Ja ik ! Heb ook al een keer een pakje sigaretten gekocht, daar een paar van stiekem gerookt in de tuin (manlief is anti-roken) en toen ik door manlief gesnapt werd heb ik het pakje weggegooid. Wat een ontzettend irritante verslaving is het toch ook, ik trapte er gewoon weer even in!
Hahaha sorry. Zit er zo ingebakken dat ik niet eens meer merk dat ik het gebruik. Vanaaf, daar bedoel ik vanavond mee. Zal proberen erop te letten om normaal nederlands te gebruiken.
Nathalie73 nou meid ik zou ook zeggen geniet ff lekker van je wijntje en idd kappen als het zo moet hoor meid ! Je kids zijn pas gelukkig als mama gelukkig is he ! en na alles wat je al hebt verteld over jezelf en wat je hebt meegemaakt mag je al super trots zijn op jezelf ! gooi een fles wijn achterover en meid de belangrijkste antistoffen en bla bla heb je al gegeven ben daar maar trots op Tim krijgt hier nu 110 cc per fles en dat 6x per dag ! maar je moet het uitlrekenen per gewicht van je kindje .. weet ff niet hoe maar kan je zo vinden op internet ! hoop dat je al voeding in huis hebt ! dikke knuf voor jou en je hebt echt je best gedaan ... Mamason en Roosje ik mis mijn peuken ook nog hoor en dat een jaar later .. ai ai maar ik wil het zo volhouden om het niet te doen ! volgensmij gaat het me wel lukken maar de geur blijft idd zooooo lekker Wicjuh hoop dat ze snel op gewicht is en dat het weer dan ook beter is ! zo dat je lekker naar buiten kunt en ik dan ook hahaha Mona nou meid ik hoop op jouw gewicht nu te komen haha en ach de kilo's komen wel he ! Pooh ik heb er al een maar nog niet in gebruik lijkt me zo lekker makkelijk en gezellig ! en schijnt makkelijk te zijn om mee te stofzuigen enzo met zo'n buikdrager haha MamavanJordy ik heb ook nog zo'n honger probeer er niet aan toe te geven maar dat lukt niet zo .. ai ai en dan ga ik snacken dus dat moet ff anders hoor ! en lekker dat alles goed was met Yannick ! en zalig zeg een weekeind weg ! wij gaan eind mei ... nu al zin in ! behalve in mijn badpak aan haha ... zo en nu slapen heb nog steeds zo'n koppijn zelfs een ibruprofen heeft niet geholpen dus ik ga maffen als het lukt hoop dat Tim ook mee wil werken dus over uurtje de fles ! Weltruste en tot morgen
Goedemorgen Heb weer een aantal pagina's bij moeten lezen...Ben gisteren gezellig met mijn zoontjes en moeder naar de stad geweest. Oma kon het niet laten en heeft haar kleinzoons verwend met leuke kleertjes Zo lief van haar! Vanacht heeft ons mannetje 5,5 uur achter elkaar geslapen... ben super trots op hem ... toen heb ik hem gevoed en daarna weer in zijn bedje gelegd...Ging prima dus.. hij is alleen wakker geworden omdat hij de borst wilde... maar verder heeft hij heerlijk geslapen! En wij ook Nu ligt hij lekker in de box een beetje van zich af te kijken.. en de oudste ligt nog lekker in bed te slapen. Ik ga ondertussen even wat ik huis doen en straks als mijn man van zijn werk af komt gaan we met zijn alle weer even de stad in..even opzoek naar leuke kleding voor hem! Nou meiden tot gauw en een fijne dag!
ik las wat over een draagzak of zo. Ik heb een draagdoek gekocht van draagdoek.nl en die heb ik eergister eens gebruikt. Zat prima, kon mooi met de handen-los, en het kind vond het ook helemaal leuk. Want ligt lekker tegen je aan en dat is toch wel subliem, niet dan? Kan ik je aanbevelen dus. Dan die kilo's...ik kwam van 58 en woog bij 41 weken en een beetje 86....en een dag na de bevalling 76, maar da's logisch natuurlijk, in mijn geval Straks ga ik me even wegen en begint voor mij de race naar de 53 kilo (streefgewicht). Hopelijk nog voor eind augustus, als ik ook weer in een bikini moet passen.... Het sportschoolabonnement gaat in ieder geval weer in per 1 april dus 6 weken na de bevalling moet ik helemaal weer los kunenn gaan...maar eerst vanmiddag fysio. Eerst maar een los kunnen staan voordat ik ga sporten. Misschien wel slim.
he nathalie73, de kleine meid krijgt ook flesvoeding en ik geef haar nu 130 cc over 6 voedingen heen. Ze krijg inderdaad dan wel meer als je het precies uitrekent naar haar gewicht van wat ze nu is (3580 moet trouwens zo weer gaan wegen dus ben benieuwd) maar dit zijn maar richtlijnen en niet ieder kind is het zelfde. Ik let er alleen wel op dat ze niet boven de liter uitkomt. Voor de rest dronk ze vrij snel uit het flesje binnen 5 minuten had ze een flesje leeg van 100 cc, dus daarom navraag gedaan bij de verloskundige en die zei meer geven. Ik heb ook johannespittenmeel gekocht eigelijk voor spugende babys wat ze trouwens niet is maar het maakt de voeding ook wat dikker. Daardoor doet ze nu wat langer met de fles 15 minuten, en heb ik een stukke meer tevredener kindje.
Poeh ..de kilo's ... ik had er 16 aanzitten, ben er inmiddels 9 van kwijt. Echt sporten moet nog even wachten geloof ik, ivm keizersnee Voor wat betreft haar geboortegewicht: Gister was de wijkverpleegkundige er. We hadden het uiteraard even over haar gewicht, haar geboortegewicht en haar laagste gewicht; deze waren beiden in het zkh gemeten, het laagste de dag na de geboorte of de 2de dag na geboorte. De wijkverpleegkundige gaf aan dat haar geboortegewicht wat hoog uitgevallen kan zijn doordat ik een infuus heb gehad voor de keizersnee. Blijkbaar zien ze dat vaker, dat de beeb een stukje vocht meekrijgt daarin en dat natuurlijk de eerste dagen na de geboorte weer kwijtraakt. Kan dus een iets vertekend beeld zijn, dat ze zoveel afgevallen was (3310 naar 2985). Het doorslapen van van de week ook even aangekaart; volgens haar mogen we er max. 8 uur tussen laten zitten. Nou, das mooi Trouw het wekkertje gezet vannacht maar ze kwam gewoon na 4 a 5 uur zelf weer. @ Emma : tnx meid! Ik kan ook niet wachten Trouwens, gisteravond gewogen. van 3150 naar 3230! Kan dat wel? Beide keren s avonds gewogen en niet net na de voeding.
@ Wicjuh dat kan goed hoor! Sam was vorige keer 470 gegroeid in 9 dagen! Fijn dat ze gegroeid is! Ik moet nu naar de gyn voor de nacontrole tot strakjes! xxxxxxxx
Ja kan, Kim is ook een keer 130 gram in 2 dagen aangekomen! Vannacht een rotnacht gehad, ze had krampjes en heeft veel gehuild. En vanmorgen had ze me toch een poepluier =D> Ik denk dat ze spontaan een halve kilo lichter was! Vanavond maar eens vroeg naar bed...
@wichjuh: kan inderdaad prima, wij hebben er ook een giga groeidag van meer dan 1 ons tussen zitten. Over gewicht, ook grappig. Vandaag de vk voor 't laatst gehad. Ons binkie zit nog niet op zijn geboortegewicht, maar weegt nu 5520. Hij mag dus nog niet lang naar buiten, voor een wandeling of zo. Zegt die vk, ja, ik zeg dat ook niet alle dagen, maar officieel is hij dus 'ziek' omdat hij nog niet op zijn geboortegewicht zit....grappig. Ik maak me niet zo druk om dat gewicht, kind is blij, tevreden en creeert vieze luiers genoeg, maar ik kan me voorstellen dat ouders van kleinere baby's er iets anders naar kijken. Wat nog wel een probleempje is is dat mijn bm niet zo snel zakt en het vloeien is toegenomen. Dus dat houden we in de gaten. Het wachten is nu op de fysio, die komt zo, en de wijkverpleegkundige, die maakt een afspraak. Hoop ik. Zou ik verwachten. Ze belde daarstraks al, maar toen was het niet gelegen. Vanmiddag ben ik alleen......waaa. Ik zou het haast eng gaan vinden. Ik denk dat ik maar beneden ga zitten, alles bij de hand ga houden en vooral veel oefenen met mijn draagdoek of zo. Spannend wel.
Misschien ben ik ook wel overbezorgd.. maar ja, geen ervaring mee he? Hihi ... neem liever het zekere voor het onzekere. Enne.. ergens geloof ik dat gewicht nog steeds niet hahaha, vanavond maar ff afwachten wat de weegschaal zegt Bij mij zakt de bm ook niet zo snel, maar begreep dat dat normaal is bij een keizersnee. Ding heeft natuurlijk een wond, is niet zo makkelijk om samen te trekken dan. En madam is weer wakker ... heeft dr dag niet hoor .. poeh.. ben weer weg...
Wicjuh dat van het vocht en een KS kan wel kloppen Tim is ook zo veel afgevallen de 1e dagen ! en na 10 dagen zat hij weer rond zijn geboorte gewicht ! nou was Tim geen lichtgewicht dus ik heb me er ook geen zorgen over gemaakt ! Net als beccaa... hij is tevreden en poepte en plaste genoeg maar kan me voorstellen als je het wel doet hoor het is allemaal zo nieuw ! en geef jezelf echt de tijd om te herstellen na je KS meid ! ik mocht na 8 dagen naar buiten met Tim gaan wandelen pfff nou ik was blij dat ik de trap normaal op en af kon ... nu gaat het top en alleen als ik te veel doe voel ik de wond nog .. maar dat is een goede stop ! hoe is het met je wond .. gaat het beter nu ? Beccaatja ik wil ook weer sporten maar na een flinke wandeling voor mijn doen vandaag voelde ik echt mijn buik al ik zal dus net als jij nog ff geduld moeten hebben maar het begin is er hier al .. en jij bent nog kraamvrouw ! rustig aan dus he ! hoe gaat het vanmiddag ? haha valt het mee zo alleen met de kleine ? Mama1984 wat ben jij een bofkontje dat je kids zo verwent zijn ! en zalig hoor 5.5. uur slaap ! Tim was ook al om 3 uur om zijn voeding maar toch doorgeslapen tot 8 ! en veel plezier met shoppen met je hele gezinnetje leuk hoor ! Meelanie wij willen Tim ook wel meer geven maar hij wil zelf niet .. en het is idd je eigen gevoel hoor wat je aan moet houden ! Pooh hoe was het bij de nacontrole ? alles goed met jou ? MamaSon ai ai wat vervelend van je rot nacht .. ik heb voor tim ook de druppels van VSM nu en het lijkt echt wel te helpen ! en leker he zo'n gevulde luier op de vroege morgen haha ! ben vandaag toch ff weesten wandelen de zon scheen en ik was niet te houden.... mijn ma is meegelopen je weet maar nooit ! volgensmij een kilometer gelopen en dat na 9 weken op bed was wel ff genoeg maar wel lekker ! haha en Tim vond het prima die bleef lekker slapen .... Vannacht was het hier ook bal om 12 uur spuugde hij al iets uit maar toen mijn man vannacht om 3 uur eten gaf was het weer een lekkere golf en tja mannen zijn anders dan wij he ! dus grom grom en maar een halve fles op en tim om moeten kleden en die was klaar wakker.... ik dacht dat gaat wat worden maar hij heeft lekker verder geslapen en kwam pas om 8 uur weer dus ik heb ook nog kunnen slapen was ook nodig heb nog hoofdpijn maar wel minder nu hoor ! daarna de wandeling en hij is nog in bad gegaan ... nou hij ligt lekker te slapen hoop dat hij het nog 2 uurtjes vol kan houden krijg zo visite ! druk druk allemaal zeg de dagen vliegen zo voorbij ... oh en Tim pas echt al in heel veel kleertjes niet meer ! hij is echt langer aan het worden !
@ Emma : de wond gaat verder prima, tis alleen dat plekje. Het gaat sowieso wel lekker hoor, heb weinig last. Al vanaf dat ik thuis ben uit het ziekenhuis eigenlijk. Het is meer het geval dat ik op moet passen niet teveel te doen (zegt iedereen), dan ga ik mezelf tegenkomen. Ben ook wel moe geloof ik, misschien moet ik toch maar gaan proberen smiddags wat te rusten als Faylinn ook ff rustig ligt. Kan mezelf er zo moeilijk toe zetten.
hoi mama's! Zo da's weer een paar dagen geleden en er wordt weer lekker verder gebabbeld! Las net dat er nog maar 4 maartmama's moeten bevallen, wat goed! Zo raar eigenlijk dat die ene maand waar je zo naar uitkijkt, nu alweer bijna voorbij is... Hier gaat het wel goed, bouw lekker wat rust voor mezelf in en dat werkt uitstekend! Gister heeft Julian voor het eerst bij mij in de draagdoek geslapen en hij vond het heerlijk! Ik moet nog een beetje wennen aan het knopen, maar dat komt vanzelf wel! Ben woensdagavond nog een keertje bij de lactatiekundige geweest en Julian heeft zonder tepelhoedje gedronken, hoera! Nu blijven oefenen! Hij had trouwens bijna 200cc gedronken hihi...mamason: fijn dat dat eruit is! pooh: hoe was de nacontrole? wicjuh: mijn kleine man groeit ook zo hard....maar volgens de mensen hier is dat gewoon goed bij bv! Lekker blijven voeden zou ik zeggen! beccaatje: vind jij het niet lastig knopen, de doek? Ik vind het we lastig hoor! sigaretten kan ik gelukkig niet over meepraten. Ik sta wel weer te trappelen om te beginnen met sporten, zwemmen! Nog ff wachten en dan lekker het water weer in! Vorige week hoefde er nog maar 5kg vanaf voor mijn oude gewicht. Ik maak me er niet zo druk over. Borstvoeding helpt mee om de kilootjes kwijt te raken geloof ik! Joehoe dames, we zijn nog maar net bevallen, lekker toch dat buikje xxxxx
nou dieudonnee ik wil toch wel af van mijn buik ! haha lijk nog wel 5 mnd zwanger ... ik kan mijn oude broeken wel aan maar no-way dicht krijgen en dat is jammer ik ben mijn zwangerschapsbroeken zooooooooooo beu en ik heb zo veel leuke kleding in mijn kast hangen ! maar goed moet wel realistisch zijn dat het nu nog niet kan maar ik wil dus ook zsm gaan sporten .. en eigelijk ook nog niet Hormonen hahahaha Wicjuh hier is de regel nog steeds dat mama en kind rusten tussen 1 en 3 langzaam verzet ik de tijden wel eens maar die 2 uur rust in de middag vind ik prima ! en van mijn man moet het ook nog steeds ! doen hoor anders kom je jezelf idd later tegen ! zo ik ga pizza eten ....... lekker hoor .. ook al is het toch stiekem wel wat slecht haha
nou had prenatal gebeld en er hoort gewoon zo n ding in te zitten met muziek en zat er by ons niet in en de mensen waar we m van hebben hebben de bon weggegooid hahaha dus had prenatal weer gebeld en kan andere babygym ophalen met muziek en lichtjes
Vanmorgen bij de gyn geweest voor nacontrole! Leuk gesprekje gehad en dat was het eigenlijk! Hele lieve vrouw is dat! Alles was goed! Morgen toch ook zo'n draagdoek halen! Ben benieuwd! Sam is al dagen wat jengelig...is zijn 5 weken sprongetje geweest! Wie volgt er nog meer het boek oei ik groei? Werkt erg verhelderend! Dikke kus voor jullie allemaal! Sorry dat ik weer niet reageer op iedereen, maar heb vannacht geen oog dicht gedaan...mannetje was hele de nacht op met zware kiespijn. Weer langs huisartsenpost...nu blijkt dat er in zijn kaak een ontsteking zit. hij is vanmiddag geholpen en heeft nu antibiotica. Ben helemaal kapot, maar komt wel goed! Je kunt alleen veel minder hebben als je moe bent XXXXXXXXXXXX
Hey mama's Ik kom nog eens even piepen hier. Hier gaat alles heel goed. Ynse heeft afgelopen nacht al doorgeslapen . Laatste voeding om 1u en om 7.45u heb ik ze toch maar wakker gemaakt. Overdag zitten er meestal 4u tussen de voedingen maar niet altijd. Ik voed gewoon volgens vraag en aanbod. Gisteren heb ik haar eerste badje gegeven en vandaag zijn we ook al buiten geweest.(eventjes tot het einde van de straat naar de apotheek) En iedereen maar met grote kijken dat ik al buiten ben en niet in het zh lig als ze horen dat Ynse nog maar 2 dagen oud is. Ik ga nu weer wat rusten. Knuf van zuurtje