hoi mama's ik heb eindelijk wat tijd om langs te komen. Het is heel hectisch hoor met eentje van drie, eentje van éénenhalf en nu ons beebje erbij. maar oooooo zo zalig, dat wel. Jesse doet het heel goed. Hij zat al terug op z'n geboortegewicht toen we de kliniek verlieten en hij is vrij rustig ook. Alleen is hij al verkouden (wat wil je met twee peuters met snottebellen in huis ) Gelukkig hebben we druppeltjes en is het deze nacht al beter gegaan. hij kwam enkel om half twee en half zes voor een flesje en de rest heeft hij kunnen slapen (wat de vorige nacht anders was doordat hij niet goed kon ademen zo zielig ) Veel beebjes met krampen. Ik heb venkelthee in huis, wat heel goed geholpen heeft bij m'n vorige twee, bij de voorlaatste in combinatie met inbakeren. Maar onze jesse heeft het niet echt nodig, als hij eens krampjes heeft helpt het om hem enkele minuutjes tegen mij te houden en over zijn rugje te wrijven. Zijn er hier nog die een snelle bevalling meegemaakt hebben? Hier was m'n bovenste vlies gescheurd en moest ik van de vroedvrouw binnenkomen. Dat hebben we gedaan, om half tien binnen gegaan, om half elf vliezen gebroken en om kwart voor twaalf was hij geboren. De gyn was dus te laat omdat het zo snel ging, ik besefte het zelfs niet. De vroedvrouw zei 'pak hem maar' en ik had geeneens door dat hij geboren was. Ik hoop vanaf nu hier wat vaker te kunnen komen kletsen. Maar 't is natuurlijk erg (gezellig) druk hier in huis Geniet allemaal van het mama-zijn hoor, t gaat erg snel grts
Welkom nieuwe mama's! Het lukt me niet om op iedereen te reageren nu, er is weer veel bijgekletst en deze mama heeft heel veel geslapen de afgelopen dag/nacht! Ik zat er qua moeheid even helemaal doorheen (donderdag op vrijdag zeer slechte nacht gehad) en gisteren overdag was een stressdag door allerlei dingen. Dus gisteravond vroeg naar bed gegaan en vanmorgen er pas laat uitgekomen. Ondanks de nachtvoedingen (hier minstens twee per nacht) heb ik totaal 10 uur geslapen \/ \/ \/ En vanavond heeft m'n vriend weer eens 'dienst' dus morgen ben ik helemaal superwoman! Ik drink elke avond 2 a 3 grote bakken venkelthee en dan zijn de krampjes van Kim wel te doen. Maar de rotnacht en dag was dus na een avond dat ik voor 1 keer géén venkelthee had gedronken. Toeval? Ik weet het niet, ik neem voor de zekerheid elke avond weer venkelthee! @Sabbe, welke druppeltjes heb jij tegen verkoudheid? Ik heb alleen neusspray voor Kim, maar verder niets. Als het goed helpt die druppels, dan wil ik die ook gaan kopen.
mamason ik heb nesivine 0,01% voor baby's. Mag vanaf de geboorte. En ze helpen erg goed. Want eergisteren kon hij echt niet goed ademen, het was erg zielig, zo wenen dat ie deed, maar ik heb de drupjes twee keer gebruikt en hij kan weer door z'n neusje ademen. Gelukkig. je mag twee-drie keer per dag één drupje doen. grts
Hey mama's. Ik merk dat ik het erg moeilijk vind om Faylinn te laten liggen als ze aan het huilen is. Hoe doen jullie dat? Laten jullie je beebje lang liggen?
heyhey mijn dochtertje mocht ik eerst door haar "geboorte-trauma" nooit laten halen,maar toen ik groen licht had daarvoor lieten we haar rustig +/- een kwartier huilen..... na die tijd ga je ff kijken ( beste als ze je niet zien) en eventueel ff ssstj ssstj oid zeggen en weer weggaan.... eventueel een muziekje erbij aan.... dit kan je meerdere keren herhalen je zal op den duur horen dat ze anders gaat huilen en meestal vallen ze in slaap..... als je dit volhoud zal je in de loop der dagen merken dat het huilen steeds korter word..... klinkt erg als "via het boekje",maar dit heb ik via het ziekenhuis gedaan en hier had het zeer zeker succes,ookal hadden wij het zelf erg moeilijk.... ik heb verschijnende keren aan de andere kant van de deur staan huilen hoor! maar ik weet ook cker dat ik het met deze baby ( die er hopelijk ooit uitkomt ) ook zo ga doen! succes hoor! liefs MamaNona
hoi Wicjuh ik vind het vaak ook zielig maar luiter echt naar het verschil in huilen ! als hij echt aan het paniek huilen is dan ga ik hem gelijk halen en kijk ik ff alles na dus heeft hij niet gepoept of ligt hij wel onder de dekens.. vaak is het na 5 min knuffelen over Als hij aan het jengelen is laat ik hem liggen .. ik ga wel ff kijken of alles goed is .. geef hem een aai over zijn koppie en ga dan weer weg en dan laat ik hem ook echt liggen of het moet langer dan half uur zijn .. vaak valt hij nl toch in slaap en hoe meer je hem pakt hoe onrustiger hij wordt ! Maar goed dit werkt voor ons het beste .... je moet echt doen wat je moedergevoel je in geeft hoor ! en ik weet dat ik hier misschien ook net iets "makkelijker/strenger" in ben ... zo hebben ze het geadviseerd in het ZH en het werkt ook echt ... hij valt nu steeds sneller in slaap Heee baby MamaNona SCHIET EENS OP !!!!!! zit je moeder niet te pesten en kom bij ons ! haha Sabbe hmm zal ik ook eens halen dan maar bij de apotheek zeiden ze dat ze alleen zoutoplossing mogen en verder niks maar is zo zielig voor ze he ! met eten en met slapen .... en lekker druk hoor met 3 kids in huis .. ik merk hier ook echt de rust van 1e kind ! en hier geen snelle bevalling dus kan er niet over meepraten ben 27 uur bezig geweest ! MamaSon goed dat je ff aan het bijtanken bent meid ! mama moet eerst gelukkig zijn he ! dan kan de rest het ook zijn anders werkt het niet ! Lekker hoor 10 uur slapen ...hier gaat het ook om en om dus ik heb ook goede nachten alleen de afgelopen 2 niet zo maarja ben overdag lekker nog gaan slapen en voel me nu weer ok ! en ik zat me al af te vragen hoe jullie dat doen met die thee maar dat gaat door in de BV ofzo dan ? haha ik zag Tim al aan de Thee zitten ... Dieudonnee meid heb je nog lekker kunnen slapen ? ik heb nog 1.5 uur echt liggen knorren zalig was ik echt ff aan toe ! Beccaatje ben je nog lekker weesten wandelen ? zalig hoor buiten en v.a. maandag beter en lekker weertje dan ga ik ook weer genieten ! zo ik ga nog ff knuffen met Tim en dan lekker pannekoeken bakken ! lekker en snel !
Oke tnx. Ik moet me er denk ik ff overheen zetten dan he? Op zich was ze niet hysterisch aant blehren vanmiddag, maar ze viel ook niet in slaap Nog een heel ander vraagje (mensen, wat ben ik een leek!): Faylinn heeft in haar nek een echt puistje zitten, zo ziet het eruit. Voelt hard, gele punt. 2 eigenlijk, maar 1tje is stukje groter. Uhm... wat moet ik hiermee? Nix? Gaat vanzelf weg? Ik weet dat je aan de talgdingen niet mag zitten, maar dit is geen talgbultje meer ...
Niet aan zitten in ieder geval, gaat vast zelf weer weg! Huilen, ja eeeh Dean huilt heel weinig. alleen met afdrogen na het badje, dat is koud. Maar gister huilde hij wel, heb hem even laten liggen en na 10 minuten toch maar gehaald. Ik gebruik otrivin baby.. Dean is zooo verkouden. 1 keer, alleen als het echt nodig is. @becca, lekker gelopen buiten? lekker weertje he? @baby van mamanona... koooooom buiten spelen! @Sabbe, ja snelle bevalling, maar kreeg een keizersnede... dus dat is valsspelen hihihi 23:00 uur braken mijn vliezen en om 0:59 werd Dean geboren. @Mamason, beetje bijgetankt? balen dat Kim zoveel last had van krampjes. @nathalie, aaaw meis toch! ik kan me dit goed voorstellen. Tis zo heerlijk het borstvoeden. @Emma aaaw balen dat Je zo'n rot nacht hebt gehad. heb je lekker gerust vandaag? Ik voel me idd nu ook steeds beter, heb wel een gevoelig buikwand, als ik over mijn buik aai voel ik het gewoon, geen pijn, maar raar gevoel. Ben vanmiddag 1,5 uur gaan winkelen met mijn zusje, ik ben dinsdag jarig, dus we gingen even kijken voor kadootjes. Heb gelijk leuke gympen gekocht (krijg ik van mijn mams voor mijn verjaardag). Wel even lekker hoor. Lekker weer was het buiten zeg! Morgen lekker wandelen met mijn mannen! Ook krijgen we weer kraamvisite! leuk!
owwww ja nouja ik weet t nie hoor,maar er staat daar een hout-achitge ooiebeest met blauwe vlaggetjes en een donkere auto bij de carport... ik d8.... ow ik ben HIER en blauw en beccaatje... hahahaha had gekunt
ja, nou, hij klinkt wel als de onze...ook donker onder de carport, maar dan heb je iets verder van de rotonde af gezeten denk ik?
nou ik kwam zeg maar vanaf het spoor rijden en op die hobbel bij die boerderij keek ik rechts en zag ik het,op de rotonde zag ik het ook weer..... ow auw een "weetje" kl*tevoorweeen pffff weg ...... hahaha nouja hahahaa uuh wat wou ik typen ? kweet tnie meer... ow ik ga ff lopen... doejjjj
Hoi meiden, FF een vraagje. Faye wil vandaag niet echt goed drinken. Ze zou eigenlijk 7x 65cc moeten drinken maar het enige wat ik erin krijg is net 50 cc. Ook is ze heel erg huilerig en wil alleen maar bij mama zijn. Is wel fijn natuurlijk maar zo krijg ik haar nooit meer in slaap in haar eigen bedje. Heeft iemand hier ervaring mee en kan het kwaad dat ze een dag niet wil drinken? Nu zijn we wel 3 dagen achter elkaar weggeweest met de auto (toch iedere keer dik 2 uur gereden (heen en terug) en ook veel op visite bij opa en oma. Zou het zo kunnen zijn dat ze haar eigen vertrouwde omgeving mist en gewoon teveel indrukken heeft gehad de afgelopen 3 dagen? Ben een echte leek op dit gebied, dus dacht ik vraag het jullie ff @Mamanona, hee buddy waar blijf je nou? Dikke kus en knuffel Nique
ik ga stiekem overlopen naar de APRIL mama's NEEJ HOOR! ! ! ! ! ikga voor de "overtijd-maartmama's " Hopelijk kan ik me snel toch nog een echte maart-mama noemen Wat je mooie meissie betreft.... het kan zijn dat ze de "drukte" aan het verwerken is,probeer haar toch lekker weg te leggen denk ik maar hoor,ff huilen kan geen kwaad ( tenzij anders is vastgesteld door arts!),maar wat t belangrijkste is : LUISTER NAAR JE EIGEN
4 wannabe-MAART 2008 MAMA'S Lolly - 26 jaar - gelderland - 25 maart 2008 - 1e kindje - Surprise Lilya - 28 jaar - Belgie - 26 maart 2008 - 1e kindje - Meisje Redone - 31 jaar - Drenthe - 29 maart 2008 - 4e kindje - Jongen Nog niet uitgerekend: MamaNona - 27 jaar - Overijssel - 31 maart 2008 - 2e kindje - Meisje UP! Nog 4 te gaan! ! ! BUDDYLIJST wannabe MAART 2008 MAMA'S Redone - MamavanJordy - Jetjuhh - Zuurtje MamaNona - Nique36 - N4th4li3
hoi hoi dat heb ik ook! Ik begin er nu beter tegen te kunnen. Meestal huilt Julian een kwartiertje en dan nog af en toe een huiltje. Maar als het langer dan een half uurtje achter elkaar is, dan is er wel wat aan de hand of dan wil hij gewoon lekker bij een van ons zijn! Als ik je een tip zou geven dan zou ik zeggen, lekker doen wat je moedergevoel je ingeeft! Dan bemerk je vanzelf wel wat voor soort huiltje het is en bovendien is je kleine meid nog maar 2 weekjes oud, heerlijk toch om bij mama te zijn?! Succes!