Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hee nique wat een verhaal meid ! doe het maar lekker rustig aan ik had ook op dag 4 de echte kraamtranen en daar was ook geen houden aan !
    ik moest ook ff bijkomen en wennen van alles en sinds een paar dagen is het echt pas genieten ! hier hebben ze het ook ff extra in de gaten gehouden want het was moeilijk om te genieten als je zo genoeg hebt aan jezelf !
    kop op dus meidje en laat iedereen goed voor je zorgen ik heb al geleerd dat al is het maar een dikke kus en je op dat moment ff niet meer kan je al de beste moeder bent die je kunt zijn !

2eXzwanger ! ha ha ik zie nu pas dat je dochter kim heet !
    Wouw zo zou Tim hebben geheeten als hij een meid was geweest ben dus ook dol op die naam !
    en wat raar dat ik het nu pas allemaal zie en besef dan pffff ben echt nog in een rare wereld hoor
    Goede tip van de verpleegkundige ! wat moet je ook zonder al die mensen he !

Pooh succes morgen met weegen ! hier komen ze morgen thuis voor e.e.a. door te nemen hoop dat ze dan ook nog weegt ! en idd maar ff naar de hema voor extra doeken want die heb je overal voor nodig haha zou ze bijna standaard in mijn broekzakken willen duwen nu !

Meelanie mooie banner ;) en ik moet ook elke keer puzzelen als ik iets wil aanpassen haha

Nathalie hier heeft TIm de wijkverpleegkundige gisteren ook te graazen genomen haha ! dat die er nog in trapt he !
    maar ok ok ik was smorgens zelf ook al de l*l ...

zo ik lekker naar bedje zo
    Tim heeft echt nog super liggen huilen maar is nu sinds 8 uur stil en hoop dat hij de nacht ook goed door gaat komen !

Meiden ff algemeen vraagje voor meiden met een KS
    hier is de discussie of je wel of geen auto mag rijden ivm verzekering en zo nee vanaf wanneer dan wel .....
    iemand een idee
    ziekenhuis adviseerd 4-6 weken maar ik voel me echt prima en wil niet zo gebonden zijn aan huis maar durf nu dus niet
    was is jullie ervaring ?

weltruste meiden tot morgen en hoop dat we allemaal een lekkere nachtrust mogen hebben !

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    het vele spugen heeft denk ik wel aangehouden tot 5 maand, zijn ook bij de kinderarts en zo geweest..maar het was allemaal niks. Sommige kinderen hebben dat nu eenmaal. Waar je op moet letten is of hij bij het spugen ook pijn lijkt te hebben (van het maagzuur).
    Bij ons was het zo erg dat een kwartier voordat ze de borst kreeg ze nog een golf voeding terug kon geven...dat zou dan toch al verteerd moeten zijn dacht ik zo?

Nutriton is johannesbroodpitmeel, een soort van maizena-drap die je na het voeden kunt geven. Dat zorgt ervoor dat de bv in de maag wat dikker wordt zodat hij het minder makkelijk opspuugt. Maar ja, de truc is een zuigeling nutriton te geven...het is net zo dik als pap. Ik vond het niks, maar er zijn mensen die er blij mee waren...

Ik doe mijn best, vandaag ga ik bevallen :D

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Wauw Justin heeft bijna de hele nacht doorgeslapen!
    Hij kwam pas om 5.15 uur

Dus van 23.30 uur tot 5.15 uur doorgeslapen!

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    goedenmorgen meiden

gister begon meneer om 11uur te huilen tot 1uur toen voeding
    toen begon meneer om kwart over 4 tot 5uur toen voeding toen heeft ie weer tot 8uur ligge huilen weer voeding toen is ie gelukkig in slaap gevallen tot 12uur weer voeding maar hy dronk wel slecht dus denk dat ie krampjes had en toen kwam ie om 4uur en toen half 9 en toen bedacht ie om ze voeding over mij uit tespugen hahahah :oops:

verder ben ik beetje bij geslapen maar doe vandaag niks

@ALL vanaf wanneer mag een baby zwemmen?we willen mei juni weekend weg

5. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    goedemorgen meiden

Hoop straks even op jullie te reageren, maar ga zo eerst een hapje eten!
    Mannetje is voor het eerst naar zijn werk vandaag...en tot zo ver gaat het allemaal prima hier!
    En de zon schijnt :-D

Even een korte vraag:

Vanaf wanneer zou je een wipstoeltje mogen gebruiken?

tot later

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Dieudonnee lekker he dat zonnetje! :D Het wipstoeltje mag je meteen al gebruiken als hij helemaal plat kan! Ik heb het wipstoeltje rainforest van fisher price en die kan niet plat, maar weet dus niet vanaf wanneer sam daar in mag! Weet iemand dat hier?

@ Wenneke vervelend die krampjes! Hoop dat ze nu een beetje weg zijn! ;) Babyzwemmen heb ik laatst nagevraagd. Ze mogen vanaf 6 weken zwemmen, maar hier in het zwembad adviseerden ze vanaf een maand of 3 maar dat is dus in een chloorzwembad. ;)

@ Nathalie wauw heerlijk dat hij zo goed heeft geslapen! :D Ik ben ook zo blij dat ik er met Sam nog maar een keer snachts uit hoef. Hij komt snachts om de 4uur. Dus om 2230 - 2.30 - 6.30 :D

@ Beccaatje misschien heb je je beebje al in je handen! :D

@ Emma is Tim de nacht goed doorgekomen? En hebben ze hem nog gewogen? Ik moet dadelijk! ;)

Grrr kijk net naar buiten en beginnen de donkere wolken zich op te stapelen. Ik hoop zo dat ik dadelijk met de kinderwagen te voet naar het CB kan gaan!

Nu eerst even ontbijten ;)

7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    oke we willen een weekend weg en zou mooi zijn as ie kan zwemmen maar dat is dus ook gloor dus dan wort of weekend weg samen zwemme of niet hahah

8. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Ik heb Tessa al vanaf de kraamweek af en toe in haar wipstoel liggen maar ze ligt daar wel bijna plat in dus mag ze daar al in. Mijn kraamverzorgster legde haar daarin dus als je er eentje hebt die bijna plat kan zou ik zeggen gebruik hem ;)

9. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    mamavanjordy: erg prettig hoor, je eigen broeken weer aan te kunnen!! Hoewel ik wel denk dat ik alleen deze pas!!
    Het douche avontuur met papa was geweldig. Hij wordt er zo rustig van....hoewel papa het nog maar eng vond. Veel te bang dat hij hem per ongeluk zou laten vallen!
    Hoe is het nu met Yannick? Gaat het al wat beter?
    Pooh: Hoe is het met Sam? Hoe vond hij zijn douche avontuur??
    Julian spuugt niet zoveel. Weet er dus eigenlijk niet zoveel van.
    Wassen? Nooit van gehoord.....haha...dubbele rekening?
    Staat het trouwens niet op het stoeltje wanneer hij in ide van jou mag? Of op de verpakking?
    2exzwanger: Leuk dat je mee komt kletsen!!
    Pinken werken goed he? haha...dat doe ik ook altijd eerst een tijdje!
    Wenneke: Rustig aan doen he!! Je hoeft nog iet alles te doen in een keer!! Lekker niks doen vandaag!!
    Volgens mij mag je vanaf 6 weken zwemmen met de kleine! Weet eigenlijk niets van wat pooh schreef. Je kan het altijd vragen bij de wijkvk
    wicjuh: Gefeliciteerd meid!! Mooie naam hoor!!
    Nathalie: wat heerlijk dat Justin zoveel is aangekomen!!! Ga je nu lekker door met bv?? Heerlijk he dat doorslapen!!! Hier heeft Julian gisteravond om 9:15 zijn laatste voeding gehad en hij kwam pas om 4 uur weer :confused:
    Nique: Hoe gaat het nu meid?? Ben je alweer wat rustiger?? Hier heb ik de hele eerste week behoorlijke tranen gehad en ik kon weinig hebben..en gister moest ik weer zo huilen, omdat mannetje plotseling vandaag alweer aan het werk moest ipv morgen....
    Lekker laten gaan dus!
    Fijn dat het zo goed gaat met Faye!
    beccaatje: spannend!!!!
    Mona: ga eens kijken of tie helemaal plat kan en dan ga ik het eens proberen!!

Heb wel een beetje hoofdpijn. Denk dat het een beetje spanning is....voor de dag van vandaag! Maar het gaat vast allemaal goed komen!

Zo heb lekker weer even op iedereen kunnen reageren en nu lekker fotootjes bewerken!

10. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    @ dieudonnee
    Zou idd kunnen dat je een beetje spanningshoofdpijn hebt onbewust ben je er toch mee bezig dat je het alleen moet doen maar komt vast helemaal goed! Het is ook wel raar he zo'n hummeltje maar super leuk en lief.. Nou sc6 met het bewerken van de foto's.

11. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    ik zie trouwens dat onze kinderen op dezelfde dag zijn geboren grappig! ;)

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede morgen !

Hier ook heerlijk geslapen. Ons mannetje wil ook 1 voeding in de nacht.
    Gisteren moesten we naar het consultatiebureau voor de gehoortest en deze was gelukkig helemaal goed :D
    Verder gaat het hier allemaal prima!
    Ga zo maar eens even met mijn mannetjes boodschappen doen.
    De was staat al aan, en zodra we terug zijn van de boodschappen ga ik even wat in huis doen.

@ Dieudonnee: Ja hoor de wipstoel mag je al gebruiken!
    @ pooh: als de wipstoel ongeveer een houding heeft als in de maxicosi dan kun je sam wel zo'n 10 min per dag erin laten zitten. Zou het zelf niet te lang doen.
    @ wenneke: als niels erg veel last heeft van krampjes kun je hem met zijn buikje op jou arm laten leunen als je samen met hem op de bank zit.
    Een beetje afgekoelde venkel thee wil soms ook wel helpen. Of in een draagdoek bij je dragen.
    @ 2ex zwanger: Dat is nog eens duidelijk uitgelegd door de wijkverpleegkundige. Fijn dat het tot nu toe goed werkt..

13. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Ja inderdaad!
    Hoe laat is jouw Tessa geboren?
    Julian kwam om 10:25 op de wereld!

14. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Tessa is om 05.55 geboren

15. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Ik heb ff in je album gespiekt mooi kereltje hoor

16. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    haha...las het al, staat ook onder je berichtjes!
    Heb stiekem ook ff bij jouw foto's gespiekt!
    Echt een lief meisje!

Ze hebben ook nog dezelfde speen ;)
    Julian heeft hem alleen niet vaak in, vindt ie niet zo wat!
    Hij heeft liever een pink of tepel! :-D

17. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Haha, ik gisteravond nog typen hier dat het goed ging met het drinkritme en de krampjes....vervolgens heb ik de halve nacht dus opgezeten met Kim! Enorme last van krampjes had ze. Pfff balen hoor, dat heb ik allemaal al met mijn eerste kind gehad en dat heeft toen wekenlang geduurd. Ik geloof dat ik me er maar op moet voorbereiden dat Kim dat ook zal krijgen :(
    Ik ga zometeen naar de apotheek en cinababy (ofzoiets) halen!

18. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    2exzwanger:
    Das mooi balen! Succes ermee!
    BTW jouw meisje is ook al even oud! ;)

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    dieudonnee

Ja ik ga gewoon door met de BV ;)

20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier een redelijke nacht gemaakt. 22.30 uur laatste avond voeding, daarna in wiegje gelegd en gaan slapen. Tegen 1.00 uur werd ik wakker omdat Yannick weer zo aan het proesten was. Weer lekker bij me genomen, hij komt dan echt tot rust, en hij melde zich toen om 3.30 uur en daarna weer om 7.30 uur. Tussendoor wel veel onrustig geweest door het hoesten en proesten. Ben nu begonnen sinds gisteren met een kuurtje van VSM voor Yannick. Is voor de keel, neus en luchtwegen. Duurt 7 dagen. Merk nu al wat meer verbetering. Slijm is aan het los komen. Mijn andere zoontje Jordy is erg aan het uitproberen nu. Verder is hij wel ontzettend lief voor zijn broertje, hij vergeet alleen soms nog wel eens voorzichtig te doen. Dan heeft Yannick ineens een voet of zo in zijn gezicht. En als hij Yannick hoort huilen vliegt hij meteen naar zijn kamertje toe want dan moet ie Yannick troosten, en de baby moet er dan uit. Zo lief.

Nathalie1973: heerlijk zo'n nacht. Geweldig dat je toch hebt besloten om door te gaan met de bv.

2exzwanger: balen dat je zo hebt opgezeten vannacht. Hopelijk gaat het vandaag en vannacht beter. Zo zielig he.

mama 1984: goed zeg dat je mannetje ook is geslaagd voor zijn gehoortest. Doen ze dat trouwens niet meteen met de hielprik? Dat doen ze hier namelijk wel.

Deel Deze Pagina