Maart 2008 Mama's

Discussion in 'De mama's' started by Pooh69, Feb 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Boja en emma ik ga vanmiddag ook beginnen met bambix groeipap. Dit is al een voorbereiding op de broodmaaltijd. Daarom doe ik het ook rond 12 uur, want straks krijgt hij dan ook zijn boterhammetje. Maar ik hoor jullie over dat jullie als je bambix toevoegd je minder nutrilon schepjes toevoegd?
    Hier op het pak staat dat je gewoon de 200 ml opvolgmelk moet aanmaken en daarna de schepjes er bij! Of zie ik het nu verkeerd?
    Ik ga hem straks uit een bordje geven.

We hebben weer een nieuw schema:

7.15 Borstvoeding
    7.45-9.30 Slapen
    10.15 Fruit 200 gr
    12.15 Groeipap Fijne granen Bambix + 200 ml Nutrilon 2 in bordje
    12.45-1500 Slapen
    16.00 Groente, vlees en aard (potje 200 gr) + babydanoontje
    17.00-18.30 Slapen
    20.00 Borstvoeding

Tussendoor krijgt hij van Friso fruitsap voor kleintjes van 6 maanden zonder suikers.

Ik weet niet wie het vroeg, maar baby eerste danoontje is zonder suiker en met opvolgmelk gemaakt! ;)

Leuke week gehad trouwens met mijn nieuwe leerlingen en het introductiekamp. Wel heel erg druk. Nu lekker weekend!

Lekker weertje hoor!

Sam is wakker en ik ga hem even zijn fruit geven...

Dikke knuffel

2. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Tiramisu

Ingredienten
    - 4 eigeel (uit 4 eieren)
    - 2 eiwit (andere 2 gooi je weg)
    - 100 gram suiker (basterdsuiker/poedersuiker)
    - 500 gram mascarpone
    - 1 zakje vanillesuiker van 8 gram (kun je ook weglaten)
    - cacao
    - 1 pak langevingers
    - 400 ml koffie
    - 4 eetlepels Amaretto
    Bereiding
    Zet eerst twee kopjes (samen 400 ml) hele sterke koffie. Zorg ervoor dat deze redelijk snel afkoelt.

Scheid de eierdooiers en het eiwit. Klop de 4 eierdooiers met de suiker tot een mooie gladde gele creme.
    Klop de twee eiwitten op tot wit schuim (met de mixer of keukenmachine).
    Meng door het eiwitschuim de mascarpone en eventueel de vanillesuiker. Meng hier ook het eigeel mengsel doorheen.

Voeg nu aan de afgekoelde koffie de amaretto toe. Leg de lange vingers op een bord en giet hierover heen het koffie mengsel.

Leg 1 laag lange vingers (let op! Nu heel breekbaar) in de schaal. Laat wat ruimte tussen de lange vingers over.
    Vul de gaten tussen de lange vingers op met het mascarpone mengsel, en bedek de lange vingers met het mengsel.
    Leg over de laag die je nu hebt gekregen een tweede laag lange vingers en vul de gaten opnieuw op met het mascarpone mengsel.
    Je kunt hiermee doorgaan tot je lange vingers op zijn; het aantal lagen is afhankelijk van de afmetingen van je schaal.
    Houdt er rekening mee dat je genoeg mascarponemengsel over houdt voor de bovenste laag die alleen uit mascarponemengsel bestaat.

Zet de tiramisu nu een aantal uur in de koelkast om een beetje stijf te worden en de smaken goed in te laten trekken... hoe langer hoe beter! (nachtje bijvoorbeeld).

Vlak voor het opdienen strooi je pas de cacao poeder over de tiramisu heen (doe je dit eerder dan wordt de cacao vochtig en klef).

Stukje aanpassing van mezelf : de eerste keer had ik de helft lange vingers in de schaal koffie gegooid (meer paste er niet in) waardoor die onwijs veel koffie hadden opgezogen. Daardoor had ik koffie tekort, moest bijmaken, en was de tiramisu niet compact.
    Bij de tiramisu die nu in de koelkast staat, heb ik de vingers gewoon even door de koffie gehaald; ze pakken heel snel het vocht op.
    Toen in de schaal gelegd en met een lepel nog een klein beetje koffie over elke vinger gedaan...met als gevolg dat ik nu wat koffie over had, maar goed... smaakt nog steeds goed.
    Denk dat ik de volgende keer perfecte tiramisu heb, omdat ik dan ga zorgen dat alle koffie (en dus alle amaretto :p) erin gaat!

Ohja, en ik gooi de cacaopoeder er wel meteen over, ik vind het wel lekker als dat een beetje klef wordt/versmelt met het mascarponemengsel.

Dit recept staat ook op mn receptensite, http://recepten.wicjuh.com (nagerechten)

:D

3. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ohja. ..ik heb ook geen vanillesuiker gebruikt.

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk

Dit was bericht 2882 ! !

\:D/

5. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel

uuh nix voor mij om te maken... mag ik nie een stukkie komen halen ? :p

6. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel
    Goeiemorgen trouwens :D

7. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel
    :idea:Redone: was Bryan niet geschrokken?

8. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: MJ: nou fijn dat ze toch nog zo lang heetf geslapen ondanks het gehuil.... aankomende nacht word t al minder... let maar op !

9. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen meiden !

hier al druk aan de poets ... bijna klaar met hele huis en dan mezelf ff wassen haha
    tim ligt ff te slapen

wicjuh jij bent een keukenprices ! en spannend vandaag in de stoel en groente ! Foto's laten zien he !
    MJ knap van de eerste nacht ! goed volgehouden ... zal idd niet makkelijk zijn dus ik blijf duimen voor jullie
    Pooh ik geeft tim savonds omdat hij dan misschien weer lekker gaat doorslapen zoals eerst hij ligt nu om 6.30 gezellig te kletsen voor een half uurtje en dan gaat hij weer slapen .. ik dacht misschien helpt dat maar nog niet haha
    en ik heb avondpapje dat kan je kant en klaar maken ... heb ook die andere die jij hebt maar dat is echt voor papje van een bordje en die krijgt hij soms ook als de fles niet meer wil en dat is idd gewoon met opvolgmelk ! die niet verdunnen !
    mooi schema ! sam doet het prima
    Eva wat een beer van een manneke ! ik wil foto zien van zijn lekkere benen haha ohoh is maar goed dat tim er dan niet naast ligt haha
    Nona wat een stoere foto van tim maar ik vind dat als hij bij jullie binnen is hij zijn hoed wel af mag zetten.... dat roken en drinken kan whahahaha
    en volgensmij gaat kleine A MR T voorbij hoor in gewicht ... straks heb ik echt nog de kleinste...
    Boja is het allemaal nog gelukt met de avondpap... en wat sneu dat hij niet van een lepel wil eten ik zou het ook nog niet opgeven hoor maar idd beter uit de fles dan niet drinken hoor ! en wat was er vanacht ?
    DS ai ai hoe is het gegaan met shoppen ... mag je nog binnen haha en ben je met de auto gegaan ?
    Redone wat was dat schrikken dan ! ai ai ... door zijn bed zakken ! lag er stiekem geen meissie bij hahaha
    en kan me voorstellen dat je de slaap dan niet meer kan vatten

zo pauze is voorbij ik ben weer boennen

10. redone

redone Fanatiek lid

Jul 2, 2007
    2,864
    0
    0
    :idea: Wicjuh en Mamanona

Volgens mij was hij ook erg geschrokken.Hij lag langs de matras zo op de grond.Ik wist niet hoe snel ik naar boven moest.Ik heb nog wel de dokterspost gebeld vannacht maar zij zeiden van als hij goed helder is dan gaat het wel goed.hij heeft ook geen verwondingen aan het hoofd gelukkig.

11. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel
    Alysha was vanmorgen AL om 7 uur wakker..... hahaha vreselijk vroeg :) normaal is t niet eerder dan 8 uur :)

Net heeft ze een 200 gram fruit weggehapt ,ze vond het lekker :) ik had gisteren een andere smaak meegenomen Peer,Perzik,Ananas en dan vloog er in :D

12. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Tuurlijk!
    Moet je dr wel een bakkie leut bij drinken hoor, ben geen afhaalchinees .. uhh.. italiaan :D

13. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Meid, wat heb je een slechte nacht gehad !

:D :-#

14. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel
    ogh jee.nou gelukkig maar dat er verder nix is....

Jamilia is 2 x over door het "familia-bedje" heen gezakt..... pfff wat was dat ook erg..... gelukkig ook nix aan de hand,maar het bedje staat nu op zolder,durfde Alysha er niet meer in te doen....

15. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Emma : jaaa, foto's volgen dan uiteraard, hihi! Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Uiteindelijk beginnen we hier dus met bijvoeden iets eerder dan de 6 maanden (5½ maand), maar wilde sowieso over een week beginnen .. dan heb ik een weekje vakantie. :)

@ Redone: nou, gelukkig heeft ie niks zeg!
    Zou me idd kapot schrikken, goed van je om de HAP even te bellen.

Hoorde gister zo'n naar verhaal van mn collega (zal t hier niet herhalen, bah) waardoor je beseft dat een ongeluk echt in een klein hoekje zit.

16. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    Jadyn is nog steeds moe van vannacht geloof ik! Ze slaapt al vanaf kwart voor 10 :confused:

MJ is dus aan de grote schoonmaak! Het mag in de krant!

Wic...bedankt voor het recept! Misschien maak ik het een x. Wel beetje moeilijk voor MJ....:)

Knuffeltje voor stuntman Bryan.

kus kus

17. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ja, kan ik me goed voorstellen ..afhankelijk van de bouwstructuur van dat ding natuurlijk. Gebroken schroeven als bij Redone zijn makkelijk te vervangen en nieuwe schroeven lijken me toch goed te vertrouwen... maar als het 2x gebeurd is, neem ik aan dat de bouw iets anders in elkaar zit dan hangend/steunend op schroeven.

18. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel
    haha ja een uur eerder is toch vre-se-lijk hoor als je er niet op rekend!

TSUNAMI

19. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ MJ : valt best mee hoor! :)

20. Wicjuh

Wicjuh VIP lid