Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ 2exzwanger je moet het niet verkeerd opvatten! Tuurlijk ben je super welkom hier! En als je even terug kijkt bij het bevallingstopic maart 2008 mama's zie je dat we genoeg met elkaar gekletst hebben. maar het is nu eenmaal dat alle kersverse moeders het heel erg druk hebben en moe zijn en dan is het vaak even teveel om overal op te reageren! Ik weet zeker dat het in de loop van de tijd weer anders wordt! Ik heb in ieder geval heel veel gehad aan de maartmama's en wacht rustig af op dat iedereen bevallen is en de drukte thuis voorbij is! ;)

@ Melaniee sorry maar door de drukte hier thuis niet gereageerd, maar zal het je uitleggen. Als je hier links op het forum in het menu kijkt moet je babybanners aanklikken. daar kun je de geboortedatum invullen en een banner kiezen. verrvolgens kopieer je de url link die je krijgt en deze plak je in je profiel. Ik hoor het wel als het niet lukt!

@ Mamavanjordy jaaaaaaaa gelukkig is het over!

@ Dieudonnee het douchen gaan we vanavond ook proberen. ben benieuwd wat Sam er van vindt! ;)

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ok Pooh, dank je wel voor je reactie. Ik had door dat jullie elkaar al 'kennen' van zwangerschap maart 2008 en daarom had ik juist het gevoel dat moeders die daar niet aan hebben meegedaan hier niet welkom waren. Maar het is goed om te horen dat ik dat verkeerd heb gezien! :D

3. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    :D :D :D Gezellig meekletsen dus! ;)

Mooie foto trouwens van jou buik met je dochtertje! ;)

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    nou mannetje weegt nu 3650 dus bijna ze geboortegewicht weer terug en hy mag s nachts gewoon 100cc in plaats van 30 zoals kraamzorg zei

verder effe stad in geweest en gepoetst was nodig maar ben nu bekaf

5. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Even een vraagje over spugen.

Ik geef borstvoeding en Sam spuugt sinds een week meer als daarvoor. Als hij de eerste borst leeg heeft gedronken doen we altijd even een pauze en direct na het loslaten spuugt hij dan wat terug. Daarna naar de tweede borst en ook aan het einde spuugt hij dan wat terug. Vervolgens laat ik hem een kwartiertje rechtop zodat hij kan boeren of spugen. vaak spuugt hij de laatste week dan nog 3 of 4 keer en als we hem op bed leggen spuugt hij ook nog wel 2 of 3 keer. Sinds vandaag is het weer wat veranderd en nu heeft hij de laatste voeding alleen geboerd en niet gespuugd. Het vele spugen maakt me onzeker of hij wel genoeg binnen krijgt en ben benieuwd waarom hij dat doet.

Maar gelukkig ga ik morgen weer wegen en als hij dan weer gegroeid is hoef ik me in ieder geval niet druk te maken over of hij door spugen toch genoeg binnen krijgt! ;)

Hoeveel spugen jullie kindjes?

Hebben jullie ook zoveel was. kleertjes die ondergespuugd/ geplast of gepeopt zijn, spuugdoekjes, hydrofielluiers en dan nog de gewone was.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @pooh: zolang je op verzoek voedt hoef je niet bang te zijn dat hij te weinig krijgt. Mijn dochter deed ook heel veel spugen (ik nam hydrofiele doeken mee, spuugdoeken zaten zo vol) maar ze kreeg toch nog genoeg binnen.

Je kunt eventueel nutriton gaan gebruiken, maar dat werkt niet echt makkelijk met bv.

7. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Beccaatje bedankt! Ik gebruik idd ook hydrofielluiers omdat de spuugdoekjes zo vol zitten! Maar kan het geen kwaad dat vele spugen? Tot welke leeftijd heeft ze bij jou veel gespuugd?

Wat is nutriton?

Succes met de laatste loodjes he! Je vliezen zijn gebroken toch he? Duim dat de weeen snel komen! ;)

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Pooh: alle kindjes kunnen wel wat terug spugen. Zolang ze tevreden zijn, niet af gaan vallen, genoeg plassen en poepen kan het geen kwaad. Het is meer vervelend voor mama dan voor het kindje meestal i.v.m. was en zo. Meestal spugen ze wat ze teveel hebben gehad terug. Of ze drinken bijv. te gulzig. Als je een sterkte toeschiet reflex hebt kunnen ze zich bijv. ook verslikken en terug spugen. Mijn oudste zoontje had reflux en Yannick niet. Het verschil zie je echt wel. Jordy viel af, was niet echt tevreden tussen de voedingen (in het begin) en spuugde echt met bogen en ver.

Nutriton is johannesbroodpitmeel. Dit maakt de voeding dikker zodat het beter in het maagje blijft. Maar met bv is het idd niet echt goed te combineren. Je moet het dan aanmaken met melk of water zodat het een papje wordt en dit dan een paar theelepeltjes geven voor dat je begint met voeden, tijdens het voeden evt. en daarna als de voeding afgelopen is. Ik vond het 10x niks en het hielp bij Jordy ook niet. En ik vond het ook troep, plakkerig en de vlekken gingen niet meer uit de kleren.

De was is hier ook verschrikkelijk. Het stapelt zich zo op, blijf aan het wassen hihihihi.

Hier ga ik donderdag even wegen bij het weeguurtje.

Wenneke: fijn dat je mannetje weer bijna terug is op zijn geboortegewicht. Lekker rusten maar als je bekaf bent. Niet teveel doen he.

2eXzwanger: sorry dat ik je nog niet welkom heb geheten. Maar alsnog welkom hier en natuurlijk mag je ook meekletsen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En idd wij kennen elkaar al van het maart 2008 zwangeren forum.

Hier is mijn manager vanmiddag ff geweest. Leuk setje gekregen voor de zomer van h&m.

9. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    goede middag!

Vanmorgen bij het cb geweest, inloopspreekuur en heb hem gewogen! 3025 gram! gelukkig was bang dat hij niet gemoeg binnen kreeg..

pooh: mijn sam heeft dat spugen ook veel! werd er ook zo onzeker van maar hij komt wel aan!
    Beccaatje: Handige tip van die hydrofiele luiers i.p.v spuugdoekjes daar heb je dan niks aan nee ;)
    wenneke: leuke foto en leuke kleertjes!

huiluurtjes zijn dat uurtjes waar ze continu huilen? Sam heeft ook wel eens momenten dat hij meer huilt maar nooit een heel uur achter elkaar.. meer met tussenpozen ;)

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden
    hier was het een drukke dag ! Tim is voor het eerst bij opa en oma geweest en de tweeling van mijn man zijn zus waren er ook ! hij was dus wel erg wakker maar net eten gegeven en nu ligt hij op bed ! ook bij dokter geweest hij heeft minimaal spruw maar toch drankje gehad maar dat vond hij niet zo lekker haha die kop van hem zeg pffff
    we hebben gister het `scheel` er af gedronken pff ik had het kei warm na 2 glaen champ ! ai ai wat ben ik een watje geworden zeg !

Pooh hier spuugd tim ook na bijna elke voeding wat terug het is dat ze dan te veel hebben gegeten en de kids zelf merken/voelen er niks van ik heb het ook al nagevraagd ! Tim eet zelfs vrolijk door ernaa en mama kan weer wassen haha van de week droop het via de schouders over de boobs via mijn buik over mijn knieen op mijn enkels en tim lag al weer te slurpen ! en dat om 12 uur savonds haha
    Bellamano huiluurtje is een term ! hoeft geen uur te zijn hoor kan ook 2 nl ;) haha dat is hier ook regelmatig vooral tegen etenstijd maar vaak is dan de oorzaak niet te vinden en dan is het zo sneu...
    MamavanJordy wat een bofkont ! met het kado van je manager die van mij is ook gister geweest en we hebben een kado en bloemenbon gehad ! was de moeite hoor ! haha en idd wassen is hier ook een stuk meer ik ga ook maar extra hydrofyle luiers bijhalen blijf anders aan de gang en heb er al 20 ofzo
    Beccaatje schiet nu toch eens op meidje ! waar blijf je nou ..... ;) zet hem op he ! maak het vandaag !
    Wenneke jij ook drukke dag gehad ! vanavond voetjes op de bank dan he !
    2exzwanger Meid ook ik moet je nog ff welkom heten ! en kan me voorstellen dat je jezelf misschien ff gepasseerd voelde ! het valt ook niet mee met een kindje om iedere dag op iedereen te reageren maar dat komt vanzelf wel ! en het wordt gelukkig ook allemaal makkelijker nu ... Maar je bent meer dan welkom en ik hoop je ook snel beter te leren kennen !

zo hoop ik ga lekker ff eten ! broodje hamburgen man moet zo naar de voetbal dus Tim en ik zijn alleen ! maar hoop dat hij slaapt ... kan ik hier nog ff langs komen

tot later !

11. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Hoi meiden!

Ik mag me nu ook hier legaal ophouden! ;) :D

Onze kleine meid is geboren op vrijdag 14 maart om 10.50 uur met de keizersnee.
    Ze woog bij de geboorte 3310 gram en geschatte lengte was 47 cm ... geschat omdat ze door haar stuithouding de beentjes niet naar beneden strekt maar voor zich uit.
    Gister zijn we uit het ziekenhuis thuisgekomen.

Ohja, ze heet Faylinn Myrthe. :D

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mamavanjordy bedankt voor de duidelijke uitleg! :D Sam zal dan idd geen reflux hebben, want hij is heel tevreden tussen de voedingen!

@ Bellamano ik ben ook benieuwd, morgen weer wegen en idd als ze maar aankomen dan ben ik ook minder bezorgd! ;) En dat doet hij telkens dat aankomen gelukkig! :D

@ Emma hier ongeveer 30 hydrofiel luiers. Echt handig die dingen! Ik gebruik ze in bedje, kinderwagen, voor het spugen, voor het badje enz enz. Super! :D

@ Wicjuh welkom hier! lekker genieten en rusten nu! ;)

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hey Wickjuh !
    Welkom en GEFELICITEERD met jullie dochter Faylinn !

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland

Hier precies hetzelfde zoals jij omschrijft.

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ben trouwens vandaag naar inloopspreekuur geweest van CB.

Was wat onzeker of hij wel goed aankwam met mijn BV.

Nou hij was afgelopen vrijdag 3440 gr en wat denken jullie?

3700 gr!

Goed he!
    Hij plaste de wijkverpleegkundige ook nog onder :oops: :)

16. meelanie

meelanie Actief lid

7 jul 2007
    223
    0
    0
    van harte gefeliciteerd wicjuh met je dochter, en in ieder geval bedankt voor de uitleg ik ga het ff proberen met de banner

17. meelanie

meelanie Actief lid

7 jul 2007
    223
    0
    0
    helemaal super het is nog gelukt ook en dat voor een comp.dummy haha

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Melaniee goed gedaan die banner! :D

@ nathalie oooh wat fijn dat hij weer zo goed gegroeid is! En fijn te horen dat er mere kindjes zijn die zo vaak spugen! Morgen ga ik Sam ook weer wegen, maar komt wle goed denk ik! Afgelopen week was hij ook 260 gegroeid! ;)

19. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Dank jullie wel voor het 'ontvangst', voel me nu helemaal welkom hier ;)

Mijn Kim spuugt ook steeds voeding terug en heeft ook af en toe last van darmkrampjes. Maar ik heb weer wat geleerd vandaag. De wijkverpleegkundge is langsgekomen en heeft mij tips gegeven.
    Ik leg Kim nl. 's avonds als ze steeds huilt ook steeds aan. Want mij is verteld dat je moet voeden op verzoek, dus ook als ze in de avond om het uur komt. Niet goed volgens haar.
    Als ze huilt en ik ga aanleggen dan drinkt ze. Maar volgens de wijkverpl. hoeft dat niet te betekenen dat ze honger had. 's Avonds zijn ze nu eenmaal onrustig en moeten ze de indrukken van de dag verwerken. Als ik mijn pink in haar mondje doe en ze valt in slaap, dan had ze dus geen honger. Als ze heftig aan de pink zuigt en dan gaat huilen, dan heeft ze wel honger en kan ik aanleggen.
    Maar nooit eerder dan twee uur na de vorige voeding.
    Anders krijgt ze dus teveel melk binnen, krijgt ze krampjes en gaat spugen.

Nou, ik vond het wel een goed verhaal, dus ik ben het nu aan het uitproberen. Werkt goed tot nu toe!

20. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Hoi meiden,

Zo, nu de 2e dag thuis en pffffffff wat een dag en afgelopen nacht zeg!. Khad vandaag mijn kraamdag zoals ze dat dan zo fijn kunnen noemen. Begon vannacht al mijn 2x een hele heftige benauwdheidsaanval waarin ik dus niet op mijn adem kon komen. Super eng, en had ik nog nooit gehad. Vervolgens weinig geslapen en vanochtend dan ook super ellendig. De kraamhulp vertrouwde het niet en heeft ervoor gezorgd dat de huisarts op visite is gekomen. Bloeddruk was goed, temp btje verhoogd maar ze vertrouwde mijn baarmoeder niet. Had nl ontzettend veel buikpijn. Dus vanmiddag om half 3 moest ik me weer bij triage melden. Gelukkig een fijne gyn die meteen zei dat het niets ernstigs was maar dan hij al wel in ingedaald tot -3 vingers, dus eigenlijk al met al best goed. Verder vond hij me er niet ziek uitzien maar wel goed afgepeigerd. God zij dank mocht ik weer naar huis naar onze kleine Faye.
    Mijn hormonen jagen door mijn lijf en doordat ik seroxat gebruik wordt dit nu een btje versterkt. Tijdens de zwangerschap heb ik om de dag een half tabletje genomen maar nu moet ik van de HA weer een hele per dag gaan nemen. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Wél zei mijn kraamhulp dat ze gaat proberen om de kraamzorg te verlengen met een paar dagen omdat ze bang is dat als ze vrijdag voor het laatst is dat ik het dan nog niet ga trekken. Ze is echt zo ontzettend lief en we hebben het enorm met haar getroffen!

Met Faye gaat het echt super!. Vandaag weer gewogen en nu eindelijk 2600 gram. Nog steeds 790 onder haar geboortegewicht maar god zij dank valt ze nu niet verder meer af en stabiliseert ze doordat ik op de flesvoeding over ben gegaan. Trouwens niet echt fijn dat ze eerst hebben geprobeerd (gepusht) in het ziekenhuis om borstvoeding te geven want ik heb nu ontzettend last van stuwing en ze lijken wel knikkers zo hard!

Hoest verder met alle mama's, iedereen al een btje gewend?

Liefs en dikke kus
    Nique

Deel Deze Pagina