Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    net mee in bad genomen met mij en meneer was stil ook meteen eten gegeven en nu slaapt ie zolang het duurt maar dat is al 3dagen as me vriend s avonds thuis is is meneer zo goed als stil :(

hopen voor ons allemaal dat het snel over is meiden succes vannacht hopen dat we allemaal beetje kunne slapen :thumup:

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Tim spuugd ook bijna na elke voeding maar pas een half uur/uur na het eten en zo lang kan ik hem niet wieggen !
    hij heeft er idd geen last van en ik heb het ook al bij cb nagevraagd ... ziet er vervelend uit maar zijn maag is gewoon te vol !
    ik probeer hem ook niet te veel op te pakken en weg te leggen .. en idd als je hem knuffeld is hij zo stil maar bij ons in bed slapen zit er niet in ! dat is te gevaarlijk .. ik probeer het toch vol te houden om te laten liggen vooral snachts en gelukkig is man dan ook thuis ! want idd soms is het net als hij weg is of Tim gaat beginnen ....
    mijn man is straks ook 2 dagen in de week thuis bij de puk en ben benieuwd of hij het dan ook heeft want zo te merken is elke knuffel prima haha
    vanochtend was het paniek gelukkig was hij vanmiddag stil en ben ik ook lekker gaan slapen !
    en hopelijk vannacht weer he ! voel me nog steeds koortsig en heb ook nog erge krampen vannacht erge diaree gehad moest er weer bijna van overgeven zo misselijk maarja hoort er nog ff bij denk ik dan maar ....
    valt allemaal nog niet mee hoor haha
    en idd op naar de 3 maanden ! we zijn al onderweg he ! weg met de krampjes !
    en ik probeer ook vaker te reageren op ieders verhalen maar heb er ook idd nog niet altijd de puf voor !

ben wel benieuwd of er vannacht veel gaan bevallen het is volle maan !

3. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Helleuuu

Ben ik ook weer even.

Ik word echt KNETTERGEK van mn borsten. Vreselijk veel last van stuwing ..dit door een goed op gang gekregen produktie/veel kolven toen ze niet goed wilde 'happen'. Nu loop ik bijna continue met strakke boobs, vooral 1 kant, van die harde stukken erin en het gevoel af en toe, alsof ie uit elkaar knalt.
    Als ze gedronken heeft moet ik meestal nog ff de spanning eraf kolven. Schiet niet op dus, de produktie moet wat omlaag!
    Net uit 'wanhoop' (wat klinkt dat erg, haha.. zo erg is het nou ook weer niet) mn zoogcompressen onder de koude kraan gehouden en in mn beha gepropt.

Iemand nog tips voor me hierbij?

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Wicjuh echt proberen die harde schijven weg te masseren. Ik weet dat het in het begin pijn doet, maar darana voelt het veel beter en heb je veel minder kans op borstontsteking! Als tip koude compressen en gekneusede witte koolsbladeren heb ik wel eens gehoord, maar nog nooit geprobeerd.

Succes er mee! Ik had in week 1 ook echt van die meloenen. Niet normaal meer :)

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
    morgen naar de supermarkt ! en een hele witte kool halen
    in de koelkast leggen en een blad per boob gebruiken !
    meid dit heb ik ook gedaan had erg last van stuwing en gaf geen BV en binnen 1 dag was het dragelijk en na 2 dagen was het goed te doen
    Koop er maar gelijk 2 haha
    om de 3 uur nieuw blad er in
    ik voelde met een bloemkool rook er ook naar maar wat was het zalig

doen !

6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ja, ik probeer tijdens het voeden en tijdens het kolven die harde schijven weg te masseren. Kreeg als tip om dat dus ook tijdens het douchen te doen, maar las vandaag ergens dat warmte, dus ook warme douche, de melkproduktie stimuleert! Dát wil ik dus niet.
    Het moet toch een keer zo zijn dat het op elkaar afgestemd raakt? Vraag en aanbod? :( Ik ga maar proberen zo min mogelijk af te kolven na het voeden, echt alleen de grote spanning eraf ofzo. De ellende is alleen dat ze binnen no-time weer goed gevuld zijn.

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nikkie ik gebruik voor Justin Venkeldruppels van DARO Werkt echt super!

Gedver ik heb kiespijn men oh men.
    2 dagen voor de bevalling is er snel een noodvulling in mijn kies gepropt,maar die is er vandaag uit gegaan.

Heb gelijk gebeld,heb woensdag pas een afspraak om te boren.
    Ze wilden me eerst pas om 23 April laten komen,dacht ut niet he :rolleyes:

Vandaag trouwens begonnen met nisykind voor de verkoudheid van Justin,heb nu al het idee dat het werkt ;)

8. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Kon je niet ff langskomen voor een nieuwe noodvulling vandaag? Idioot..is werkje van 2 seconden.

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Meid probeer de kool !
    kost je een euro wat kan jou het ! proberen waard hoor !
    en idd warm douchen is niet goed ik moest ook een mega strakke bh aan maar ik wilde ook niet dat de melk op gang kwam he !
    maar de kool is idd alleen voor de pijn ...

vraag ik me toch af wie verzint dat soort dingen he !

10. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo meiden,

Zo te lezen wordt er een hop getobd met de kleintjes, hier is het huilen ook veel meer toegenomen. Vandaag huilt ze veel, last van darmpjes en wil bij ons zijn. Het hoort erbij, maar kan erg vermoeiend zijn door slaapgebrek. En vandaag hadden we de hele dag vrienden uit het buitenland over, zal je altijd zien dat ze die dag extra veel huilt :(

Mijn eerste heeft (vier jaar geleden) wekenlang gehuild door darmkrampjes. We werden er gek van en hebben echt van alles geprobeerd. Maar niets hielp, het moest vanzelf overgaan en dat gebeurde uiteindelijk ook. Ik kan maar 1 ding adviseren: als je het af en toe even niet trekt, leg de kleine dan in bed en laat maar 20 minuten ofzo huilen. Zet de babyfoon niet aan, zorg dat je het gehuil niet kan horen en doe even iets wat jou ontspant (tv kijken of wat dan ook).
    Klinkt onaardig en zielig, maar dan kun je zelf eventjes bijtanken. Dat heb je nodig. Ik deed het niet (bleef maar lopen met haar op de arm enzo) en raakte er volledig gestresst van.

Nu heb ik Kim ook weggelegd. Ze heeft nu precies 12 minuten gehuild en nu slaapt ze. Doodop van het huilen. Het is moeilijk als je kindje huilt om het te negeren, maar soms wel nodig. 's Avonds zijn ze moe maar kunnen niet slapen, dan hebben ze het huilen soms nodig om genoeg vermoeid te raken.

@Wicjuh, ik heb anderhalve week met stuwing rondgelopen. De koolbladeren hielpen bij mij ook, ze halen de warmte uit je borst waardoor ze iets minder zwellen en je dus wat minder pijn hebt eraan.
    Ik heb de stuwing weggekregen door alleen te kolven als ik erg veel pijn kreeg en door Kim steeds uit 1 borst te laten drinken (en dus niet de 2e als toetje te geven). Toen ik daarmee begon was het binnen 1,5 dag weg!
    Nu geef ik weer twee borsten.

Ik kan niet wachten totdat de kleine 6 weken is, lijkt me leuk om de eerste echte glimlachjes te krijgen!

@Wenneke, mag je wel al in bad dan? De placenta heeft een grote wond achtergelaten, dat heeft zijn tijd nodig om te helen. Ik durf nog niet in bad vanwege infectiegevaar. Ik heb er wel enoooorme zin in!

Wat zijn jullie mannen trouwens allemaal lang thuisgebleven. De mijne is na twee dagen weer aan het werk gegaan. Nu heeft hij elke week 1 dag vrij en dat is het. Dus ik stond er al vrij snel alleen voor met de twee meiden. Maar hij doet het belangrijkste: koken! Rond kooktijd is het hier huiltijd, dus ik ben erg blij dat hij kookt. En hij brengt elke morgen de oudste naar school zodat ik kan blijven liggen met Kim. Ook errug fijn, ben geen ochtendmens namelijk ;)

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mamason hier twee dagen geleden de eerste glimlach! Super heerlijk! Ik smolt helemaal weg. Echt zo vol aan kijken en dan die....glimlach :D

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Manason:
    ik ging de 1e week al in bad met Justin,zolang het je eigen bad is(wat schoon is)kan het geen kwaad is mij verteld ;)

13. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Tnx meiden, voor de tips!

:oops: Rare vraag misschien maarre... wat voor koolbladeren? Spitskool ofzo? Of maakt het niet uit?
    Dan stuur ik vandaag of dinsdag ff iemand op pad 8)

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    gewoon een witte kool !
    zo simpel als het maar zijn kan haha
    mijn man heeft hem voor mijn gehaald die werkt ook in een supermarkt en weet voortaan als hij een man met een hele witte kool ziet lopen waar het voor is hahaha
    succes meid !
    oh en ik mag ook 6 weken niet in bad van het ZH maar dat is misschien door de KS ofzo ? zou ook wel weer lekker willen ..
    zal van de week eens proberen om te ontharen haha en ik ga maar eens langs de dokter voor de pil !
    lijkt me wel weer eens leuk ;) ;)

ik kom straks ff terug ben lekker aan het schoonmaken maar moet opschieten over een half uur komt Tim al weer
    vannacht was het nl oorlog hij had zijn voeding terug gespuugd bij mijn man en maar een halve fles op om 4 uur en toen was het brullen om 6 uur heb hem gewoon nog een halve fles gegeven en dat hielp maar ik zat er echt ff doorheen ...nu is het weer ok gelukkig want na de fles van 8.30 heb ik hem niet meer gehoord !
    hoop dat het vandaag lekker goed mag blijven gaan !

tot straks

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    He he....eindelijk!

hier even mijn bevallingsverhaal:

2 uur 's nachts, wat beginnende weeen. Denkend aan hoe het de eerste keer ging heb ik mijn lenzen in gedaan en mijn haar gevlochten en weer naar bed. Kersenpitkruikje erbij voor mijn rug en zo hou ik het makkelijk vol. Om het kwartier een flauwe wee, dat trek ik wel.

Tegen een uur of 5 nemen ze wat toe en ik leg een celstofmatje in mijn bed. Het geritsel van plastic maakt manlief wakker, die vraagt of ik wat gebroken heb. Ik zeg nee, maar we gaan vandaag wel bevallen. En wakker is 'ie :D

Tegen 7 uur heb ik regelmatig weeen, 3 keer in de 10 minuten. Tegen 8 uur besluiten we de vk te bellen, die er om 9 uur is. Ze voelt een verstreken baarmoedermond en 4 cm. Wat gaan we doen?
    Ze besluit ons tot 12 uur alleen te laten en te kijken wat er gebeurd. Prima.
    Tegen 12 uur is ze er weer en is er maar een centimeter bijgekomen. Logisch, want onze zoon is nog niet ingedaald en het enige wat druk geeft is een bel vruchtwater. Ze wil dus de vliezen breken maar niet thuis, omdat iemand onze beeb mee moet drukken. Ze belt het ziekenhuis, maar er is nog geen plaats. Kwart over 1 zijn we welkom.

We wachten dus nog even en gaan op tijd naar Zwolle.

Onze vk overlegt met de vk van het ziekenhuis en zo wordt ons het plan de campagne meegedeeld. De een drukt onze beeb zo veel mogelijk richting uitgang en de ander breekt de vliezen en leidt dan het hoofd naar het bekken. Goed verhaal. 14:00 breken ze de vliezen en de rest van de operatie verloopt succesvol.

En dan begint het feest. We hebben nu druk op de onderkant en dat zullen we weten ook. Tussen 14:00 en 14:30 heb ik wel 3 keer gezegd dat ik wilde stoppen, ik had het gevoel dat ik het bestierf. Ik heb geen buikwee gevoeld, alleen maar die ellendige rugwee. Tegen 14:45 (he he) kijkt de vk even en ik zit op 8 á 9 cm. Daar gaat mijn droom om een morfinespuit....

Rond 15:00 begint de persdrang op te zetten en gaat de vk de hulptroepen er bij halen. Tegen 15:15 zitten we op de gewenste 10 en mag ik gaan persen. Eerst nog met mijn eigen vk en een verpleegster, maar na enige tijd moet manlief op 'de bel' drukken en komen die hulptroepen eraan. Ik moet mijn eigen benen vasthouden vanwege mijn BI, voor mijn gevoel zit onze vk 'in mij' alsof ik een koe ben, loopt een andere vk op mijn buik te drukken en de ene vk aanwijzingen te geven. Ondertussen verlaat een verpleegster de kamer en neemt manlief haar plek in bij mijn been. Iedereen loopt mij enorm aan te moedigen, een knip wordt gezet - mijn man schrikt er van lijkt het - en 15:37 ben ik een kind rijker.

Al het bezoek in onze kamer is enorm nieuwsgierig naar het gewicht, beide vk kunnen zich net inhouden mij het kind niet af te pakken.

Waarschijnlijk zal onze Marc het record voor 2008 wel blijven in het Sophia: 5.605 gram.

We zijn gisteravond al weer naar huis gekomen en ik lig nu heerlijk in bed met een nieuw knulletje.

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    eh beccaa ............. :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

ik denk niet dat er iemand Marc kan verslaan !
    meid meidje toch !
    nou GEFELICITEERD met jullie zoon !!!! en met zeker te weten de zwaarste beeb !! wow zeg !!!

oh mied wat een mega baby ! maar knap dat je toch natuurlijk hebt kunnen bevallen en wat super lekker dat jullie al weer thuis zijn !
    ik had ook alleen rugweeen en pff wat is dat een drama zeg ! en kan me voorstellen dat je VK ook benieuwd was naar Marc zijn gewicht haha dat waren wij hier al ! maar zo zwaar had ik niet verwacht !

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik mocht de eerste week al in bad maar niet te lang van de kraamzorg

ik wort echt gek van de kleine na de voeding van tien uur begint ie te krijsen en huilen tot voeding van 5uur :( zit er echt doorheen

donderdag maar s opcb vragen hoe en wat

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    meiden ff vraagje

Tim heeft vannacht zijn voeding terug gegooid .. kan gebeuren ...
    vanochtend om 8 uur wel fles op maar hij is zoooo verkouden ... zijn neusje zit dicht en moet zich dus te druk maken om te eten
    net de voeding van 12.30 week klaar na een halve fles het is te moeilijk voor hem en ook weer spugen
    nou heb ik een neusspray van de apotheek voor baby's met alleen wat zoutoplossing ...
    mag ik die gebruiken ?
    tja toch ff de onzekerheid van een nieuwe moeder he !
    of zal ik langs de HA-post gaan .. al vind ik dat overdreven verder heeft hij nergens last van alleen van de verstopte neus

HELP HELP !

19. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Beccaatje supergefeliciteerd met jullie zoon! Daar issie dan eindelijk!
    :confused: Klinkt niet als een pretje, knap gedaan zeg! En denk idd dat je vet gaat winnen! ;)

20. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Als jij er geruster om bent om ff lang de HA te gaan doe je dat toch mss kan je ook bellen en het verhaal voorleggen en hebben ze een oplossing of kunnen ze ff een recept voor je uitschrijven..Sterkte ermee..

Deel Deze Pagina