Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Hey hallo,

Nou gisteren naar de Uroloog geweest.. Nou allereerst natuurlijk een uur te laat want ja ook wij stonden vast met het weer.. Ik had sóchtens om half 8 m'n catheter eruit gehaald en dus naar zwolle naar het zh nou ja normaal ben je daar vanaf ons in 20 minuten maar nu ruim anderhalf uur dus te laat op de afspraak.. Ik moest zo nodig naar de wc en ik daar in zo'n kamer plassen in een trechter :( zodat ze konden zien hoeveel ik plaste.. Kwam die vrouw en zegt goh menstrueer je ofzo :confused: ik nee ben 3 weken geleden bevallen en vloei nog fijn dat ze dat ook wisten.. Toen rond 11 uur was ik pas aan de beurt bij de uroloog en wat zegt ze nou mevrouw we gaan u voor een dag opnemen en mss zelfs een nacht.. :( ik was natuurlijk helemaal over de zeik want als ik daarvan wist had m'n man thuis gebleven bij de kleine meid.. Maar we waren tenslotte alleen voor controle.. Ja zegt die arts ik had niet gedacht dat er nog zoveel urine achter bleef vandaar een opname.. Uiteindelijk hebben we tot 18:00 in het zh gezeten en moest ik w8 tot er een arts kwam.. Ik heb de hele dag gemeten hoeveel ik heb geplassen en mezelf geleerd te catheteriseren en ook dat ging super goed! Ook dat heb ik de hele dag bij gehouden en jahoor om 18:00 mocht ik eindelijk naar huis pfffffffff wat een dag zeg maar ben in iedergeval verlost van de catheter... Een lang verhaal maar dit was mijn dinsdag :(

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    mannetje is hele middag stil geweest en nu huilt ie aan 1stuk en we krijgen zo visite pfff fijne avond meiden

3. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk

Balen zeg, van je man!

Enne ... *jaloers*. Maar wel mooi dat Dean boven zn geboortegewicht zit ;)

Vraagje : Vorige week hadden we het hier met de vk geloof ik, over de vaccinaties. Blijkbaar wordt er tegenwoordig steeds vaker door de ouders besloten om ze een paar maanden uit te stellen ipv met leeftijd van 2 maanden te starten.
    Iemand hier ervaring mee, of ook iets van gehoord, oid?

4. Roosje76

Roosje76 Actief lid

30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Wij willen ook nog eventjes langer wachten met de vaccinaties, vooral omdat Ayden 2 weken vroeger is geboren.

Gister op het cb troffen we gelukkig een hele lieve arts. Ayden groeit goed, hij is nu 3630 gram en 53 cm. Alleen het slapen en voeden is nog erg onrustig maar meer kunnen we ook niet verwachten volgens de arts, voor zo'n kleintje. Ze heeft ons in ieder geval wat geruster gemaakt. Maar de dagen zijn wel druk doordat Ayden bijna niet in zijn wiegje wil overdag, dus draag ik hem veel bij me. Liep om 13.00 nog in pyama :oops: . Hoe ziet jullie dagritme er uit tot nu toe, wanneer douch je zelf enz.?

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier ook niet echt een ritme te vinden hoor. Vandaag huilde Yannick veel. Kon niet ontdekken wat er nu precies was. Wel vermoeiend. Ik vind het trouwens een heel geregel en geplan om s'morgens op te starten met 2 kids. Voordat ik gevoed heb, Yannick aangekleed, mezelf aangekleed, me andere zoontje aangekleed en allemaal gegeten en nog afkolven ben ik ruim 1,5 uur verder. Ga mijn oudste zoontje regelmatig naar de oppas brengen en haal dat meestal maar net met de tijd. Word nog wat als ik dadelijk weer moet gaan werken zeg. Hoe is jullie ervaring daarmee?

Morgen ook maar eens de vk nog bellen voor de nacontrole met 6 weken en nog naar het cb. Want meot een nieuwe afspraak maken voor de eerste controle met 4 weken want ze hadden al een afspraak staan, maar ze hadden geen rekening gehouden dat de dagen en tijden weer veranderden per 1 april.

Morgen ga ik naar een bijeenkomst over bv. Wordt gegeven door een lactatiekundige, elke 2 weken in de oneven weken. Daar kunnen moeders die bv geven bij elkaar komen en daar ervaringen uitwisselen, tips aan elkaar geven, het over problemen hebben enz. Kindje mag uiteraard mee. Ga daar ook meteen even wegen.

Verder heb ik een nieuwe baan als kraamverzorgende. Werkte ik nu al, maar ga naar een ander bedrijf toe. Meer in de buurt. Morgen een eindgesprek met mijn huidige baas en spullen inleveren.

Het kraambezoek begint hier langzaam aan op gang te komen.

Natasja: balen van je man zeg. Veel sterkte.

Over de vaccinaties: hier doe ik dat wel meteen vanaf het begin aan mee. Mijn andere zoontje heeft nooit ergens last van gehad, en ik ben zelf van mening dat je kindje al risico loopt als je het een paar maanden uit stelt. Een ziekte is zo opgelopen, als iedereen dat gaat doen dan hou je het ook in stand. Maar dat is ieder zijn persoonlijke mening.

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey mona wat een vervelende dag zeg pfff maar gelukkig dat je toch nog naar huis mocht en catheter vrij bent !
    Toppie meid hopelijk mag alles vanaf nu goed gaan bij je !
    Wicjuh oh daar heeft niemand het over gehad bij ons ik heb gewoon de datum gehad voor de vaccinatie's en we krijgen nog info thuis ....
    Roosje ik geef tim eten en verzorg hem en dan ga ik of zelf nog ff terug naar bed of ik ga wat opruimen en poetsen .. tussen de voedingen zit 4 uur en ik geef de fles .. ik heb dus zeker 3.5 uur voor mezelf maar die zijn elke keer al om voordat ik het weet. 1 dagdeel is tim meestal onrustig en dan extra aandacht voor hem !
    MamavanJordy zit zeker wat in dat je niet te lang moet wachten ik had er nog niet zo bij stil gestaan allemaal maar zal eens e.e.a. na gaan kijken vind zeker dat hij de spuiten moet krijgen ! en bij jou is het al een heel geregel ! ik geniet er maar ff van dat tim nr 1 is dat maakt al het verschil lijkt me ! en gefeliciteerd met je nieuwe baan ! leuk en spannend hoor !

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Zodra de enting gegeven kan/mag worden gegeven aan Justin krijgt hij deze direct!

Max mijn zoontje van bijna 6 heeft toen hij 7 weken oud was een zware hersenvliesontsteking gehad die hij bijna niet overleefd had :cry:
    Hij heeft hierdoor ook beschadiging opgelopen.
    Dus hier geen risico's

8. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Duidelijk!

Wat jullie zeggen is natuurlijk ook waar ja .. vatbaarheid voor ziektes is gewoon aanwezig. Ik geloof dat het duidelijk is voor me wat te doen.

9. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Nathalie1973: jeetje zeg wat erg. Mag ik vragen wat hij er aan over heeft gehouden precies? Als je het niet wil vertellen is het ook goed hoor. Daarom ben ik ook voor meteen vaccineren. Beter te vroeg ergens bij zijn dan te laat. Moet er niet aan denken.

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    MamavanJordy:Hier precies hetzelfde.
    Het was al hectisch met 3 kids,maar met 4 kids is het helemaal gekkenhuis.

Tegen de tijd dat het tijd is,heb ik nog niet eens de kans gekregen om me aan te kleden/douchen.

Ben er geen voorstander van maar 1 vd oudste (12)...(als ze het 1e uur vrij is) of Jamie van (10) moet dan even snel Max naar school brengen en als de sodemieter door fietsen naar haar eigen school(ander gebouw)

Max gaat dan achterop en ik hou mijn ogen dan maar even dicht.

Moet nog even van die stepjes kopen zodat hij daar zijn voetjes op kan zetten op de fiets.

Het is sowieso erg hektisch de hele dag hier :oops:
    Ik zal eerlijk zeggen dat ik nu ff 5 minuten zit pfffffff.

Even mijn dagindeling:
    7.15 opstaan en zorgen dat 2 kids zijn aangekleed.
    De oudste is al beneden dan.
    Brood heeft de oudste al gesmeerd voor haar broertje.
    Jamie(10)maakt een kopje koffie voor mama en reikt dat aan terwijl Justin aan mijn tiet hangt.

Zodra Justin klaar is maak ik snel de schooltasjes klaar en Max wacht voor terwijl 1 van zijn zussen de fiets voor rijd.

Oke alle kids gaan richting school!
    Snel nog een bakkie doen en dan naar boven met Justin,die leg ik in zijn ledikant en ga snel douchen.

Na het douchen meld hij zich en voeden dus!
    Snel boven stofzuigen en de was aanzetten en de droger.
    Dan naar beneden en ondertussen komt Max al bijna uit,dus ik snel Justin jasje aan en in de wagen.

Tussen 11.45 en 13.00 zijn Max en Jamie thuis om te eten.
    Om 13.00 loop ik weer naar school en breng Max weg.
    Vervolgens gelijk door naar de winkel en snel eten halen voor die dag.
    Ondertussen heb ik Justin alweer een paar keer gevoed.
    15.15 uur......Snel weer Justin in jas hijsen en gaan met die banaan!

Thuis gekomen:Eten voorbereiden,tussen de bedrijven door voeden.
    17.00 eten!Manlief komt ook thuis.

Na het eten:Bekijk het allemaal maar,Justin zit vol met melk,mama gaat even zonnenbanken,alsjeblieft papa hier heb je Justin!

19.00 uur:hup 2 kids tegelijk in bad (Jamie en Max)
    Papa of de oudste haalt Max uit bad en doet hem zijn pyama aan.
    20.00 uur:Nu moet Justin nog in bad en dat doet mama.
    Voeden daarna en tja dan moet beneden nog!
    Dus mama doet dan stofzuigen en dweilen.

Laatste voeding 22.30 uur en mama gaat naar zolder en papa slaapt op de babykamer(papa heeft net een nieuwe baan en kan met een gebroken nacht niet functioneren)

Dus mama heeft de gebroken nachten :pale: en hoopt dat je een beetje doorslaapt en dat mama zelf nog even kan slapen voordat die wekker weer om 7.15 afgaat!

(lang verhaal he :oops: )

11. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Jeetje Nathalie. Petje af meid. Knap dat je het nog allemaal zo geregeld krijgt zeg. Dan heb ik het nog makkelijk met 2 kids vergeleken met jou dan.

Moest trouwens lachen om je stukje na het eten: bekijk het allemaal maar. Groot gelijk dat je ook even tijd voor jezelf neemt.

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Max heeft een gehoor-en spraak achterstand opgelopen hierdoor en loopt ongeveer 2 jaar achter.
    Hij heeft zijn 1e 3 levensjaren iedere dag antibiotica moeten slikken en daarna nog een kuurtje of 500.
    Inmiddels is er nog maar 1 AB die nog werkt bij hem :cry:

Max heeft speciaal onderwijs gehad(peuterspeelzaal)en gaat nu naar de reguliere bassischool,maar helaas komt hij niet mee in groep 2 en zal deze groep nog een keer moeten doen.

Inmiddels al 5 keer buisjes in zijn oren en moest besneden worden(wat traumatisch is verlopen)

Max is echt een zorgenkindje(geweest)het gaat nu redelijk goed en heeft al 3kwart jaar geen AB hoeven slikken!

Daarom zit er tussen Max en Justin ook wat leeftijd verschil omdat Max onze zorg heel erg nodig had.

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja heb echt even dat uurtje nodig voor mezelf,maar heb eergisteren een flink potje zitten janken hoor :cry:
    Zat er even doorheen en gaf mijn man een behoorlijk standje.
    (hij doet echt niets in de huishouding en bar weinig met Justin)
    Hopelijk heeft hij ook ingezien dat ik niet alles alleen kan.
    Ik kan veel,maar ik ben ook maar een mens. :oops:

Gelukkig heb ik een hele lieve zus die Max soms even overneemt en een hele lieve mama die vandaag de was heeft opgevouwen en het eten heeft voorbereid.

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    tjeeeeeee meid alle respect dat je het allemaal voor elkaar krijgt !
    en wat super dat je hier ook eigenlijk nooit klaagt ! je bent altijd zo posi ! knap hoor !

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nou ophouden nou :oops:
    Anders begin ik zo weer te huilen :oops:
    Ik weet het niet waarom ik "het" allemaal kan.....
    Heb teveel meegemaakt denk ik.
    Op mijn 28e verloor ik plots mijn man(papa van Michelle en Jamie)
    Ze waren toen 5 en 3 en mijn hele wereld is toen ingestort :cry: :cry: :cry:

Heb een hele zware tijd gehad en leerde Richard kennen(papa van Max en Justin)

Heb gewoon heel veel voor mijn kiezen gehad,maar ben er ook weer heel sterk uit gekomen.

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Respect voor jou nathalie! Hele dikke knuffel hoor! ;)

17. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

@Pooh, ik wist niet dat Sam mee doet aan Baby vd Maand, maar ik heb meteen gestemd! Hoop dat Sam wint!

@Nathalie, heftig meid wat je al hebt meegemaakt. Ik hoop dat je alles goed hebt kunnen verwerken. En dit soort ervaringen kunnen je inderdaad sterker maken. Maar achter dat stoere harnas zit ook nog gewoon Nathalie die alle recht heeft op een flink potje janken! Gezond hoor, jij moet ook even alle drukte en verantwoordelijkheden van je af kunnen huilen. Goed dat je hier en daar probeert tijd voor jezelf te nemen.

Onze dagindeling:
    7.00-9.00 oudste staat op en ontbijt met papa en hij brengt haar naar school. Ik ben dan aan het voeden ergens rond die tijd en blijf nog lekker liggen met Kim om de gebroken nacht te compenseren (ik doe hier ook al het nachtwerk zeg maar, man nog steeds op de bank! Maar uit eigen wil hoor :D ).
    09.00-10.00 Ik douchen, aankleden en ontbijten.
    10.00-10.30 Kim voeden.
    10.30-11.45 Tijd om even de was te doen en op te ruimen en misschien even lekker te computeren. Als Kim niet slaapt dan ga ik lekker met haar tutten en dan kan het huishouden de rambam krijgen ;)
    11.45-13.30 oudste uit school halen, eten, spelletjes doen, weer naar school brengen en ik weer naar huis.
    13.30-14.00 ergens rond deze tijd meestal voeden.
    14.00-15.00 even liggen/misschien tukkie doen met Kim
    15.00-17.00 oudste uit school halen, spelletjes doen en Kim verzorgen/voeden tussendoor
    17.00 koken, daarna eten, afruimen en een laatste spelletje met oudste
    19.00-19.30 oudste naar bed brengen
    19.30-21.30 tijd voor mezelf, jippieeee. Wel de onrustige uurtjes van Kim, dus regelmatig met haar op schoot en meestal 2x voeden.
    21.30-22.30 Kim in bad, schone kleertjes aan en voeden. Laatste troepies opruimen en naar bed (maar ben een avondmens, dus ik kan niet altijd vroeg naar bed zoals nu).

Dat was dus een gemiddelde dag bij mij.
    Het is alweer bijna 12 uur, oeps. Ik ga gauw naar bed! Truste allemaal.

18. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Mogge all!

@ Nathalie : Poeh, wat een dagen maak jij zo zeg!
    Hou je in de gaten dat je niet door je hoeven gaat?
    Ervaringen maken je sterker, maar ieder mens heeft een grens.
    Goed dat je je man een standje gegeven hebt! Hij mag best eens wat uit je handen nemen!
    *knuf*

Vannacht hier weer netjes de wekker gezet met max. 6 uur ertussen, maar mevrouw meldde zichzelf weer gewoon. :rolleyes:
    Wekker blijft toch maar zetten tot wijkverpleegkundige geweest is.

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mogge!

@nathalie, ik heb het al eerder gezegt, maar vind je echt een kanjer! Dikke kus!

@wicjuh, lekker nachtje weer gehad?

Over vaccinaties, die gaan hier gewoon wanneer ze mogen/moeten. Mijn mannetje is ook 2 weken eerder geboren, maar dat maakt voor mijn geen verschil.

Nou gister was me een dagje zeg.. ik was aan het eind van de middag zo verschrikkelijk moe van alles.. en toen ging er nog vanalles "mis" mijn man ging ook nog eens aan de diaree.. dus moest hem constant helpen naar de wc.. gelukkig werd het lopen elke keer beter, dus kon hij later alleen. zat hij op een stoeltje met een wit gezicht en een emmer, want hij was ook nog misselijk. Daarna scheet Dean de boel onder.. helemaal verkleed enz.. zit ik te voeden (had mijn andere borst al te voorschijn gehaald.. lek ik zo mijn hele kind onder hahahhaah dus die was zeik nat, weer verkleden.
    Albert.nl zou boodchappies komen brengen.. tot 9 uur.. gaat de telefoon, bezorger met pech.. kwamen ze pas om 10 uur.. ik was kapot.. zit ook mijn grote pak toiletpapier er niet bij.. en dat hadden we nou net nodig.. ik zie dat pas wanneer de bezorger weg is, heb echt niet onthouden wat ik allemaal besteld had. Nou je kon me opvegen. Eindelijk in bed.. toen moest ik toch ff huilen hoor.. bleh.
    Uurtje geslapen, toen kwam Dean alweer voor eten.
    Pff er staat nu al weer een wasje te draaien, manneke is in bad geweest.. en mama.. die kruipt nu even terug in bed.
    Papa kan nu wat beter lopen, dus die mag eten voor me maken hoor hahaha pfff.

Zo uitgezeurd! :oops:

20. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Heavy meis! Je wordt wel geleefd zo he? Dat lek-incident komt me bekend voor hahaha dat had ik vorige week ook een keer :rolleyes:
    Ik hoop dat je mannetje snel opknapt hoor, je hebt t al zwaar genoeg he?

Nachtje hier was prima. Ze kwam om 1 uur en om 6 uur weer uit zichzelf, dus dat is prima.
    Werd wel weer zelf met pien in mn dak wakker, das niet fijn.
    Ennnn madam meld zich nu weer hoor ik, dus ik ben weer weg!

Deel Deze Pagina