Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Gek he dat ze dat niet doorhebben, was bij mijn eerste ook. Ik heb een week voor de bevalling gevraagd aan twee verschillende verloskundigen van de praktijk hoe groot ze dachten dat ze zou worden. Beiden hebben mijn buik gevoeld, de ene zei 7 pond en de ander 7,5 pond.
    Bij ons was het dus ook een verrassing.
    Maar petje af hoor, jij hebt een topprestatie geleverd ;)

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Oh en ik heb een heeeeeerlijke nacht gehad !
    Lekker op de bank van 12 tot 8 uur doorgeslapen, jihoe!
    En manlief helemaal brak en heeft een gat in de dag geslapen hihi.
    Zometeen kraamvisite, ben benieuwd of hij het trekt.

Lekker hé, weer een wijntje? Ik neem ook heel af en toe eentje. Alleen bij mij stijgt die ene ook gelijk naar de kop \:D/

3. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    bij wie huilt de kleine ook elke keer nadat hij of zij een kwartiertje op bed ligt?
    Julian is rustig als ik hem op bed leg en dan duurt het een kwartiertje voordat hij gaat huilen, die huilbuien duren dan telkens een kwartiertje, dan is het even stil en dan begint het weer. Dat kan dan wel 1,5 duren.
    Bij wie ook?

Word er zo onzeker van....

4. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Ja ik kan je begrijpen dat je er onzeker van word maar ja ik denk dan drinken op luier schoon en goed geboerd dan zal er niet zo veel zijn.. Maar ook ik ga dan vaak kijken maar wel zo dat Tessa me niet ziet want ze is wijs zat dat ze dan ook gaat huilen maar aan deze kant huilt ze wel eens maar ik laat haar dan ff huilen en ze valt na een paar minuten in slaap.. ik kan haar niet lang laten huilen moet me er wel toe zetten om haar ff te laten huilen en daarna ben ik blij dat ik het heb gedaan want slaapt ze als een roosje

5. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hij heeft dan inderdaad lekker gedronken, schone luier en lekker even bij mij gelegen, dus verder kan er niet veel zijn....ik weet het niet....
    hij moet toch een keertje moe worden?

6. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    ja dat lijkt mij wel mijn man en ik hadden het vanmiddag ze had om 1 uur gedronken en om half twee liep ze in m'n armen dus lekker in bed maar toen was ze weer klaar wakker maar goed wij hebben dus het met z'n 2 vol gehouden om haar ff te laten huilen want we vinden dat alletwee zo moeilijk.. maar goed we hebben vol gehouden en ze sliep uiteindelijk en wij een paar keer bij haar kijken en ze bleef slapen en tot kwart voor 5 geslapen ;) dus ik denk dat jou kleine mannetje wel moe is maar er niet aan toe wil geven ze zijn al best wijs hoor die kleintjes

7. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Ik denk dat je het vol moet houden om hem er niet uit te halen maar ja de ene keer ben ik ook zekerder dan de andere keer en haal ik Tessa er ook sneller uit.. Moeilijk is het ja..

8. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Gaan jullie voor me duimen meiden as dinsdag? Want dat wisten jullie niet want ik heb verder nog niets van m'n bevalling verteld maarre ik heb een hele zware bevalling gehad van de eerste wee tot dat ze er was 26 uur waarvan de laatste 8 uur in het ziekenhuis omdat ze niet indaalde uiteindelijk is ze geboren met de vacuumpomp en ben ik ingeknipt eerst 1 en toen iets verder knippen omdat het niet wilde :( maar goed ik ben super trots op m'n meisje hoor het is een kanjer.. Maar goed ik moest toen proberen te plassen en dat wilde niet dus een 24 uurs catheter toen na die 24 uur weer proberen en nee hoor ik kon nog niet plassen toen een verblijfscatheter voor 1 week en het is inmiddels 3 week later en ja hoor Monique loopt nog met een catheter in in tussen wel elke week in het ziekenhuis geweest om proberen te plassen en afgelopen week ging dat ik denk yes zonder catheter naar huis maar nee hoor m'n blaas zat nog te vol en dan heb je natuurlijk kans op infecties.. Nu as dinsdag naar de uroloog toe en daar afwachten wat er gaat gebeuren waarschijnlijk als het nog niet wil moet ik mezelf gaan leren catheteriseren dus hopen dat dat niet hoeft... Jullie horen zeker hoe het afloopt.. dit was ff kort maar krachtig m'n bevallingsverhaal..

9. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

@Mona, heeeeeeeel veel succes dinsdag, ik hoop dat de uroloog je kan helpen en dat het deze keer wel lukt om te plassen! Wat lastig joh en dat zoiets het gevolg kan zijn van een bevalling....

@Dieudonnee, Kim slaapt overdag heerlijk in de reiswieg van de wandelwagen maar veel moeilijker in haar bedje. Zo'n bedje is groot en dan voelt ze niks om haar heen en gaat ze huilen. De reiswieg is veel kleiner en daarin voelt ze zich beter, ze voelt dan de zijkanten. Ze voelt zich dan net in de baarmoeder stel ik mij voor, omarmt aan alle kanten.
    Maar ik ben het ook eens met Mona, soms moet je even doorzetten. Dus niet bij de eerste huiltjes eruit halen. Na hoeveel minuten haal je Julian eruit meestal? En gaat hij krijsend of jengelend huilen?

10. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    wat lief dat jullie allemaal zo meedenken....

Julian slaapt overdag soms ook in de reiswieg, maar dan gaat het eigenlijk net zo.
    Na de voeding gaat hij in de bakerzak en dan gaat hij rustig zijn bedje in. Meestal gaat dat dan een kwartiertje goed en dan begint het huilen. Meestal ga ik er heen als het langer dan een uur gaat duren, want dan klnikt het ook overstuur. In het begin is het jengelend huilen, maar las het langer duurt, wordt het wel heftiger en krijsender. Ik haal hem er zeker niet te snel uit denk ik.
    Ik heb hem er net weer in gelegd na voeding en nu klinkt het ook alweer vrij krijsend hoewel het dus wel stil is na een paar minuten. Dan duurt het even en dan begint het weer. zo gaat het door totdat het niet ophoudt en het een uur tot anderhalf uur kan duren totdat ik hem eruit haal.

11. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ha mama's!

Ik mag me dan ook eindelijk melden, gisteravond is onze kleine Daniël Theodoor geboren. Hij doet het tot zover heel goed, hij pakt de borst goed, plast flink en maakt ''appelstroopbroekjes'' bij de vleet. Het bevallingsverhaal staat bij de bevallingslijst, voor de geïnteresseerden... :D

Daag! Flientje

12. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Laat je hem een uur huilen? Dat vind ik dan wel weer erg lang. Ik laat Kim max een kwartier huilen en dan haal ik haar. Vaak is ze zo stil als ze in mijn armen ligt, dan wil ze gewoon bij me zijn.
    Het komt ook vaak voor dat ze nog zuigbehoefte heeft, dan ga ik 'pinken'. Dan valt ze snel in slaap en kan ik haar rustig wegleggen.
    Maar slaapt hij dan de hele dag niet?

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Gefeliciteerd meis!

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier ook een kindje dat best veel huilt vind ik zelf. Vooral s'avonds is hij erg onrustig en wil niet slapen in zijn bedje. Wil dan bij je zijn. Ik laat hem ook vaak max. een half uurtje huilen en haal hem er dan uit. Langer vind ik zielig. Net de kleine mee onder de douche gehad en dat vond hij heerlijk. Dacht hij gaat daarna wel lekker slapen, maar nee hoor. Papa zit nu met hem lekker op de bank.

Flientje: gefeliciteerd meid. Geniet van je kraamtijd.

Mona: heel veel succes dinsdag. Best nog een nasleep dan. Hopelijk mag hij er dinsdag gewoon uit en hoef je je eigen het niet te leren.

Mamason: heerlijk zo lang kunnen slapen. Wordt je dan toch niet automatisch wakker? Mannetje het kraambezoek overleefd haha?

15. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Vanvaond heeft hij om 19:15 voeding gehad. Om 8 uur maar bed en huilen tot half 9. Daarna heeft hij geslapen tot 21:10 en heb ik hem laten huilen tot half 10. Daarna heb ik hem tot 10 uur getroost en om 10 uur maar weer voeding gegegeven. Hij heeft vanmiddag well een hele ruk gemaakt, maar daarna niet meer. Ik ben kapot en ben erg emo nu.
    Heb hem net slapend in bed gelegd en nu huilt hij alweer....

Ga nu ook stoppen en naar bed.... :cry:

16. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    kom op he dieudonnee het komt allemaal goed ook met jou kleine mannetje.. Je kan zelf ook minder hebben omdat je zelf niet genoeg slaap krijgt.. Er is vast wel een moment van de dag dat ie lekker slaapt ( altans ik hoop dat natuurlijk voor je )probeer zelf dan ook ff wat slaap te pakken word je weer een beetje mens van.. Sterkte in ieder geval al heb je daar niet zo veel aan..

17. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Heeft hij geen last van krampjes dan want als ik je zo begrijp ligt hij bij jou wel lekker ( dus warmte ) en in z'n bedje niet mss word hij dan wakker van de krampjes en als hij dan bij jou ligt is het wel goed.. Ik weet niet hoor ben ook maar voor je aan het denken wat het eventueel is..

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Flientje welkom hier en super gefeliciteerd! :D

@ Dieudonnee kop- op meid! Ik hoop dat het je lukt wat te rusten. Sam is hier de laatste dagen ook jengelig. Gisteren had hij heel veel krampjes van de boerenkool die ik gegeten had. Ik weet precies hoe je je voelt. Toen Sam 3 weekjes was ben ik een keer een hele nacht wakker geweest en was kapot daarna. Zorg er echt voor dat je even kan bij rusten! ;) Dikke knuffel XXX

19. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Tja moeilijk hé. Het kost tijd om uit te vogelen wat je kleine wil. En het is zeker een vermoeiende periode door het gehuil en eigen slaapgebrek.
    Eén ding is heeeeel goed gemaakt aan die kleintjes: ze worden steeds leuker! Over een paar weken is je kindje veranderd en weer veel leuker geworden en kijk je terug op deze lastige periode alsof het er amper geweest is. Echt, ik spreek uit ervaring ;)

@Flientje, gefelicteerd met je :baby:

@mamavanjordy, ik heb echt heerlijk geslapen! Ik was ook bang steeds wakker te worden, maar dat gebeurde gelukkig niet. Mannetje heeft het overleefd, maar zit mij nu van de bank af 'te kijken' want hij is moe en wil slapen haha.

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Heeee flientje nogmaal van harte gefeliciteerd !
    had het al eerder gedaan maar kan niet genoeg gebeuren !
    en ik heb je verhaal ook gelezen !

hier is Tim nog klaar wakker en jengelig maar over een half uurtje is het weer etens tijd en dan zal hij wel slapen !
    zijn al de hele dag bezig om hem in patroon te krijgen en ging goed maar nu is hij al een uur aan het jengelen ! ... het is geen menis dat hoor je goed en hij is al zo veel geknuffeld vandaag dat hij zichzelf nu ff moe mag huilen en dan de fles en slapen !
    ik heb al uitgevonden dat hoe meer ik hem pak hoe onrustiger hij wordt ! dus ik laat hem maar ff ...
    Meiden met kids wanneer gaan ze ongeveer een beetje doorslapen ? nu krijgt hij om 12 om 4/5 en om uurtje of 8/9 weer eten maar die voeding er tussen mag er wel uit haha ;)
    we gaan proberen om hem om 10 cc meer te geven dit mocht 1,5 week geleden al maar toen wilde hij niet en merk nu dat hij meer wil na 100 cc
    hij is nu 3 weken wat geven jullie de kleine dan ? hij weegt nu minstens 4 kilo !
    en meiden met bv wat vervelend dat je nog overal zo op moet letten !
    ik snap dat het vast een kleine moeite is maar toch .... na 9 maanden wil je weer zo veel he ! 8)
    hier ook al weer 2 dagen emo ... gaat lekker maar lucht wel weer ff op !
    kleine was gister zo aan het huilen dus ik janken en Tim keek me echt aan en hield op .... hmm ik smolt ff en vond weer de power !
    toch echt die band met je kind ofzo ...
    Maaaaaar vandaag voor het eerst in 6 weken weer auto gereden ok ok maar 2 km ofzo maar oh oh ff dat gevoel van vrijheid !
    joehoe ! ik ben echt aan het opbouwen weer ...
    tijd van genieten en weer dingen doen ik kom er weer aan !

en Mona ik ga zeker voor je duimen ! poeh wat een toestand zeg ... ik heb zelf ook nog niet zo veel over de bevalling gemeld ... ook om andere niet banger te maken dan nodig maar jij hebt je portie ook wel gehad ! het is zo dinsdag ! en ohoh wat wens ik je veel succes !

Deel Deze Pagina