Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy mom

Happy mom Lid

23 mei 2007
    79
    0
    0
    Video editor
    Hoi hoi,
    Weet iemand of je boterhamworst tijdens de zwangerschap mag eten?
    Groetjes, Happy mom

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik hb geen idee.... ik heb welles gelezen dt je ook geen hordogs ofjs dat soort wordt mg eten of dat erte veel bacteren in kunnen zitten

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja hoor dat mag! :D

4. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ik ben bij livera geweest voor de bh's......

@siep, ik denk dat die bh's bij de een lekkerder zitten dan bij de ander, heb nu eenmaal wat meer mee te nemen.....ze zaten dus eigenlijk al meteen goed!

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    wat mag je eigenlijk niet eten.. misschien zit er iets bij dat ik nog niet weet

6. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0

ach.....dat hebben we er dan maar voor over nietwaar? :)

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Dieudonne, ok livera, die hebben we hier ook wel ergens in de buurt. Hoorde dat het ondergoed van de Hema ook wel ok is.

@cristel, kan me geen andere dingen bedenken dan de standaard dingen, als rauwvlees, rauwmelkse kazen, oppassen met smeerworst en andere dingen waar lever in zit.

8. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    idd... maakt me oo kniet uit maar moest allemaal nieuwe bhs kopen ze zijn nu een cup kleiner dan het was.. hahaha tja het hoort erbij maar heb het er graag voor over

9. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16

1 kleine opmerking! van een ervaren kraamverzorgster:

please begin niet meteen met tepelhoedjes, bedoel niet zozeer jouw hoor christel, als je het al eens zonder hebt geprobeerd en je hebt de boel losliggen en een gevoelige huid, dan snap ik hem.

maar voor de "nieuwe" mama's , niet standaard mee beginnen , je kind moet veeeeeeel harder werken om de voeding eruit te krijgen.
    zonder krijgen ze je borst veel mooier leeg, en dat is weer belangrijk voor het voorkomen van borstonsteking bij jezelf!

het zijn heeeeel handige dingen maar er kleven ook wat nadelen aan!
    alleen als noodoplossing gebruiken!

sorry kon het niet laten even te reageren...tis goed bedoelt hoor niet aanvallend, er zijn meiden die op die manier toch BV konden geven als laatste redmiddel en dan zijn ze geweldig!

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    dat lust ik toch niet dingen met lever..... hhhihi
    en smeer wordt ook niet dus ja...
    verderweet ik ook niet veel wat niet mag nou j aik pas wel meer op

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    lieve beestje.. ik bedoel het niet vervelend.. maar dt je kindje gharde rmoet werken is onzin het gaat juistmakkelijker.. ik ben ook begonnen met zonder maar na 3 dagen begon het te bloeden en was gewoon aan het janken bij elke voeding.. toen ik ze begon te gebruiken ging het veel makkelijk mn kindje was happier en het was geen gestoei meer het kwam er ook makkelijker uit

12. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Volgens mij zit in boterham worst ook lever, je kan het wel eten, maar met mate!

13. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    als je goed LEEST zie je dat ik het niet op jouw bedoel, ik zei dus dat ze echt uitkomst konden bieden als je de boel kapot hebt! en in jouw geval was het een laatste redmiddel noudan is dat super toch.

maar zoals het bij jouw is gegaan , gaat het niet bij iedereen , en natuurlijk is zonder het mooiste. anders waren vrouwen wel geboren met een ingebouwd tepelhoedje hihihi.
    veel vrouwen hebben geen pijn en dan is het gewoon beter om het zonder te doen. er zit toch een "laagje" tussen jouw en je kind.
    ze kunnen nog beter de hele borst en veel van het tepelhof in de mond nemen.

wil er verder geen discussie over beginnen , dat was helemaal niet de bedoeling. maar kan me voorstellen dat sommigen denken dat het standaard is dat je daarmee voed en dat is niet zo.

14. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb alleen de raad gegeven om het in huis te hebben... en er zijn juist heel veel vrouwen die daar wel last mee krijgen en er dan gewoon mee ophouden bij juli mamas zijn namelijk de mest egestopt van wege dat... daarom geef ik hier de tip... ik bedoel gyn enzo kunne kog meer zeggen maarja er zijn zoverel dinegn waar mensen niet mem geboren zijn en toch gebruiken... constant elke dag.. ik geef gewoon een tip en wil echt niet een discussie aan gaan maar geef een tip uit ervaring en ook van andere moeders die het wel aanrade om zeker in huis te hebben dus dat wilde ik gewoon delen maar ik hou dit in het vervolg dan wel voo rme..

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou nou, ik geloof dat er nu een miscommunicatie is dames, niemand valt de ander aan.
    Cristel geeft haar mening en lievebeestje vult haar aan met ervaringen. Niks aan de hand toch?

16. Happy mom

Happy mom Lid

23 mei 2007
    79
    0
    0
    Video editor
    Bedankt iedereen voor de reacties.

Ik heb ook tepelhoedjes gebruikt bij het borstvoeding geven, ik zat ook te janken van de pijn. De borstvoeding was toen al flink op gang, dus het ging juist makkelijker met tepelhoedjes. :)
    Ik begijp wel wat ze bedoelen, dat je niet meteen de eerste dag daarmee moet beginnen (vooral niet doen als het niet nodig is), want dan moet de baby harder werken, maar na een paar dagen als het al op gang is gekomen, en het echt nodig is, kan het volgens mij geen kwaad.
    Ik heb het overigens wel weer na een paar weken afgebouwd, toen mijn tepels weer ok waren. En heb daarna nog 7 maanden borstvoeding gegeven.
    Groetjes, Happy mom

17. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou dat bedoelde ik dus happy mom.. ik heb dus gezegd heb het in huis.. ik heb er ervaring mee en zag dat lieve beestje het eerst ekindje is en ik snap dat ze de raad van vk op volgt maar ze heeft het nog niet ervaren vandaar dat ik me een beetje vervelend voelde daar over.. ik wilde gewoon raad geven en voelde een beetje alsof ik afgezeikt was misschien zijn het de hormonen sorry

18. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    precies natasja, had al zo'n vaag vermoeden dat het verkeerd opgevat zou worden. daarom begon ik voorzichtig met mijn verhaal, tja tis internet en geschreven tekst kan je op veel manieren interpreteren. was alles behalve vervelend bedoelt.

en volgens mijn heb ik het keurig beschreven in mijn 1e tekst...

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @cristel, dan heb je niet goed gelezen, want lievebeestje is dus een kraamverzorgster ;) dan mag het haar eerste kindje zijn maar zal ze ook wel weten waar ze het over heeft toch?

20. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    zoals ik al zei ik gaf een tip en ik snap dat mensen met een medisch beroep veel tips hebben maar ze hebben het niet zelf doorgemaakt .... maar ik denk dat ik voorlopig even het forum voro gezien houd ik voel me een beetje aangevallen sorry gewoon omdat ik een tip geef misschien zijn het mn hormonen en ben ik gevoelig maargoed ik voel me nu rot en ja ik wil me happy voelen hoop dat jullei dat snappen

Deel Deze Pagina