Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    goedenmiddag mama's....wacht nog een paar dagen en dan kom ik er ook bij!
     
  2. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Heeey Roosje leuk je hier te zien!

    Ik geef bv! Maar fijn dat het met de fles nu goed gaat met jullie!

    Ik ben officieel geen maartmama, omdat ik op 12-2 ben bevallen, maar ik kan de maartmama's niet missen, dus blijf gewoon hier bkletsen!

    Als je links in het menuutje hier op het forum naar baby vd de maand gaat kun je Sam onderaan vinden, maar volgens mij als je nu een foto stuurt doet die mee voor april en zie je die pas vanaf 1 april. Bedankt alvast voor het stemmen! ;)

    Die avatar heb ik zelf met photo image van mijn hp printer verkleind. Ze mogen echt maar heel weinig kb zijn!

    Maar moet nu snel weg. Even langs huisarts met Sam, want zijn oortje stinkt en heeft veel oorsmeer. Ik hoop geen oorontsteking! ;)

    Tot snel weer!

    Liefs Pooh
     
  3. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Gezellig! :D
     
  4. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Zozo, jij bent optimistisch 8)
     
  5. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik moet wel, anders deprimeer ik mezelf zo...
     
  6. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk

    Hahaha, oke das een goeie reden. 8)
     
  7. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey, ik bedacht me net dat ik hier nu ook kan meekletsen.
    Onze kleine heeft nu ook erg last van darmkrampjes... gisteravond ook meer dan vier uren met hem bezig geweest, hij huilde de hele tijd. Best wel zwaar vind ik zelf.
    Ik geef de fles en wil nu een andere fles proberen... de s-fles van Difrax. Las er op internet goede dingen over.
    Iemand ervaring mee?
    Hoop dat Sam nu wat minder verkouden is.
    Hoe gaat het met jou Divi?
    Daniel is trouwens weer aardig gegroeid, gister woog hij alweer 3670 gram. Zijn geboortegewicht was 3760 gram.
    Moet wel erg wennen aan het moederschap, jullie niet?
    Maar hij is verder hardstikke lief maar erg wakker lijkt het wel. Hij is overdag ook geregeld wakker.
    In het begin kwam hij elke nacht om de 2 uren wat erg zwaar was. Momenteel slaapt hij zo'n vier uurtjes door na een voeding. Maar de ene keer drinkt hij meer dan de andere.
    Het is allemaal maar wat uitproberen.
    Ook heeft hij best vaak de hik na de voeding, weet iemand hoe dit kan? Vind het soms best wel zielig, duurt wel 20 minuten soms en dan kan hij ook niet slapen.
     
  8. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nikkie leuk je hier te zien! Ik geef gen flesvoeding dus kan je niet helpen met de flessen! Ik geef bv, maar ook hier krampjes! Ik drink zelf venkelthee en dat mag je ook aan je baby geven en ik geef sam druppeltjes van vsm cinababy tegen krampjes. Is homeopathisch en werd aangerdaen door verpleegkundige en VK. Druppeltjes werken best wel volgens mij! ;)
    Ook hier wennen aan het moederschap! Het is ineens zoooo druk de gehele dag en nacht! Maar wel een zalig gevoel dat kleine prulleke in huis! ;) Alleen de nachtjes met krampjes zijn zwaar, maar gelukkig is dat na 8-12 weekjes weg als het goed is!

    Sam zijn verkoudheid komt los. We hebben otrivin baby neusspray gekregen en dat maakt het goed los. Geven we voor elke voeding.

    Nu snel even eten...mosseltjes zijn klaar hier

    Fijn weekend allemaal! ;)
     
  9. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    meiden daar ben ik dan
    ik heb ff kopie gemaakt van de maart 2008 mama's heb nog geen fut om verhaal 2x te doen :oops: :oops:
    bevalling was heftig en ik moet echt herstellen maar ik ben weer in het land om het zo maar te zeggen ;)
    dus hier ff snel !

    heeeeee meiden !

    ben ik ook weer ff maar ff snel ben nog erg niet zo opgeknapt van de bevalling moet eigenlijk ook in bed blijven maar ik heb toch ff snel een foto in mijn album gezet van TIM !
    ik weet dat mijn man nog wel iets heeft gepost namens ons en ik heb mijn buddy's ook op de hoogte gehouden
    bevalling was zwaar ik heb het allemaal mee mogen maken een hele bevalling en bij de eindstreep kon hij er niet uit ! daarna keizersnede en vandaar dat ik nu echt aan het herstellen ben .... ik vertel het allemaal nog wel een keer
    de pijn van de wond is in iedergeval heftig en ben slap door bloedverlies maar alles komt goed !

    Alles bijlezen gaat gewoon niet jullie babbelaars haha al meer dan 1000 pagina's ! knap hoor
    en ik zal nu ook wel weer eens langs kunnen komen ..

    TIm is super lief en slaapt lekker veel ... en na 4 dagen ziekenhuis heb ik toch wel wat kunnen leren en soms slapen ! haha
    vannacht was eerste nacht thuis en dat was zooooo gaaf
    ik ben ook zo ontzettend trots op mijn man omdat hij me zo goed heeft geholpen want het was echt een dubbele marathon ! super en de kraamtranen vloeien goed hier

    Jammer genoeg heb ik zo wel alle bevallingen van anderen moeten missen maar iedereen die al bevallen is natuuuuuurlijk;
    van harte gefeliciteerd !
    en meiden die nog moeten hou vol het is het zo waard !
    straks ga ik alles weer goed volgen !

    zo ik ga weer rusten en knuffelen met de kleine
    Thanks voor alle felicitatie's

    dikke knuf van Emma
     
  10. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Hee emma! Jij gefeliciteerd met je kleine Tim, wat een prachtig popje hebben jullie zeg! En wat zwaar lijkt me dat, zo op het laatst nog eens een ks, maar ja, als hij er maar uit is en gezond is (uiteindelijk).

    En Pooh, hoe is het met Sam en zijn oortje? Ik heb op em gestemd. Goh wat jammer van die avatar, dat krijg ik niet voor elkaar. Dus dan voorlopig maar even geen, helaas...ik plak wel even foto's in mijn album als dat gaat.

    Hier vloeien trouwens de kraamtranen ook rijkelijk hoor emma... :( kan bijna niet stoppen soms. Maar we genieten erg.
     
  11. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Roosje je mag me anders ook een fotootje mailen hoor! Dan maak ik hem kleiner! ;) Als je dat wilt zal ik mijn mailadres sturen. ;)
     
  12. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    ik had ook de difrax fles maar helaas dronk de kleine er niet goed uit vond m wel fijn
    heb nu de dodiefles dat gaat super

    en de krampjes zijn stuk minder nu ze gewend zijn aan de voeding :)


    bij ons zijn er trouwens een paar waar het geboortekaartje niet is aangekomen :(
     
  13. Divi

    Divi Fanatiek lid

    22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedemorgen meiden,

    @Pooh,
    Hoe gaat het met jou?

    Fijn zeg dat het met Sam zo verschrikkelijk goed gaat! En dat hij alleen huilt als hij honger heeft, dus je hebt geen kind aan hem ;)
    Je wordt dus volgende week, als je mannetje weer aan het werk is echt letterlijk in het diepen gegooid? Dat zal inderdaad wel even wennen zijn voor je zeg.

    Hoe is het met Sam's oortje afgelopen meis?

    @Beertje,
    Hoe is het met jou?
    Wat fijn dat Damian het nu goed doet met de fles meid!

    @Nikkie,
    Hoe is het met jou?
    Wij hebben ook voor die kleine meid de fles van Difrax, maar niet de S fles. Op aanbevolen van de verloskundige en kraamverzorgende moesten we deze gaan halen. Dit voor de krampjes die ze had. Nu gaat het veel beter met haar.
    Ze zeggen inderdaad dat de S-fles van Difrax ook erg goed moet zijn.
    Wat goed dat Daniel zo goed groeit meis!

    @Emma,
    Meis wat fijn om je hier te zien zeg!
    Wat een knapperd van een zoon heb je, echt een snoepie!
    Gaat het een beetje met je? En met de herstelling van de keizersnede? Vind jij het ook zo heftig?
    Gaat met Tim alles goed?

    @Wenneke,
    Hoe gaat het met jou? En met de kleine?
    Een vriendin van mij zweert ook bij die fles die jij zegt, die is toch van de kruidvat?
    Ze adviseerde mij ook die fles, maar dan blijf ik switchen. Had eerst de avent flessen, maar daar dronk ze niet goed bij, dus op aanraden van de verloskundige en kraamverzorgende moest ik de Difrax fles gaan proberen en nu drinkt ze zo goed.

    Over borstvoeding gesproken, ik moest er ook op verzoek van de verloskundige en kraamverzorgende mee stoppen omdat ik echt niet veel had.
    Borstvoeding zelf geven aan die kleine meid ging echt niet jammer genoeg. Ze pakte mijn tepel niet. Dus ben ik gaan kolven. Maar om nu te gaan kolven voor 20 cc per borst, dat is natuurlijk nooit genoeg. Dus nu zijn we sinds begin van de week over gestapt op volledige flesvoeding.

    De hik heeft onze kleine meid vaak de laatste voeding die ik haar geef voor de nacht. Dit duurt ook meestal 20 minuten. Nikkie en ik vroegen zich af hoe dit kan?

    Ook ik heb erg moeten wennen aan het moederschap, vooral toen ik nog in het ziekenhuis lag. Maar nu we thuis zijn ben ik wel volledig gewend. Alleen 's nachts eruit voor de voeding haha dat vind ik nog wel erg moeilijk hoor. 't Duurt dan ook weer zolang voordat ik in slaap val.

    Vanacht een supernacht achter de rug. We hebben die kleine om half 12 gisteravond de laatste fles gegeven. We moesten haar er ook echt wakker voor maken. Maar we moeten haar om de 3, 3 en een half uur zeker eten geven vanwege haar geboorte gewicht. Dat was iets te laag. We geven haar op de dag 60cc en de laatste fles geven we haar 90 cc omdat ze best nog wel honger heeft na de laatste fles. Dit mocht ook van de kraamverzorgende en verloskundige.
    Toen kwam ze vanacht zelf om half 4, dus toen weer 60cc gegeven en vanmorgen om half 8 kwam ze weer. Dus ze is maar 1x geweest vanacht.
    Op de dag geven we haar om de 3 uur de fles en als ze het iets te lang vind duren geeft ze zelf wel een brul haha.....
    Ik heb alleen het vermoeden dat ze na die 60cc nog erge honger heeft. Ze blijft die zuigreflex maar doen met haar mondje en blijft soms ook wel huilen na de fles.
    A.s. maandag komt het consultatiebureau hier op bezoek, dus toch maar even vragen of ze al wat meer mag.

    Me mannetje is ook helemaal trots op zijn dochter. Hij gaat haar ook zometeen in de Tummy Tub wassen haha..... Dat wil hij zo graag.
    In het ziekenhuis is ze er 1x in geweest en vond het helemaal geweldig en voor de rest hebben we haar hier thuis alleen maar in het badje gewassen, dus ben erg benieuwd.

    Nou meiden ik ga ff een boterhammetje eten en ff heerlijk douchen. Ik kom straks nog even kijken bij jullie oke.

    liefs Divi
     
  14. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma super om je hier ook te zien! Rust eerst maar lekker uit! ;) Lekker genieten!

    @ Divi met Sam zijn oortje was het niks eigenlijk. Raar dat net die dag het minder stonk. Maar maandag moeten we ook naar het consultatiebureau en zal ik er nog ene keertje naar laten kijken. ;) Verder doet Sam het wel goed, maar de krampjes zijn toch wel heel zielig voor hem. Hij is nu vanaf 5 uur vanmorgen bezig. Nu net voor het eerst ingebakerd en dat helpt wel een beetje. Ik ga er vrijdag mee naar een osteopaat. Verpleegkundige en nog en aantal hebben dat aangeraden, doordat hij met de pomp is gekomen en ze flink aan de werveltjes hebben getrokken. Het kan zijn dat hij daardoor ook krampjes krijgt.
    Maar zoals ik hier boven schreef heb ik gisteren mosseltjes op en nu las ik net dat dat ook een probleem kan zijn (balen dat ik dat niet wist!)

    Gelukkig is hij nu heel rustig sinds de inbakering van zijn armpjes. Dadelijk gaan we hem ook lekker in badje doen en dat schijnt ook te helpen!

    @ Nikkie en divi de hik is goed voor de beebjes. De kraamhulp vertelde me dat dat ook een manier is om hun lucht kwijt te raken ipv boertjes laten! ;)

    Wat super fijn dat het ook zo lekker met jullie meisje gaat! ;) Geniet maar lekker! :D
     
  15. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

    Hier gaat het erg goed. Alleen vannacht een mindere nacht gehad want Yannick wilde niet slapen, huilde steeds en wilde dan weer wel drinken en dan weer niet. Erg vermoeiend. Morgen is hij alweer een week oud. Wat vliegt de tijd. Vandaag zijn we met zijn viertjes voor het eerst naar buiten geweest en dat was heerlijk. Jordy is nog steeds erg lief voor zijn broertje maar probeert nu ook dingen uit omdat hij weet dat we onze handen af en toe vol hebben. Gelukkig wordt Jordy tot nu toe niet wakker als Yannick huilt.
    Ik voel me verder kei goed en heb nergens last van. Alleen is soms mijn ene borst wat gevoelig maar met kolven of als Yannick eraan drinkt gaat het de goede kant op. Yannick moeten we tijdens het drinken wel wakker houden, hij is geneigd om snel in slaap te vallen. Verschoon hem ook daarom tussen het voeden door en ga dan weer verder met dezelfde borst. Vloei ook bijna niet meer.

    http://www.mijnalbum.nl/Album=4PG8RASA
    Hier kan je enkele foto's van ons mannetje zien.

    Pooh: raar dat zijn oortje juist op die dag minder stonk. Maar gelukkig was er niks aan de hand.
    En fijn dat het inbakeren lijkt te helpen. Ben benieuwd wat de osteopaat zegt. Wij adviseren als kraamverzorgende ook vaak daar naar toe te gaan idd als de kindjes met de pomp zijn gehaald of een hele snelle of juist een hele langzame bevalling hebben meegemaakt. Heel vaak zien we resultaat.

    Emma: super om hier idd jou ook te zien. Geniet lekker van je kraamtijd.

    Divi: lekker dat je meissie zo doorslaapt zeg. En hoe vond je mannetje het om te tummyen?

    Wenneke: alles goed daar?

    Nikki: wij hebben hier ook de s fles van difrax toen met mijn zoontje gebruikt. Vond het op zich een hele fijne fles voor krampjes enzo. Maar wij gebruikte een 1, 2, 3 speen ervoor en dat was steeds zo'n geklungel om de juiste stand te krijgen. Dus toen maar over gegaan op avent en die hielpen ook.

    Beertje: fijn dat Damian het zo goed doet op de fles. Hoe gaat het verder met jullie?
     
  16. bellamano

    bellamano Fanatiek lid

    16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    hallo lady's!

    Wat leuk dat we hier ook kunnen babbelen! :)
    Met mij en Sam gaat het heel goed hij zit alweer bijna op zijn geboorte gewicht!
    Ikwas vanaf gisteren even wat gestresst omdat hij mijn borst/tepel door de stuwing niet meer kon pakken! Nu heb ik vandaag tepelhoedjes laten halen door mijn mannetje en hij drinkt weer super! Pak van mijn hart ;) . Ook slaap hij snachts al lekker ik voed hem zo voor het laatst tussen 12 en 1 en hij komt half 5 ongeveer pas weer.. de afgelpoen 2 dagen dan haha..

    mamavanjordy wat een droppie zeg!
    wenneke bij bij is dat ook zo met de geboortekaartjes!

    vanavond weer kraamvisite! ik heb trouwens een top kraamhulp jullie ook?

    fijn weekend!
     
  17. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    hy s hele dag rustig geweest en net na de fles begon ie weer te huilen nu s me mannetje net thuis dus die is er heen hahaha effe rust

    heb toen straks wel effe rondje gewandeld

    straks weer kraamvisite pff ben al kapot


    me ma is wezen kijken omda me tante haar effe onder handen had genomen dus spanning komt nu eruit
     
  18. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hee meiden
    hier weer een snelle krabbel ...
    alles gaat goed .. nouja vandaag last van stuwing gekregen ik heb echt mega lolo's ! iemand nog tips naast de bh, kool en koolpacks ?
    en een blaasontsteking grrrrr
    voel me dus ook niet zo lekker maar gelukkig maar die kleine het allemaal goed
    hij heeft me wel de hele nacht wakker gehouden maar tja dat lekker koppie zie ik ook zo graag he !
    fijn om te lezen dat het met de beebje goed gaat ! en met de meesta mama's ook al !
    zal blij zijn als ik ook weer pijnvrij ben en lekker 100% mama kan gaan spelen...

    nou meiden fijne avond ik ga ff soepje maken en krijg vanavond nog een beetje visite !
    knuf emma
    en tot snel
     
  19. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    he pooh, bedankt, ik stuur nog een pb tje! Ik ben erg moe dames, heb vreselijk last van verkramping aan de onderkant, ben er voor naar het ziekenhuis geweest. Lijkt alsof het komt door het persen (nu nog), maar het is echt een vreselijke pijn. Als kuitkramp maar dan vanuit je kringspier naar je bekkenbodem. Heb nu verdovende creme. Ben doodop. Tot later. :cry:
     
  20. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Roos ik hoor het wel via Pb! Veel beterschap met je onderkant! ;)

    @ Bellamano fijn dat het drinken nu weer zo goed gaat! :D Onze kraamhulp was minder! Ze deed verder niks in huis. Ik heb haar nog drie en een halve dag gehad en ging gerust twee uur lang bij visite zitten. ;)

    @ Emma beterschap meid! Die stuwing had ik in het ziekenhuis...amai wat deed dat zeer en zo groot dat ze waren :confused: Ik heb verder geen tips. Enne ziek zijn is echt vervelend, ik kreeg die buikgriep na de bevalling. Het is sowieso allemaal vermoeiend en het is vervelend als je dat soort dingen er bij krijgt! Wel fijn dat het met tim zo goed gaat! ;)
     

Deel Deze Pagina