Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    tinusje wat een super foto

mamanona, die worden naar overal gestuurd hoor, vraag maar even na aan de verkoper.

Pooh veel succes hoor. Ik vind het zelf al reuzespannend voor jou.

Jammer dat ik mijn drie sprotten al heb. Voor mij is t helaas voorbij vrees ik. Verklaar mij gek, maar stiekem droom ik van een vierde. Alleen heeft mannetje gezegd stoppen bij drie :(

Enneuh... vraagje. hebben jullie beebjes ook zo kriebels. de mijne die houdt 't niet van 't lachen als ik hem uit-en aan kleed. Zo'n kriebels dat ie heeft en schaterlachen zo grappig :)

grts

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss

hahahahahhaah :D

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @wicjuh? had ik niet verteld dat Dean mormoon is? dan mag hij veel vrouwen! hahahahahahaha :D

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Oh nee, dan slaat Faylinn over. Ze is meer een 1man/1vrouw-tiepje. 8)

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Met Yannick naar het cb geweest en alles was prima. Hij weegt nu 5060 (4 weken geleden 4250)daar en is 57,5 (4 weken geleden 56,3) cm lang. Met haar over het spugen gehad en ze vond het geen probleem als ik nu al begon met bijvoeden (hoewel ik weet dat tot 6 maanden alleen bv genoeg is en het geadviseert word). Met Jordy hebben wij dit ook zo vroeg gedaan op advies van de kinderarts en dit hielp erg goed tegen het spugen.

Dus Yannick heeft vanavond voor het eerst fruit gehad. Hij vond het erg lekker, was gemengd fruit. Hij likte het er zo vanaf. Merkte ook meteen dat de bv beter binnen bleef. Ik doe dan eerst een paar hapjes fruit en daarna meteen aanleggen.

Mijn vriendin is gisteren bevallen. Heeft vanaf vrijdag harde buiken/weeen gehad maar zette niet door. Bleef bij 4 cm steken. Nu heeft ze een keizersnede gehad gisteren. Binnenkort op kraamvisite maar ze woon helaas niet meer in de buurt. Moet er 2 1/2 uur voor rijden.

Pooh: zo dat is weer snel. Ik wens jullie alle geluk toe van de wereld en veel klus plezier hahaha. Hoop dat je weer snel zwanger bent.

Tinusje: ik ken je niet meer maar welkom terug weer. Lief meisje heb je hoor.

Sabbe: hier nog steeds huilen hoor bij het aan en uitkleden. Heel soms gewoon stilte.

6. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    huilen bij uitkleden?
    Heeft de mijne nooit gedaan. Die vindt het juist leuk :)
    En tegenwoordig al helemaal.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahahahha

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik gluur even om een hoekje

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ook al zo een schatje ;)

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    :D :D :D ha ha wij zeggen hier altijd ! VROUWEN .. je kunt beter kippen houwen hahahaha :D :D

11. Tinusje

Tinusje Bekend lid

:D :D :D
    ---

Fenne moest toen ze net geboren was niets hebben van aan- en uitkleden, maar tegenwoordig vindt ze het wel leuk.

Lachen kan ze als de beste, maar een schaterlach heb ik helaas nog niet gehoord.

En een tweede... ik zou dolgraag een tweede kindje willen, maar bij mij staat of valt alles met mijn gezondheid. Ik wil graag minimaal een jaar stabiel blijven (ben sinds kort ook gestart met het om de dag injecteren van medicatie die de kans op een MS-aanval moet verminderen). Mocht het over een jaar goed met me gaan, dan hoop ik dat voor ons nog een kleintje is weggelegd.

Zijn jullie kindjes trouwens ook bezig met hun 12-weken sprongetje? Fenne wil ineens weer om de 3 uur drinken (was 4 - 4 1/2) en aan de ene kant is ze een stuk aanhankelijker, maar aan de andere kant zie ik per dag meer dingen die ze zelf kan of wil doen. Zo vindt ze het bijvoorbeeld heerlijk om -met een beetje hulp uiteraard- te gaan zitten of staan. En staan wil ze dan net zolang tot ze door haar beentjes zakt ha ha.

12. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wat een schatjes zie ik weer zeg !

SUPER !

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Tinus: wat een moppie
    Natasja:Hihihihi wat een lekker ding is Dean toch!
    MamavanJordy:Wat fijn dat hij het fruithapje lekker vond ;)

14. Tinusje

Tinusje Bekend lid

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    jep Tim is er ook mee bezig is vandaag ook 12 weken (en eigenlijk 2 dagen) en wil ook al graag zelf proberen te zitten en staan ! super leuk ! en de schaterlacht wordt steeds harder maar hij lacht erg veel zoooo leuk
    hij is lekker knuffelbaar .. maar gelukkig niet zo veel last van zijn sprongetje tot nu toe .. kan misschien nog komen
    hij was vrijdag wel ineens om 6 uur smorgens wakker maar zit nu weer keurig op 8.30 !
    jaja luxe hoor hij slaapt van 21.30 tot 8.30 !

16. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier 2 foto's

17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh lees ik daar fruithapje !
    zijn jullie daar al mee begonnen ? hier is er nogal wat verwarring of het nu wel of niet mag
    ik zelf vind pas na de 4 mnd maar wat vinden jullie en wat geven jullie dan ?

vertel vertel

18. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    En nog een,

Wel even aankijken hoe Yannick erop reageer. Maar hij vond het straks in ieder geval kei lekker hahaha. Geef het voor de bv, dus eerst een paar happen fruit en dan aanleggen. Werkt tot nu toe perfect. Spugen is een stuk minder. Van die ene keer dan.

19. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Emma,

In principe is het dus idd de eerste 6 maanden volledige zuigelingenvoeding of het nu borst of fles is. Ook i.v.m. of er allergieen voor komen in je fam. En ze er anders eerder op kunnen reageren met bijv. de darmpjes. Bij mijn andere zoontje zijn we ook eerder begonnen op advies van de kinderarts omdat hij ook veel spuugde en reflux had. Het werd toen al een stuk minder door het fruit. Denk omdat hij dan al iets vastigs in zijn maagje had. Vandaar dat ik nu in overleg met het cb nu ook al ben begonnen met het fruit. Hij heeft het nu dus 1x gehad en ik merkte nu al dat hij minder spuugde. Mijn moeder vertelde dat ikzelf ook vroeger met 3 maanden al fruithap kreeg, was toen heel gewoon.

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik was ook altijd vroeg met de fruithapjes.......
    Tegenwoordig staat er 4 mnd op zo'n potje,maar ik gaf Michelle haar 1e fruithapje al met 10 weken(12 jaar geleden)

Maar ja nu is het anders,want heb BV bij Jamie niet zo lang volgehouden.
    Ze zeggen inderdaad bijvoeden met 6 mnd,maar dat ga ik niet doen hoor :oops:

Ik heb het gezien bij mijn nichtje die ook 15 mnd BV kreeg.
    Vond het zo zielig toen ze een maand of 4 of 5 was en gewoon het eten uit je mond keek,zelfs haar mondje ging open als je zelf een hap nam.

Deel Deze Pagina