nou tandarts is afgebeld want zelfs oma wort gek van de kleine daar zit je dan te kijken dus cb gebeld of die vrouw eerder kan nee moet maar wachte tot vanmiddag of naar de dokter gaan die tegen osn zei jullie zijn jonge onervaren ouders kom maar terug as ie niet meer plast
Verdorie Rian dat is echt balen zo zeg! In gedachten ben ik bij je,en ga duimen voor je! Veel beterschap met je meisje Dikke knuf van Naat
@Rian Succes vanmiddag in het ziekenhuis.Hopelijk komen ze er gauw achter waar de benauwdheid weg komt. Ik ga ook duimen en ik wens je beterschap met Shania. @Sabbe Nog gecondoleerd. @Nathalie Beterschap met Justin.Succes vanmiddag bij de dokter Zo ik heb al boodschappen gedaan en de was hangt er al en de neuwe zit in de machine.Bryan zat gisteren erg ongelukkig met de flestijden en hij heeft om half 9 gekregen en vannacht om 1 uur weer en toen werd hij om 7 uur weer wakker.
goedenmorgen. @wenneke: ik ben jouw draad even kwijt geloof ik. Want ik lees heel veel dat je het niet trekt maar ik kan niet goed begrijpen wat er nu aan de hand is. W'' rwil je niet te snel te veel? Babies huilen nou eenmaal, de een wat meer dan de ander, en "de tijd die je tussen de voedingen hebt lijken me ook niet slecht...?
tja de mijne huilt momenteel ook erg veel. Al enkele dagen en hij wil nu ook al enkele dagen om de 2-3 uur drinken. 't Is een baby he, maar ik heb er al twee gehad en weet dat het altijd zo is rond deze periode en dat het wel weer over gaat en al helemaal betert vanaf ene week of acht. Dus ik maak mij geen zorgen en laat hem soms wat krijsen, hou hem soms wat bij mij laat hem dan weer wat krijsen enz. Hij weent alleen NOOIT als hij bij mij in de draagzak zit, maar da's echt het laatste middel dat ik gebruik hoor, want is me veel te zwaar. Geef hem gewoon heeeeeeel veel liefde. Baby zijn is lastig hoor, je moet enorm veel indrukken verwerken, heel snel groeien en dan zijn er nog de pijntjes, de krampjes enz. ...
Hoi meiden, Hier vannacht Yannick weer die zich melde om 4.00 uur. Wilde geen voeding, hetzelfde weer als de laatste 3 dagen dus s'nachts. Hebben hem maar weer bij ons in bed gelegd en daar heeft hij verder geslapen tot 7.00 uur vanmorgen. Toen voeding gegeven en ik hoor nu een klein beetje gemopper uit de babyfoon dus hij zal zo wel wakker worden. Hij is weer ontzettend verkouden en heeft veel last van slijm. Komt ook steeds weer terug en spuugt dus ook veel meer weer nu. Maar ja melk bevorderd het slijm weer dus blijf je eigenlijk in die cirkel zitten. Geef nu maar weer neusspray en bisolvon druppeltjes. Wat een lekker weer he. Wij zijn veel buiten te vinden nu. Mijn oudste zoontje is nu niks liever als buiten. Zag dat het volgende week weer minder wordt helaas. Nog een paar weken en dan ga ik weer beginnen met werken bij mijn nieuwe baas. Heb er veel zin in moet ik zeggen. Zal mijn kids zeker missen maar vind het ook weer fijn om er even uit te zijn. En blijf met de baby's werken in de kraam he. Zal hier dan ook minder te vinden zijn. Het inbakeren hebben we ineens helemaal afgebouwd en Yannick ligt nu gewoon in een slaapzak. Gaat goed. Wenneke: kom op meid, ik hoop dat het cb vanmiddag weet wat er scheelt aan jullie ventje. Maar kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van dat gekrijs. Baker je hem nog in? Rian: succes vanmiddag in het ziekenhuis. Jeetje echt schrikken lijkt me dat als ze het zo benauwd heeft. Hoop dat ze er snel achter komen wat haar scheelt. Nathalie: beterschap met Justin meid. Zo zielig he voor die kleintjes. Hoop dat de dokter iets voor jullie kan betekenen. Redone: balen dat Bryan gisteren ongelukkig zat met zijn flestijden. Hoipelijk vandaag een beter ritme.
dan zullen we eens baby tv proberen maar m'n andere twee vinden tv maar niks, nooit zo geweest. Zou me verbazen deze wel...
hallo allemaal, Ik lees dat er zieke babies zijn,beterschap. Vorige week was Eliza ook een beetje ziekjes,hoesten en verkouden,vond het wel eng,het leek bijna of ze geen adem kon halen. Moest van de CB water koken en een beetje zout erin en dat in haar neusje doen,het hielp wel. En over slanke of volslanke mama,ik ben een volslanke mama. DE afgelopen 3 jaar bezig geweest met zwanger worden , en het idee van mss dit jaar zwanger en dan ga ik wel afvallen. Kijken wat er van komt ,of het me gaat lukken. Ben nog niet begonnen . Oja ,heb eeb probleempje met mijn rechterborst. Ik heb sinds vandaag een wondje op de tepel. Mijn dochtertje krijgt in de nacht en ochtend Bv. Na de ochtend voeding deed mijn tepel heel erg pijn ,en keek ik ernaar,er kwam een beetje bloed uit. Hoe moet dat nou met BV,kan moeilijk alleen de linker geven . En als ze zuigt aan de rechterborst dan krijgt ze ook bloed binnen. Ik heb er een beetje sudocreme opgedaan. Vanochtend werd ik wakker om half vijf ,normaal wordt zij ook wakker,maar ze lag heerlijk te slapen en ze had haar dekentje weggeschopt. Moet ik haar nu in een slaapzak doen? Ally
oww meiden wat een boel geklets weer! als ik lees dansen de lettertjes voor mn ogen langs,dus ik pas eventjes hoop dat alles goed gaat met iedereen,hier gaat t zn gangetje! tot later!
@Ally: ik denk dat je een tepelkloof hebt. Sudocreme helpt hierbij niet, bepanthen wel (Dun smeren, anders blijft het nat). Laat je borst in de lucht drogen, dus niet na het voeden afvegen. Waarschijnlijk dat het voeden nu ook pijnlijk is? Je kunt proberen de zere borst met een tepelhoedje te ontzien, maar gebruik deze niet te lang. Eventueel kolven totdat de borst is genezen?
Ally: Je kan proberen om alleen links even te geven en rechts af te kolven bijv. op een lage stand zodat je tepel de kans krijgt om te genezen. Meestal is een wondje op je tepel een teken van niet goed aanleggen. Dus kijk even of ze goed aanhapt, grote mond, goed stuk tepelhof erbij en effectief zuigen. Dat ze bloed binnen krijgt is niet erg, ze kan er wel evt. wat misselijk van worden. Dus houd dat even in de gaten. Als ze niet genoeg heeft aan 1 borst dan kan je de afgekolfde melk bijgeven evt. met een flesje of anders met een cupje of fingerfeeding. Je kan beter bepanthen of purelan op je tepel smeren. Dit hoef je er voor de voeding niet af te wassen en het kan geen kwaad als je kindje er wat van binnen krijgt. Van Sudocreme weet ik dat niet zo zeker. Succes. Nathalie: hier geen baby tv helaas. Over de kilotjes: ik ben nog een kilo of 5 a 6 te zwaar en dat wil ik nog kwijt. Zit nog 1,5 kilo van mijn startgewicht voor de zwangerschap af en de rest zat er nog van tevoren aan hihi. Probeer nu tijdens de bv wel een beetje op te letten wat ik eet en als de bv afgelopen is dan ga ik weer lijnen denk ik.
Hallo meiden, Vervelend dat er een aantal zieke baby's zijn! Wenneke wat vervelend zeg dat Niels zoveel huilt. Ik hoop dat het cb je kan helpen vanmiddag! Baby tv wat is dat? Hier gaat alles wel goed! Alleen heb ik op het moment ook last van tepelkloven en er komt ook een klein beetje bloed uit. Is dat bloed gevaarlijk voor je baby? Ik geef op het moment nog 2 borstvoedingen per dag en 3 flesvoedingen. Ik heb nog steeds een dillema of ik nu moet stoppen of niet. Ik merk dat Joeri niet voldaan is na de borst. Hij vraagt constant om zijn speentje en wil zonder niks. Met de fles is dit juist niet het geval! Maarja moeilijk moeilijk moeilijk....
MPJe: bloed binnenkrijgen is niet gevaarlijk voor je kindje. Ze kunnen er wel wat misselijk door worden. Dus dat moet je even in de gaten houden. Balen dat je nog steeds twijfelt of je door moet gaan of niet. Helaas kunnen wij dat niet beslissen voor je. Misschien kan je afkolven en met een flesje geven? Hoe lang drinkt hij? Misschien is het nog zuigbehoefte? Hier is het zo als Yannick echt honger heeft dat hij dan echt geen speen wil. Dus daar zie ik het aan of het zuigbehoefte is of dat het honger is. Met de fles is het toch anders drinken.
Ik bedoel trouwens een beetje bloed binnen krijgen. Even ter verduidelijking. En een tepelkloof is meestal het gevolg van niet goed aanleggen. Dus kijk even of hij goed aanhapt, een groot stuk van de tepelhof in zijn mondje heeft en goed effectief zuigt. Purelan of Bepanthen helpt goed bij kloofjes en hoef je niet af te vegen voor de voeding.
Hij wil na de fles geen speentje. Omdat hij dan voldaan is naar mijn idee. Afkolven lukte niet bij mij ik ben drie weken aan het tobben geweest. Overstap naar de fles moest omdat hij niet goed genoeg groeide nu wel! Ik vind het zoooo moeilijk! Hij drinkt aan de borst een half uur per voeding, dan haal ik hem eraf anders kost het mijn tepels! Maarja of dat genoeg is???
MPje: drinkt hij dan wel effectief door of zit hij maar een beetje te sabbelen? Je kan ook eens vaker wisselen per borst, dus bijv. 10 minuten links, 10 minuten rechts en dan weer 10 minuten links enz. Dan ben je misschien wel wat meer bezig. Misschien een lactatiekundige inschakelen? Kan het me voorstellen dat je het heel moeilijk vind.
EGObericht: aargh kinderen! waarom wou ik ze zo graag WAT HEB JE ERAAN : slapen ze allebei..... saai! WHUHHAHAHA hoop dat de kleine zo wakker word... it's dinnertime! oow en nog een vraag: zijn jullie getrouwd of hebben jullie geregistreerd partnerschap of misschien een (notarieel)samenlevingscontract of gewoon helemaal nix! : wij hadden trouwplannen,maa financieel trekken we dat even niet ( bij mij betekend trouwen groot feest geven ),dus nu zitten we te denken aan een geregistreerd partnerschap en was wel benieuwd of jullie dat heir ook hadden ofzo? ow wakker \/ xx