Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ook nog steeds met koppie boven?
    vind het zo eng idee, eerst de billen.. wat als hij al adem hapt?
     
  2. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Pooh roept de beebjes van Natasja en Wicjuh op om nog te draaien! :D
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :)

    gaat het een beetje lekker pooh?
     
  4. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Haha, dit beebje gaat niet meer draaien. Dat is althans de mening van de gyn. Ik heb ook weinig vruchtwater, dus echt ruimte om te draaien heeft beeb niet.

    En wij gaan voor een keizersnee ook omdat ik gewoon erg bang ben dat er iets met beebje gebeurt tijdens de bevalling. Zou ik mezelf echt nooit vergeven.
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Same here!
     
  6. sandra1979

    sandra1979 Fanatiek lid

    Ook hier even een maart mama 2007 inbreker. Haha zag dat ik niet de enige was. Maar met de eerste verjaardag inzicht komt alles van een jaar geleden weer naar boven. De laatste loodjes, de bevalling, en het beginnen schrijven van de maart mama's.

    Hopelijk hebben jullie straks net zo'n leuke club als ons. en kunnen jullie alles samen delen. Wij kletsen nog dagelijk met elkaar.
    Sterkte iedereen met de laatste loodjes, en pooh proficiat met je mooi mannetje sam. Mooie foto hoor.

    groetjes sandra
     
  7. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Inmiddels zijn er 13 mama's bevallen van de 67 maart mama's! :D
     
  8. faatje

    faatje Lid

    3 mrt 2008
    9
    0
    0
    Ik ben over twee weken aan de beurt (17 maart).
     
  9. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
  10. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Inmiddels zijn er 17 maartkindjes geboren! :D
     
  11. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik wil ook!
     
  12. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik duim voor je dat het snel begint! ;)

    XXX
     
  13. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik ben morgen uitgerekend!
    Wat klinkt dat grappig.. ben 12-02 al bevallen :D

    Merk nu dat ik niet goed ben in topic's bijhouden ik lees wel geregeld mee maar het reageren komt er vaak niet van

    Pooh , ben toch wel benieuwd , hoe doet Sam het?
    Al een beetje een ritme gevonden zo met zn allen?
     
  14. Divi

    Divi Fanatiek lid

    22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Hey die Maart-Mama's,

    Hoe gaat het met jullie meiden?

    @Pooh,
    Meis ik las op het andere topic dat Sam zo giga verkouden is geworden. Ik hoop voor je dat hij snel opknapt meis. Heel veel beterschap toegewenst.

    Hoe gaat het voor de rest met jou?
    Ben je al een beetje gewend zo meis?

    liefs Divi
     
  15. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Beertje maf he. Ik ben ook 12-2 samen met jou op die dag bevallen en ik was pas 12 maart uitgerekend. Over een week dus en nu is Sam al 3 weekjes oud!

    Sam doet het best heel goed voor prematuur! Hij groeit enorm elke week, dus hoef me over de bv geen zorgen te maken. Hij komt nog wel snachts om de 3 uur en soms een nacht veel wakker als hij krampjes heeft. maar dat schijnt bij vroeggeboorte nog vaker voor te komen. Das zoo zielig dan. vannacht ook heel de nacht opgezeten met hem. Hij is enorm verkouden en had krampjes. Maar overdag slaapt hij tussen de voedingen super! Hij huilt alleen als hij honger heeft! :D

    Verder raken we steeds meer gewend, maar zal volgende week wel super wennen zijn als mannetje na 4 weekjes weer moet gaan werken!

    Ook merk ik dat Sam snachts na de voeding op zijn wakkerst is met grote ogen! Overdag is dat minder. maar is nog wel wennen wat je het beste met je beebje kunt doen als hij wakker is. ;) Maar zoo lief als hij met die grote ogen je aan kijkt!

    @ Beertje hoe gaat het met jou en Damian? Ook al een beetje gewend? Maf dat we een uur na elkaar zijn bevallen he ;)

    @ Divi meid leuk je hier te zien! Tis nog wel super rustig hier, maar dat zal binnenkort anders zijn! Gezellig om weer met je te kunnen kletsen! Doe maar rustig aan! ;) Ik las dat de kleine nog maar een keer snachts was gekomen! dat is super lekker! Ben jij al een beetje gewend aan het idee? Kun je al uit bed of moet je wond eerst nog herstellen? Dikke knuffel XXXXX
     
  16. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    @Pooh , ja blijf het echt grappig vinden hoor!
    Gelukkig dat Sam het goed doet leuk om te lezen.
    En fijn dat je borstvoeding goed op gang is gekomen zeg.. hier een heel geklooi geweest en moest op aanraden van kraamhulp en vk stoppen omdat ik niet genoeg had , erg jammer dus.

    Die krampjes zijn indd onwijs zielig , wij hebben hier cinababy druppels voor en dat helpt echt goed , het is een stuk minder geworden.

    Hier is Damian echt een nachtspookje we hebben gister van de kinderarts de tip gekregen om hem te bakeren en je wil niet weten hoe we met zn 3-en geslapen hebben zeg.
    Er zat gewoon 4 tot 4.5 uur tussen zijn voedingen , en ik moest hem echt zelf wakker maken omdat het anders te lang duurt (met zijn gewicht moeten we echt op 7x zitten).
    Het gaat met spugen nu ook stukken beter nu we nutriton hebben en een 123 speen , we kunnen nu eindelijk genieten na dat geklooi in het begin.
    Hij is na een week terug opgenomen omdat hij afgevallen was tot zn geboortegewicht , hield zn voedingen niet binnen kwam er met bogen uit.
    Nu weegt hij 2600 gram (geboortegewicht 2425) dus nu gaat het de goede kant uit :D
     
  17. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

    Ik meld me ook in dit hoekje.

    Ff een kopie van een andere site.

    Hier een redelijk uitgeruste Bianca. Alles gaat hier best goed. Alleen heeft mama harde plekken in haar borst en is ze nu flink aan het masseren. Borstvoeding is heel goed op gang alleen wil Yannick niet altijd pakken dus zijn we af en toe aan het finger feeden. Ik kolf er ook nog bij en heb zo'n 100 cc per keer uit beide borsten. Yannick doet zijn mondje niet altijd even goed open en zijn onderkaakje ligt wat naar achteren dus pakt hij daarom ook moeilijker. Ook zit zijn tongetje soms op de verkeerde plaats hihihihi, naar boven gericht i.p.v. naar beneden. Scheelt dat ik zelf kraamverzorgende ben en er al best veel vanaf weet, hoewel het met je eigen kindje toch anders is. Vandaag is de vk weer geweest en heeft Yannick gewogen. 2840 weegt hij nu (zijn geboortegewicht was 2995 gram, afgelopen maandag was hij afgevallen tot 2850 gram). Vk was heel erg tevreden en komen vrijdag weer.
    Yannick meld zichzelf netjes om de 3 uur ongeveer. Soms wat langer soms wat korter. Vandaag is hij in de tummy geweest en dat is waarschijnlijk toch nog te vermoeiend voor hem. Hij wilde niet wakker worden en tukkerde gewoon door. Alle trucs uitgehaald maar meneer had geen zin. Dus we gaan het badje ook naar de avond verplaatsen. Morgen komen ze voor de gehoorscreening en de hielprik. Grote broer Jordy is nog steeds heel lief voor zijn broertje en komt regelmatig kijken en handjes geven en over zijn bolleke aaien. Zo lief. Ik ben het binnenzitten zelf echt beu en wil naar buiten heerlijk met de kinderwagen. Met mams gaat het verder heel erg goed en voelt zich toppie.

    Hoe het nu gaat:
    Hier gaat het steeds beter. Yannick pakt al beter de borst en drinkt er 1 per keer. Gaat zo hard dat hij er genoeg aan heeft. Vanmorgen even zelf gewogen (is makkelijk als je zelf een weegschaal van je kraamcentrum hebt) en hij is sinds gisteren weer 60 gram ongeveer aangekomen. Gaat dus kei goed. Is ook al meer wakker en we genieten echt van hem en Jordy ook natuurlijk.
    Hij is gemiddeld 1x per nacht wakker voor een voeding. En daarnaast komt hij ongeveer om de 3 uur. Netjes.
    Jordy is nog steeds kei lief voor zijn broertje en wil steeds komen kijken. Was straks bv aan het geven en toen kwam hij kijken. Zegt ie: wa doe mama nou? Vertaald: wat is mama nu aan het doen hihihihi. Hij moest echt ff kijken dat Yannick eten krijgt van mama haar borsten.
    Vandaag voor het eerst de hele morgen beneden geweest. Ook al aangekleed en pas weer in mijn oude kleren. Zit nog wel iets of wat strak maar het gaat goed dicht.
    Zaterdag gaan we waarschijnlijk even lekker met de kinderwagen naar buiten.
    Het bezoek is hier nog niet echt op gang behalve dat de oma's en opa's regelmatig langs komen.
    Yannick spuugt trouwens regelmatig de voeding terug, het gaat ook zo hard naar binnen dat hij het volgens mij gewoon niet kan verwerken. Jordy had reflux en spuugde ook erg veel, regelmatig en viel daarbij af. Uiteindelijk met hem onder behandeling van de kinderarts geweest (ook nutriton gebruikt maar dat hielp hier niet) en daarna ging het steeds beter. Nu denk ik niet dat Yannick ook reflux heeft maar dat het echt licht aan de kracht waarmee de bv naar binnen gaat. Even aankijken dus.

    Yannick heeft al een eigen site: http://www.yannick.kijkonzebaby.nl
    Als je het wachtwoord moet hebben moet je maar ff een mailtje sturen naar mijn e-mail.
    yoeri3@zonnet.nl of een pb.
    Hij is nog niet af maar het begin is er.

    Reageer binnenkort op jullie. Maar fijn dat de kindjes het zo goed doen. Heerlijk genieten.
     
  18. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Beertje wat super fijn zeg dat het nu zo goed gaat! Fijn is dat dan he! Hier hebben we ook een aantal nachten flink gespookt en dat is zoooooooooo vermoeiend!

    @ Mamavjordy super leuk om je hier te zien! Bij mij gaat de bv er ook volgens mij hard in. Soms moet hij echt even moeite doen het te verwerken!Fijn dat hij zo goed slaapt. Sam komt rond dezelfde tijden als Yannick Ook om de 3 uur!
    Wat super dat je je oude kleren weer aan kunt! Zal hier wel even duren. Van de 20 zwkilo's zijn er 10 af, maar er zaten van te voren ook al 10 stoppen met rokenkilo's bij, dus moet er nog 20. Mja komt ook wel! ;)
     
  19. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Hoi Pooh, Beertje en mama van Jordy. Ik kom me ook melden als nog net maart mama. Onze Ayden is op 1 maart geboren, terwijl ik op 14 maart was uitgerekend. Fijn om te horen dat het bij jullie goed gaat met de kindjes, en ik lees dat jullie ook bv geven (of niet allemaal?). Helaas is dat bij ons een crime geweest en het is niet gelukt. Sinds 2 dagen krijgt Ayden nu flesvoeding omdat hij te snel en te veel afviel. Ik ben blij dat we die knoop hebben doorgehakt want het mislukken van de bv gaf veel frustraties.

    Ik zal mijn bevallingsverhaal misschien straks nog op de site zetten want dat moet je wel even verwerken! Ik ben trouwens thuis bevallen. He Pooh, ik heb Ayden ook aangemeld voor baby van de maand, maar ik kan de foto niet meer terugvinden. Weet jij hoe ik daar moet komen. Dan kan ik ook op Sam stemmen!

    En ik probeerde een foto als avatar in te stellen maar het bestand is te grot (200 kb of zo) ben niet zo technisch aangelegd, dus wil iemand me uitleggen hoe ik em als avatar krijg?
     
  20. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Mijn oude avatar is dus ook ineens weg...maar ik ben dus nog steeds roosje76 hoor! :D
     

Deel Deze Pagina