Oh, op het KDV van Faylinn geven ze trouwens vers (gepureerd) fruit, zeggen ook dat er veel suiker in de potjes zit en als je die alleen geeft, moeten ze straks weer wennen aan de smaak van vers. Weet eigenlijk niet waarom ik dit zo tik, dacht er ineens aan en wilde het blijkbaar meet jullie delen... 8)
@ Daisy : hahaha, ja gesabbelde rijstwafel ... kan me er iets bij indenken .. Ga vandaag eens kijken of ze dat hier bij de c1000 ook hebben. Ik twijfel nog over de pap ... heb bambix staan vanaf 6 maanden (oh ja, moet ze nog ff mailen of dat door de bv kan), weet niet zo goed of ik eerst echt met de rijstebloem moet beginnen of straks (va 6 maanden) gewoon met deze bambix. Eerst een pak rijstebloem om te wennen (darmen enzooi) lijkt me aan 1 kant wat overbodig? Of is dit wel nodig?
Sterker nog, het wordt vies zacht, helemaal mushy.... . En toen ze haar mondje open had zat haar tong onder de fijngekauwde stukjes . Maar goed, mijn tepel had ookal ervaren hoe goed ze kan kauwen... . Ze heeft zich niet verslikt, niet gestikt nog geen eens een kokhals reflex. Vanaaf haar eerste groente . Ben er nog niet uit hoor. Broccoli of wortel. Wij hebben zelf wel wortel... dus ik denk Samantha ook .
Hier ben ik wel begonnen met rijstebloem. Heb het pak lang niet leeggemaakt hoor! Heb geen idee of het wel nodig is als ze 'al' 6 maanden zijn. Hier op het bureau zeiden ze dat we nu helemaal geen pap meer hoefden te geven...Sorry, kan je er niet mee helpen.
Nee, nog niet. Ik begreep dat het verstandig was eerst met wat groentes te beginnen voor je met fruit begint. Ik zit te denken om morgenochtend fruit te gaan proberen. Vanaaf voor de 3de x bloemkool... gister ging al een half hapje beter dan eergister, dus ben benieuwd...zal wel niet veel zijn hahaha. Denk trouwens dat eerste fruit wel uit een potje gaat komen hier... of verse banaan. Waar zijn de fruithapje-gevers mee begonnen eigenlijk, welk fruit?
Nog iets trouwens : wij gaan hier zelf ook een stuk verser eten ...gister ook de groente gestoomd ipv gekookt.
Ik heb dat ook ooit eens gelezen. Volgens mij was het een stukje hier op het forum (geen idee van wie hoor) Er zouden iets van 6 suikerklontjes in een potje zitten. Heb het toen even nagekeken/gevraagd op het bureau omdat ik hiervan schrok. Hoefde me geen zorgen te maken. Ook op de potjes van Olvarit en Friso staat dat er geen suiker is toegevoegd! Het bevat alleen de suikers die van nature in het fruit zitten. Deze zitten er dus ook in als je vers geeft. Dat houdt natuurlijk niet in dat ik alleen voor potjes ga hoor, vind vers ook beter! In potjes zitten nl wel conserveringsmiddelen enz.
Jadyn heeft gisteren voor het eerst vers gekregen @KDV en dat vond ze helemaal niks! Uit een potje vindt ze wel lekker. Wij zijn begonnen met appel/banaan en peer en appel/banaan/perzik geloof ik. Ze vindt alle fruit lekker...uit een potje....