goedenmorgen! ik moet nog een beetje inkomen, jullie zijn natuurlijk al een aantal dagen / weken langer bezig hier dan ik, maar ik doe mijn best! @natascha: leuk verhaal, maar begrijp ik nu dat jij vaginaal bent bevallen van een stuit? Au? @nathalie: gelijk heb je hoor, bv moet voor beide leuk zijn, en zo niet, dan lekker niet! En als je nu maar 1 kind hebt om voor te zorgen...toch? Dus maak je niet druk, maak een fles. Verder gaat het hier zijn gangetje, de bv komt goed op gang. Het zal niet verbazen dat ons mannetje een flinke drinkerd is. Gister is hij maar 10 gram afgevallen, waardoor hij nu in totaal op - 260 gram zit. Valt mij niets tegen! Het dag en nachtritme zit er nog niet helemaal in maar ach, hij is natuurlijk ook nog maar 3 dagen oud....komt vanzelf! Later weer!
@Becca, nee hoor, met een keizersnede Fijne he als de borstvoeding gaat lopen? Die kleine van mij was ook zoiets afgevallen in het begin. @Wicjuh.. grrrr lekker handig wel en dan niet toegeven he? vaag mens! Goed dat de vk er nog achter aan gaat, want dit kan natuurlijk ook niet. Hier is de kraamhulp onwijs goed bevallen, ik keek er erg tegen op maar ze was echt lief en leuk en gezellig! Hoe vinden jullie andere kinderen het? (bij wie dit van toepassing is natuurlijk! ahahaha)
hoi meiden Mopest wel even een traantje wegpinken na jullie meelevende berichtjes! Bedankt. Gisteravond na de late voeding ging het in een keer heel erg goed. Hij lag om kwart voor 11 op bed en kwam pas om half 6 weer...... En of mama even een ruk gemaakt heeft! M'n tieten stonden echt op springen....heb ze ook nog afgekolfd. Daarna ook nog even lekker geslapen. Het is inderdaad zo dat de vermoeidheid een grote rol speelt in hoe je je voelt en ik heb dan ook afgepsroken met mezelf dat ik sowieso 's middags een tijdje plat ga, of ik me moe voel of niet.... Ik lees dat er alweer meer zijn die een nacht niet geslapen hebben....ben dus echt niet de enige... Nieuwe mama's: gefeliciteerd! Nathalie: goede beslissing meid, brengt vast meer rust nu! Vitamine D en K: gewoon erin druppelen! groetjes
Heerlijk dat je ff je slaap kon pakken voel je je gelijk een ander mens he! enne jeetje lekker man dat ie zo lang heeft geslapen dat hadden mama en de kleine man echt ff nodig.. Groetjes
Aaah wat lekker dat die kleine zo lang heeft geslapen! Kon je even lekker bijtanken! Hihih en dan die ballonnen die op springen staan! ik ken het! Dean slaapt soms ook te lang door.. (gelukkig komt hij nu om de 3 uur) dan geef ik de ene borst en lekt de andere gezellig mee... kan mijn compressen soms echt uitknijpen!
haha....ja doorweekte compressen :-D Laatst haalde ik het compres eraf en toen dacht ik waar komt die nattigheid toch vandaan? Ja hoor, het spoot er dus echt met een straaltje uit
hoi meiden gister is het goed gegaan vandaag slecht hy heeft weer zo n krampjes en voelde ze buik gewoon borrelen en hy laat schteene we zijn sinds net over op de andere voeding meschien dat het scheelt,en druppels van vsm erin en nu slaapt ie eindelijk na een middag huilen vind het zo zielig, verder met mezelf gaat wel ben redelijk bij getankt maar buikpijn wort helaas erger. we hebben lekker lui weekend gehad . fijne avond meiden
@Natasja, van harte gefeliciteerd met je zoon! Leuk om je bevallingsverhaal te lezen, het verloopt bij iedereen toch weer heel anders. Fijn dat het zo lekker gaat. Ik ben op dag 5 ofzo ook begonnen met tepelhoedjes en nu, drie weken later, ben ik er al voor 90% vanaf. Dat gaat dus best snel. Mijn oudste dochter vindt een zusje zeker leuk en wil helpen bij het luiertje verschonen. Maar van de week zei ze eerlijk: mam, ik vind het wel jammer dat jij nu minder met mij speelt. Aaaahhhh, mamas hart brak natuurlijk. Ik probeer nu met elk drupje energie wat ik heb haar alle aandacht te geven en veel met haar te spelen. Maar ik zal blij zijn als de vakantie voorbij is en ze weer op school zit, dan kan ik tijdens de schooluren ook weer wat voor mijzelf doen. @Nathalie, ik kan me heel goed voorstellen dat het niet meer te doen is met 3 kinderen om je heen. Ik hoop dat het je een hoop rust geeft nu je gaat overstappen op KV. @Nikkie, hands up zoals je schrijft is wat ze noemen een tevreden baby. Als ze in die houding liggen dan zijn ze echt in slaap en tevreden! Kim ligt zo ook altijd te slapen, zo lief. @Pooh, ik heb nog nooit spruw gezien, wat zie je dan aan de binnenkant van het lipje? Ook witte stippen zoals het op de tong kan voorkomen? @Wicjuh, wat dom zeg dat ze haar eigen weegschaal niet eens kon aflezen! Goed dat jij het doorhad, voor hetzelfde geld word je helemaal onzeker omdat je denkt dat de kleine niet goed groeit! Ik heb vannacht geprobeerd eens zonder bh en kompressen te slapen. Ik werd gek van die bh, vergroei ermee zo langzamerhand! Het ging erg goed, pas tegen de ochtend begon ik te lekken tijdens een voeding en heb ik het weer aan gedaan. Even een vraagje aan jullie: Kim heeft vrijdagavond voor het laatst gepoept Ik weet dat het af en toe een paar dagen weg kan blijven, maar ik zou toch wel blij zijn als die kerriepoep weer terug is! Ze heeft gisteravond daardoor twee uur lang gehuild vanwege krampjes. Hoe lang zouden jullie wachten met bellen naar CB of verloskundige om te vragen wat te doen?
mamason: ik denk dat ik dan toch morgen zou bellen. Je geeft borstvoeding en dan moet je toch zeker wel 1 poepluier per dag hebben? Jeetje zonder bh en kompressen....haha..het zou inderdaad wel eens lekker zijn zonder iets aan! Alleen zonder gaat bij mij nog niet lukken denk ik!
@ Mamason in het boekje van het CB staat dat je met bv in principe selfs maar 1 poepluier per week hoeft te hebben. als de bv goed afgestemd is! Spruw aan de binnenkant van het lipje ziet er uit als die stipjes of het zijn kleine witte kringetjes. Sam is erg huilerig hierdoor. Zal blij zijn als we morgen naar de dokter zijn geweest. Meteen naar mijn vaginale schimmelinfectie laten kijken, want dat kan het bij sam in stand houden via de voeding denk ik Pfff weer zo'n eendebek erin mja alles voor een goed doel he!
Voor diegene die bv geven. Ik heb een super handige armband gekocht via www.oggies.nl. Je kunt er de tijd van de laatste voeding op aangeven en je kunt hem links of rechts dragen voor de laatste borst die je gegeven hebt of moet gaan geven! Ik ben er super blij mee! Ze zijn er in allerlei kleuren.
Ik kom er toch op terug Heb dus vandaag gemerkt dat hij een uur na zijn KV ook gewoon komt en tja dan heb je een probleem En nieuwe fles geven mag niet dus zie hem maar te troosten Maar ben er ook achtergekomen dat ik met 10 minuten kolven er ruim 150 cc uit krijg,dus we gaan voorlopig gewoon nog even door met de BV
hey meiden hier ff een snelle dikke knuffel heb ff geen energie was drukke dag ! kom morgen weer beppen lig lekker met man film te kijken ... knuf knuf van Emma
Hoi meiden, Wat zielig al die krampjes enzo zeg. Wat nog wel eens wil helpen tegen krampjes is idd de druppels van VSM, omgedraaid op je arm houden met zijn buikje op jouw arm, tummyen, babymassage. Hier ga ik 16 april een cursus babymassage doen. Via iemand particulier, zijn maar met zijn tweeen dan. Heerlijk rustig. Zijn 5 bijeenkomsten s'morgens en ze mogen daarna ook nog lekker in de tummy. Idd met borstvoeding kunnen ze elke luier vol poepen of 1x per week. Meestal gaat het na een paar dagen pas over in de frequentie die ze houden. Hier poept meneer tegenwoordig 3x per dag ongeveer en dan elke luier een nat scheetje. Nathalie: kan het geen regeldagje zijn geweest? Maar goed dat je de keuze hebt gemaakt waar jij je prettig bij voelt. Pooh69: veel succes morgen bij de huisarts. Wicjuh: wat dom idd dat ze haar eigen weegschaal niet kon aflezen. Je zou toch zeggen dat ze dat wel zal weten. Wenneke: ben je nog niet met die buikpijn naar de huisarts geweest? Lijkt me toch niet echt normaal dat het steeds meer pijn gaat doen. Hier gaat het vandaag heel erg goed. Vanmorgen lekker wezen brunchen bij mijn schoonouders. Yannick heeft steeds heerlijk geslapen en melde zich alleen steeds voor een voeding. Maak hem nu nog steeds wakker om de 3 uur voor een voeding omdat hij vorige week niet goed gegroeid was. Nu ga ik donderdag weer wegen en dan afhankelijk van het gewicht misschien weer op verzoek voeden. Dan drinkt hij beter. Net gevoed en hij ligt nu voor de verandering s'avonds eens een keer in zijn eigen bed te slapen en niet te huilen. Heerlijk. Owjee ik hoor hem nu een beetje jengelen. Hij hoeft pas weer om 22.30 uur de laatste voeding. Dus denk dat hij nu gewoon lekker bij ons wil zijn haha. Nog wat foto's van ons mannetje. Vooral de laatste in de map vinden wij erg lief en leuk. De 2 broers samen. http://www.mijnalbum.nl/Album=6QKYDF84
Ik moet 3 keer per dag een ander truitje aan,4 a 5 keer per dag een ander compres en iedere dag mijn bed verschonen Als ik Justin aanleg spuit ik de 1e 5 minuten met 4 stralen zijn hele gezichtje onder
nieuwe mama's gefeliciteerd! wenneke zou je je buik niet even laten checken? kan toch niet goed zijn? pooh handig die armband en hij ziet er ook leuk uit! dieudonnee: lekker hooor dat hij doorsliep! ben jij uitgeruster en hij vast ook Wij hebben ook een zwaar weekend gehad! sam was 2 dagen en nachten continu aan het huilen, hij had de hele tijd honger, maar bij mij kwam er niks meer uit .. Om 21.30 uur kv gehaald om het voor de zekerheid in huis te hebben was meer voor mijn eigen gevoel.. De volgende morgen had hij nog steeds de hele tijd honger en nog steeds non stop aan het huilen.. Ik heb toen toch een flesje kv aan hem gegeven die hij lekker leegdronk! Ondertussen zat ik er wel helemaal doorheen was echt een emotioneel wrak! na een paasbrunch bij mijn ouders snel naar huis en toen heeft mijn man zich even volledig over dam ontfermd en heb ik 2 uur kunnen slapen.. Ik voelde me daarna gelijk een stuk beter en sam heeft vannacht heerlijk weer goed geslapen en goed gegeten mijn borsten waren weer helemaal gestuwd echt enorm gespannen en de compressen waren indd niet voldoende wat bij mij normaal wel het geval is maar ik las dat sommige van jullie daar altijd niet genoeg aan hebben . Sam was vandaag ook weer helemaal tevreden na elke voeding! Ik werd de dagen ervoor zooo onzeker over de borstvoeding omdat hij zo hongerig was! maar waren waarschijnlijk gewoon 2 regeldagen denken jullie niet? wat voor soort kolf hebben jullie? ik denk er ook aan om er een aan te schaffen maar weet niet zo goed welke.. Morgen ga ik weer even naar het inlopspreekuur op het cb, ben toch erg benieuwd of hij is aangekomen, ben toch nog een beetje onzeker.. slaap lekker voor straks!
Hey meiden... Hier gaat alles prima ! Wij zijn zo ontzettend aan het genieten van onze mooie mannetjes .. alles gaat echt super ! Ik ga zo weer even tv kijken, wil een programma zien.. maar wilde even reageren op de leuke tip van pooh! Ik heb verder alles wel gelezen.. maar reageer een andere keer weer op iedereen! @ pooh: Die armbandjes zijn echt heel erg leuk en handig zeg! Nooit geweten dat ze bestonden ... Denk dat ik er ook maar eens een ga bestellen. Bedankt voor de leuke tip Tot snel!
@Wenneke, hoe is het nu met de krampjes? @mamason, Ik geloof dat de poep wel even mag weg blijven, als je bv zo goed is afgesteld, gebruiken ze alles op en hebben ze geen poep. maar kan me voorstellen dat je het weer wil zien! aaah natuurlijk brak je hart toen je dochtertje dat zei! Wanneer moet ze naar school? Hoe heb je dat gedaan met het tepelhoedje? gewoon elke keer zonder proberen aan te leggen? Ik geef hem nu even lekker de kans om te drinken en dan na een boertje en een knuffeltje leg ik hem weer aan, eerst zonder.. nou hij drinkt dan wel, maar heel even.. daarna drinkt hij de borst leeg met hoedje. @pooh leuk armbanden he? ik kan er altijd 1 maken voor mezelf (is niet moeilijk) @Nathalie! hihih goed hoor van je! als het idd geen verschil maakt met hoe vaak hij komt! Succes er mee! @mamavanjordy, wat leuk die cursus! ben benieuwd hoe je kleintje dat gaat vinden! Ik zou graag lekker gaan zwemmen met Dean (nu nog even niet hihihi maar wel in de toekomst) Iemand anders ook? Ik moet nog even uitzoeken hoe of wat. Hier hadden we gister avond ook krampjes, maar na 3/4 minuten gillen was hij al weer in slaap gevallen. Vannacht is hij weer 1 keer geweest voor eten, hij drinkt nu steeds langer. Wonderlijk hoe de natuurlijk zijn werk doet. Hij wilde gister een paar keer wat snel eten, maar heb hem gewoon maar aangelegd. Morgen komt de mevrouw van de CB. Hebben jullie dit al gehad? ( de wat oudere kindjes natuurlijk wel) Fijne dag meiden!
@bellamano! dat kunnen heel goed regeldagen geweest zijn! wij hadden gister ook zo dagje.. niet huilen maar wel heel de tijd willen drinken.. echt 3 voedingen binnen 3 uur hihi nou ja..maakt niet uit, tis weer in orde nu. Fijn dat het dan weer goed loopt he? je kan zo onzeker worden, je hebt gwoon geen idee wat er ingaat met je borst.
Goeiemorgen! Vanmiddag om 15.30 naar denhuisarts voor de spruw en de schimmelinfectie bij mij en ook weer even naar de "stinkende oortjes "laten kijken ookal was het de vorige keer niks! Echt super leuk dat Sam wat meer gata reageren! Hij volgt ons echt met zijn oogjes en draait zijn hoofdje daar in mee. Ook lacht hij nu een a twee keer per dag en hij is nu vaak stil bij het luier verschonen. Hij krijgt dan een klein kandeel tuttie om mee te spelen en begint dit ook vast te pakken. Het wordt echt steeds leuker! @ Natasja maak jij zelf ook sieraden dan? Ben benieuwd!