Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Lieverds ik kom jullie even een dikke [​IMG] geven. Sorry heb even ni de puf om op iedereen te reageren.

Sam had idd weer spruw en ik een vaginale schimmel> Hebben spulletjes er voor gekregen. Ook moeten we een kant van het bedje om hoog doen zodat hij hopelijk minder zuur spuugt in bedje. Morgen weer naar de osteopaat ;)

Fijne avond allemaal ik ga sam eten geven!

XXX

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
  3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Zo he, je kijkt even 1 dag niet en er zijn weer pagina's vol gekletst hier hihi :D

De laatste keer dat Kim is gewogen was toen ze 6 dagen oud was. Morgen voor het eerst naar het CB en ben benieuwd hoeveel ze dan weegt.

Vandaag heeft ze weer gepoept (laatste keer was vrijdagavond)! Is dus goed gekomen. Ik heb via Google inmiddels ook gelezen dat de poep inderdaad zomaar een week weg kan zijn!

Leuke armband Pooh, ik heb ze gezien n.a.v. een ander topic hier op de site. Zit er ook over te denken om een armbandje te kopen. Nu doe ik mijn ring steeds aan de hand waar ik als laatste bv heb gegeven, maar ik moet zeggen dat ik heeeeel vaak vergeet de ring weer om te wisselen waardoor ik bij de volgende voeding echt weer zit te peinzen welke borst ik nou weer moet geven :confused: Echt, vergeetachtigheid is mijn ergste zwangerschaps en na-zwangerschapskwaal! Om gek van te worden!
    Dus ik twijfel nog over de armband...als ik maar lang genoeg twijfel dan vergeet ik vanzelf weer om hem te kopen ;)

Iemand vroeg wat KV betekent, dat is kunstvoeding (dus uit de winkel, geen borstvoeding (BV)).

Zo, ga nog even op andere sites surfen, fijne nacht allemaal. Dat we allemaal maar lekker mogen doorslapen van onze kleintjes!

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wat een scheet zeg. Lekkere bolle toet idd.

Mamason: fijn dat Kim weer gepoept heeft.

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden ff snel een vraagje

hoe geven jullie die druppels van VSM tegen krampjes
    hij moet 3 druppels krijgen een half uur voor de voeding ....
    ik heb ze maar op zijn speen gedaan maar iemand een andere tip ?

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik geef alle druppels (K, D en Cinababy) allemaal rechtstreeks in het mondje. Als ze ligt dan houd ik haar mondje open door haar kinnetje zachtjes naar beneden te duwen en dan druppel ik rechtstreeks in haar mondje.

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik geef alle druppeltjes op een theelepeltje en wacht meestal dat hij huilt.
    Ik leg hem dan gewoon op zijn rug en laat de druppeltjes in zijn mond lopen

9. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Mogge all!

Hier ook een vraagje:

Elke nacht komt Faylinn normaal gesproken wel 1 of 2 x, afhankelijk van hoelaat ze de laatste voeding had.
    Vannacht heeft ze doorgeslapen :confused: Laatste voeding was om 22.00 uur, dus rond 22.30 - 23.00 uur lag ze te slapen. Vanmorgen om 5.45 meldde ze zich pas!
    Eerste keer dat dit gebeurt, iemand enig idee of dit erg is? :(
    We hadden met opzet de wekker niet meer gezet omdat ze zich toch altijd meldt zelf ...

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik had hier gisteren de wijkverpleegkundige en die vertelde dat ze niet langer dan 4 uur zonder voeding mochten.
    Zo dan heeft Faylinn echt lang geslapen zeg!
    Heb jij ook een goede nacht gehad zeker ;)

Hier een waardeloze nacht,voel me net een zombie nu :pale:

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Wicjuh fijn dat ze zo goed slaapt! Enne voor een keertje zal het niet uitmaken hoor! Ik heb gehoord dat je ze snachts niet langer moet laten slapen als 6 uur ivm bloedsuikerspiegel, maar ik heb ook al weer gehoord dat dat achter haald is ;) Overdag mag er maximaal 4 uur tusen zitten!

@ Emma ik doe het ook op een klein theelepeltje en geef het dan en daarna draai ik het theelepeltje om en veeg het af op zijn tongetje. Van de kraam geleerd ;)

@ Nathalie aaaaaaaaaaaaaaah wat een scheetje! En idd wat een haar zeg...hij moet al bijna naar de kapper :rolleyes: :)

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @wicjuh: mijn dochter sliep na 2 dagen van 11 tot 5....als ze honger krijgt wordt ze echt wel wakker hoor! En bloedsuikerschommelingen zijn pas spannend bij de echte groten, zoals mijn mannetje. Die mag niet meer dan 6 uur tussen de voedingen hebben, maar ja, zo groot, en dan zo lang niet eten....

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    heeft het bij jullie lang geduurd voordat je weer naar de wc kon? Hier nog geen drang tot ontlasten, en ik weet ook nog niet of ik al wel durf...

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    [quote="Pooh69
    @ Nathalie aaaaaaaaaaaaaaah wat een scheetje! En idd wat een haar zeg...hij moet al bijna naar de kapper :rolleyes: :)[/quote]

Nee joh,ik maak er een hanekam van :) :) :)

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ohhh meis,ik zie nu pas de foto's van je knappe vent!

Wat een binkie zeg!*SMELT*

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ohhh bah,das waar ook........

Moet straks naar de tandarts :(

Weet niet wat ik liever doe,een bevalling of een gaatje boren :oops:

Ik heb echt doodsangsten bij tandarts,maar ja moet gebeuren

17. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Tnx all. vandaag of morgen komt de wijkverpleegkundige hier ook begreep ik... zal haar ook eens vragen dan.

Verdoving vragen? alhoewel ikzelf weer niet gek ben op spuiten hahaha

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Beccaatje ik ben de dag na de bevalling gegaan. Ik vond het doodeng. Ik had wel op de dag van de bevalling gevraagd om lactulosesiroop aangezien ik die tijdens de zwangerschap ook wel eens nam. De volgende dag moest ik echt heel erg en het viel toen alles mee, maar was echt bang voor de hechtingen. wat wel cru was was dat ik op dag 5 in het ziekenhuis buikgriep kreeg en heel vaak naar de wc moest voor diarree en dat was echt niet prettig voor de hygiene rondom mijn hechtingen :( Succes met de eerste keer!

@ Nathalie sinds die tandpijnen in mijn zwangerschap en alle missers die ze gamaakt hebben ben ik ook zooooo bang voor de tandarts. Pfff ik moet 11 april weer.grrrr :(

19. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Natasja sper leuke sieraadjes! :D

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen meiden !

Nou Tim had denk ik toch last van krampjes ! en dat heb ik vannacht geweeten .. ai ai
    om 12 laatste voeding en verschoonen en dikke vette luier.. en toen gebeurde het ....
    hij lag zonder luier ik was net aan het switchen en ..... ja .... ik heb het opgevangen met mijn hand :confused: :confused: tja reactie he !
    en ik heb erna weer 10 min mijn handen staan te wassen haha volgensmij ruiken ze nu nog :evil: :evil:
    nou ik lag in bed ff te janken pffff ik had echt zo iets is dit nu moeder zijn .. maar zag er gelukkig snel ook de lol wel weer van in
    hij heeft zooo goed geslapen ..kwam om 4.15 en net pas om 9 uur ! zo lekker ! ik heb echt van half 1 tot 9 geslapen !
    heb de was al aangegooid en bed verschoond en ga nu beneden wat opruimen !

Beccaa ik ben op dag 4 gegaan en het viel me gelukkig alles mee tja ff wat harder maar goed te doen !
    succes zal voor je duimen dat het goed gaat lukken ...
    Nathalie succes hoor bij de tandarts kon nooit geloven als mensen zeiden dat ze liever bevallen dan naar de tandarts maar als ik het zo bij jou lees... ik moet trouwens nog bellen voor een afspraak en heb volgensmij ook een gaatje ... brrr
    en zoooo gaaf dat haar van je zoon haha Tim heeft veel maar jij hebt de beeb met het meeste haar hoor haha
    Pooh handig van je kraam ! en goede tip ! ik doe het nu op zijn tut .. lukt ook wel maar ik ga het ook eens met een theelepel proberen
    Wicjuh hier komt hij af en toe ook een uur soms 1.5 uur later dan 4 uur ertussen en dan laat ik hem ook ik zet de wekker altijd 5 uur na de laatste voeding voor de zekerheid en voor mijn geruststelling .. werkt voor mij prima en als hij lekker door slaapt net als vannacht dan geniet ik er maar ff lekker van ! ;)
    hier heeft de kraam aangegeven zsm de nachtvoeding er uit te halen maar dat lukt niet hoor en vind ik hem ook te klein nog voor ...
    All ! bedankt voor jullie tips mbt de druppels ik ga straks ff jullie manier proberen !

en nu ga ik ff wat in huishouden doen...
    de dagen vliegen zo voorbij en voor mijn gevoel heb je eind van de dag nog niks gedaan !
    en weg met de paasspullen maar weer
    de kippen gaan weer op stok haha
    tot straks

Deel Deze Pagina