Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik had net voor de bevalling ontlasting gehad en daarna die wonderolie :)

Na de bevalling kwam alles lekker op gang van de wonderolie en nu heb ik een kuurtje tegen mijn aambeien en die pillen zorgen er ook voor dat de ontlasting soepel blijft.

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma maf he dat poep naar mama en papaschieten. Hier is meestal mijn mannetje de sjaak als zulke dingen gebeuren! ;) Ik heb wel een keer meegemaakt dat ik aan het voeden was en hem naar de andere borst wilde leggen en toen ik hem rechtop had zag ik de diarree door heel zijn witte pak komen druipen..pfff :rolleyes: :)

3. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    beccaatje: ik be nook de 4e dag na mijn bevalling gegaan.. Ik was ook bang voor pijn i.v.m. hechtingen maar ik had nergens last van! mooie foto's zeg!
    nathalie schattig zeg je mannetje! en echt leuk zo veel haar!
    wicjuh: tegen mij had de kraamzorg max na 5 uur gezegd en het cb zei snachts lekker laten liggen tot hij vanzelf komt en max 6 uur

Bij ons ging het na het weekend weer erg goed! Nu lijkt Sam weer de hele tijd honger te hebben komt elk uur ongeveer en ik vind hem ook heel veel wakker overdag :( is dat bij jullie kids ook zo? Ik twijfel weer zo of ik door moet gaan met bv.. Word gek van die onzekerheid.. Hoe doen jullie dat toch?!

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Geloof me, hier is het ook af en toe één en al onzekerheid!
    Gister overdag kwam ze ook heel vaak. Vanmorgen meldde ze zich al 3x, en dan drinkt ze ook maar een paar minuutjes. Dat gebeurt dus vaker. Word ik erg onzeker van.
    Gelukkig drinkt ze af en toe ook wat langer, dan probeer ik er op te vertrouwen dat ze genoeg binnenkrijgt. Overigens wegen wij haar nog elke dag (omdat ze dr geboortegewicht ook nog niet heeft), dat helpt een stukje als steun omdat we zien dat ze elke dag wat aankomt.

Wat betreft het veel wakker zijn; dat valt nog wel mee hier denk ik. Ze ligt wel s middags lekker voor zich uit te koekeloeren, maar op zich is het wel normaal dat ze een paar uurtjes per dag wakker zijn.

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo meiden, hier een suffe mamason GAAP. Kim is zo verkouden en lag de hele nacht te ratelen/snotteren/brommen, hoe je het ook noemen wilt. En ik maar tegen d'r zeggen: adem dan door je mond! Maar ze luistert niet die eigenwijze donder ;)
    Deze keer kwam ze maar 1x voor een voeding, dat is voor het eerst!

Ik heb ook van de kraamhulp begrepen dat we max 6 uur tussen de nachtvoedingen mogen laten zitten. Dat ze je niet wakker maken wil niet zeggen dat ze geen honger hebben. Maar voor één keertje kan het vast geen kwaad. Ik zou alleen de volgende nachten je kleine wel wakker maken.

Vanmorgen voor het eerst naar CB geweest. Kim is al 525 gram zwaarder dan haar geboortegewicht, dus ze groeit lekker!
    En ik krijg van het CB een doorverwijzing naar een lactatiekundige vanwege tepelkloven en meerdere vragen die ik heb.

@Bellamanu en Wicjuh, die twijfelen over het doorgaan met het geven van BV: zet alsjeblieft nog even door! Ik hoor en lees van iedereen die doorgegaan is dat het een maand nodig heeft voordat je het gevoel hebt dat het lekker loopt. En dat het al snel daarna een 'eitje' is. Dus het is nog maar even volhouden. Bij mij gaat het ook steeds beter en voor de dingen die nog niet lekker lopen heb ik nu dus een doorverwijzing gekregen voor een lactatiekundige. Misschien dat jullie ook wat hulptroepen kunnen inroepen?

Denk aan de voordelen (KV-moeders maar even niet meelezen ;) ): geen gesjouw met flesjes, poeder, water en elke keer op zoek moeten naar een magnetron. Waar en op welk moment dan ook, je kunt meteen je kleine voeden. Ideaal toch? Zou het zonde vinden als je nu stopt terwijl je er bijna bent!
    Sorry hoor voor die promopraatje, maar ik ben bij mijn eerste wel gestopt binnen twee weken tijd en heb daar vier jaar later nog steeds spijt van.

6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ik ben ook niet zover dat ik wil stoppen met BV hoor. :)
    Ik heb op een dieper punt gezeten met dr (toen ze echt niet wilde toehappen zeg maar, driftaanvallen en noem maar op).
    We gaan nu de goede kant op.
    Denk dat we vannacht de wekker maar moeten zetten, tot ik idd iemand van het CB gesproken heb hierover zelf.

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik zou als ik jou was gewoon CB bellen !

dat vinden ze geen probleem en misschien als je mazzel hebt en het is geen probleem slaat ze de nachtvoeding wel over !
    aan de andere kant zet ik ook de wekker hoor .. behalve voor de nachtvoeding pfff ... haha die wil hij zelf dus niet missen !

8. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    wat een verhalen alweer!

beccaatje: ik kon de volgende dag alweer naar de wc :oops:

nathalie: hoe was de tandarts?

wicjuh: ben benieuwd wat ze gezegd hebben bij het bureau?
    Volgens mij zeggen ze overal iets anders. Julian slaapt soms wel langer dan 5 uur door. En ik had gister en eergister maar 5 voedingen, voor meer kwam ie niet. Vandaag zijn dat er weer 6, omdat ie vannacht ook kwam. Ze zeggen hier dat als ie niet vaker komt en hijj gewoon lekker groeit er niks aan de hand is. Dus ik ben benieuwd wat ze bij jou zieden?

emma: wat een reactievermogen :confused:
    Hier slaan de krampjes ook toe......mijn mannetje houdt de poep wel aardig binnen, maar die straaltjes plas, kosten me aardig wat kleertjes

bellamano: hier ook zo'n twijfelaar, de ene keer is het zo en de andere keer weer zo. Ik hou het erop dat hij komt als hij honger heeft en als hij volgende week op het bureau goed gegroeid is, ijkt het mij prima! Vanavond weer naar de lactatiekundige, zij kan ook goed helpen. Ze zal me wel waarschuwen voor die 5 voedingen, maar dan kan ze me iig weer advies geven!

Pooh: volgens mij ga je de fotowedstrijd wel winnen ;)
    Ik ga voor de volgende maand maar eentje insturen!
    Zal wel ff melden als jullie kunnen stemmen!

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Het is wel spannend! Sam heeft 59 stemmen en bridgett 50 en joey 48. Ben benieuwd! Nog ene paar daagjes te gaan!
    En laat maar weten idd wanneer we op jou foto kunnen stemmen! ;)

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Hallo mama's,

Fijn voor de bemoedigende toiletwoorden...het zou haast moeten lukken. Anders maar wat stoelgangthee nemen of zo....en maar bidden dat het niet teveel in de bv gaat zitten....

De onzekerheid over bv herken ik wel van de eerste, nu totaal geen last van. Maar vanmorgen was er al weer een stijgende lijn in het gewicht te bespeuren en zit hij nog geen 150 gram meer van zijn geboortegewicht af...dat doet een tiet goed. Ik merk wel duidelijk dat Marc een tiet ook als troost pakt, dat zeuren en happen en als je 'm dan aanlegt 2 slokken en dan een half uur hangen. Door die bolle wangen is het ook best lastig om het te ontkoppelen...dus zit ik maar :) wel gezellig natuurlijk.

11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier effe een baaldag me schoonma was hier nou ben echt alles nu spuugzat door haar zal verhaal maar besparen maar kan haar nu wel schieten

verder gaat hetwel met me mannetje nu

12. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Hoi meiden,

Ook hier even tijd om een berichtje te plaatsen. Voor alle mama's van harte gefeliciteerd!
    Ik ben 2,5 week eerder bevallen dan de uitgerekende datum. Het kwam voor mij vrij onverwachts omdat ik er van uit ging dat ik 2 weken over tijd zou gaan :)

Alles gaat hier goed. Alleen ons jochie heeft ook flink last van krampjes. Ik heb speciaal een cosibag aangeschaft en ik gebruik ook cinababy, het haalt de scherpe kantjes volgens mij er wel vanaf maar hij blijft heel veel last houden. Ik heb nu sab simplex druppeltjes besteld. Hopelijk zijn die gauw binnen.
    Ik geef ook borstvoeding en dat gaat hartstikke goed. Ben zo blij dat het goed gaat.

Ons ventje is alleen wel een nachtbraker. Hij huilt 's nachts heel veel terwijl hij overdag een heel tevreden mannetje is, dus weinig slaap hier. Volgens mij wil hij gewoon lekker bij ons liggen in plaats van in de wieg. Hopelijk kan hij gauw zijn dag/nacht ritme weer omgooien ;)

Ik lees hier lekker mee en als ik puf heb zal ik ook wel reageren. Ik vind het leuk om zoveel herkenning te zien in jullie verhalen!

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dat wil je niet weten :cry:
    Heb ruzie gehad daar :cry:
    Justin mee,mijn moeder mee en Justin erg onrustig in de wachtkamer en honger!
    Dus dekentje over mijn schouder en voeden,dat ging prima ;)

Komt de assistente naar me toe:Euh u bent mevr van ....?
    Yep ik ben mevr.van ..... zeg ik.
    Heeft u een afspraak?
    Ik zeg ja :rolleyes: om 13.40 uur(inmiddels was het 14.10 uur)
    Dus ik word geroepen bij de TA en hij zegt:Wat is de bedoeling?
    Ik zeg:gaatje vullen.

Zegt hij:WILT U DAARVOOR VOORTAAN EEN AFSPRAAK MAKEN!

Ik zeg:DAT HEB IK OOK!

Oooh zegt de Tandarts:Foutje van ons dan,maar heb nu geen tijd dus het word weer een noodvulling.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vervolgens loop ik naar de bali voor wederom een afspraak.

Zegt de assistente kun je vrijdag om 11.10 uur,of moet je dan weer voeden?(op een sarcastische manier)

Ik zeg ik voed wanneer ik dat wil!en ja ik kan Vrijdag maar om half 12 ben ik weg omdat mijn zoon uit school komt om 11.45 uur.

Echt waar,ben al de hele middag over de zeik ervan :cry:

Morgen ga ik kijken of er nog een andere tandarts is hier die nog patienten aanneemt.

(er liepen trouwens meerdere patienten vandaag weg uit de praktijk,die al meer dan een uur aan het wachten waren)

Vreselijke tandarts en praktijk daar :cry: :evil:

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Whaaaaa dit had ik dus gisternacht
    Het droop gewoon tussen mijn vingers door :(
    En ben je al doodmoe pffff.

Ook vd week:Kwam mijn zusje op visite en ze wilde Justin een schone luier omdoen.
    Ik heb een aankleedkussen hier op de grote tafel dus mijn zusje die veegt zijn kontje af en meneer krijgt aandrang en flatsj haar hele broek eronder whahahaha zat zelfs op het raam zo erg.

Ik heb mijn hele broek ondergepist van het lachen :) :) :) :) :) :) :)

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Oh ja nog even een persoonlijke vraag nu we het over in de broek piesen hebben :oops: :oops: :oops:

Ik heb nog steeds geen controle over mijn blaas,het is niet zo dat het loopt,maar als ik hoest verlies ik toch echt wel urine :oops:

Mischien moet ik toch naar de pysio?
    Hebben meerdere last van dit probleem?

16. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ik heb niet gebeld. Ik ga vannacht gewoon de wekker zetten en hou maar aan wat de kraam zei, niet meer dan 6 uur ertussen. Verder zal morgen of overmorgen de wijkverpleegkundige wel komen (las ergens dat die bij een leeftijd van 2 weken langskomen), en dan vraag ik het even.

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    jeetje nathalie, het zit jou echt mee he...wat een @$%^@

gelijk een ander zoeken!

Over urineverlies, na mijn dochter 3 fysiobezoeken en klaar....zal ik nu ook wel weer nodig hebben maar dat is beter dan in je broek doen.

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    sorry meiden dat ik even niet op jullie reageer..
    ben moe...mijn man is gister door zijn rug gegaan, dus die kan mij nu niet meer helpen snachts enzo.
    moet hem helpen lopen, badderen, aan/uitkleden. mijn lichaam laat helaas nog niet veel toe merk ik nu, stomme keizersnee. :(
    vanmiddag met mijn moeder naar de apotheek geweest, moest er even uit. "(hebben gelijk even een wandelingetje gemaakt)

vanmorgen is de mevr van het cb geweest. Dean zit nu met 12 dagen 10 gram boven zijn geboorte gewicht! joepie! :D

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    goed bezig Dean!

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hihihi ik heb net kinderbijslag aangevraagd !
    leuk hoor ! haha had bericht gekregen en gelijk maar gedaan ... wouw alleen de envelop was al zo leuk;
    aan de ouders van Tim ! :)

Natasja wat vervelend van je man zeg ! en is voor jou dus nu voor 2 mannen zorgen ... aiaiai hoop dat het snel beter mag gaan en zalig he ! om ff de deur uit te zijn .. van het weekeind wordt het 16/17 graden !
    ik ben nu 3 weken na de KS en voel me nu wel weer wat mens maar probeer toch nog te rusten van 1 tot 3 ... dat helpt wel !
    Wicjuh gewoon doen hoor ! ik zet de wekker ook voor het zekerste en dan kan je nog beslissen als je zo gelukkig mag zijn haha
    Nathale73 ik zou idd ff vragen bij fysio van het plassen en ohoh haha wat een verhaal en op het raam nog wel haha ! knap hoor ben je stieken toch trots op hem whaha Tim heeft vanaf een tafel in de schoenen van mijn zwager gepiest haha ook leuk ! mijn neefje stond er bij van 8 jaar en die heeft de hele middag lopen giegelen !
    Vervelend van je tandarts wat een l*l zie je er al tegen op en dan dat nog en dan nog stom doen ook nou ze mogen blij zijn dat je jezelf met je hormonen in hebt gehouden ik denk dat ik iets minder aardig geweest zou zijn !
    Roses nou meid dan ben je 4 weken sneller dan gedacht haha lekker hoor ! en wat jammer van de krampjes .. en tja knuffelen kan je niet genoeg he ! haha
    Wenneke trek je niks aan van schoonfamilie ... gooi het naast je neer
    Beccaatje .. hoe staat het met jou en je 1e poep ? hoop dat hij al geweest is ! ik heb de 1e keer gewoon mee zitten puffen haha ik dacht dan gaat het vast makkelijker ... en geen pijn gehad ! ... tja je kan het maar denken he ! haha
    Pooh spannend hoor maar ik hoop dat Sam gaat winnen ! en tja jammer dat je maar 1x kan stemmen maar die van mij heeft hij al lang hoor !
    Dieudonnee wat een lekkere slaperd heb jij zeg ! zalig hoor ! en tja lang leven de wasmachine he ! haha

zo ik ga de macaroni opwarmen had hem vanochtend al gemaakt dus nu zo klaar !

Deel Deze Pagina