Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    doehoeiiiiii!

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    :D

Mannetje zei het al! Ikke zei nog...das mooi....ik kom emma nooit tegen :) Wel toevallig en leuk! :D

Goeieavond allemaal!

Beterschap voor diegene die het nodig hebben en een dikke knuffel

Ik heb vakantie! :D

3. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Wicjuh mag ik je een advies geven?
    Van 11 tot 15 is 4 uurtjes. Dan kan ze 4 uur op een fles teren en is ook goed!. Maar daarna krijgt ze na de fles van 3 uur na 2 uur al haar warme hap, terwijl ze eigenlijk nog maar op de halve tijd qua verteren zit ;) Misschien dat ze dan ook nog te vol zit om alweer een hele warme hap te eten. Nogmaals het is maar een advies! ;) Opvolgmelk is prima! :D

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Bedankt voor t meedenken.
    Ik had ook al zo gedacht. Vandaar ook de poging om die fles van 15 uur (toen ie een keer op 16 uur zou vallen, 4 uur na de vorige voeding) te vervangen met warme hap. Maar dat weigerde ze ook gewoon! Dat was happen, happen, krijsen, happen, krijsen krijsen en nog eens krijsen.
    Ik heb t idee dat ze dan zo'n honger heeft, dan wil ze gewoon melk ofzo.
    (iets dat ze snel naar binnen kan zuigen ;))

Ik heb ook overwogen om de warme hap 3 uur na de laatste voeding te doen, ook geprobeerd trouwens. Maar dat maakt geen verschil.

Overal adviseren ze om te beginnen met warme hap tussen 2 voedingen in dus dat is 2 a 2,5 uur na fles. In dat ritme zitten we dus nog.
    Het stomme is, van broccoli hapt ze gewoon 80 a 100 gram weg . :(

Maar goed... kweet t dus niet meer zo ..

5. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    meiden, weltrusten!

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Verder doet ze het toch heel goed die lieve Faylinn! :D Truste!
    Ik kruip er ook lekker in! ;)

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Morgen meiden,

Ben weer aan het werk gegaan gisteren. Iemand met het Hellpsyndroom. Is nogal heftig geweest alles. Krijgen misschien verlenging want gisteren was het de 7de dag al.

Hier is het schema: (als ik ben werken, anders krijgt hij s'morgens 1 uur later de eerste bv)

6.00: bv
    9.30: fruithap (of potje 200 cc of eigen gemaakt)
    12.00 uur: 1 boterham met beleg en bv of 200 cc na
    S'middags nog een keer liga en diksap
    16.00/16.30 uur: groentehap (meestal eigengemaakt) + danoontje
    19.30 uur: 220 cc bv uit fles

Verder alles goed hier.

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen!

@ Mamavanjordy werkse! Hier bijna hetzelfde schema alleen 2 boterhammen en 100 cc melk ;)

9. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

weer 'n hoop schemaatjes voorbijgevlogen. Hier is 't nog steeds 2 flessen van 250 en twee happen van 200.
    (Al heeft jesse vorige week ook eens een boterham gehad met melk en hij vond dat zalig :( )

En STRIJKEN, yes I love it :)
    En idd, er zijn kindjes met veel stemmen. Maar blijven stemmen is de boodschap :)

http://www.babyenkind.nl/bvdm/index.php

Fijne dag allemaal!

Grts

10. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    thanks sweetie :)

11. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    HIer was de broccoli van Friso ook een van de eerste dingen die er wel ingingen. Nu 'vreet' ie een hele 6mnd pot leeg haha. Geef je vers fruit of potjes? Hier ging en gaat eigenlijk nog steeds het friso fruit er makkelijker in dan van olvarit. Weet niet of je dat geprobeerd heb? Peer van olvarit moest ie eerst niets van weten, peer van Friso wel en de mango was favoriet. Nu pas sinds 2 weken ofzo krijgt ie grotere gemengde potten, ook van olvarit.

Eergisteren trouwens voor het eerst warme hap stap 2 van Friso geprobeerd (zitten stukjes in, in olvarit warme hap weer niet). Nou, was geen succes, keek me aan alsof ik hem stront gaf! Heeft drie happen genomen waarbij hij me aankeek alsof ik hem iets vreselijks aandeed en daarna ging de mond op slot. Voorlopig blijven we dus maar bij de warme hap van olvarit en qua fruit weer het liefst friso...

12. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Kan ook hoor, dat als je weer te lang wacht dat ze honger heeft en wil zuigen. Had Nino s ochtends altijd met die pap van lepel obsessie van mij ;) Nu lukt dat wel, maar af en toe huilt hij en is wel tevreden met zn speentje tussendoor. Komt toch door die zuigbehoefte denk ik en dat het via een fles sneller lijkt te gaan.

Misschien vindt Faylinn de rest gewoon smerig, is het tenslotte ook ;) De 6 maanden potjes zijn wel lekker (ja, ik heb geproefd!).

13. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Moggel trouwens.

Ben geloof ik toch alleen hier. Nou ja, vandaag lekker mn vrije dag.

Ga me weer ff met het ventje bezighouden.

Fijne dag!

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey, Miekje is er ook! hahahaha, mag ook wel na lange afwezigheid ;) ..

Hier iemand die eens ging uitslapen, dus eerste fles was pas 7,45 uur..
    Gisteren heeft ie wel de papfles gehad, en die ging lekker op..
    Nu is ie met dingen aan t smijten, en kruipt onder de tafel.. Gaat dan huilen want hij stoot zijn hoofd, zodat ik m er vervolgens weer onder vandaan kan halen... leuk spelletje..

15. katie25

katie25 Actief lid

20 jul 2007
    101
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier ook een (22) maart mama. Ik heb een vraagje voor jullie. Geven jullie ook al pasta's aan jullie kindjes? Hier het volgende schema:

8.00 - 180+6
    10.00 - 100 tot 150 gr. fruithapje met een kwartliga erdoorheen
    12.00 180+6
    na het middagdutje een korstje brood met bv.smeerkaas
    16.00 180+6
    !7.30 warme hap (een paar kleine hapjes en dan houd meneer het wel weer voor gezien,hihi)
    19.00 Avondpapje

O,ja hoe is jullie beeb's slaapritme overdag?

16. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    goedemorgen!

17. katie25

katie25 Actief lid

20 jul 2007
    101
    0
    0
    Hej Miekje

KRUIPT onder de tafel? Wat leuk dat hij al kruipt.

Ons hummeltje gaat al wel als ie op de buik ligt zich hoog opdrukken en dan zie je het kontje iets de lucht in gaan, haha,wel steeds iedere dag een stukje verder.

18. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Mogge meiden!

@ Boja: Friso mango vindt ze idd heel lekker. Op het kdv krijgt ze sowieso vers, eet ze lekker van (weet niet hoeveel, denk niet dat ze het wegen daar), ik geef vaak ook vers, papa geeft vaak potje. :rolleyes:
    Ik vind ook dat ze gewoon vers moet eten.
    Warme hap verder, dingen door elkaar geprobeerd, olvarit, friso, ah-merk...
    Nou ja... we kijken het wel aan. Zal ook wel op het CB horen eind van de maand hoe of wat neem ik aan.

@ katie25 : welkom! :)

Faylinn slaapt heel weinig overdag. Meestal maximaal anderhalf uur. Denk niet dat ze een goed referentiekader is ;)

19. katie25

katie25 Actief lid

20 jul 2007
    101
    0
    0
    @wicjuh: Thanxx! Anderhalf uur,mmmm nee dat gaat hier niet op hahaha.

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey Katie, welkom!

Nou ja kruipen.. het is meer tijgeren. Hij komt iig waar hij wezen wilt! Doet ie al een tijdje (week of 6/7 denk ik).

Slapen, is hier heel verschillend, de ene morgen slaapt hij een uur, soms 1,5 uur. hetzelfde geldt voor de middag. Als mijn tante oppast slaapt ie soms ineens 3 uur :rolleyes: :confused: .. Ja hier geen regelmatige tijden dus...

Maar vertel eens wat over jezelf en je beebje.. hihi ikke = nieuwsgierig!

Deel Deze Pagina