Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Even een snelle krabbel hier.
    Heb sinds gisterenavond een pijnlijke linkerborst. Harde schijven erin. Heb bij mijn andere zoontje toen 3x een borstonsteking gehad en wil dat nu graag voorkomen. Ben al flink aan het masseren, warmte toe aan het passen en aan het nakolven. Maar tot nu toe lijkt het nog niet te helpen.
    Hopelijk ben ik er op tijd bij.

Hier vannacht best lekker geslapen. Om 22.30 uur de laatste voeding, toen om 3.15 uur weer en vanmorgen om 7.30 uur.

En tja wanneer je kleintjes gaan door slapen. Is bij ieder kindje verschillend. De een slaapt met 3 weken al door en de ander nog niet met 1 jaar. Ik denk ook altijd maar ze hebben het nodig als ze er nog om vragen. En vind het op zich ook wel een lekker moment zo s'nachts (hoewel ik liever ook wel door wil slapen haha), lekker de kleine dicht tegen ja aan, buiten alles donker. Je kan proberen om hem ietsje mee te geven voor de avond ja. Maar dat wil niet zeggen dat het ook gaan helpen. Mijn andere zoontje sliep net door van 24.00 uur tot 6.00 uur toen ik weer ging werken met 12 weken.

2. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Mogge meiden!
    Ik zie dat veel met dezelfde 'probleempjes' kampen.
    Faylinn heeft ook elke avond last van krampjes. Zooo zielig vind ik het, en door de gebroken nachten (1 a 2x per nacht voeden) ben ik wel enigszins uitgeleefd s avonds. Gisteravond knalde ik ook zowat in slaap met haar naast me op de bank terwijl ze lag te huilen.

Ik drink elke dag venkelthee en we gebruiken een hotpack op dr buikje bij krampjes. Iemand nog meer tips? Heb al wel gehoord van spul van VSM, zijn hier ervaringen mee? Geloof dat je dat wel een tijd moet gebruiken voor het gaat werken he?

Enne ...wat ook gezegd moet worden...wat zijn we blij met de kleine meid zeg! :D

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hoi lieverds,

Ik heb vannacht een keuze gemaakt.
    Ik nam Justin gisteravond mee naar boven om 23.00 uur en om half2 vannacht zat hij nog aan de borst.
    Hij was niet tevreden te krijgen,en tot overmaat van ramp zakken we samen door ons bed heen :(

Dus manlief wakker gemaakt die apart slaapt,omdat hij 's nachts toch niets kan doen omdat ik BV geef.

Nou bed weer in elkaar gezet en uiteindelijk sliep Justin om half 3.
    Ik heb vannacht uit pure wanhoop een fles klaargemaakt met KV,maar die accepteerde hij vannacht niet.

Vanmorgen accepteerde hij wel een fles en dronk zowat 150 cc KV op :confused:

Ik kan als moeder voor mijn andere 3 kinderen niet meer normaal functioneren en heb een zeer kort lontje door pure vermoeidheid.

Ik heb dus besloten om BV en KV te combineren,want anders stort ik 1 deze dagen in en als moeder van 4 kinders kan dat echt niet!

Nu ligt hij heel tevreden te slapen na zijn fles.....
    Ik heb mijn best gedaan,maar ik kan gewoon niet meer :cry:

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Meis, wat heb je het zwaar!
    Goede beslissing hoor, zo kan je niet verder! Je hebt idd je best gedaan en dan houdt het gewoon op! Ga je niet rottig voelen, het is echt goed zo!
    Kijk naar je jongste en zie hoe tevreden hij nu is he?

Dikke knuffel!

5. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Nog ff een vraagje :

Hoe geven jullie, voor zover van toepassing, de vit. K en D druppeltjes?

Tot nu toe (haha, die paar dagen) gooien wij ze op een lepeltje en geven ze voor de voeding, maar ik heb toch het idee dat er dan nog wat op het lepeltje blijft zitten.

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Precies zoals jij het doet,maar ik wacht meestal dat hij goed huilt en dan laat ik het zo van het lepeltje afglijden zijn mondje in.

Vandaag even kijken,want bij 300 CC KV hoeft hij de druppeltjes dus niet meer te hebben.

7. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nathalie dikke knuffel meid! Je hebt de goede beslissing genomen hoor! ;)

Hier bijna heel de nacht opgezeten met sam die al 2 dagen ontzettende krampen heeft en dan harde scheten laat en het uitkrijst en ook nog eens bveel spuugt en vooral ook zuur volgens mij en wat dikker. Zo zielig hoe hij krijst. dadelijk hem in badje doen. En toen Sam vannacht even twee uurtjes stil was had mijn mannetje zulke erge kaak/kiespijn dat we de huisartsenpost hebben gebeld en hebben toen morfineachtige medicijnen kunnen halen. Pfff zooo zielig die mannetjes van mij. Straks nog even proberen terug naar bed te gaan als sam gaat slapen na het badje

Fijne dag allemaal! ;)

8. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Hey emma ik geef onze kleine meid ook nog 100 cc want meestal zit ze ook nog aan 7 voedingen overdag om de 3 uur en s'nachts vaak rond de 4 uur.. Dus krijgt ze 700 binnen nou dat lijkt mij genoeg maar goed als ze meer vraagt want van de week zat ze nog op 90 geef ik meer en ze is heel tevreden met 100 dus maar weer afwachten wanneer ophogen.. Je kunt proberen Tim meer te geven ja toch? ik bedoel wat hij niet hoeft gooit hij toch wel terug.. Sc6 ermee :)

9. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Enne ik heb in het kort m'n verhaal opgeschreven mss zet ik hem er nog helemaal op moet ik maar ff kijken.. En het is zeker niet de bedoeling om mensen bang te maken dat hoeft ook niet want iedere bevalling is anders.. Geen 1 hetzelfde.. X

10. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Hey zus...

Je hebt een goede beslissing gemaakt, want kon gewoon aan je zien dat het te veel energie vrat...
    Je was de hele dag maar bezig met voeden, voeden en nog eens voeden...
    Ik ben super trots op je dat je toch heb geprobeerd, want ik weet dat het zwaar is en zeker als je nog 3 andere kinderen heb rondlopen...
    Je hebt hem toch nog ff een goede start gegeven...petje af hoor...

Dikke knuffel je zusje...

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai meiden!

Ik kom me hier toch ook maar melden!
    Jullie hebben misschien mijn verhaal gelezen, maar zal het nog even kort neerzetten.

Ik stond gepland voor een keizersnede op 18 maart. Donderdag 13 maart was ik niet lekker, erg snotterig en bleh... soms had ik wat menstruatie achtige krampen maar die had ik de hele week al (dacht weer blaasontsteking te hebben, maar dat was niet zo)
    Savonds werd dat wat vaker en ik dacht, laat ik maar naar bed gaan, lekker rusten. Ik had niet het gevoel dat het regelmatig kwam ofzo... ja misschien om de 8 minuten ofzo. Mannetje maakte een kruik voor me en na een plas ging ik weer naar bed. Hij had nog de opmerking of het niet eens weeen konden zijn, en ik zei heel droog, weet niet.. misschien voorweeen?
    ik draaide me om in bed en krak...mijn vliezen braken. 23:10 op de klok.
    Ik haalde het toilet voor dat ik kon morsen hahahah en zag direct dat mijn vruchtwater donker was.. Dean had er in gepoept (dat vond ik toch wel engig) Mijn mannetje belde naar het ziekenhuis en ik moest gelijk komen.
    Daar aan de ctg enz, alles goed. Daarna moest de beslissing genomen worden, nu keizersnede of de volgende ochtend. Dat ging af van de ontsluiting, als dat er was werd ik gelijk geholpen. en ja hoor.. dat had ik al! ze kon zijn kontje voelen! hihihi jeetje.. had ik daar nou niet veel van gemerkt :oops:
    Alles werd klaar gemaakt en om 0:59 uur werd onze knul Dean oliver geboren op vrijdag 14 maart.
    Afgelopen maandag mochten we al naar huis. Gister laatste dag kraamzorg en nu mogen we het helemaal zelf doen.

Dean doet het goed, huilt erg weinig (alleen met blote billen na zijn badje.. dat vind hij echt niks) en drinkt goed. Ik geef hem borstvoeding. Op dit moment nog met een tepelhoedje want die gekke platte tepels van mama krijgt hij niet in zijn mondje. Maar we oefenen elke dag even zonder. Hij komt 1 keer per nacht, verder slapen we geweldig.
    Hij is al de hele week verkouden, maar ook daar lijkt hij geen last van te hebben.
    Al met al vingers gekruist dat hij het zo goed blijft doen!

Ik ga proberen gezellig met jullie mee te schrijven! :D

Groetjes
    Natas

12. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Nou dat is toch zeker een goede keus je kan toch niet de hele dag je kind aan de borst hebben en zeker niet als je nog kinderen hebt lopen.. Heerlijk dat is nu tevreden ligt te slapen kom je zelf helemaal van bij he! Sterkte ermee

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier ff snel twee fotootjes. Moet nog even eentje maken als hij echt wakker is maar meestal ben ik alleen door de week en dan lukt het niet als je hem zelf vast houdt haha.

Net geboren: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8SMI3WED.jpg

12 maart: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDADSMFZ.jpg

Ik lees hier veel dezelfde "problemen".
    Hier nu ook s avonds zijn huiluurtjes en dan is hij meestal wakker tussen twee flessen. Erg vermoeiend maar niet veel aan te doen. Ook heeft hij dan krampen. Erg naar maar we doen van alles maar helpt niet altijd.
    Wij hebben de druppels wel van vsm, gebruik ze niet bij elke fles maar volgens mij helpt het niet echt. misschien die van Daro nog eens proberen.
    Hier ook wel vaak gehuil als hij weer in zijn wieg moet. Momenteel doen we steeds zijn speen erin en dat gaat dan zo een tijdje door. Als ie dan de tweede fles heeft gehad huilt ie soms nog even en valt dan in diepe slaap. Vannacht van 23.00 tot 4.00, een unicum hier.
    Hij heeft het huilen soms ook gewoon nodig lijkt het. Ze noemen het niet voor niets de huiluurtjes, want ze moeten de indrukken van overdag ook verwerken.
    Maar zwaar is het wel.
    Het probleem hier is wel dat als ik hem laat huilen dat hij dan gaat krijsen en hij zichzelf soms verwondt met zijn nageltjes. Dat wil ik natuurlijk niet!
    Dus misschien toch eens kijken of ik zijn armen kan inbakeren maar meneer is net Houdini soms ;)
    Bovendien is zijn favoriete slaaphouding met de hands up, zijn handen dus naast zijn hoofdje omhoog net alsof hij juicht.

Wat ik me afvraag, ze zeggen altijd dat je een baby tot zes maanden niet kunt verwennen maar volgens mij hebben ze wel snel door dat ze uit bed worden gehaald wanneer ze te luid huilen. En hier is dat luid hoor!
    Maar verder gaat het wel goed maar wel erg moe. En zoals iemand hier al schreef het wordt straks steeds beter en dan vergeet je deze tijd. Maar zwaar is het nu wel!

Hier krijgt hij nu 120 (met voeding 135cc) per fles maar drinkt het niet altijd leeg. Maar hij heeft er wel behoefte aan, ook een hongerige baby. Omdat ik speciale koemelkvrije voeding geef kan ik niet overstappen op Forte.
    Even een tip: gebruik dan wel een iets grotere speen want het is dikker. Dat weet ik van mijn neefje, die bleef maar huilen en bleek niet genoeg uit zijn speen te krijgen. En ook raken ze er meer van verstopt dus misschien iets meer water erbij?

Verder gaat het hier zoals iedereen denk ik met ups en downs. Zo lastig die krampjes en soms weet ik gewoon niet wat hij wil. S avonds heeft hij dan zijn wakkere momenten maar wil ook niet lang in je armen liggen. Wat hij dan wel wil weet ik niet. Iemand nog tips? Ze kunnen ook nog niet echt "spelen" natuurlijk. Maar soms denk ik dat ie zich dan verveelt ofzo. Hij wil dan ook niet echt wat. Maar heeft ook krampen natuurlijk. Maar als dat voorbij is is ie soms over zijn slaap heen of juist oververmoeid maar slapen ho maar.
    Misschien een soort sprongetje ofzo?

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dank je lieffie,

maar stop nog niet helemaal hoor,op de 1 of andere manier moet ik toch afscheid nemen van de BV,dus langzaam afbouwen ;)

15. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Leuk om te lezen, qua opzet (vrijdag de 14de, maandag naar huis, gister laatste kraamzorg) lopen we gelijk. Vandaag ook echt helemaal zelf doen.
    Hier geeft het wel rust, ook omdat er een kleine strubbeling was met de kraamzorg mbt het wegen.

Verder heb ik gisteren voor het eerst samen met Faylinn gedoucht... ze vond het zálig en wat erna bij het afdrogen en aankleden helemaal rustig, geen huiltje kwam eruit :).

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Nathalie, toch een knappe beslissing!

@Wicjuh, wat was er dan met het wegen?
    Ik ga morgen lekker met dean onder de douche! :D Papa en Dean waren vanmorgen samen in bad! zoooo lief!

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    heb ook de weg gevonden :D
    alles goed hier met de maart-mama's?
    kom binnenkort meekletsen als de eerste drukte voorbij is ;)

grts

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai Sabbe!

Welkom! :D

19. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Natasja en Sabbe welkom hier! :D

Balen...nu weet ik waar Sam zo huilerig van is en krampjes en extra spuigen. De spruw is in alle hevigheid terug :( Nu niet op zijn tongetje, maar toen ik zijn lipjes omkrulde zat het aan de binnenkant helemaal vol. Morgen maar snel weer nystatine (spoelmiddel) halen. En hopen dat daar alle narigheid weer mee weg gaat! ;)

20. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Onze kraam kon haar eigen weegschaal niet goed aflezen, en was daarbij ook nog eigenwijs. Daardoor leek het alsof Faylinn dus niet aankwam, terwijl dat wel het geval is/was. (3.03 en 3.06 op de weegschaal aflezen als 3.003 en 3.006 ipv 3.030 en 3.060. Dat is dus 30 gram aangekomen ipv 3 gram.)
    En dan zeggen dat ik het niet goed gezien had.
    Een weegschaal die op 10 gram nauwkeurig weegt, kan natuurlijk nooit 3 gram en 6 gram aangeven ... maar ik kreeg het niet aan haar verstand. Of uiteindelijk wel, maar wilde ze het niet toegeven.

Kheb iig laten zien van wie ons meisje haar drift heeft, hahaha.
    Maar goed, kraam is afgerond en ook dit verhaal wordt nog afgerond door de vk-praktijk ..die vinden dat dit niet kan.

Deel Deze Pagina