Ik heb Kim meerdere malen in de wipstoel gelegd en dan begint ze binnen een minuut te huilen. In de reiswieg en haar bedje (en natuurlijk mama's armen) ligt ze het liefste. @Emma29, grappig dat jij ook Kim als naam in gedachten had. Wij hadden namelijk Tim en Thomas als jongensnamen in gedachten als ze een jongen zou zijn! @Dieudonnee, ja inderdaad ook 2 maart! Zal wel volle maan zijn geweest die nacht ofzo
@ mamavanjordy: Nee bij ons doen ze dat niet tegelijk met de hielprik. Bij ons word de hielprik gedaan door de verloskundige en de gehoortest door de jeugdverpleegkundige van het consultatiebureau... de gehoortest moet binnen 3 weken na de geboorte gedaan zijn (vertelde de jeugdverpleegkundige ).
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen, maar moet me een beetje haasten. Er komen dadelijk 10 collega's! Wel makkelijk een hoop tegelijk! maar Sam was 470 gr aangekomen in 9 dagen! Hij had wel net daarvoor gegeten. Was goed zeiden ze, zeker omdat hij te vroeg was. Hij maakt nu een groeispurt. Nu hoef ik me dus ook geen zorgen te maken over het vele spugen. Hij krijgt gewoon teveel binnen en dat spuugt hij terug!
Zo meiden kom ik mezelf ook ff melden probeer echt minimaal 1x per dag langs te komen en vanaf morgen is man weer werken dan is het ook rustiger in huis .. zal hem echt super missen gelukkig is tim sprekend mijn man hahaha ik hoef dus maar ff te kijken hier heeft tim gisteravond veel gehuild en het was menis maar vannacht heeft hij dus zalig geslapen om 12 uur 5 uur eten en om half 9 wakker gemaakt voor zijn voeding ! hij zit op dit moment goed in een patroon en dat houden we zo aan want van de week ging het goed mis toen we het niet deden ! vandaag nog even in centum geweest en maar weer hydrofyle luiers bijgehaald ! ha ha wat gaan die dingen snel zeg pfff ! en lekker trots lopen showen met Tim natuurlijk haha hopelijk is het morgen droog ik wil lekker gaan wandelen maar daar ziet het niet naar uit geloof ik ... zo jammer kan niet wachten op de zomer ! Pooh wat een gewicht al meid ! echt super dat sam zo aan is gekomen en idd geen zorgen ! hier hetzelfde maar gewicht gaat goed dus laten we hem maar en zijn het al gewend dat hij wat doet spugen maar soms is het net de exorsist hoor haha 2exzwanger ! haha wij denken hetzlefde dan ! haha ik vond Kim zo leuk en toen zijn we ook voor Tim gegaan ! Goede smaak zou ik zeggen en hopen dat de krampjes maar 1 nachtje was meid ! MamavanJordy hoe is het nu met Yannick ? al wat beter ? zielig hoor als ze nog zo klein zijn en oooooh wat lief van Jordy dat hij zo zorgzaam is ! Mama1984 jij bent al goed bezig geweest vandaag ! hier ook weer de was gedaan daar blijf je mee bezig zeg pfff ! All blijf de albums vullen ik kijk zo graag naar de foto's ! zal zelf morgen ook weer eens up-daten !
Hoi meiden, hier ook weer even een update. Vind het zo knap dat de meesten van jullie op iedereen bijna kunnen reageren. Heb daar niet altijd de puf voor, zeker nu niet met alle drukte . Maar ik ga er wel mijn best voor doen, want ik lees wel altijd jullie berichtjes. Hier gaat alles steeds beter eigenlijk. Alleen de nachten zijn nog heel onrustig. Mijn vriend is snachts het meest met Ayden bezig zodat ik er overdag goed kan zijn, zooooo lief van hem. Maar ik wil er snachts ook uit hoor, alleen mijn lief wil wat terugdoen voor me na de zwangerschap EN bevalling. Hij is wel wat gewend he, met drie kinderen. Maar komende nacht ga ik de voeding geven, want mijn vriend begint er steeds vermoeider uit te zien zo Tot later
Zooo... ik laat mn neus ook weer even zien! Wat word je geleefd zeg, die eerste dagen thuis! Pffff.. maar wel fijn hoor Ik geef borstvoeding, maar Faylinn is nogal een driftkikkertje. Ze wordt boos als ze bij de eerste teug niet meteen voeding krijgt en gaat dan krijsen, wil niet meer toehappen. Dit was in het zkh al zo, en nog steeds..tot vandaag ging 1 voeding per dag goed, de rest ging met afgekolfde melk via de vinger. Vandaag een tepelhoedje geprobeerd, blijkbaar heeft onze kleine meid het echt nodig om wat te voelen in dr mond want het gaat een stuk beter ! We zijn er nog niet, maar het geeft een stukje goede hoop. Aan de produktie ligt het niet, zeg maar Toch fijn trouwens, om hier ervaringen en vragen te kunnen delen.
Justin begint te snotteren Maar ja dat is ook niet zo gek met dat weer. Hier is zo'n beetje iedereen verkouden.
Zo daar ben ik weer even. Vandaag na de boodschap nog een aardig stukje gelopen met mijn mannen. Het was best fris maar door de zon was het zeker te doen. Heerlijk zeg het lopen... zou het wel uren kunnen doen, maarja het weer zit niet echt mee he.. was weer netjes voor de buien thuis @ emma: Hier nog een die niet kan wachten tot het beter weer is.
@ Alle dames.. gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoons of dochters! Ik zal me ff kort voorstellen. Ik ben een februari mama die ook in maart is bevallen en nu zag ik een hele hoop dames die op dezelfde dag zijn bevallen. Namelijk 02-03-2008! Jenna is om 23.11 uur geboren via een keizersnede.. En wilde ff zeggen dat ik het super leuk vind dat er zoveel kindjes op dezelfde dag zijn geboren..
Hallo Dotje, wat grappig, ookal op 2 maart bevalen ! Toen ik aan het bevallen was in het ziekenhuis, was ik de enige terwijl er normaal gesproken meerdere bevallingen tegelijk gaande zijn. Dus ik dacht nog dat het een 'rustige datum' was
Onze kleine meid is ook op 02-03-08 geboren Leuk hoor op dezelfde dag.. Enne toen ik bevallen was hoorde ik wel dat er meer bezig waren bah bah wat een geschreeuw.. Maar goed ieder op z'n eigen manier natuurlijk maar dat is zo zonde van je krachten he.
Hoi meiden, Ik ben ook op 2-03-2008 bevallen om 8.49 uur. Onze achterburen ook hoorde ik van de wijk. Leuk. Hier een onrustige nacht, Yannick was veel wakker door het snotteren en proesten. Morgen komt de lactatiekundige nog even langs, want Yannick zuigt niet goed vacuum. En dat doet gruwelijk zeer aan mijn tepels. Vanmiddag even wegen bij het cb.
@ Mamavanjordy hoop dat het vacuumzuigen snel beter gaat! Wat leuk al die kindjes die op 2-3 geboren zijn! Hier heeft Sam gisteravond voor het eerst 5 uu en een kwartiet doorgeslapen! Om 21.15 voeding en daarna pas om 2.30
goeienmorgen meiden wat leuk dat er meer van 2-3-2008 zijn gister had ik mannetje mee onder douche genomen vond ie wel fijn hy spuugt al 2dagen elke keer as ie weer in ze bedje ligt vanmorgen en net wou die allebei de keren maar 55cc drinken ik weet het soms echt niet meer met hem ook doet ie al 2dagen overdag niks als huilen hopen dat het weer minder wort met mezelf gaat het wel heb veel last van buikpijn. fijne dag meiden ondanks het slechte weer
pooh wow wat goed zeg die groeispurt! wicjuh ik gebruik bij sam ook tepelhoedjes bij hem gaat dat ook heel goed en voor mezelf ook minder onzekerheid over de bv 2-3 wat leuk indd een babyboom dag!! sam is ook echt al gegroeit een paar kleertjes en rompertjes zijn al te krap! hier is het lekker weer! zonnetje schijnt dus ik ga na de voeding wandelen en even naar de apotheek cerazette ophalen dat is een anticonceptiepil die je met bv mag gebruiken, heeft een van jullie hier ervaring mee? fijne dag!
Die pil moet ik ook nog halen,Bellamano. Mijn zusje heeft die ook geslikt tijdens BV. Wat ik wel weet is dat je die pil altijd op een vast tijdstip moet innemen en moet doorslikken,dus geen stopweek. Justin was vannacht erg onrustig en heeft veel gehuild. Maar hij is ook echt verkouden en laat tijdens het voeden steeds de tepel los
Hoi meiden, Hier net wezen wegen bij het weeguurtje en Yannick was in 1 week tijd maar 30 gram bijgekomen. Gemiddeld gezien over 2 weken 210 gram. En dat is wel weer goed dan, het is 100 a 200 gram per week aankomen met bv. Volgens het bureau was het idd een beetje weinig, ze zagen het liever anders, maar zolang hij goed plast, tevreden is en niet afvalt was het best goed. Nu mijn verhaal ook uitgelegd dat Yannick niet goed vacuum zuigt en dat de lactatiekundige moegen komt en ze denken dat hij daardoor niet optimaal de voeding binnen krijgt. Moest morgen maar eerst even afwachten. Anticonceptie: er is idd een pil die met de bv mag, de zogenaamde minipil. Cerazette heet hij als ik me niet vergis. Ik heb hem bij mijn oudste zoontje ook geslikt maar vond het niks. Ik kreeg steeds tussentijdse bloedingen, wist dus nooit hoe of wat. Je moet hem idd steeds op dezelfde tijdstip innemen anders is hij niet betrouwbaar. En je hebt geen stopweek maar slikt hem gewoon door. We zijn er nu nog niet over uit wat we willen. Misschien dat mijn man een knipje laat zetten. We willen toch geen kindjes meer nu. Ben gezegend met 2 gezonde kids. bellamano: jeetje gaat hard met de groei van je mannetje zeg als nu al een paar kleertjes te krap zitten. wenneke20: wat zielig zeg dat je mannetje zoveel huilt en steeds terug spuugt als ie in zijn bedje ligt. Hier ook een spugertje. Balen dat jij last hebt van buikpijn. Weet je de oorzaak? Pooh69: geweldig dat je mannetje zo lang heeft geslapen. Begin je een stuk uitgeruster aan je dag he. Nathalie1973: zielig dat je mannetje zo verkouden is. Volgens mij zijn veel beebs dat. Zo ook de mijne, laat ook steeds de tepel los met het voeden. Balen dat ie vannacht zo onrustig was en veel moest huilen.