Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nou ik heb vanmorgen de tandarts gesproken.

Het is inderdaad niet goed!
    Door de AB is zijn gebit heel zwak geworden en door de zuigfles is het nu zuigflescaries geworden.

Er is niets meer aan te doen!
    Ik moet nu 3 keer dag poetsen en 's avonds als hij naar bed gaat insmeren met Elmex tandpasta van 5 tot 12 jaar.

Als het gaat ontsteken en of pijn gaat doen,moeten al zijn boventanden getrokken worden.

Dit is niet zonder risico,want er is een kans dat rond zijn 6e of 7e jaar zijn volwassen tanden op verkeerde plaatsen doorbreken.

Nu is het zaak om hem zsm van de zuigfles af te krijgen!

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ahh jeetje Naat.. wat een ellende...
    Dikke knuff!! En hoop dat je m zo snel mogelijk van de zuigfles (?? is dat alles behalve een gewone beker??) krijgt..

3. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    tjeee nathalie wat heftig !! ai ai ik wist niet eens dat het kon maar wat zielig zeg .. al zijn tanden er uit zouden moeten !!
    en tjee gelijk van de fles af is ook nogal wat he !

ahhhhhhhhhhhhhh julen ziekjes !!
    arm manneke .. en niet spelen wat is dat nu ! gelukkig ben je nu lekker thuis bij je ventje en met dit warme weer ook lekker rustig aan doen ! en jajaja toet toet is zoooo te leuk !! ben helemaal happy mijn 2e keuze auto was in almere .. dan had ik zeker ff langs gekomen bij jullie haha !

alyssa ook al niet zo lekker en wat een nacht meis ! haha ging ze zomaar spelen ja.,. boefje ! tja en nu wilde ze dus uitslapen haha dat ging niet he !
    nou meis werk ze en hoop dat de dag zo om is voor je
    oh en wat lekker dat je je fiets hebt en dat hij zo goed bevalt !

sabbe hoe is het nu met Jesse ? en de andere kids ?

zuurtje inmiddels al weer goedemiddag hoe is het bij jullie ?
    en met je afvallen .. lukt het ?

goedemiddag mona ! hoe is het bij jullie ?

wicjuh bedankt voor het compliment hihi ben ook helemaal blij met de toet !
    en hoe is het verder bij jullie ?

zoooooooo wat is het warm he niet normaal meer .. tim slaapt nu ff maar ai ai het zwembadje staat klaar voor de man maar vindt het binnen beter dan buiten eigenlijk !

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Miranda : 300 cc? :$ In 1x?? Wow ... dat heeft Faylinn nog nooit gedronken..
    Wij geven s nachts trouwens geen drinken, als ze wakker wordt. Als het gebeurt, is het omdat ze niet lekker is of naar gedroomd denk ik. Troosten, even op schoot en weer naar bed.

@ Naat : :( dat is heftig meis.

@ hier : gaat alles goed hoor. Druk, en moe. Faylinn was zondagmiddag in ene ziek, maar dat was maandag weer over. Vanmiddag zat ze niet lekker in dr vel @KDV maar ik denk dat dat door de warmte kwam... daar heeft ze vaker last van.
    Toen we thuis waren heb ik meteen het badje opgezet, water erin en mevrouw plonste er met veel plezier in rond. Deed dr goed :)

Deze klautermuts klautert iets minder dan Julen ;) zo te lezen, maar kan dr ook wel wat van. Sleept dr stoeltje soms naar een kast zodat ze bij spulletjes kan, klimt op de buitenstoelen om op de buitentafel te klimmen of de spullen van de tafel af te trekken. Klimt altijd op dr schelpzandbak in dichte vorm, om er lekker op te gaan zitten. En probeert gewoon overal op te gaan staan. Dat is blijkbaar leuk. ;)

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja meiden ik baal er vreselijk van.

Afgelopen weekend ook tweemaal een allergische reactie gehad op zijn voedsel en heeft nu een siroop (antihistamine) gekregen.

We waren Zondag patat aan het eten en normaal gesproken eet hij altijd mayo bij zijn patat.
    Hij wilde er curry bij,althans dat wel duidelijk dat het dat wilde;)
    Nou echt een heel klein beetje bij zijn patat en binnen no time word zijn hele gezicht vuurrood en dikke ogen.

Gelukkig heb ik allergie tabletten in huis(voor Max)en heb dat tabletje zo gebroken dat ik eigenlijk ingeschat heb voor de juiste dosis voor Justin.

Daarna trok het snel weg gelukkig

Gisteren eten we een broodje hamburger
    Doe bewust geen curry erop,alleen mayo.
    En het gebeurd wéér!!!!!!!!!!!!!

Weer zo'n pilletje dus.

Heb nu een siroop gekregen op zijn eigen sterkte.

Vreemd hoor,hij is al helemaal getest op allergie en er is toen helemaal niets uitgekomen.

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Naat:
    Is niet zo gek dat ze testen op allergie en er komt niks uit.
    Julen heeft KMA en dat kwam ook niet uit zijn bloedtest..
    Tot een jaartje of 4 schijnen allergie testen niet geheel te vertrouwen zijn. In de zin van: je kunt wel allergisch zijn, maar t hoeft niet uit de bloedtest te komen.. Dit zei de KA tegen mij destijds.

@ All: Julen is nog ziek... Hij heeft vandaag 2 keer overgegeven t arme mannetje.. Hij huilde er ook bij, doet m gewoon zeer denk ik..
    Nu ligt hij naast papa in bed te slapen en ik ga dus zo de bank opzoeken..

@ Mgwc: maar ffies bellen dan he voor de juiste datum!

@ Wic: leuk nog een klimSTER, haha.. ogen komen we te kort..

@ Emma: heb vandaag wel gewerkt, Miekjeman kwam om 13.00uur thuis dus ik heb gewerkt van 14 tot 20 uur.
    Jammer dat t niet de 2e keus is geworden......hihi..

@ All: ben t alweer vergeten..

Kusss

7. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

@Miekje: beterschap voor Julen.
    @Naat: jee meid, het zit niet mee voor Justin. Gelukkig had je anti-allergie tabletjes. Beterschap voor hem en ik hoop ook dat de tandjes behouden kunnen blijven.
    @Emma: gefeliciteerd met jullie nieuwe auto!
    @Wic: hihi klautermuts :) Jij komt vast ook ogen te kort.
    @Miranda: leuk dat je een nieuwe fiets hebt :). Hier geen voeding meer 's nachts. Als Jana 's nachts weent is het omdat ze haar tutjes kwijt is of omdat ze slecht ligt (grote wroeter is ze). Slaapt zo weer in gelukkig.

Jana is deze week bij mijn moeder (onthaalmoeder heeft verlof). Ze heeft het daar erg naar haar zin. Volgende week mag ze met haar andere oma een weekje naar zee.
    Zaterdag, als het weer meezit, gaan we met haar naar de dierentuin.

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Goedemorgen.

Ik verklaar (Na Eekje) de warmste dag van de week voor geopend!
    Dat iedereen maar lekker veel af- en verkoeling kan vinden vandaag! En vooral niet te hard werken!

Vannacht ging t redelijk met Julentje, wel veel gehuild, maar niet meer overgegeven. Hij is net wakker (moest natuurlijk ff wat bijslapen denk ik..)
    En, zowaar speelt hij nu. Tis nog niet helemaal de Julen die we kennen, maar hoop dat de beterende lijn vandaag door wordt gezet. Miekjeman gaat aankomend weekend nl touren op de motor met een vriend...

Wij gaan, als Julen zo zijn broodje heeft gegeten en daar goed op reageert, lekker naar mijn mams toe. Die is maandag geopereerd aan haar knie (gescheurde miniscus). En ze heeft een tuin en een zwembad... gne gne..

@ Eekje: Ohh wat fijn dat Jana het zo naar d'r zin heeft! Leuke plannen in t vooruitzicht!

@ Boja/Emma: Yeahhhhhh takenpakket is verlicht!!! Joehoe Miekje is blij! Ook al was ik dan tijdens de vergadering thuis, het is wel besproken en zijn besluiten genomen..
    Moet nu nog wel de taken overdragen aan mijn lieve collega's, dat zal ook nog wat tijd en energie kosten, maar de druk wordt lekker minder zo!!!

@ All: een fijne dag!

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Waar is het?? En is er een lijst dan? Want dat wist ik niet.. :)

@ ALL: Alles goed hier. Gisterochtend was ff heftig. Ik was op het werk, en mijn gsm bleef gaan, terwijl ik met een patient bezig was. Meestal probeert manlief het twee keer, maar hij bleef bellen. Er zal toch niks zijn?? Dus op de gang maar ff aangenomen, en ik hoorde het al meteen. Samantha gilde hartverscheurend op de achtergrond. Had krampen, en haar buik mocht niet aangeraakt worden. Was al een uurtje zo, en nu wist manlief het echt niet meer, en belde mij :(. Omdat ik nog met de patient bezig was, spraken we af dat ik meteen na mijn patient terug zou bellen. En toen ik terugbelde ging het eigenlijk weer. Ze bleef wel de hele avond wat hangerig en snel jammerig, en moest erg veel plassen. Heb een vermoeden dat haar melk door het mooie weer niet goed meer was. Het begon nl. een half uurtje na haar flesje.

Verder heeft ze steeds meer last van haar twee onderkiesjes die op doorbreken staan. Ik weet niet wie het verhaal van haar ondersnijtanden nog weet. Dat ze maandenlang op doorbreken hebben gestaan, en haar tandvlees zo op spanning? In nu dus ook met haar onderkiesjes. Ik zie ze al anderhalf/twee maanden duidelijk zitten. Haar bovenkiesjes hebben de onderste twee zelfs ingehaald :(. Het tandvlees wordt ook steeds roder, en de puntjes steeds scherper.... nu nog door het tandvlees heen.

@ Driftbuien: Samantha krijgt hier ook wel eens driftbuien. Met name als je zegt dat iets niet mag, of haar probeert te behoeden van verwonding. Ze gaat dan heel hard in de huid om mijn ogen knijpen :(. Als ze daarbij kan. Heel soms geeft ze een tik. Maar ze weet ook heel goed dat dat niet mag. Dus heb haar ook wel bij driftbuien betrapt dat ze dan de bank of de tafel gaat bijten, omdat ze mama natuurlijk niet mag bijten. Soms geeft ze haarzelf een tik in haar gezicht als ze boos is, eergister trok ze kwaad aan haar eigen haren :(.

Klimmen doet ze hier met name op je rug als je op de bank zit :D.

10. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Miekje: wat goed dat je het nu rustiger aan kan doen op het werk! Leuk zeg naar het zwembad bij mams. Have fun!
    @DS: arme Samantha. Gaat het nu weer beter? Dat die kiezen er ook maar snel doorkomen!

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemorgen

zuurtje zal hier vandaag niet zoveel aanwezig zijn
    mannetje en ik gaan vanavond onze 5de huwelijksverjaardag vieren
    schoonouders doen ons een etentje cadeau en ze passen op de kindjes op
    eerste keer dat ik ynse achter laat bij iemand anders dan bij mannetje

knuf voor iedereen, beterschap voor de zieke kindjes

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nathalie wat balen allemaal weer zeg! Een extra dikke knuffel voor jullie!!

@ Zuurtje gefeliciteerd en veel plezier vandaag!!

@ Wicjuh sam drinkt hier zo een 400cc beker leeg. Vanaf een jaar mogen ze ook 0,5 tot 1 liter drinken per dag. sam zal er net iets boven zitten...Echte een drinker. maar hij zweet ook veel en snel...

De rest heb ik niet helemaal teruggelezen...sorry!

Goeiemorgen!!

Hier verder alles goed! Ik geniet volop van de twee knulletjes. Sam heeft een hele leuke leeftijd nu vind ik...doet echt alles na, maar begrijpt ondertussen al zoveelen legt relaties en verbanden en doet ineens heel veel uit zichzelf. Hij kan ook erg ondeugend zijn, maar dat is als hij last heeft van zijn tandjes of als ik borstvoeding aan het geven ben...Hij krijgt op dit moment 4 tanden en kiezen weer door...

Bob doet het ook super alleen heeft hij net zoals bij sam toen nu even moeite met poepen...dus daar heeft hij ook krampjes van. Het is nu alweer 5 dagen geleden. Bij sam heeft het wel eens 11 dagen geduurd...

Dadelijk asl sam wakker wordt lekker een kleijn badje voor hem opzetten.

Ik merk dat ik zelf ook steeds fitter word. Ik hoef bijna nooit meer even te gaan liggen ondanks dat ik nog wel nachtvoedingen heb. Wel fijn. Ook krijg ik tussen door weer iets meer tijd als ze tegelijkertijd op bed liggen. Sowieso wel fijn om in een ritme te komen.

Ik vind het wel raar dat ik de kleinset maatjes kleren van bob alweer weg heb moeten doen. Alles voelt telkens weer als een afscheid aangezien we geen gezinsuitbreiding meer zullen krijgen. We voelen ons compleet zo!

Ik loop de laatste dagen weer heel veel en de topmark duo is echt zoooooooooooooooooo fijn. Echt een aanrader. Ook een super grote mand onderin! Ik ben ook zo trots als ik met die knulletjes rond rijd!

Iedereen een hele fijne dag! Geniet maar lekker van het mooie weer.

Knuffel Pooh

13. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemiddag!

jaja, het wordt heet vandaag.

Kids gaan vanmiddag heerlijk zwemmen :)
    Mss duik ik er vanavond ook wel es in ;)

Klauteren... Jesse is echt een durfal, die klautert overal op. Zo zit ie op tafel tv te kijken ipv op zijn stoeltje... Trappen helemaal niet meer veilig. Eigenlijk niks. Maar hij klauterde overal al op voor hij kon lopen, dus...

Gelukkig is 't ventje niet meer ziek...

Alleen z'n allergie blijft hem parten spelen, net als z'n eczeem... Altijd dat verstopte neusje en dat krabben... Voorlopig kunnen ze niks meer doen om hem te helpen maar goed... Hij lijkt er geen last van te hebben..

En hier issie nog es:

Bekijk bijlage 7949

14. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    en nog eens ons poppemieke:

Bekijk bijlage 7950

pooh,

wij hadden eerder de topamrk duo, maar die ging helaas vrij snel stuk :(
    nu hebben we de graco quattro duo tour. Is voorlopig super!

Fijne dag allemaal!!!

Grts

15. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ pooh : 400cc in 1x? Wow, dat krijgt F echt niet weg hoor! Maximum is een fles van 200.
    Wat jij noemt .. 0,5 tot 1 liter ...dat is geen melk toch? Dat hebben ze mij namelijk doorgegeven als max. totaal. Nee, minder nog eigenlijk als max...
    Faylinn drinkt ong. 300 tot 400cc melk op een dag, schat ik.
    Met dr water/sapjes erbij, zit ze wel op een halve liter, 750cc op een dag.

@ DS/Miekje : hebben jullie een uitje? 8)

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook geen 400 cc in een keer hoor.

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier ook geen 400 cc in een keer. Soms wel iets van 250 cc of zo.

Met Yannick gaat alles eigenlijk goed. Alleen lijkt zijn exceem nu wat meer op te gaan spelen. Lopen nog steeds aan 1 handje of langs de tafel.

Pooh: heb je die topmark achter elkaar, waar zo'n babynestje achterin ligt? Die heb ik ook tweederhands aangeschaft. Nog neit gebruikt. Vervelend dat Bob ook zo'n last heeft met poepen.

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Nee ik bedoel 400 cc diksap verdund of roosvicee drinkt hij met dit warme weer zo weg...melk krijgt hij 3 bekertjes..;)

19. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaa die echt een super ding!

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    helleuuuuuuuuuuuuuuuuu

whaaaaaaat een weertje !!
    ik mocht werken vandaag maar misschien nog niet zo erg ook ... wat een hitte
    lekker bbq aan vanavond en tim nog in een emmer met water gezet die had de grootste lol
    en nu lekker in de tuin hangen
    maar niet zonder ff hier te komen spieken natuurlijk !!

fijne avond all !

morgen weer werken helaas.. maar dan ook lekker weekeind ook !

Deel Deze Pagina