Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @mili fijne vakantie meid geniet ervan

@eekje Hopelijk gaat he snel beter met je arm. Veel plezier morgenavond.

@mgwc hopelijk kan de fysio wat voor je doen. Erg vervelend een ontsteking in je arm. Ik ga voor je duimen dat de clomid goed mag helpen.

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Zijn er meiden die begonnen zijn met zindelijk krijgen van de kids.
    Hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken. Mijn bedoeling was om hem na en voor het slapen op de wc te zetten zodat hij alvast kan wennen.

Ik heb vandaag en wc verkleiner gekocht met een trapje ervoor. Fabian wil er in ieder geval wel op. We hebben hier ook een potje staan maar daar weigerd hij op te gaan zitten.

Ik kan straks bellen voor de uitsalg van de ontlasting kweek Ben benieuwd of er wat uit komt.

3. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @mgwc: lastig een ontsteking in de arm. Ik hoop dat ze hem snel weer kunnen oplappen. Wat goed van Alyssa :)! Leuk ook dat jullie kunnen aftellen naar de vakantie (maar wel met een genezen arm hoor ;))
    @lolly: zindelijkheidstraining? Nee daar begin ik nog niet mee. Las trouwens ergens dat dat voor 2 jaar erg moeilijk is omdat dan de sluitspieren nog niet voldoende ontwikkeld zijn (bij de meeste kinderen). Laten wennen kan natuurlijk nooit geen kwaad :p. Laat je even weten als je vooruitgang maakt. Ben namelijk wel benieuwd hoe je dat moet aanpakken. :)
    Succes met de uitslag van de kweek.

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Even een vakantie kiekje. Fabian op het springkussen.
    Bekijk bijlage 11085

net de dr gebeld hebben ze de uitslag nog niet binnen!!!
    Vorige week vrijdag is het al op kweek gegaan.
    Wat duurt dat ongelofelijk lang zeg niet normaal.

5. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    zindelijksheidstraining vind ik wat vroeg.
    Laura was zindelijk met 2 jaar, jarne met 2,5.
    Jesse vertoont nog niet direct interesse dus wacht ik nog ff ;)

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier gaat alles ineens heel erg goed!

Sinds afgelopen week bob in de swadlle me zomerversie laten slapen overdag (had ik bij sam ook maar dan de fleece winterversie) en hij slaapt nu hele dagen! Ik heb ineens tijd over gek he...

Ook woensdag naar de osteopaat gegaan. Met sam ben ik daar geweest om dat die met de pomp was gekomen en nu bij bob wilde ik gewoon een check doen ook omdat hij binnen 2 uur geboren is. En we krijgen alles vergoed via de collectieve verzekering. Dat scheelt ookw eer..normaal 70 euro per behandeling.
    Gelukkig zijn we gegaan, want Bob had een beginnende voorkeursligging. Hij ligt ook in een banaanvormpje meestal naar links. Ik had dat wel eens gezien, maar dacht meer dat het was als zijn darmpjes vol zaten. Dus er wordt van alles losgemaakt.

Het afbouwen gaat ook goed. Ik geef de helft van de voedingen al met de fles en het is goed vol te houden! Ik voel me er een stuk beter door en Bob is erg tevreden nu!

Krampjes zijn hier sinds vorige week ook bijna helemaal weg...dat zal gewoon de leeftijd zijn...wel fijn hoor!

Hier nog twee ftootjes van sam en bob. Sam is alleen 1 maand op de foto en bob 2 maandjes...leuk he...lijken ze op elkaar?

7. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    En de tweede

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ah wat een leuke foto's Pooh! Hij is nu iets meer dan 2 maanden oud?
    En vind je het ook heel erg anders met een 2e kindje? Dat hoor je toch wel vaak dat het wennen is.
    Fijn dat de osteopaat zo goed heeft geholpen, het kan ook zijn dat hij daardoor beter slaapt.
    Daniël had ook een voorkeurshouding en er zat ook van alles vast. Hij wilde echter niet in zo'n lodger draagdoek.
    Dat was ook fleece.

Zindelijkheidstraining?? Ik vind het nog iets te vroeg, hij snapt nog maar net wat zijn piemeltje is haha.
    En wat ik een tijdje geleden nog had... ik was een luier vergeten en wilde hem in bad doen dus zette hem in zijn bedje neer (had hem al uitgekleed).
    Kom ik boven plast meneer net even tegen het hoofdeinde van zijn bedje aan. En stond te wijzen naar de vlek in zijn hoeslaken LOL
    Op dat moment vond ik het niet echt grappig :D

Hier een slechte week, hij lijkt toch ergens pijn te hebben. Ik ga in september naar een homeopatisch arts met hem en volgende week nog een keer osteopaat controle. Van de dokter nu druppels gekregen maar heb nog niet het idee dat het helpt.
    Hoop dat hij snel eens pijnvrij is!
    Fijn weekend alvast meiden

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Ik zit momenteel in de ziektewet met mijn bekken en buik dus dan weten jullie dat ook. Met momenten erg veel last en pijn. Niet fijn, maar we moeten nog 10 a 12 weekjes. Hopelijk eerder 10 dan 12 haha.

Yannick zet hier ook sinds deze week enkele stappen wankel los. Blijft bij een pas of 2,3 soms 4. Dan gaat ie weer snel zitten omdat hij merkt dat hij los loopt haha.

Verder geen nieuws.

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zindelijkheidstraining is nog te vroeg, maar bzc (baby zindelijkheids communicatie kun je wel doen, ben je misschien wel laat mee). Hierbij let je op signalen van je kindje, wanneer het gaat poepen en plassen (naakt laten rondlopen dus), en dan kun je erop inspelen door het kindje snel op het potje te plaatsen.

Meer info vind je in het boekje: Je baby op het potje.

(Ik heb het niet gedaan, maar heb er dus over gelezen).

11. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede middag!

Straks op weg naar de vrijgezellen namiddag en avond. Ik heb er zin in!

@MamaVanJordy: Dat is inderdaad niet zo best. Nog even volhouden het is voor het goede doel ;) Ik duim voor je mee, eerder 10 dan 12 weken :D
    @Pooh: Wat goed dat je langs geweest bent, zo kunnen ze al direct ingrijpen. Leuk dat Bob nu ook wat meer slaapt, heb je ook wat extra 'rust'.

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hey!

Ben weer terug van vakantie8)
    Het was wel leuk,maar we zijn tot de conclusie gekomen dat kamperen niets voor ons is,dus de caravan staat op marktplaats;)

Hoe gaat het verders met iedereen?
    He b ik nog belangrijke dingen gemist?

13. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    morgen

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Morgen meiden,

Sabbe: hoe gaat het met je meissie? Reageren de andere kids nog steeds goed?

Naat: balen dat het kamperen niks voor jullie was. Waarom eigenlijk niet? Wat vond je tegen vallen? Hoe is het met Justin?

Hier redelijke nacht gehad, maar merk als ik dan weer iets ga doen (al is het maar 2 trappen naar beneden om naar de toilet te gaan) dat ik weer ontzettende last krijg van bekken en buik. Nou ja, het is niet anders.

Yannick begint het lopen nu echt te ontdekken. Was het in het begin van de week nog voorzichtig 2, 3 a 4 stappen, nu zijn het er soms al 10 of meer en hij loopt steeds verder. Maar toch als hij zich ineens onzeker voelt dan gaat hij weer op zijn kontje verder haha.

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemorgen

hier alles goed

ynse heeft het stappen heel goed ontdekt want ze doet sinds anderhalve week niets anders meer, ze heeft amper nog gekropen
    ze kroop eerst ergens naartoe zodat ze zich recht kon trekken maar nu kan ze vanuit hurkzit rechtstaan
    zo lief om zo een klein meisje te zien stappen (ze is 73 cm)

16. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede morgen!

@zuurtje: wat goed van Ynse. Ze heeft nu echt de smaak te pakken. En 73 cm, wat lief :)
    Jana is er 82 (2 maand geleden). Sommige mensen schatten haar ouder dan 2 jaar :(
    @MamaVanJordy: Zo Yannick krijgt het stappen ook al onder de knie. Supper! Lastig wel dat je zoveel last hebt van bekken en buik. Beterschap (=nog even volhouden).
    @Nathalie: spijtig dat je het kamperen niet zo leuk vond. Gelukkig viel de vakantie toch mee. Hoe is 't met Justin's tandjes nu?

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    #59217 Nathalie1973, 24 aug 2009
    Laatst bewerkt: 24 aug 2009
    Vond kamperen gewoon niets,het primitieve leven,naar de douche hokken lopen,niet even lekker op de bank kunnen loungen ect.

Justin is momenteel erg ziek,al 2 weken erge diarree en nu al 2 dagen rond de 40 gr koorts:(
    Moet nu van de huisarts tot Woensdag afwachten

Tandjes van Justin is hetzelfde gebleven

18. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Nathalie: Arme zieke Justin. Veel beterschap hoor. Vind het wel nog lang wachten tot woensdag. Hebben ze hem al onderzocht dan? 40 graden is ook niet niks.

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ben gisteravond ook nog naar de huisartsenpraktijk geweest.

Onze eigen dokter denkt griepvirus type 4:(
    Als het Woensdag nog zo is dan gaan ze stappen ondernemen en ontlasting nakijken enz.

Mannetje zit helemaal te bibberen van de koorts:(

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    tjee naat beterschap voor justin !!

en hallo allemaal

wat is het leven toch druk zo in de zomer en met een kleine erg actieve en gezellig manneke
    ik heb gewoon de tijd niet meer om elke dag langs te komen maar blijf het zo vaak mogelijk proberen hoor
    verder gaat het met tim goed ! lekker zijn eigen dingen bezig en eten gaat ook goed ... slaapt lekker met dit weertje en is veel in het water bezig
    ik ben helaas vanmorgen flink ongi geworden dus buikpijn alom
    nog 3 weken werken en dan zijn we lekker op vakantie ! ik kan niet wachten ...
    zo en nu ff avondeten snel klaarzetten nu tim slaapt en nog e.e.a. opruimen

dikke knuf voor all !

Deel Deze Pagina