Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @emma: mijn eerste poep gistermiddag gehad. Wat een feest man, het leek wel een bevalling op zich. Niet durven persen, iets meepersen, pijn in de hechting....nou ja, het duurde even maar is toch gelukt. Dus onze kv ook weer blij.

Ik heb meer zorg geindiceerd gekregen vanwege mijn bekken, ik krijg er nog 2 dagen bij. Dus in plaats van morgen voor het laatst zondag voor het laatst.

Over het geregel met meer kinderen kan ik nu nog niets van zeggen...maandag wordt mijn eerste dag 'alleen' maar gaat mijn dochter gewoon naar de oppas...en op dinsdag is zij thuis maar mijn man ook, omdat ik nog niet achter haar aan kan rennen en kan oppakken. Maar er zal vanzelf wel een fatsoenlijk ritme in komen, gok ik. Gebeurde bij de eerste ook. En we zijn toch niet zo strak in tijden en zo....we zien het wel.

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @wicjuh, dat is idd een lekker nachtje.
    Is de kleine dame al op haar geboorte gewicht?

@Becca, dat is wel lekker 2 extra dagen! het ritme komt vanzelf wel, dat groeit gewoon goed denk ik.

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier naar cb geweest manetje weegt nu 4040 en 52 halve cm lang
    hy mag nu naar 5voedingen en als ie dan nog blijft huilen overdag moet ik bellen en dan gaan we inbakeren

meiden een vraag heb dit speelkleed gekregen http://www.tinylove.com/toy.aspx?toyId= ... =0@ageId=0

maar er zit geen apparaat bij voor de lichtjes en geluid maar kan geen engels dus kan er geen wijs uit waar je die kan kopen . iemand een idee

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien heb je een andere uitvoering?

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik kan m los kopen want waar da aparaat in moet da gat zit er gewoon alleen kan geen wijs uit engels hahaha

6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    :( Nee. Ze zit er nog zo'n 150 gram vanaf. Gister niet aangekomen.
    Kheb mn hoop weer op vandaag gevestigd ;), vanaaf wegen en eens zien of er wat aan zit.
    Komt ook lekker uit nu .. kom er net achter dat mijn wond aan 1 kant ettert (vandaar dat ik m wat voelde). Nu moet ik m spoelen met Biotex/groene zeep/soda oid maar ik heb nix in huis. En natuurlijk niemand die het even voor me kan halen.
    Frustie..woon ik op steenworp afstand van de supermarkt, maar kan/mag huis niet uit. Damn.

Iemand nog andere spoeltips toevallig? Gekookt water heb ik aangekaart, maar vk zegt dat dat niet zoveel uithaalt.
    :( Geloof dat hormoontjes ook nog hoog zitten merk ik nu ...

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    kun je een sopje maken van unicura of een ander desinfecterende handzeep? Heb je niet meer die handzeep uit je kraampakket?

8. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Dat spul dat je niet hoeft weg te wassen?
    Kan ik dat er zo opmikken?

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemiddag mama's

Ik mag vanaf gisteren officieel hier meeschrijven. Ons meisje Ynse is gisteren om 8.53u geboren. Alles is heel vlug gegaan uiteindelijk na mijn 2 weken met valse starten. Om 8.17u waren mijn vliezen gebroken en 36 minuten later is ze geboren.

Knuf van zuurtje ;)

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Wicjuh, he jakkes dat meen je niet? Was je wondje nog een beetje open dan? Rustig aan doen he?
    En als je moet huilen dan moet je dat gewoon doen hoor! *heb een heel lief schoudertje waar je gebruik van mag maken!*
    En ik duim dat er vanaaf wat aan zit!

@Zuurtje! Joepie! gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd! Hoe is het met jou?

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik voel me heel erg goed. Begin ook weer een beetje rond te lopen thuis. Heerlijk na al die maanden verplichte rust.
    Wel wat last van mijn onderkantje (heb 1 hechting) en van naweeën (is normaal bij een 2de kindje) maar dat gaat ook al beter dan gisteren.

Knuf van zuurtje ;)

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Fijn om te horen!

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden we komen net van CB en Tim is 230 gr aangekomen in 1,5 week hij weegt nu 4180 gr en is 55,5 cm ! lekker lang al ! haha
    alles was verder gelukkig goed met hem en hij vond het allemaal wel prima hij huilde niet eens !
    Ze hebben alleen weer zijn naveltje aangestipt omdat deze nog niet helemaal droog is en hij heeft nog een beetje spruw op zijn tong maar verder niet dus geen medicijnen nodig ...
    Hij is nu erg wakker en begint een beetje te jengelen maar dat mag ook wel ff hoor ...
    ik heb vandaag mega hoofdpijn ai ai maar man is ook thuis en kan dus ook helpen .. ik moet zo naar de HA voor de pil te bepreken haha voel me echt net 16 .. maar ga wel met de auto hoor haha
    verder urine ingeleverd en woensdag de uitslag ben benieuwd loop nu al 3.5 week met dat gezeur rond ...

Zuurjte meid VAN HARTE GEFELICITEERD met jullie dochter YNSE ! eindelijk zeg ! hehe
    hoop dat alle pijntjes snel weg mogen zijn na zo'n lang intro op je bevalling ! en dan lekker genieten !
    Natasja wat lief om je schouder aan te bieden .. wat ben je toch een schatje he ! haha en ohoh wat een toestand bij jou gister zeg ! gelukkig is het nu vandaag en dat gaat altijd beter he !
    Beccaa ben zo blij voor je dat het er op zit ! kan me voorstellen dat je er tegen op ziet en idd wegpuffen die drollen haha ... !
    en mooi nog 2 dagen erbij ! lekker van genieten ... !
    Wicjuh meid toch kan je VK niet ff langs komen om e.e.a. na te kijken bij je wond kan ze gelijk spul voor je halen ! lijkt me ook een idee... en kop op meid ! dikke knuf voor jou !
    Wenneke sorry kan je niet helpen succes er mee ! ziet er wel leuk uit !

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Bedankt lieverd! Tis idd erg spannend! :D

@ Natasja rust maar goed uit als het kan tussendoor! Hoop dat je mannetje snel beter is!

@ Wicjuh hoop dat je iemand iets kunt laten halen! Biotex helpt erg goed! Sam had in het begin zwaar ontstoken nageltjes door het afscheuren en die biotex hielp enorm. Ik hoop dat je kleintje weer gegroeid is! Maar vind je het niet fijner om maar 1 keer per week te wegen? Ik zou er heel zenuwachtig van worden om het elke dag te doen, omdat ze niet elke dag groeien. Maar dat is voor iedereen persoonlijk! ;)

@ Emma lieverd heel vele beterschap met je hoofdpijn! Super dat Tim zo lekker groeit!

@ Wenneke ik weet het ook niet!

@ Zuurtje welkom hier! ;)

15. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Tnx (all).

Ik heb op aanraden van mn buddy Daisy een zoutoplossing gemaakt.
    Zit nu dus met een zoogcompres met zoutoplossing in mn broek hahaha.
    Wond is wel dicht, maar blijkbaar vond het hoekje het niet leuk ofzo. Vond m van de week al trekken, weet nu dus waar dat vandaan kwam.
    Manlief haalt vanaaf soda voor me, als ie uit zn werk is. Voorlopig dus maar ff met de zoutoplossing doen, tis niet anders.

Enne.. tnx for the shoulder ;). Stom he? Komt soms zo ff opzetten...

16. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Dan moet manlief vanaaf maar biotex halen!
    En wat betreft het wegen .. nee, geeft juist rust. Ik wil gewoon zien dat ze niet weer afvalt :( (onzeker he?). Klinkt vast heel raar, maar denk dat het van mn eigen verleden (eetstoornis, dagelijks op weegschaal) komt.
    Overigens wil ik idd minder wegen als ze eenmaal dr geboortegewicht heeft.

17. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Jaaa, zuurtje! Welkom meid! :)

Oh trouwens, ze belden net. Komen zo langs van het CB.
    Zal wel net t tijdstip zijn dat ze wil eten, hihi. ;)

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Emma :oops: dank je! Zo die man van jou groeit hard! Bah jij ook al hoofdpijn? ik ook. Succes bij de huisarts zo meteen! hihi aan de pil!

@Wicjuh, zoutoplossing moet ook even helpen idd. Vanaaf dan maar met soda of biotex. Hoop dat het snel over is, brr vind die wond maar engig!

Gelukkig kan ik vandaag lekker rustig doen, mijn man loopt weer rond (fijne pijnstilling gekregen!) heb net pas op mijn gemak gedoucht, haren gewassen en net Dean gevoed. Wilde niet zo goed drinken en ligt nu al weer te slapen naast me op bed.
    Mijn zusje komt lekker koken voor ons vanavond.

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ehm, nee, nee, dat zou ik niet doen. Ik heb een waszeep gekregen, vloeibare zeep. Daar kun je een sopje van maken. Wat je niet hoeft af te spoelen lijkt me naar bijten..!

Ander idee, betadine?

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik zie dat je inmiddels al een goede oplossing hebt, bijt dat niet, zout?

Bij de vorige heb ik ook vaak in de biotex gehangen (nieuwe manier van anusbleken leek het wel) maar ik hoop dat me dat deze keer toch echt bespaard blijft...

Deel Deze Pagina