Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hehe het werd tijd dat ik me hier kwam aanmelden :oops: maar heb het zooo druk met de kleine!(rot excuus natuurlijk)Hoop dat ik toch met jullie mee mag kletsen ;)

Onze lieve Alyna is een heerlijke baby, we hebben een redelijk ritme van verschonen-eten-knuffelen-slapen.Alleen is nou de dochter van m'n vriend bij ons,dus slaapt ze overdag iets minder vast.(als we maar met z'n tweeën zijn is het iets stiller hehe)
    Maar gisteren heeft ze wel van 21u tot 2u geslapen! :D

Met mij zelf gaat het momenteel iets minder, ben terug begonnen met de pil vorige week en daar heb ik op dit moment errug veel last van eigenlijk :( De dok zei dat het normaal was, veel bloedingen en buikpijn...dus zullen we maar hopen dat het snel over is...

@Pooh: gefeliciteerd met Sam,leuk dat-ie beeb van de maand is geworden! :D

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Psssssssssst Natas,gefeliciteerd he meis ;)

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Natasja gefeliciteerd met je verjaardag.

Knuf van zuurtje ;)

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Natasja gefeliciteerd met je verjaardag! :D

@ Wicjuh ik gebruik ook cinababy en als ik dat Sam geef begint hij ook zo lekker te sabbelen en wordt er rustig van. Of het echt wat pijn vermindert weet ik niet, maar even wat rustiger is ook al fijn! ;)

@ Dieudonnee meid jij ook super gefeliciteerd met BUIK VAN DE MAAND! Wel leuk twee maartmama's die gewonnen hebben met iets! :D

WAUW :confused: ik heb uitgeslapen. Sam was dus van 9 tot 2.30 echt heel hysterisch aan het huilen door krampjes. Om 11 voeding gehad en daarna om 5, dus dat was al 6 uur! :D daarna schrok ik wakker om 11 uur vanochtend en ik dacht echt van shit zo laat zou er iets met Sam zijn. Ik kom op zijn kamertje en was hij ook nog eens met zijn kopje onder de deken...baal baal. Ik trek het dekentje weg en zie hem wakker worden! :D Al met al dus 12 uur geslapen met een onderbreking! :D Dat doet een mens goed!

Ik heb nog een aantal vragen en misschien kunnen jullie me helpen:

1. Ik heb ook het badstof slaapzakje van de hema op maat 50/56 gekocht vorige week. Sam zijn bedje staat schuin en daarom is het beter dat hij in een slaapzakje ligt voordat hij weer onder de dekentjes glijdt. Maar ik vind dat badstoffen slaapzakje zo dun! Leggen jullie je kindje dan zo met dat slaapzakje weg zonder deken of iets? Ik hoor het graag van jullie! ;)

2. Koken jullie je kolfonderdelen elke dag? Misschien het beste savonds doen ofzo? Ik wil namelijk een beteje gaan beginnen een voorraadje op te bouwen. Voor het geval we wel eens ineens weg moeten of ik een keer ziek ben en minder melk heb. ;)

3. Vanmorgen hefet er ineens 2x 6 uur tussen de voedingen gezeten. Ik houd nog steeds de regel aan dat er overdag niet meer als 4 uur tussen mag zitten en snachts 1x 6 uur. Dus nu zat er in principe teveel tussen. Sam is nu 7 weekjes. Waar kan ik vinden hoe lang je deze regeling aan moet houden of blijft dit de gehele babyperiode zo?

Fijne dag allemaal! :D

5. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Natasja : Gefeliciteerd meis! Had t nog heel niet gezien ;)

6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Pooh : ik houd er niet specifiek een max. aantal uur tussen. Faylinn komt overdag ongeveer 1x per 3 a 4 uur. De verpleegkundige van het CB zei dat ik voor de nacht niet meer dan 8 uur ertussen mag laten, maar op die ene keer na, is dat niet gebeurd ...s nachts zit er ong. 5 a 6 uur tussen.
    Ik maak dr niet wakker, ze komt als ze honger heeft en komt nog lekker elke dag aan, dus ik geloof het wel :)

7. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    JHallo allemaal, hoe gaat het bij jullie?

Hier gaat alles goed. Demi is een modelbaby. Ze heeft nu al 2 nachten achter elkaar doorgeslapen! De borstvoeding gaat ook erg goed.
    Zelf heb ik alleen nog last van mijn hechtingen en natuurlijk van de moeheid, maar dat hoort erbij.
    Al met al mag ik dus niet klagen en zijn we hier dus echt aan het genieten.
    Trouwens we zijn erg verwend met cadeautjes, leuk hoor!

8. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    He wat lees ik net op deze pagina, hebben we niet voor niks gestemd op onze maartmama's...
    GEFELICITEERD allebei met jullie prijs, leuk hoor.

Even over de bv, overdag maak ik onze Demi wel wakker voor haar voeding, want anders zou ze zo doorslapen, en dat is niet de bedoeling. 's Nachts zet ik geen wekker, maar vaak wordt ikzelf wel wakker. Vind ik dan dat het te laat is dan maak ik haar wakker voor de voeding. Dit heb ik gister voor het eerst gedaan, want toen had ze doorgeslapen en zat er 8 uur tussen.

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Even een hele korte reactie. Weinig tijd.

Vanmorgen Yannick wezen wegen op het cb en hij is in 5 dagen 320 gram gegroeid! Weegt nu 3480 gram. Ben helemaal blij nu. Lengte was ongeveer 52 cm. Was bij de geboorte 48 cm.

10. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    O heb net wat over het hoofd gelezen... Natasja Gefeliciteerd!

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Nou cornelia wat een luxe !
    Tim komt echt nog midden in de nacht ! en ik geef hem expres al zo laat mogelijk eten ... hoop dat hij de nachtvoeding snel kan missen ! dat is eigelijk ook wel de enige voeding die hij echt wil want bij de rest slaapt hij nog wel eens .. maar overdag krijgt hij om de 4 uur eten dat werkt voor hem het best !
    hoop dat je snel van het vervelend gevoel van je hegtingen af bent !

Dieudonnee Gefeliciteerd met buik van de maand ! al onze buiken waren prachtig ... maar die van jou was idd ook super mooi !

Natasja Van harte Gefeliciteerd meid !
    ben je goed verwent al of komen de kado's wat later ... gooi maar een rondje virtueel gebak in de groep haha mmm lekker hoor !

Pooh wat lekker dat sam zo geslapen heeft ! meestal zijn ze ook zo moe na een flinke krijspartij ! dat dan weer wel he !
    op je vragen kan ik je niet zo helpen ... sorry
    heb geen slaapzak en klof niet maar op vraag nr 3 zou ik zeggen lekker laten liggen ! als je maar aan de hoeveelheid voeding komt die hij nodig heeft maakt het niet zo veel uit heb ik gevraagd op CB !

Lucia natuurlijk mag je mee blijven kletsen ! als je in je ritme zit kom je vanzelf wat meer hoor ! had ik ook in het begin dat ik ff niet aan de comp moest denken maar aan mezelf !
    ben je niet erg snel weer aan de pil ? ik mag pas na 6 weken weer beginnen maar weet eigenlijk ook niet waarom hoor volgens mij ivm vloeien idd ...

MamaSon tim kijkt ook alijd zo verbaast als hij de cinababy krijgt haha ze zijn nog geen ander smaakje dan melk gewent lijkt het wel !
    Goede tip van de slaapzak ! hoop dat het nog niet nodig is maar dan zijn ze van de Hema niet alleen goed maar ook nog eens erg leuk !

Wicjuh ik gebruik ook de cinababy en sinds dat spul krijg ik regelmatig een volle luier en lijkt het wel of hij meer tevreden is (op gister na dan )
    kan ook geen kwaad dus ik hou nog ff vol !

zo ik moet ff gaan rusten van mijn man haha
    tja echt last van hormonen vandaag

oh en ff terug te komen op mijn vraag eerder niemand een antwoord ?
    hoe is het ongeveer om weer ongi te worden ... ben je het dan heftig ? ik vloei nu echt meer dan afgelopen dagen maar ook erg last van slijm (sorry) dus ik twijfel zo ...
    en anders kan ik niet met de pil beginnen ... HELP !

12. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: Natasja:

13. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    ff algemeen vraagje:

hadden jullie nog last van bepaalde "klachten/gevoelens/dingen" voordat jullie gingen bevallen eigenlijk :(: ik heb nu al een 2e dag dat ik me zóóóó onzwanger voel :rolleyes:

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma ik kan je niet helpen met de ongi! Ben het nog niet! Ben benieuwd wanneer het gaat komen!

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @all, heee dank jullie wel voor de felicitaties! Heb van mijn mannetjes wel al kadoos gehad, ze gingen zingen vanmorgen hahahaha Proud mama armband en een slab met I love mama er op hihi. De dvd van Titanic, die wilde ik al zo lang hebben. (ben 7 keer naar de bios geweest hahahaha )
    De rest komt nog vanavond en straks.

Ik lees weer allemaal goede doorslaap verhalen. Gister was kleine manneke van slag door de lange dag. Maar hij is toch blijven slapen. Hij heeft 6 uur tussen zijn voeding gelaten.. ik schrok gewoon wakker haahahah

@pooh, aaaah zielig manneke met zoveel krampjes! hopen dat het snel over gaat.

@emma, geen idee of je na 4 weken al weer ongi kan worden. Misschien is het bloeden wat erger omdat je een drukke dag had? ik heb soms ook ongi pijntje. Een combi sleeper is een 4 seizoenen slaapzak.

@Cornelia, lekker zeg doorslapen! Hoop dat je hechtingen snel niet meer voelbaar zijn.

@mamavanjoyrdy! joehoe, lekker gegroeid die man van je!

@wicjuh, lekker naar buiten gaan wanneer jij er aan toe bent. Komt vanzelf wel.

Dean komt ook om de 3/4 uur ongeveer. Soms wat langer en heel soms wat korter. Ach hij mag eten wanneer hij wil hihihi
    Ik ga van de week eens proberen hem savonds te badderen, dan een borst en dan in bedje, kijken of hij dan wat langer wil slapen snachts. Heb eigenlijk geen last van de gebroken nachten omdat hij in principe maar 1 keer komt voor een voeding.

Vraagje aan de bv mama;s. jeuken jullie borsten soms ook heel erg? hahahaha ik stap meestal onder de douche en moet gelijk krabben! hihi

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik voede me de dag dat het begon ziek.. grieperig..

17. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Natasja: Gefeliciteerd!

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je! :D

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Hier geen last van jeukende borsten voorlopig.

De vk is geweest en heeft de hielprik gedaan bij ons meisje. Zo zielig als ze weent omdat ze pijn gedaan wordt. Ging bijna meehuilen met haar.

Ze is ook nog eens gewogen en ze zit op 25g na terug op haar geboortegewicht.
    Gisterenavond is het navelstompje afgevallen en de vk vond dat het mooi aan het genezen is.

Hier is net de dokter weg, heb enorme krampen en stekende pijnen in mijn maag. Moet nu veel melkproducten eten en drinken en voor de rest lichte kost eten.
    Als het niet betert moet ik de ha terugbellen.

Voor de rest gaat alles prima hier.

Knuf van zuurtje ;)

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @mamanona: Ik was erg moe en had nergens zin aan die dag..ik kon de hele dag wel om vanalles huilen.
    's avonds had mijn man een opruim tik en die wilde even de voorraad kast opruimen.. hij zei, dan is dat ook netjes voor dat de kleine komt.
    Ik probeerde mee te helpen maar had om de haverklap harde buiken en lichte rugpijn.
    Toen zijn we tegen half 1 's nachts gaan slapen en lag ik huilend in bed omdat ik gewoon niet meer kon (kon me amper bewegen omdat ik zo'n grote buik had/ en bekkenpijn) .. ik zei toen ook '' van mij mag je komen kleine''!
    Een uurtje later werd ik wakker omdat ik mijn vliezen voelde knappen en iets voelde lopen.

Mijn man heeft altijd gezegt dat het die maandag zou gebeuren.. ja hij had bijna gelijk het begon van maandag op dinsdag nacht.

Deel Deze Pagina