Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ow HAPPY BIRTHDAY vriendje van nona

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Die 650 was prima! ongeveer 160 gram per week. Maar die 175 in 2 weken zit er net onder idd.
    Gelukkig gaat het wat beter. Ik hoop dat ze straks weer lekker aankomt!

@Mamanona, fijn je te zien :D Gefeliciteerd met je vriendje!

@meelanie.. ooow morgen weer werken! veel succes!

3. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    het is alweer een tijdje geleden dat ik de draagzak geprobeerd heb. Ik heb zo'n minimonkey en vond het een vreselijk rotding. Jadyn zakte er helemaal in weg en begon keihard te krijsen. De laatste tijd gaat dat al iets beter, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Maar met een draagzak is het een beetje ver lopen van hier naar de winkel. Dan kan ik net zo goed met de wagen doen, want daarin ligt ze volgens mij wel beter dan in de maxi cosi.

4. Tinusje

Tinusje Bekend lid

@Nathalie: he he, deze domme doos heeft hem door :D :D :D (gelukkig was ik niet de enige domme doos ha ha ha)

@Natasje: Alles draait bij mij om het maken van keuzes en goed organiseren. Ik heb beperkte energie en mijn armen en benen werken niet altijd goed mee, maar verder heb ik het als MS-patient nog redelijk voor elkaar (het kan erger). Ik ben misschien niet de meest gezonde moeder op de wereld, maar er is 1 ding wat ik heel goed kan: heel veel liefde geven! En dat is volgens mij het allerbelangrijkste. En ik heb een man die ontzettend goed voor ons zorgt en veel dingen uit handen neemt. Samen met goede vrienden en familie redden wij het wel!

@Roosje: Ik vond mijn werk ook altijd erg belangrijk, maar nu ook een stuk minder. Grappig dat een kind ervoor zorgt dat je je prioriteiten totaal anders gaat stellen.

@Divi: Het klopt echt niet waar ze op jouw werk mee bezig zijn. Ik hoop dat je snel iets kunt vinden met een mama-vriendelijke baas!

@MJ: Ik moet twee keer per week naar de fysio en daar staan vaste tijden voor. Meestal weet ik het wel zo uit te kienen dat ze net heeft gedronken of dat het in ieder geval nog even duurt voor ze weer komt. Nu heb ik wel het geluk dat als ik de auto start dat haar oogjes dan meteen dichtvallen. Autorijden vindt ze heerlijk. En meestal slaapt ze dan de sessie bij de fysio wel door. Soms ook niet, maar dan zet ik haar naast me op de behandelbank en dan gaat ze naar me kijken. Dan is het meestal wel goed. Boodschappen doe ik idd alleen als ze net gedronken heeft.

@Wenneke: misschien moet je Niels gewoon even de tijd geven om te wennen? Fenne maakte ook van de avond de nacht en nu zijn we gestart om haar om 11 uur wakker te maken voor de laatste fles. In eerste instantie kwam ze dan alsnog 's nachts, maar nu slaapt ze heerlijk door tot een uurtje of 7. Het is het proberen waard.

@Nona: gefeliciteerd met vriendje

@iedereen die vandaag prikjes heeft of weer moet gaan werken: veel succes :thumup: [/quote]

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    veel plezier!

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen meiden

TIm kwam ook vannacht om 6.30 :confused: niks voor hem
    maar de fles gegeven en een knuffel en hij ligt nog in bedje zal hem zo eens gaan knuffelen en dan nog uurtje spelen en dan zitten we weer op schema ! ;)
    ook goed want ik werd zelf nu ook pas weer om 10.15 wakker haha
    ALs ik met tim op stap ga doe ik dat ook na zijn voeding en een keer toen het zo uit kwam heb ik hem gewoon op het terras een voeding gegeven haha
    maar tim slaapt ook niet echt in zijn wagen maar is wel tevreden ! hij slaapt eigenlijk alleen in zijn bedje heel soms ergens anders...
    wat een gewinkel staat er op het programma bij jullie meiden ! ik blijf eens lekker thuis ! ga normaal ook lekker wandelen maar we moeten al zo veel weg komende week ...
    en all succes met de prikjes en dokters en zieken
    en Mamanona hieperdepiep met je mannetje ! wat heb je gekocht voor hem ?
    oh en hier schijnt de zon nog ff !

zo ik ga knuffelen met Tim tot straks

7. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Ik word net gebeld door mijn klas! Ze hebben een prijs gewonnen van de burgermeester. Ze zijn de klas die het minst te laat is gekomen! Nu mogen ze met 30 personen uit eten en ze belden mij meteen of ik ook mee ging. Wat zijn het toch een scheetjes. VMBO klas 2, 14/15 jaar.

8. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ja idd draagzak is ook maar voor korte afstanden. Ik gebruik t normaal enkel voor me dochtertje naar kleuterschool te brengen (is maar vijf minuutjes van huis). Maar ze worden er wel rustig in. En 't wordt ook gebruikt voor onrustige beebjes zodat mama toch nog wat kan doen.

9. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Jadyn hoeft van mij ook echt niet te slapen, hoor. Als ze maar niet huilt. Dat vind ik echt niet ontspannen boodschappen doen of winkelen.

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    [quote="Tinusje
    @Natasje: Alles draait bij mij om het maken van keuzes en goed organiseren. Ik heb beperkte energie en mijn armen en benen werken niet altijd goed mee, maar verder heb ik het als MS-patient nog redelijk voor elkaar (het kan erger). Ik ben misschien niet de meest gezonde moeder op de wereld, maar er is 1 ding wat ik heel goed kan: heel veel liefde geven! En dat is volgens mij het allerbelangrijkste. En ik heb een man die ontzettend goed voor ons zorgt en veel dingen uit handen neemt. Samen met goede vrienden en familie redden wij het wel!

[/quote][/quote]

heee meissie mijn nicht heeft ook een zware beperking in haar spieren ik denk eigenlijk ook MS en die heeft 3 kinderen en een behulpzame man en dat werkt toppie ! ze zit ook in een elektrische rolstoel enzo ...
    zou niet weten waarom het niet zou kunnen hoor ...... het gaat idd om veel liefde !
    en wij doen het allemaal op ons eigen manier dus waarom zou dat bij jou niet lukken !

11. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Thuis in haar eigen bedje slaapt ze tegenwoordig prima, hoor. Ze slaapt zelfs wat langer nu, zodat we wat minder voedingen hebben per dag. Gisteren zelfs maar 5. Maar daarvan ben ik weer bang dat ze niet genoeg krijgt omdat ze niet zoveel groeide. Maar daar ga ik vanmiddag op het CB wel weer naar vragen. Dan laat ik haar ook even weer wegen. Kijken hoe zwaar ze nu is vergeleken bij maandag. Maar volgens mij is ze dik genoeg. Ze is nu 5635 gram en 57,5 cm.

12. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ah zo lief

een klas vol pubers. Hoe valt dat mee?

Iig wel een goed oef. voor later :)

Effe iets anders... Onze buren (is een erg jong meisje, woont samen met drie jongens-mannen :( ) en die hebben dus vier kindjes in huis (1,2,3,4 jaar) en die zitten de hele dag te huilen, krijsen, roepen. Ik vind dat zo vreselijk, ma kan er denk ik niks aan doen?!? Ik weet ook de reden niet natuurlijk en wil geen ruzie met de buren maar jah... Ik kan er soms echt nimeer tegen.

13. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    MJ ik denk wel dat ze goed is toch? Jesse weegt maar iets meer (6 kilootjes) is wel een stuk groter (goed 63 cm) meer drinkt wel veel, een liter per dag :(

14. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Is toch alleen maar fijn dat hij zo hard drinkt? voor zijn lengte is hij volgens mij niet zwaar, hoor. Ik wou dat Jadyn een liter per dag dronk!

15. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    tja en zo is het altijd iets, want ik kreeg dan weer commentaar dat hij te veel drinkt. maar goed, voor minder doet hij 't niet :)

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mary Jane hier heb ik het vaste kolfmoment ook pas sinds een paar weekjes! Sam is ook een maandje ouder he. Pas sinds een paar weken dat we echt een beetje in een ritme komen! ;) Ik zou me niet te druk maken over het aankomen hoor! Is het niet dat ze tussen 80 gr en 200 gr per week ongeveer moeten zitten?
    Wat leuk van je klas! Ik ga volgende week woensdag mijn mentorklas 1e jaar mbo opzoeken en sam showen. Ik heb ze gemist! Het zijn echt vn die schatjes! ;)

@ Redone beterschap voor bryan! ;)

@ Melaniee wat fijn dat ze zo goed slaapt! Succes met werken morgen!

@ Mamanona gefeliciteerd!

17. Tinusje

Tinusje Bekend lid

@ Emma: Zo is het maar net. En weet je: sinds ik MS heb sta ik veel meer stil bij de kleine dingetjes die het leven zo leuk maken. Ik kan veel meer genieten en ben niet meer zo hard bezig om het leven 'voorbij' te rennen. En dat zou iedereen moeten doen! Ik was 2 jaar geleden ook nog 'kerngezond' en had dit zeker niet verwacht en als mij zoiets overkomt, waarom dan een ander niet? Ondanks mijn beperkingen ben ik daardoor misschien nog wel gelukkiger dan voorheen!
    dus meiden: GENIET!

Voor zover mijn filosofische praatje: ik ga weer een wasje in mijn nieuwe machientje stoppen

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    TIm drinkt nu gemiddeld per voeding 150 en heeft er 5 op een dag dus totaal van 750 ml
    zou misschien iets meer mogen zijn maar ach kind is lekker gemiddeld met zijn gewicht dus ik maak me geen zorgen !
    en tim is te lang volgens CB ... (tja wat doe je er aan ) dus zou volgensmij nog wel meer mogen wegen !
    tja als kind niet wil dan houdt het op he ! soms drinkt tim ook maar een halve fles .. en dan de volgende voeding maar he !

19. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    En......als ze honger heeft dan komt ze wel en dan krijgt ze wel. Al moet ik 20 x voeden op een dag, mijn meisje zal niet verhongeren!

20. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    emma dat had ik bij m'n vorige ook dat ze zeiden dat ie te lang was en ik moest het zeker in de gaten houden. Ik heb dan maar gezegd dat ik er een stuk zou afsnijden :(
    En Jesse is nog langer. Tja, daar kan je toch niks aan doen...

Deel Deze Pagina