus ik moet het eigenlijk al aan een collega vertellen. Zouden jullie dit nu ook al doen?

3. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    oh ja en hier zijn de darmen ook van slag.......

4. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hoi meiden, ik ben al weer vroeg klaarwakker, normaal ben ik echt geen ochtendmens :confused:
    Maar nu het volgende, vanochtend ben ik ineens helemaal niet meer misselijk en voel ook verder niks. Nu maak ik me gelijk zorgen! Is dit wel normaal?
    Ik heb vannacht wel beter geslapen, nu eens 6 uren aan één stuk door en voelde me eigenlijk kiplekker. En toen begon ik te piekeren of het allemaal wel goed zat etc.
    Ik voel vandaag eigenlijk helemaal niks.
    Als je eenmaal misselijk bent "hoor" je dat dan niet elke dag te zijn?
    Gister net een beetje aan het idee gewend en ik ga steeds meer erover nadenken. Wil zo'n zwangerschapsboek gaan halen om alles in op te schrijven. Voor je het weet ben je het vergeten.
    En dat geheugen, ja heb ik ook last van. Ik kan nog niet alle namen onthouden hier, komt vast wel!
    Ik was dus al vroeg weer klaarwakker en heb nog 2 uren geprobeerd de slaap te vatten maar dat lukte niet.

X Nikkie

5. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedemorgen meiden,

@MamavanJordy,
    Jammer zeg dat je ouders zo lauw reageerden. Maar misschien moeten ze het inderdaad nog even tot bezinning laten komen! Ik weet zeker dat ze echt wel blij zijn hoor meis......
    Geeft niet hoor meis van die praat haha.... Ik ben wel wat gewend....

@Bianca84,
    ohhhh haha dus jij hebt ook last van winderigheid? Nou gelukkig ben ik dan niet de enige.

@Mpje,
    Ze zeggen een lichte streep is ook positief toch? Hoe was je test vandaag? Was de lijn al iets donkerder....
    Alvast van harte welkom hier meis! En alvast een voorzichtige felicitatie!

@Wuppie,
    Omdat jij met gevaarlijke stoffen werkt zou ik het toch maar tegen je collega zeggen. Of eerst even bij de topic verloskundige even de vraag stellen. Zo weet je natuurlijk ook meer.....

@Nikkie,
    Jammer is dat he, dat je niet misselijk bent 's ochtends en dat je helemaal niets voelt. Ik begrijp precies wat je bedoelt meis! Ik voel ook bijna niets geen misselijkheid, wel dat me borsten erg pijn doen maar hebt 's ochtends echt nog nergens last van gehad..... Nu denk ik laat het maar komen hoor, dan weet ik dat er iets aan de hand is in mijn buik.... Maar iedere zwangerschap kan zo verschillend zijn meis. De ene vrouw heeft daar last van de andere vrouw weer daar van...... Misschien dat het nog moet komen, en anders krijgen we een makkelijke zwangerschap. En misschien komt alles nog meis, ben je morgen weer harstikke misselijk.......

Vanmorgen was ik er al om 5.15u uit. Hubbie ging vandaag naar de TT in Assen. Hij vroeg of ik er vanmorgen ook even uit wilde gaan. Ja tuurlijk kom ik er uit..... Dus heb even zijn brood gesmeerd en hubbie ging zijn motor uit de schuur halen. Nee, wat denken jullie? Start die motor niet. Hubbie natuurlijk helemaal in de stress.... Ik zeg tegen hem moet je niet zoals een scooter (haha dat weet ik nog van vroeger) ook je linkerhandrem in knijpen en dan op dat knopje te drukken voor het starten? En ja hoor die motor deed het haha haha....... Hij zegt dat is normaal nooit, als die motor maar in zijn vrij staat dan start hij altijd...... haha het zal wel.....

Dus ik hierna weer lekker terug naar bed. Kon ik natuurlijk niet meer slapen.. pffffffffff Ik volgens mij zeker tot 7.00u wakker gelegen en toen alleen maar hazenslaapjes gehad... dan weer slapen dan weer wakker dan weer slapen dan weer wakker....... Dus om 9.30u maar weer uit bed gegaan...
    Het enige wat ik voel is mijn borsten en nog een beetje krampjes in mijn buik, maar ik ben echt vorige week zaterdagochtend misselijk geweest maar toen wist ik nog niet eens dat ik zwanger was. Daarna ben ik niet meer misselijk geweest...... Komt dat misschien nog? Of maak ik me nu weer zorgen? Ik ben toch zo onzeker....
    liefs Divi

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Divi: heb ik ook die onzekerheid hoor. Het is de eerste keer en als ik dan niks voel denk ik gelijk: gaat het allemaal wel goed etc. Omdat ik hiervoor wel af en toe misselijk was. Maar een vriendin zei al dat het niet altijd zo hoeft te zijn.
    Als verder alles goed gaat hoef ik niet perse misselijk te zijn, liever niet! Volgende week de HA maar bellen weet niet of ik er langs moet of dat het telefonisch kan en dan een verwijzing voor de VK krijg ofzo.

Mama van Jordy: ja een beetje een rare reactie van je ouders. Weet je zelf waarom? En misschien komt het nog idd. Maar wel jammer, de eerste reactie kun je nooit over doen!

Ik denk dat mijn ouders perplex staan ze weten helemaal niet dat wij er mee bezig zijn. Bovendien ben ik aan het solliciteren voor een andere baan. Zij maken zich gelijk druk of alles wel goedkomt etc maar zullen ook wel blij zijn maar moeten eerst aan het idee wennen denk ik. Ff relaxed hoor. Ik maak me geen zorgen. Mijn vriend heeft een baan en ik kan nu gelijk op een baan voor minder uren solliciteren. Ik geloof er gewoon in dat alles goedkomt. We wilden het al zolang en toen het met mijn vorige baan misliep wilden we onze kinderwens eerst uitstellen maar toch niet gedaan. En nu dus zwanger en we zijn er hardstikke blij mee! Daar gaat het om.

Ben benieuwd of er vandaag of morgen nog meer maart mama's bijkomen.

Het is trouwens volle maan vandaag meiden, vaak slaap je daarvoor ook minder goed. Ik heb er altijd wel last van. Ik heb me wel eens verdiept in dat soort zaken.

Nou ik ga achter de computer weg, het is zo verslavend op dit forum! Ik heb ook nog niks gedaan. Mijn vriend is weg te vissen vanochtend en vanmiddag doen we wat boodschapjes en wat dingen in huis.

Haha wat een giller zeg met die motor van je vriend! En dan niet even dank je wel zeggen zeker want hij voelde zich vast wel lullig! Hihi. Gelijk zeggen: dat doe ie anders nooit hoor :D

X Nikkie

7. WendyD2003

28 jun 2007
    48
    0
    0
    Mpje :idea: Een vaag streepje is inderdaad een streepje, maar ik snap je onzekerheid hierin. In elk geval welkom! En succes met duidelijkheid krijgen.

Faith and Hope :idea: Hahaha geweldig meid. Ik kan het me helemaal voorstellen. Vergeten dat je zwanger bent... Het is echt iets waar je aan moet wennen he.

Wuppie :idea: Hoe pril het ook nog is, ik zou het nu JUIST aan een collega (of je leidinggevende) vertellen meid. Met gevaarlijke stoffen werken is niet niks. Ik persoonlijk zou geen enkel risico willen lopen. Dan maar iemand op de hoogte.

Nikkie :idea: Die onzekerheid herken ik enorm.Dat heb ik dus ook. Ik heb misselijke dagen gehad, maar de laatste paar dagen helemaal niet meer. En ook al helemaal niet in de ochtend. Eerder voor het naar bed gaan. En nu ook niet echt meer. Dus ik ben ook erg ongerust.
    Oh ja... ik heb ook een zwangerschapsdagboek, maar schrijf er nog niet in voordat ik iets meer duidelijkheid heb. Ik hou dus alles bij in een bestandje op de PC. Zo kan ik niets vergeten, maar hou ik het dagboek nog even leeg voor het geval het mis gaat.

Divi :idea: Ook helemaal herkenbaar. Vanmorgen zei ik nog tegen mijn mannetje dat ik graag wat kwaaltjes zou hebben zodat ik dan weet dat er iets gebeurd. Maar hier ook niets. Gisteren heb ik me er enorm zorgen over gemaakt en wil proberen dat vandaag wat minder te doen, maar het is heel moeilijk.

Vandaag hebben wij met mijn oom en tante afgesproken. Heel raar dat ik dan nog niets kan zeggen. Hahaha. Maar dat komt later wel. Verder wordt het een rustig dagje.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,
    Wendy

8. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Nikkie,
    Nee inderdaad je hoeft inderdaad niet misselijk te zijn als je zwanger bent. Het kan echt per vrouw verschillen.

haha dat zei hubbie echt, dat doet die motor nooit haha haha........ Maar ik ben blij dat de motor startte......

Probeer lekker te genieten meis. Misschien komen al die verschijnselen nog wel .....

@WendyD2003,
    Heb jij ook helemaal geen symptomen? Me borsten dat is het enige wat zeer doet en voor de rest wel een druk op mijn buik en wat krampjes maar voor de rest niets......
    ja inderdaad meis het is moeilijk. Je wilt zo graag genieten maar je maakt je toch vreselijke zorgen of alles wel goed gaat......
    heel veel plezier met je oom en tante meis! Moeilijk he je mond te houden?

Ik ga zo nog even wat boodschapjes doen en dan vanavond lekker niets.... Hubbie zal ook wel moe zijn.....

Gaan jullie nog wat doen dit weekend?

liefs Divi

9. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Lieve mensen,

En ja hoor hij is weer duidelijker, zie album!
    IK BEN ZWANGER! En sluit me dus aan bij jullie!

10. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Woensdag moet ik naar gyn. voor de check!

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    MPtje, welkom meid, kan je eventjes je gegeventjes invullen dan voeg ik je bij onze lijst. Gefeliciteerd

Naam:
    Andere kinderen geslacht:
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:
    Uitgerekende datum: maart 2008

12. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Naam: Mpje
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv: BV
    Uitgerekende datum: 8 maart 2008

13. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    De rest volgt over een paar weken!

14. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    mpje gefeliciteerd
    Weet je al wanneer je bent uigerekent?

Nickie: Ik heb bij mij ook het idee dat als je heel moe bent je eerder misselijk word.
    Ik merk dat als ik goed geslapen heb ik me ook niet zo misselijk voel. Verder ligt het bij mij ook aan wat ik gegeten heb: zoete drankjes en zoete snoepjes wordt ik misselijk van. Het komt toch een beetje met vlagen soms heb je een goeie dag en soms is die wat minder.
    Ik zou me niet zoveel zorgen maken, hoor!

en over lauwe reacties gesproken: Ik weet nou al dat ik een hele koele reactie krijg van mijn schoonouders. Die mensen zijn totaal nooit enthousiast over dingen+ ze zijn al 21 keer opa en oma dus is ook niet meer bijzonder voor hun. Toen wij vertelde dat we gingen trouwen vorig jaar vroeg ik nog maar eens extra of ze het wel leuk vonden. Want aan hun reactie merkteik niet zoveel.
    Maar het is wel erg jammer dat hun zo zijn. zelf ben je erg zoooo blij mee, en het is niet leuk als iemand er een koele reactie op geeft.

Vandaag heb ik een goeie dag!, merk wel dat ik snel duizelig ben., groetjes allemaal.

15. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    hee zico
    leuke foto heb je in je album zitten. :D
    Je buikje is idd goed te zien.
    Heb jij een tattoo op je been? gaaf hoor!

16. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Volgens een aantal sites de 8e maar woensdag moet ik naar de gyn.

17. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    voel je je goed?

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    EEN NIEUW AANGEPAST LIJSTJE

Maart 2008 mama’s

Naam: Ilse (Zico)
    Hoeveelste kind: 3de
    Andere kinderen geslacht: j Yens – m Zoë
    Huisarts: 25 juni 2007
    Gyn + echo: 6 augustus 2007
    Ziekenhuisbevalling: Keizersnede de 3x
    Bv of Fv: flesvoeding, borstvoeding door operatie niet meer mogelijk
    Uitgerekende datum: 1 maart 2008

Naam: Esther (Pinklady)
    Hoeveelste kind: voor mij de 2de, voor mijn man de 3de
    Andere kinderen geslacht: m, j, m
    Huisarts: niet nodig
    Gyn + echo: nog niet bekend
    Bevalling: wil graag thuis, maar vorige keer in het ziekenhuis voor de zekerheid
    Bv of Fv: Borstvoeding

Naam: Judith (Wuppie)
    Hoeveelste kind: 2de
    Andere kinderen geslacht: m van 9 maanden
    Vk + echo: nog niet bekend
    Bevalling: wil graag thuis en niet zoals de vorige keer met persweeën naar het ziekenhuis in de ambulance met gillende sirenes.
    Bv of fv: graag borstvoeding

Naam:Marijke ( lucifer99 )
    Hoeveelste kind: 3 de
    Andere kinderen geslacht: J 4 jaar- J 2 jaar
    Huisarts: 28 juni 2007
    Vk + echo:20 juli 1e echo, 13 aug VK.
    Bevalling: Wil graag thuis, maar vorige keren in ziekenhuis
    Bv of Fv: Graag borstvoeding, maar vorige keren niet gelukt
    Uitgerekende datum: 1 maart 2008, eigen berekening

Naam: Wendy (WendyD2003)
    Hoeveelste kind: 1ste
    Huisarts: Nee
    Echo (IVF-afdeling): 13 juli 2007
    Verloskundige: Als het mag, eerst overleggen.
    Bevalling: Keizersnede (ivm eerdere buikOK waarbij baarmoeder geopend is geweest)
    Bv of Fv: Borstvoeding
    Uitgerekende datum: 2 maart 2008

Naam: Mama33
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:

Naam: Ebby
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:

Naam : faith and hope
    Andere kinderen:geen
    Huisarts: 2 juli om 14.30 u
    VK- Gynocoloog: 23 juli om 11.30 u
    Bevalling:weet ik nog niet
    BV of FV :Als het mogelijk is borstvoeding
    Uitgerekend : 3 Maart 2008

Naam: Divi
    Leeftijd: 25
    Hoeveelste kind: 1e (eigenlijk de 3e)
    Huisarts: nog niet gebeld
    Vk + echo: Ik denk dat ik geen VK krijg omdat ik voor controle loop in het ziekenhuis
    Bevalling: moet ik in het ziekenhuis
    Bv of Fv: BV als het lukt
    Uitgerekende datum: 4 maart 2008

Naam: Bianca (MamavanJordy)
    Hoeveelste kind: 2de
    Andere kinderen geslacht: j Jordy
    Vk + echo: 15 augustus om 8.00 uur
    Bevalling: liefst thuis, maar moet even navragen of dat kan i.v.m. dat de vorige keer de placenta niet wilde komen vanzelf.
    Bv of Fv: borstvoeding
    Uitgerekende datum: 5maart 2008

Naam: Nikkie
    Leeftijd: 26
    Hoeveelste kind: 1e
    Huisarts: nog niet gebeld
    Vk + echo: 20 juli 1e echo, 13 aug VK
    Bevalling: het liefste thuis, moet er nog over nadenken
    Bv of Fv: weet ik ook nog niet
    Uitgerekende datum: 5 maart 2008

Naam: Bianca84
    Hoeveelste kind: 1e
    Huisarts: bel ik maandag
    Vk + echo: ?
    Bevalling: ziekenhuis ivm epilepsie
    Bv of Fv: borstvoeding in ieder geval proberen
    Uitgerekende datum: 7 maart 2008

Naam: Mpje
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv: BV
    Uitgerekende datum: 8 maart 2008

19. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer. Vanmorgen hebben het grote nieuws aan mijn schoonouders vertelt en hun eerste reactie was ook echt? Ja, ht is echt waar hihihi. Daarna waren ze kei enthousiast en feliciteerden ons. Ze hadden zelfs al een kaart en een cadeautje gekocht voor ons. Ze dachten namelijk dat we dit grote nieuws al veel eerder kwamen vertellen hihihi. Zo begin van dit jaar. Toen het maar niet kwam, hebben ze het maar weer opgeborgen. Het cadeautje was een heel lief klein mutsje met nijntje erop. Vond het zo schattig en de tranen stonden in mijn ogen.

Ben op dit moment toch al zo emotioneel. Kan om alles janken. Hebben jullie dat ook?

Hier begin ik echt een zwanger buikje te krijgen. Zelfs manlief viel het op. Kan niet wachten tot hij nog beter te zien is. Morgen zal ik een buikfoto maken. Ga ik zo ongeveer om de 2 a 4 weken doen om te vergelijken.

Ff geen reacties verder. Moet even eten en daarna weg. Sorry.

Gr. Bianca

20. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    JA HEB EEN TATTOO OP MEN BIL.

Heb vannacht heerlijk geslapen, gisteren was ventje jarig en we hebben het mooiste cadeauke gekregen dat je ooit kan bedenken. We zijn weeral een weekje verder en het is goed binnengedrongen, nu met de solden eens goed gewinkeld naar stretchkleedjes voor mee op vakantie te nemen.

En dames waar trekken jullie heen met je vakantie?

Deel Deze Pagina