Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hier ook af en toe een flinke groene hoor.. niet naar kijken.

Blokvoeden?

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Tinusje jaaaaaa die warme douche heb ik net gedaan! Heerlijk...verlicht echt wel een beetje! ;) Ik had ook een was machine van mijn oma die was bijna 20 jaar oud en maar 400 toeren. Toen ik afgelopen december een droger kreeg voor ons trouwen heb ik ook meteen een nieuwe wasmachine aangeschaft allebei van whirlpool. Want als je een natte was van 400 toeren moet drogen in een droger ben je 4 uur bezig :confused: Echt heerlijk die nieuwe apparaten! :D

@ Emma ik ga de komende dagen echt super van je genieten! Enne ik heb even gegluurd naar de foto op hyves! En ik raak er maar niet over uit gedacht waar ik je van ken :) Leuke foto: Super mannetje en een leuke meid! ;)

@ Eekje alle pijn in de spieren is zoooooo vervelend!Ik ben ook weer bezig met bewegen op de crosstrainer...maar auw auw die spieren af en toe!

@ Mona79 sterkte met de prikjes morgen! Ik hoop dat het alles meevalt! Sam heft ze nu 2x gehad en eigenlijk niet gehuild en geen last van gehad, alleen erg veel slapen! ;)

@ Lolly en zuurtje ik ben beniewd naar foto's van de doop! Fijn dat het leuk is geweest! ;)

@ Nathalie hoop dat de groene luiers snel weer weg zijn! Fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad! ;)

Ik ga Sam voeden want die hoor ik pruttelen!

3. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    goeiemorgen meiden!

ik ben ff vanaf de zolder :D jaaa zag jullie kijken en denken wat zit zij hoog,maar ben op zolder ---> verklaart alles :p ff wasje doen (ophangen in machine stoppen & vouwen enzo) en d8 doe ff muziekje erbij aan,maarja dan komt internet voorbij en daar zit ik dan :oops:

ga nu maar ff wat doen dan ofso :rolleyes:

4. meelanie

meelanie Actief lid

7 jul 2007
    223
    0
    0
    goeiemorge allemaal niet echt veel bijzonders te melden maar gewoon even goeiemorgen tegen jullie zeggen is toch ook goed haha

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahahh dat is niet handig dan!

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
  7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    goeienmorge meiden

we waren zondag wegeweest en niels bij me schoonouders geen probleem alleen had iie last van krampjes en dus huilen huilen
    nu was ik net in stad en me schoonmoeder doet daar altyd koffie drinken met van die vrouwen en toen zat ze te zieken van oh als ie vrydag maar niet weer krmpjes heeft enzo tegen hun
    dus ik zeg nou daar kun je niks aan doen en over 2weken moet ik meer werke ivm vakantie van collega s en dat weet ze oh nou ja zegt ze en begint te zuchten :cry: kon wel door grond zakke ze zeikt ons alleen maar af

maar ja op zaterdag is er geen kinderopvang open en heb gezegt hy gaat niet meer naar hun dus heb nu probleem of moet ander werk gaan zoeken

ik ben het zo zat ze bemoeien zich al 3jaar met ons sinds met me vriend ga :cry:

8. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0

9. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Goeiemorgen ladies!

Yess! Eindelijk heb ik alles bijgelezen. Ook een tijdje geen mailtjes van ZWP gehad, dus wist niet dat er zoveel gekletst was hier!
    Vannacht sliep Jadyn helaas iets minder lang door. Tot kwart over 4 deze keer. Daarna wel lekker weer tot kwart voor 9 (dus ik ook!).
    Ik krijg vandaag mijn nieuwe laptop. Joehoe! Hopen dat dat installeren enzo een beetje wil. Moet die router ook nog aansluiten….pff

Even wat reacties:

@Wenneke: mooie tattoo!

@Nathalie: wat een mooi filmpje! En wat is Max ook een schatje zeg. Met dat stoere stekeltjes-haar!
    Als ik dat zo lees doe ik ook aan blokvoeden! Ik geef 1 borst per keer en Jadyn komt ongeveer om de drie uur. Als ze eerder weer komt en maar eventjes wil drinken, geef ik dezelfde borst. Ik probeer nu het aantal voedingen af te bouwen (komt je bekend voor?) en probeer per voeding dus zoveel mogelijk te geven. Dit gaat redelijk goed, maar er komt wel veel spanning op mijn borsten te staan! Misschien dat ik er straks toch wat uit kolf. Anders verslikt Jadyn zich ook weer.

@Beccaatje: ik heb op borstvoeding.com een groeicurve aangemaakt voor Jadyn. Daarin zie je wel dat de lijn iets horizontaler blijft de laatste periode. Ik heb het nog even nagerekend en Jadyn is in 13 dagen 175 gram aangekomen. Dat is 94 gram, dus voldoende. Ik probeer haar nu zoveel mogelijk te geven elke voeding, maar ik ga nog geen KV gebruiken. Mijn gevoel is goed en Jadyn is goed alert en vrolijk enzo. Ik maak me er niet zo’n zorgen om. Ik denk ook niet dat Jadyn elke voeding evenveel drinkt.

@Tinusje: welcome back! En wat een schatje is Fenne! Heeft ze nou kuiltjes in haar wangen? Super

@Emma: wat gezellig dat je toch nog even kunt komen!

@Pooh: fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt, afgelopen weekend! Wat super dat jullie (al) voor een tweede gaan. Leuk voor de kids als er niet zoveel tijd tussen zit. Mijn vriend en zijn broer schelen 11 maanden! Maar een stijve nek joh? Heb je te hard geklust? Ha ha, flauw.

@Zuurtje: Wat goed dat de doop zo leuk was!

@DaisySanches: die 85 cc geeft ook geen goed beeld, want dat was 1 momentopname. Misschien drinkt ze op een andere dag of op een ander moment van de dag wel veel meer. Ik ben ervan overtuigd dat ze uit mijn borsten ook wel meer haalt, hoor. Ik probeer haar elke voeding gewoon zoveel mogelijk te geven. En bij twijfel leg ik gewoon nog een keer aan. Een weegschaal heb ik zelf niet. Maar ik kan wel regelmatig naar het inloopspreekuur van het CB lopen. Dat is hier vlakbij. Kan ik zo gaan wegen. Heb gisteren een fles borstvoeding ingedikt met Nutriton en die proberen te geven, maar dat was geen succes. Volgens mij kreeg ze het niet door de speen gezogen! Moet ik eerst een speen met een groter gat kopen. Ook wel logisch eigenlijk. Jadyn wil trouwens de hele dag wel op haar duim zuigen! Haar mouw zuigt ze ook graag op.

@Meelanie: Jadyn heeft net twee nachten doorgeslapen tot half 6. Afgelopen nacht was het kwart over 4 en toen pas kwart voor 9. Vind ik ook goed! Wij doen Jadyn ook regelmatig ’s avonds in bad. Het maakt bij haar voor het slapen niet zoveel uit geloof ik.

@Natasja: mooie foto van Dean!

@Dalillah: Dat geweldige doorslapen is hier ook nog niet aan de orde, hoor! Jadyn heeft twee nachten doorgeslapen tot half 6 en afgelopen nacht was het kwart over 4. Maar dat vind ik ook al geweldig.

Zo...dat was het wel weer even! Ga nu (geinspireerd door de altijd ijverige Nona) even wat in het huishouden doen!

kus MJ

10. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    hier t zelfde hoor
    jesse wordt al enkele nachten wakker tussen drie en vier.

11. Beppie80

Beppie80 Lid

14 feb 2008
    35
    0
    0
    Hoi meiden!

Mag ik ook inbreken in jullie topic? Ik lees al maanden mee maar heb nog nooit meegeschreven. Had me al op hyves aangemeld, maar is wel zo leuk om me hier ook te melden!

Mijn dochter Maegan is geboren op 8 april (ben stiekem beetje april-mama :oops: ), na een snelle bevalling van 2 uur. Alles gaat tot nu toe erg goed gelukkig! Het is een heel lief meisje.

Net als Tinusje weet ik van jullie alles, omdat ik altijd meelees.
    Vinden jullie het goed als ik meeklets? :)

12. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: MJ: altijd ijverige Nona doet vandaag nix.... hahah alleen ff de was dus en ff stoffen en zuigen en dweilen :oops: heb al weer teveel voor nix doen gedaan :rolleyes: :) nouja hahahaha je moet toch wat doen om de dag door te komen :p

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemorgen mama's (kan nog net)

Hier zoalsaltijd een supernacht. Mijn meisje kwam pas om 9.35u ipv al om 9u.

Ik heb al enkele foto's van de doop, maar mijn schoonvader heeft ze zo doorgestuurd dat ik ze niet kan opslaan. Maar ik krijg ze wel nog op cd-rom van hem, de vraag is alleen wanneer. Zal er volgende keer eens achter vragen als ze terug zijn van vakantie.

Lolly mijn meisje heeft niet gehuild tijdens de doop, ze heeft rustig alles bekeken.

Nona jij kan ons ook niet missen geloof ik, muziek willen opzetten maar dan stiekem toch even naar hier komen.

Woensdag moet ik op controle bij de controlearts van mijn ziekenfonds, maar ik denk niet dat ik binnen 2 weken alweer aan de slag kan ivm mijn bekken. Vrijdag kan ik pas voor het eerst bij de kinesiste terrecht.

Vanaf volgende week maandag komt mijn papa eindelijk de nieuwe keuken plaatsen. Heb ik meer kasten dat ik nu heb en dus ook meer plaats voor alles te zetten. Nu steekt nog een deel van mijn servies en glazen in een verhuisdoos. Zal blij zijn als ik alles terug kan gebruiken, heb nu alleen de basis in de keuken staan.

Knuf van zuurtje ;)

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik kan beter even goedemidddag zeggen, mijn bericht is om 12u gepost.

GOEDEMIDDAG

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Je bent goed bezig om niets te doen. :)

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Welkom en gezellig dat je komt meekletsen.
    Ook alsnog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Mooie naam trouwens ;)

17. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    GOEDEMIDDAG Zuurtje ;)

18. Tinusje

Tinusje Bekend lid

@Beppie: 8 april is een prachtige datum, want dat is ook mijn verjaardag :D Welkom!

@Mary-Jane: Jaaaa... ze heeft kuiltjes (lief he), maar ik denk dat ze die van de melkboer heeft.. wij hebben ze namelijk niet :D

@Wenneke: Je kent mij natuurlijk niet, maar ik lees al een tijdje mee en weet een beetje wat er speelt en mijn advies zou zijn om te proberen alles zo in te richten dat je niet meer afhankelijk hoef te zijn van je schoonouders. Als je je irriteert aan je schoonmoeder en de manier waarop zij met Niels omgaat, maar vervolgens wel verwacht (of het nodig hebt) dat ze oppast, dan kan het volgens mij alleen maar mis gaan. En het zou heel erg zijn als het binnenkort misschien wel zo hoog oploopt dat er dingen onherstelbaar kapot gemaakt worden (heb zelf enige ervaring met mijn ex-schoonmoeder, gelukkig waren er toen nog geen kindjes in het spel). Ik weet dat het heel makkelijk gezegd is hoor :( . Ik hoop dat je een oplossing kan vinden, zodat je eens lekker kan gaan genieten van je prachtige mannetje, want met alle ellende (ook het vele huilen en de ziekenhuisopname) die je hebt gehad is dat er volgens mij nog niet echt van gekomen! Succes!

Verder ben ik het even kwijt wat er geschreven is :oops:

Oh ja, groene poep: Fenne heeft al vanaf het begin groene poep (met gele spikkeltjes) en volgens het CB is dat geen enkel probleem. Ze heeft ook niet veel last van krampjes of andere spijsverteringsproblemen. Nu geef ik flesvoeding (mag geen BV i.v.m. MS-medicijnen :cry: ), misschien dat dit verschil maakt.

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Die safety sleep kun je inerdaad kopen in babyspeciaal zaken.
    Die band door slaapzak en dan onder matras mag niet meer hoor ;)
    Oh men dat ging 1 keer mis hier bij mijn oudste(toen had je die safety sleep nog niet)

Huilen huilen huilen en ik ga kijken staat ze rechtop in bed met matras op haar rug :confused: :confused: :confused: :confused:

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Beppie:Welkom meis

Wenneke:Ik sluit me aan bij Tinusje ;)
    Gewoon gaan genieten van je kleine mannetje.
    Ze zijn zo gauw groot.
    Heb je niet een zus of schoonzus die kan gaan oppassen of een hele goede vriendin o.i.d.?

Deel Deze Pagina