Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou ik had de aardbei genomen een nieuwe smaak en de eerste hap was twijfel maar geen vies gezicht dus nog een hap en toen ging hij idd met mond open zitten haha :) :)
    hij heeft hem tussen de flessen door op en ligt nu lekker te slapen !
    hij had wel iets terug gegeven maar lag ook zo te rollen en gillen en draaien op buik !
    neeeeeeee ik ben verry happy hoop dat hij het vol wil houden dan ga ik aan de danoontjes ipv fruit ! dat vind hij zo vies ...
    alleen jammer dat ze maar zo kort houdbaar zijn maar dan eet man het wel op haha dat is ook zo'n toetjesmonster

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin heeft wel een favoriet van de fruit en dat zijn de potjes van FRISO(verkopen ze bij de AH)en dan de mango.
    Ze hebben daar maar 2 soorten van,mango en peer,de peer vind hij ook lekker.

En Frutapura van Nestle van hij ook lekker(smaakt net naar appelmoes)
    Die van Olvarit vind justin niet zo

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb nog een tip...........

Maak de fruithapjes eens een beetje lauw warm in de magnetron ;)

En wat Justin heeel lekker vind is een LIGA koek (eerste stap)

In een schaaltje helemaal verkruimelen(fijnknijpen)

Beetje warme flesvoeding/borstvoeding(25cc is al voldoende)erdoor en roeren totdat je een papje krijgt.

Daar doen ze die toet echt wel voor open :)

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ja dat van de liga lijkt me ook wel wat maar wil hem het liefst eerst ff aan de fruit/groente of danoontje hebben haha
    ach als ik het in mijn hoofd haal dan is het morgen weer in huis hihihi

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Ben er weer na mijn vakantie.
    We hebben het leuk en gezellig gehad.
    Yannick heeft zich goed gedragen op wat huilerige uurtjes na.
    Lekker weer (1x een echte plensbui en noodweer, niet normaal zo erg hadden het daar ook nog nooit meegemaakt), alleen niet echt kindvriendelijk voor kinderwagens dat park. Ze hadden ons in een huisje gezet waar we steeds een steile trap op en af moesten. Wel zo'n 20 a 25 treden denk ik. Zie dat steeds maar met een kinderwagen te doen.
    We zijn ook naar plopsaland geweest, op zich wel een leuk park maar meer voor kindjes voor 4 jaar en ouder.
    Jordy is 3x uit zijn bed gedonderd. Midden in de nacht dus op zoek naar hem. Het borstvoeden ging ook goed. In plopsaland gewoon op een bankje gezeten en in het zwembad op een stoel met een handdoek over mij en Yannick heen. Ging prima. Sommige mensen keken vertederd hahaha. Yannick is ook voor het eerst mee gaan zwemmen en hij vond het geweldig. Lekker spetteren.

Reageer later meer.

Danoontje is hier wel gewoon te verkrijgen bij de Jumbo supermarkt. Misschien net op geweest Wenneke? Yannick vind het heerlijk, maar gewone yoghurt vind hij ook lekker. Soms met een scheutje diksap erdoor.

Yannick eet nu een heel potje fruit op en vind alles daarvan lekker. We hebben daar de olvarit van. Groente eet hij een 3/4 potje. En worteltjes en tuingroente zijn favo. Ik wil de groente dadelijk zelf gaan maken. Die potjes zijn toch wel belachelijk duur.

Liga vind Yannick ook lekker. Hij knabbelt dit dan lekker op. Met soms een beetje hulp van mama of papa omdat hij hem heeft laten vallen.

Omdraaien gebeurd hier nog niet. Het is bij die ene keer van buik naar rug gebleven. Zijn er nog meer kids die niet draaien?

Voetjes vastpakken ook nog niet. Wel de knietjes sinds kort.

Verder lijkt Yannick echt eenkennig nu. Vreemde (ook opa en oma die hij een langere tijd niet heeft gezien) mensen moet hij eerst bekijken of begint meteen te huilen. Mama of papa is dan alleen goed.

Oja morgen is Yannick alweer 5 maanden oud. Gaat hard. Ook hebben Jordy en Yannick er weer een achternichtje bij. Sanne heet ze. Volgende week op kraambezoek.

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Heb ik trouwens nog wat gemist? Heb geen puf om al die blz terug te lezen.

7. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Faylinn draaide gister voor het eerst echt helemaal om van rug naar buik. Daarvoor draaide ze tot dr zij, soms iets verder maar had ze altijd een arm over :D
    Van buik naar rug heeft ze al een paar keer gerold, maar meestal trekt ze dr armen onder zich uit en heeft ze dus stress omdat ze geen kant meer op kan.

Van de week had ik even het idee dat ze wat eenkennig begon te worden... ik was bij een vriendin op bezoek en die pakt dr over, maar dat was in eerste instantie een mega-pruilmond ... nog net niet huilen. Trok snel bij overigens, naar lachen, hihi.

8. Martine1874

5 jul 2008
    75
    0
    0
    pedicure
    Heesselt
    Redone :idea: Tom vond de broccoli heerlijk, maar volgens mij vind hij alles wel lekker. echte smul :)
    Heb de gewone danootje gegeven die ik voor Rik had staan :oops: weet eigenlijk niet of dat wel mocht maar hij heeft hem wel helemaal opgegeten. Maar kan beter ook maar start danootje gaan halen,

Werkse nog, hoor morgen wel of hij de bloemkool lekker vond ;)

9. Martine1874

5 jul 2008
    75
    0
    0
    pedicure
    Heesselt
    Emma :idea: was leuk op de kinderboerderij hij vond vooral de geiten erg leuk. Begon spontaan de brabbelen heeft volgens mij hele verhalen verteld tegen de familie geit.
    Was ook erg leuk om te zien alle geiten kwamen om de wagen staan, jammer dat ik het fototoestel niet bij me had.

Divi :idea: GEFELICITEERD MET JE MANNETJE

Zuurtje :idea: Beterschap, hoop dat je je eigen snel wat beter voelt :)

10. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    @ mamavanJordy
    Jens draait ook nog helemaal niet hoor! Toen hij 6 weken was draaide hij ineens van zijn buik naar rug. Dat deed hij een paar weken maar doet het nu niet meer :-s. Van rug naar buik probéért hij niet eens. Had het gevraagd op het bureau maar ze hoeven het nog niet te kunnen hoor. En anders zijn ze maar wat later!

Eva

11. Martine1874

5 jul 2008
    75
    0
    0
    pedicure
    Heesselt

FIJN WEEKEND ALLEMAAL,

XX Martine,

12. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    hoi meiden, lees af en toe met jullie mee. Was er al eens eerder, ik praat al heeel lang mee met de april mamma's omdat ik uitgerekend was in april maja de tut kwam 3 weken eerder. Vind het ook leuk om te lezen hoe het met jullie kindjes gaat.

Even over Noelle; ze was en is een klein popje maar wel met een heleboel pit. Ik las net al iets over omrollen, ze doet dit nu al vanaf 14 juli en sinds verleden week beide kanten op. Ze wil gewoon graag vooruit komen hoe dan ook...Ze zit gewoon rechtop aan 1 vinger als ik haar laat zitten, hoofdje rechtuit. En als ik haar twee vingers geef trek ze zich op, gaat staan en maakt stap bewegingen. Natuurlijk hou ik haar tegen want het is slecht voor haar heupjes. Het is ook geen gezicht zo'n ukkie zo rechtopzittend ( ze is 57 cm ongeveer nu), ze heeft de lengte van een baby van 4 weken. Dus ze heeft altijd veel bekijks als ze op mijn schoot zit. Mijn andere dochter was precies het tegenovergestelde dus ik weet niet wat ik mee maak. Het gaat me allemaal iets te snel.
    Fruithap heeft ze vandaag een beetje van geproeft ; ze vond het wel lekker maar niet echt overtuigend. Ze wilde graag weer aan de borst daarna.

Ik zal even een foto spammn hier zittend:

tot een andere keer weer doeggg

13. Martine1874

5 jul 2008
    75
    0
    0
    pedicure
    Heesselt
    Eva :idea: De meeste potje vind ik maar vies, en de bloemkool idd helemaal. Probeer nu dat Tom gewoon met ons mee eet, en als we iets eten wat hij niet mag dan gewoon een potje ;)

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Wat een schatje Karin(4catsandagirl)

15. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    dag meiden,

Hier was ik ook weer. Ben even aan het bijlezen, hoor! Reacties volgen.

xx MJ :)

16. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    :idea: Mpje: fijne vakantie!

17. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    :idea: all: Jadyn heeft het heel goed gedaan op het KDV! :) Toen we haar om 13 uur wilden ophalen lag ze lekker te slapen. We besloten haar niet wakker te maken, want we wonen heel dichtbij. Ze belden een half uurtje later dat Jadyn wakker was, dus haalden we haar toen op. Ze had 1,5 uur geslapen! En 's ochtends ook prima uit de fles gedronken en lekker gespeeld. Ik ben apetrots op haar! Vriendje en ik zijn lekker op stap geweest, andere auto's kijken, dus ik zat niet eenzaam thuis, hihi. De tijd vloog voorbij! Woensdag mag ze weer. We twijfelen nog of we een halve of een hele dag doen....misschien eerst maar eens een halve? Eenmaal thuis deed Jadyn het ook heel goed vandaag. Net kwam ze een beetje vroeg voor een voeding. Dat is de laatste tijd wel vaker 's avonds. Ik heb toch het idee dat ze van mijn borstvoeding minder lang verzadigd is dan van de flesvoeding. Zal het dan toch teruglopen? Ik wil er eigenlijk nog niet mee stoppen, hoor.....

Ik ga weer bijlezen!

18. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    :idea: Eva: wat heb je allemaal voor leuks gekocht?

19. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    :idea: mamanona: wat een leuke foto's en lekkere verhalen over heerlijke broodjes! Volgens mij hebben jullie het prima naar de zin daar op de camping!

20. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    :idea: Tinusje: die vlekken heb ik niet weer gehad! Nu twee keer 's avonds gekregen en de volgende dag was alles weer verdwenen. Eva dacht dat het netelroos was. Daar wou ik nog wat over op gaan zoeken op internet, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Zelfs niet met Jadyn op het KDV!

:idea: Tinusje: wat gezellig en lief van je zusje!

Deel Deze Pagina