Goede middag! Hier is alles prima! Vanmorgen vroeg wakker vanwege de wekker van mijn man. Ben er toen even uit gegaan en heb ons mannetje gevoed en ben daarna weer lekker gaan slapen tot half 11 ... Blijkbaar had ik het even nodig ondanks dat ik 's nachts wel goed slaap. Ben net met mijn mannetjes naar de geitjes geweest, dat vind de oudste zo ontzettend leuk en kon hij de geitjes even brood geven. We hebben zo ongeveer een uur gelopen... Heerlijk ... af en toe scheen de zon... maar we hebbben het droog gehouden Ondertussen is de was weer klaar, dus ga ik die even ophangen en dan even met de stofzuiger door de woonkamer.. blijf stofzuigen nu onze hond aan het verharen is ... maarja hoort erbij. @dotje: welkom! @ wenneke: hopelijk word het huilen minder. Leuk is dat he met je kindje onder de douche! Mijn mannetjes vinden het ook zo ontzettend fijn! Heb je al lang last van buikpijn? Als het in combinatie met veel vloeien gaat zou ik even de verloskundige bellen. @bellamano: gaat snel he, ze zijn zo de eerste kleertjes uit!
Hier ook pijn in de buik. Ik heb de VK vanmorgen gebeld en die zei dat ik waarschijnlijk alweer teveel aan het doen ben, ik moet meer rust nemen. Maar ja, dat is niet altijd makkelijk als je al een kind hebt rondlopen. Nu zou ik eigenlijk moeten slapen, maar nu moet ik voeden en om 15.10 uur moet ik weer mijn oudste uit school halen, dus dat slaapje schiet er weer bij in. Ben net terug van de gehoortest en Kim haar oren zijn helemaal goed. Toch weer erg fijn dat alles het doet
hy drinkt nog slecht en huilt nog as ie straks niet beter drinkt ga morgen naar cb inloopspreek uur nee vloei byna niet meer maar buikpijn heb nog wel
Voor de oplettende kijker....mijn naam is veranderd van 2exzwanger naar MamaSon. Nu ik bevallen ben kwam ik erachter dat mijn naam niet zo handig gekozen was Dit is beter.
goedemorgen Even een kleine update. Heb niet zoveel puf om te reageren, dat doe ik later weer, sorry Gister ging best goed, tot de vroege voeding van gisteravond. Hij wilde wel drinken, maar viel snel in slaap, met als gevolg dat er maar uit 1 borst gedronken werd. Die andere heb ik daarna maar afgekolfd. Helaas bleef de kleine man huilen, daardoor hebik hem om 9:15 maar weer aangelegd, maar heel erg super ging het niet. Dat bleek ook wel, hij heeft daarna ook weer veel gehuild en kwam nadat hij eindelijk sliep na een half uurtje alweer. Heb hem toen bij mij gehad en om 12 uur maar weer aangelegd. Gelukkig sliep hij daarna tot 5:15 uur. Ik had hem wel even zitten gisteravond. Ik was al erg moe en meneer wilde de borst niet happen en was enorm onrustig. Hopelijk gaat het vandaag beter. Is dit nu de befaamde regeldag?
Ik heb mijn dochter even naar de Etos gestuurd om Nisykind te halen. Justin blijft maar snotteren en niezen en lijkt steeds erger te worden
Tim is ook zo aan het niesen de hele tijd ! ik heb bij de hema een snottevanger gehaald om de pieken uit zijn neus te halen maar verder wacht ik het nog maar even af ! hij is wel net een varkentje nu haha wat een geluid ! en hij is erg huilerig ook gisteravond ook en ipv 12 uur om 11 uur de fles gegeven met 10 ml meer en hij kwam pas om 5 uur vannacht ! volgensmij heeft onze beer te veel honger ... ik ga hem zo in bad doen en voor de 1e keer helemaal alleen ben benieuwd in bad is leuk maar ernaa ... gister zelf een rot dag vandaar dat ik maar ff weg ben gebleven ik heb nog steeds veel krampen en pijn en helaas ook een aardbei ( ja ik weet het .. het is een andere naam maar ik wil hem niet noemen ben boos op dat ding ! ) gaat nu iets beter maar ben het zo beu dat het altijd wat is .. ach genoeg geklaag ik ga mijn lieve vent in bad doen kom er net zelf uit en dan gaat hij huppa in bedje en mama ook nog ff vanmiddag ! vandaag zijn we voor het eerst echt samen alleen thuis en dat is spannend ! nou ik hoor al weer geknor dus ik ga ff haasten ! Straks reageer ik ff op iedereen ! als de handjes weer leeg zijn haha
wenneke gaat het al beter met je ventje? ben je nog naar het cb geweest? mamason haha was wel opgevallen ik ben net terug met sam van de gehoortest en hij was voldoende! jippie! ga zo even melk halen ga vanavond namelijk pannekoeken bakken! verder werd sam veel wakker vannacht! hij ging niet huilen ofzo maar hij maakte de hele tijd geluid en was druk aan het bewegen kreetjes enzo heel schattig hoor, ook leg ik hem onderaan zijn wiegje erin en als ik dan kijk is hij een heel stuk naar boven gaan liggen! is dit gevaarlijk? of kan ik hem nu dan beter in zijn ledikantje leggen? fijne dag allemaal ondanks het rot weer[/b]
Hallo allemaal! Was ik toch mooi vergeten dat er ook een mama topic bestond ... Ik ga zo even bijlezen van jullie! Emma: een tip voor je aardbei.. Ik had er ook superveel last van (had gewoon een tros druiven, hihi, zo noemde ik het) is Curanol zalf. Ik ging het gebruiken en na 2 dagen was het al de helft minder! En veeeeeeeeeel minder pijn.. Je kunt het via internet bestellen, curanol.nl. Het wordt nl in Hilversum door 1 apotheker (en die man is er rijk mee geworden, want bijna iedere kraamvrouw die er last van heeft, gebruikt deze zalf met succes) gemaakt. Bijna alle verloskundigen in heel NL weten van deze zalf en bevelen deze aan.. Het heeft mij enorm geholpen. Ga zo even bijlezen en zal dan even op iedereen reageren.. Liefs Miekje
Klopt!Ik ben bezig met de kuur(pillen) Mijn verloskundige heeft het voorgeschreven en de kraamhulp heeft naar H'sum gebeld. Het gaat al een stuk beter nu!
Hoi meiden, Sorry dat ik hier nauwelijks kom maar ik vind het best even zwaar momenteel. Daniel heeft heel veel last van krampjes en huilt daardoor vaak s avonds urenlang. Best zwaar dus en ik kom dus nergens aan toe. Televisie kijken is er hier ook niet bij. En verder huilt hij als hij dan weer in zijn wieg moet maar daar duidelijk geen zin in heeft. Ons mannetje heeft wel temperament. Iemand nog tips? We geven nu steeds de speen maar die spuugt ie dan elke paar minuten uit en gaat dan weer huilen. Totdat hij echt uitgeput is en uiteindelijk in slaap valt. Nog iemand dit probleem? Laten huilen lukt niet want hij wordt echt hysterisch dan, gaat krijsen! Hij wil nog steeds om de drie tot vier uur drinken, is dit normaal? Hij krijgt nu al 120 cc per keer! Misschien geven wij teveel? Maar hij heeft dan ook echt honger en drinkt de fles wel weer leeg. Hij spuugt af en toe eens een mondje op maar meer niet. Wel heeft hij ook veel last van de voeding die omhoog blijft komen. Ik probeer hem na de fles al zolang mogelijk rechtop te houden en goed te laten boeren maar dit helpt niet altijd. Bij baby's sluit het maagklepje nog niet goed dus daardoor kan er steeds wat zuur omhoog blijven komen en huilen ze ook. Ik gebruik al die druppels van vsm maar die helpen niet echt. Verder poept hij meestal maar 1x in de twee dagen maar die tweede dag zit het dan duidelijk dwars en gaat hij erg huilen totdat hij het kwijt is. Lastig hoor deze dingen, om je baby pijn te zien hebben (vooral de darmkrampjes s avonds) en niks te kunnen doen. Deze week nog bij de huisarts geweest en die zei dat er verder niks aan te doen is, het moet zijn tijd hebben. Maar zo is het wel erg zwaar. Want ook overdag is hij vaak onrustig waardoor ik zelf weinig kan rusten en me erg vermoeid voel. Mag blij zijn dat mijn vriend vaak de nachtvoeding doet. Vannacht was dat om half drie maar helaas was onze uk om half zes alweer wakker en heeft s ochtends ook zijn wakkere uurtjes. Wat ook nog zo is... zodra hij wakker is en hij lijkt zich te vervelen gaat hij ook maar huilen. Hij kan zich niet vermaken of even om zich heen kijken in de wieg, nee hij zet gelijk een keel op. Bij wie nog meer? Soms denk ik dat het hier alleen zo gaat haha. Maar al met al vind ik het best zwaar deze weken. Het is meer overleven dan genieten. Maar natuurlijk wel gek op ons mannetje en hij "lacht" ook wel vaak maar s avonds is het momenteel een drama. Gisteravond vier uren lang gehuild. Nou ja met tussenpozen want later de speen in maar die gooit ie er steeds uit en gaat dan weer huilen. Ik verdiep me nu in inbakeren, omdat hij ook zo wild met zijn armpjes zwaait maar het lijkt me zo zielig. Nou iedereen nog gefeliciteerd die pas bevallen is, heb gewoon geen tijd om het bij te houden nu.
@ nikkie: Wat je eventueel zou kunnen doen als hij last heeft van buikkrampjes is een beetje afgekoelde venkel thee in een flesje geven...Dit is goed voor de werking van de darmpjes! Babytjes willen het liefste graag de geur en vertrouwen van de moeder om zich heen... eventueel hem bij je dragen in een draagdoek is misschien een optie.. dit kan ook helpen tegen krampjes. hopelijk heb je daar wat aan?
@nikkie hier precies hetzelfde maar mijn vriend is werken en s avonds is mannetje stil ik kan er niet echt van genieten en buikpijn bij mij blijft alleen vloei niet zoveel we gaan nu overstappe op andere voeding en heb druppels gehaalt want ik kan het gewoon niet meer opbrengen
Ja zo is het erg zwaar inderdaad. Ik heb ook speciale voeding, voor koemelkallergie. Dit omdat er grote kans was dat hij het ook zou hebben (had zelf als kind ook andere voeding). Maar het lijkt nog niet echt te helpen. En ik heb de druppels van vsm maar helpt niet echt. Vandaag ben ik begonnen met rooibosthee ipv venkelthee. Venkelthee schijnt de darmen dan weer stil te leggen dus dan raken ze weer verstopt. Of is dit niet juist? Nog even over het voeden... hanteren jullie stricte tijden of voeden jullie op verzoek? Ik weet dat de 3 R's belangrijk zijn: rust, regelmaat, reinheid.. Hij krijgt dus nu 120, 4 schepjes. Ik probeer hem hier vier uren mee te laten doen maar meestal wil hij na drie uren al weer. Drinkt het dan niet altijd allemaal op. Wat is wijsheid? Een uur rekken is ook niet mogelijk. Ons mannetje zet het echt op een krijsen. Ik heb nu zoiets ik geef het wel, regelmaat onstaat er vanzelf als ze ouder zijn? In de drie uren zit wel aardig regelmaat maar ik dacht dat ze er vier uren mee moesten doen. S nachts slaapt hij wel eens vier uren achter elkaar. Gister iets langer omdat hij s avonds zo gehuild had en uitgeput was. Overdag gaat het wel redelijk hoor maar hij huilt gewoon wel snel, dat is erg jammer. Ik hoop dat het snel beter gaat!
@ Nikkie lieverd hier eet sam overdag nog steeds om de 3 uur hoor! Alleen snachts zit er 4/5 uur tusse, dus is heel normaal hoor! Ik duim voor je dat het snel beter zal gaan. Wat inbakeren betreft. Op advies van kraamhulp pakken we bij sam bij krampjes of onrust alleen de armpjes in met eem hydrofielluier en dat werkt super. als hij echt aan het huilen/jengelen is slaapt hij binnen 5 min als ik het doe! @ Dieudonnee dat kunnen goed de regeldagen zijn! Die hebben ze rond 2 weken, 6 weken en drie maanden. Ik zal er volgende week ook weer zoet mee zijn
Ha nikkie, Je bent zeker niet de enige, lianna had gisteren ookeen dag dat ze alleen maar huilde en alleen maar bij me wilde zijn. Ik ben haar wel op de vaste tijden blijven eten geven, want als je meer geeft krijgen die darmen ook niet echt rust. Maar vergeet een ding niet het is jou kindje dus je ziet als beste of hij echt die extra voeding nodig heeft of niet. Ik wens je in ieder geval veel succes en probeer ondanks het huilen van de mooie momenten te genieten. De krampjes kunnen voorlopig nog wel even aanhouden maar op een gegeven moment weet je daar ook een oplossing voor. Ik vind het in ieder geval knap van je hoe je er mee omgaat SUCCES
hoi meiden ! hier ook de huilbuien hoor ! ik kijk dan alles ff na of hij niet gepoept heeft en onder de dekens ligt en niet in zijn spuug en dan houdt het echt op ... vanochtend was het ook raak en hij had een dikke luier vol ! dus dat zal het wel geweest zijn hier eet Tim nog steeds 90 per voeding en 6x per dag zo om de 4 uur maar gister was hij zo boos dus idd wat eerder en wat meer eten en toen was het prima ! ik vind de tips van de kraam echt prima maar het is toch idd het gevoel dat je zelf hebt bij je kindje dat ik aanhou hoor ! Zo veel mogelijk op hun advies en dat in combo met je mamagevoel ! nou meid dan kan je het niet fout doen hoor ! Hier heb ik net als Pooh van de kraam Tim leren inbakeren met zijn armen ziet er zielig uit maar helpt wel soms ! ik heb het nog niet zo vaak gedaan maar Tim vind het prima ! ik probeer ook echt nog tussen 1 en 3 te slapen ! dat help dus ook ! was net pas weer wakker zelfs en Tim ligt nog te slapen ga hem dus zo weer voeden De speen helpt hier ook maar hij is het idd zo kwijt ! en dan wordt hij nog bozer dus probeer ik hem zijn vuistjes te laten vinden maar dat lukt nog niet zo hoor ! En bedankt voor jullie tips over de aardbei ! haha ik heb zalf van de apotheek nu maar ohoh ik lag wakker van de pijn eerst nu gaat het wel weer... en ik probeer die zalf ff anders bestel ik van de week die anderen nog ! En vooral pillen zou ik niet erg vinden want was nu mijn handen zo vaak omdat ik het vies vind om aan poeperd te zitten en dan nog van alles moet doen ook met Tim ! Brrrrrr wat is het toch koud zeg ! hebben jullie het nu ook weer zo koud ? en die wind ....... aiai en morgen nog slechter weer kom op zeg wij willen zon !
Ha meiden, Hoe is het met jullie? Hier was ik ook nog eens. Ik heb momenteel weinig puf om te reageren. Maar lees wel iedere dag met je mee. Op dit moment zit ik er ff doorheen. Het verhaal wat Nikkie schrijft, het lijkt wel of ik dat heb geschreven. Op het moment verkeer ik precies in dezelfde situatie als Nikkie. Sinds afgelopen dinsdag geven wij Demi 100cc voeding dit omdat zij erge honger had na elke fles. De eerste dag ging het goed. Ze was vrolijk en had genoeg aan de 100cc. Ze ging dus weer lekker slapen nadat ze de fles had gehad en we hoorden haar totaal niet. Afgelopen woensdag had ze erge last van krampjes en haar ontlasting liep niet zoals het hoorde. Dinsdag had ze namelijk niets gehad. Woensdag was ik haar dus 's morgens de fles aan het geven en ze liet een wind en hoppa heel haar luier vol. Sindsdien is ze constant huilerig ook spuugt ze net als wat Nikkie zegt een mondje op. Ze blijft ook maar huilen als wij haar op bed leggen. We geven haar haar speentje en dan is het goed, maar na 5 min spuugt ze haar speentje uit en zet ze het echt op het huilen. Dit gaat al vanaf afgelopen woensdag zo. Ik vind het zo zielig om haar lang te laten huilen dat ik haar uit bed haalt en lekker bij me op me borst leg. Wat dan wel opvalt dat als ik haar op me borst leg dat ze dan wel binnen 5 minuten in slaap valt. Weten jullie hoe dat kan komen? Afgelopen nacht was het eigenlijk de ergste nacht tot nu toe. Ze bleef maar huilen en huilen. Me mannetje en ik gingen om en om kijken bij haar. We haalden haar uit bed om te troosten en toen was ze stil. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het is net of ze zich echt niet op haar gemak voelt alleen op haar kamer. Zodra ze op mijn borst in slaap is gevallen dan leg ik haar in haar bedje neer maar dan begint ze na 5 minuten weer te huilen. Overdag doe ik het ook maar dan leg ik haar in de box en dan gaat het prima. Dan slaapt ze echt 3 tot 4 uur achter elkaar. A.s. woensdag moeten we naar het consultatiebureau en dan zal ik het eerst eens ff vragen hoe of wat over het slapen en over het eten dat ze ook steeds spuugt. Ik zit er best wel over in de war zo..... Sorry voor mijn geklaag en dat ik niet op anderen reageer. Nieuwe mama's van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat ik snel weer de puf krijgt om wel weer lekker mee te kunnen kletsen met jullie... liefs Divi
@ Divi leuk van je te horen! Dikke knuffel! Over spugen maakte ik me ook zorgen! Sam spuugt tussen de 4- 10 keer na de voeding en dan ook nog wel eens in bedje. maar als je je kindje gaat wegen en ze zijn aangekomen is er eigenlijk niks om ongerust over te zijn. Ik ging Sam afgelopen woensdag wegen en was op 9 dagen tijd 470 gr gegroeid Dus het spugen is echt dat hij teveel binnen krijgt van mijn borstvoeding en dat moet er dan uit, want groeien doet hij genoeg! Het huilen is wel echt vervelend. We moeten allemala gewoon snel de 3 maanden voorbij zijn, want dan zijn de meeste darmpjes gerijpt en hebben ze bijna geen krampjes meer!
@nikkie: Over de venkelthee... Mij is verteld door de kraamhulp dat venkelthee juist de darmpjes aan het werk zet en ze daardoor makkelijker kunnen poepen! Het is ook goed voor jezelf als je last hebt van je darmen! Ze liet mij ook erg veel venkelthee drinken zodat bij mij de darmen ook weer gingen werken na de bevalling!