Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Goedemorgen all !

zo ben ik eens de eerste hier !
    Tja beetje minder geslapen ook Tim was de hele tijd aan het jengelen na 5 uur ... en sinds 7 uur en een flinke poep is het weer stil
    ik ga hem nu ff fles geven en dan kan hij weer zijn bed in ! en ik ook nog ff lekker
    tot later

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hier viel hij er na 4 dagen al af,heb het klemmetje uitgekookt en mijn man heeft die als sleutelhanger,ik heb hem van mijn jongste dochter en zoon ook bewaard

3. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    goede morgen

Pooh en ddnee gefeliciteerd met jullie overwinning! ;)
    emma: bij sam viel het er al na 4 dagen af heb het niet bewaard.. Had het klemmetje wel kunnen bewaren als ik er over nadenk, wel jammer dus.. ik ben na 2 wk weer onder de zonnebank gegaan heb het wel gevraagd bij de studio en die zei dat je bij een ks indd wel een handdoek over het litteken moet leggen de eerste tijd
    mamanona ik was ook super emo de dag ervoor en had het helemaal gehad en kon alleen maar janken! sterkte en we denken aan je hoor!

Ik ben gisteren bij het cb geweest en Sam is helemaal goed gekeurd! Hij is in 2 weken 450 gram aangekomen, dus ik ga door met bv heb gelijk een goede kolf gekocht, cb gaf aan dat ik daar nu al mee moet beginnen en hem dat 1x in de week moet aanbieden in een flesje om te wennen en dat wat ik meer kolf kan bewaren voor als ik weer moet werken of als ik een dagje weg ga ofzo.. Vanmorgen gelijk gekolfd en ging heel goed..
    Weten jullie hoeveel je moet afkolven? cb gaf aan dat baby's van bv minder nodig hebben als van kv en dat ik als hij 3 mnd is dat ik er 90 cc af moet kolfen ongeveer.. weten jullie dat?

wij hebben geen bad dat is wel jammer lijkt mij ook leuk om samen met hem te badderen, ga vanavond denk eerst maar eens met hem douchen..

liefs

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

@Bellamano, ik kolf nog niet regelmatig (heb nog een vriezer vol van de eerste week toen ik stuwing had!), maar ga dat nu wel doen. Ik ga niet een bepaald aantal cc kolven, gewoon een minuut of 5 a 10 aan elke kant, zelfde tijd dat Kim altijd drinkt.

Ik ga zo naar de huisarts met Kim, toch even laten kijken naar de rode huiduitslag in haar gezicht. Ze heeft het al een week nu en het wordt niet minder. Ben benieuwd.

Navelklemmetje heb ik ook uitgekookt en bewaard. Die van mijn eerste heb ik ook nog. Allebei wel in zelfde ziekenhuis geboren dus ze zien er precies hetzelfde uit. Ik moet er dus wel een kaartje met naam aan gaan hangen ofzo ;)

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    navelstreng was hier geloof ik de weonsdag...dus dag 5. Ik heb 'm niet bewaard, ik weet niet zo goed waarom ik 'm zou bewaren. Van mijn dochter heb ik 'm ook niet.

Ik heb het gevoel dat hij zich niet heel erg zelf weet te vermaken...is dat typisch voor een jongen? Hij huilt ook veel, of huilen, meer zeuren maar wel met volume. Eigenlijk wil hij dan gewoon bij je zitten / liggen. Ik herken dit niet van mijn dochter.

6. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    goeiemorgen mama's!

ik ben na mijn keizersnee met 3 weken ( met handdoek) weer onder mn zonnehemeltje gekropen...heerlijk was dat!

:idea: ego gezeur: hier kleine vorderingetjes volgens mij...... ik zou al eerder mn prop verloren zijn,maar had vanmorgen ( en nu nog steeds) slijmpies met bloedspoortjes.... ff voor de zekerheid gebeld met de gyn,maar die zei t was niets ernstigs,ik mocht langs komen,dan deden ze ff kijken,maar ik kon ook nog afwachten wat de middag me bracht..... nouja dan wacht ik wel ff...... heb nu iedere x krampjes/weetjes/irritante (letterlijke & figuurlijke) k*t gevoelens...... :) voel me emotioneel beter als gisteren ondanks dat ik vannacht nauwelijks heb geslapen......

MAAR HERKENT IEMAND DAT SLIJM/BLOED GEDOE :(:

nou hopen dat ik snel meer "babytalk" heb ipv "buiktalk" ;)

7. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hallo dames,

Ik voel me eindelijk fit genoeg om weer op het forum te komen. Het was een lange reis, maar onze mooie dochter maakt veel goed!

Ik ben nog niet helemaal de oude. Mijn hartslag en bloeddruk zijn nog wat te hoog en ik ben nog erg moe, maar het gaat al veel beter.
    Afgelopen maandag nog een stukje hechtdraad eruit laten trekken. Voor het eerst alleen op pad met Keira. Was best heftig om ineens alles alleen te doen. Ik ben daarna ook even het winkelcentrum in geweest. Gisteren naar het cb en alles was goed. Ze is alleen heel erg verkouden.

Was nog een drama in het winkelcentrum. Voor ik zwanger werd had ik maat 36. Ben door de pre-eclampsie 45! kilo aangekomen. Woog net voor de bevalling ruim 105 kilo. Ik weeg nu nog 81 kilo. Ik heb dus geen kleding meer die ik aan kan. Ik dacht heel naïef, dat maat 42 wel groot genoeg zou zijn. Niet dus! Ben heel verdrietig en zonder iets te kopen naar huis gegaan. Ik bestel wel wat bij wehkamp ofzo. Niet dat maat 42 een schande is hoor, maar als je maat 36 gewend bent en na 40 weken ineens 42 niet past. Die zwangerschap heeft echt roofbouw op m'n lijf gepleegd. De striae is ook over m'n hele buik te vinden. Ben nu bijna 3 weken aan het Sonja Bakkeren en kan niet wachten tot ik weer mag dansen en buikspier-oefeningen mag doen. Nog 2 weken.......
    Klink ik nu als een zeur?

Man was boos vanmorgen. Hij had geen schone sokken en onderbroeken meer. Die zou ik maandag al gewassen hebben, maar dat ben ik dus vergeten.......Arme ziel, net maar gauw de was aangezet.

BV is trouwens niet gelukt. Door de borstverkleining had ik toch te weinig melk.
    Ik ga m'n appel maar eens eten, anders wordt Sonja boos!
    Daarna even alles lezen op de maart 2008 mama's. Ik heb een hoop gemist.

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier heeft Yannick vannacht voor het eerst doorgeslapen! Gisteren om 22.30 uur de laatste voeding gehad (flesje afgekolfde bv) en hij melde zich pas om 5.00 uur. Heerlijk gewoon. Was zelf wel wakker geworden vannacht rond de normale tijd dat hij kwam, is toch een gewoonte geworden denk ik. Hopelijk vannacht weer zo'n goede nacht.

Bellomo: wat voor kolf heb je(merk, type, hand of elektrisch?). Normaal kolf je totdat het niet meer echt stroomt zeg maar, dat er echt bijna niks meer komt. Je kan je borsten leeg kolven na de voeding of tussen 2 voedingen in. Je borsten maken snel weer nieuwe voeding aan. En voor het geven: je kan bijv. eerst eens een klein beetje proberen om te oefenen. Een flesje vergt andere zuig techniek dan aan de borst en de meeste baby's moeten dat echt even doorkrijgen. Je kan bijv. beginnen met 20 cc en dat dan geven tussen de voedingen in of na de voeding. Er is een rekensommetje voor het de hoeveelheid die ze mogen hebben (aantal kilo's dat hij/zij weegtx150 delen door het aantal voedingen per 24 uur).

Yannick weegt nu bijna 3500 gram. Dan doe je dus 3.5x150:6/7 voedingen per 24 uur. Komt uit op 525 cc voeding per 24 uur, dit dan delen door 6 voedingen = 87,5 cc melk per voeding en als hij 7 voedingen krijgt is het 75 cc melk per voeding.

Je moet een beetje kijken naar wat je kindje aan kan. Dit is een richtlijn. Het ene kindje is het andere niet en Yannick drinkt nu bijv. 110 a 125 cc (s'avonds wat meer). Je weet ook niet wat hij uit jouw borst drinkt per keer. Als je maar niet teveel gaat geven, niet ineens 150 cc of zo. Langzaam opbouwen. En sommige kindjes drinken niet echt veel uit de fles iedere keer en halen dat later weer in bij mama aan de borst.

MamaSon: hoe was het bij de huisarts? Wat was de uitslag?

MamaNona: spannend meid. Hopelijk zet het door. Ik ben ook een paar dagen van tevoren de slijmprop verloren met bloedverlies. Bij de een begint dan daarna meteen de bevalling en bij de ander kan het nog een paar dagen duren. Hopp natuurlijk voor jou het eerste. Hou ons op de hoogte.

Beccaatje: ieder kindje is natuurlijk weer anders. Ze doen nu ook nog niet echt veel dan slapen, eten, even knuffelen en wat rond kijken. Komt vast nog wel.

Vlinder78: jammer dat de bv niet gelukt is. Heb je er zelf vrede mee? En flesvoeding is ook geen ramp hoor, daar zijn ook genoeg kindjes mee groot geworden. Maar kan me voorstellen dat als je het je echt voorgenomen had dat het best even slikken was toen het niet lukte. Knuffel.

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    bellamano:Justin krijgt hier de laatste voeding afgekolfde melk en drink zo'n 170 CC toch wel,die fless geef ik beneden en daarna ga ik naar boven en krijgt hij als toetje nog 1 borst.

Denk dat het per kind verschillend is hoeveel hij drinkt uit een flesje.

Aan de borst is hij met 5 minuten klaar,maar uit de fles doet hij zo'n 15 minuten over die 170 CC

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    G'middag.
    @mama van jordy: ja, dat is misschien ook wel zo, maar ik dacht eigenlijk alles hetzelfde te krijgen als met mijn eerste...iets naief dus :)

Verder gaat het hier wel goed. De wijkverpleegkundige heeft 'm vanmorgen gewogen op 5680 gram en z'n hoofd gemeten, 38 cm. Het wordt al heel wat dus :D

11. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hallo iedereen

hier is nog een maart 2008 mama. ik ben bevallen op 16 maart. het is een schat van een jongen geworden. hij woog 3.260 gram en mat 50 centimeter.

hij weegt ondertussen 3.680 gr hij is dus al heel goed bijgekomen.

ben nieuwsgierig wie er allemaal in maart is bevallen.
    en hoe dat het allemaal gegaan is

12. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Blijkt dat ze naast de 'normale' baby-acne toch ook eczeem heeft :(
    Zielig hoor dat zo'n klein hummeltje dat allemaal moet hebben, ze heeft vandaag ook weer veel last van darmkrampjes.
    Ik moet nu drie keer per dag haar insmeren, twee keer met Vaseline Lanette (supervette creme) en één keer per dag met hormonenzalf.

Lekker hoor dat je hebt kunnen doorslapen! Nou maar hopen dat hij dat vaker gaat doen hé, zou wel lekker zijn!

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo ik ben dus echt gelijk naar de zonnebank gevlogen nu ik las dat jullie ook al gaan !
    buik afgedekt en zaaaaaaaaaalig ! voel me ontspannen en kan er ff tegenaan !
    ik ga echt ff kuurtje pakken vanaf nu ! volgende week kraamfeest zie ik er weer menselijk uit haha vrijdag nl ook naar de kapper ! en zo komen we er wel weer
    Tim ligt al te pruttelen dus die zal zo wel wakker worden

Mamason goed dat je het toch ff bent gaan vragen ! en is dat tijdelijk of blijft ze dat houden ... zonde hoor voor Kim ! en ze is nog zo klein ..
    Kitana welkom en gefeliciteerd met je zoon ! mogen wij ook weten hoe hij heet haha
    Beccaatje wat een gewicht al zeg ! wow ! echt een flinke vent !
    Nathalie is dat niet erg veel 170 cc of is dat anders met BV want tim krijgt nu 110/120 FV en krijgt dat vaak al niet op ... is per kind natuulijk verschillend maar is wel groot verschil ! hoeveel voedingen krijgt Justin dan ?
    Ik heb hier ook het idee dat Tim zich verveelt ... in de box met mobiel aan vind hij het leuk maar verder ... en dan gaat hij ook huilen/zeuren
    MamavanJordy wow wat lekker dat doorslapen ! geweldig ! lekker van genieten wou dat Tim dat ook al zou doen
    Vlinder welkom terug meid ! duurt wel ff voordat je alles weer op zijn plekkie hebt he ! en idd rustig aan doen als nog niet alles ok is ! neem je tijd ! en 45 kilo is niet niks meid die gaan er echt wel weer af ! maar kan me voorstellen dat je wel ff moet wennen aan je lichaam nu dat heb ik zelf ook nog met mijn buik !
    kijk je wel uit dat je niet te snel gaat "lijnen" ik moet ook nog 2 weken wachten ivm KS en dan op naar de sportschool !
    Mamanona oh klinkt goed allemaal je signalen ! zet hem op en beebje zet nu eens door ! haha wij willen idd babytalk van je !
    Bellamano ! kijk info van een zonnestudio kan niet fout zijn dus ik ben gaan zonnen .. zalig weer ! en ik heb de navelstrengklem ook niet bewaard misschien toch wel zonde .. helaas te laat ! en Sam doet het idd erg goed ! niet mis 450 gr in 2 weken ! zalig hoor ! kan je helaas niet helpen met BV adviezen ...

zo ik ga op mijn gemakje alles klaar zetten voor Tim
    en vanavond lekker makkelijk eten ... de shoarma was in de aanbieding dus ! lekker lekker ! met veel knoflooksaus nu ik toch niet hoef te werken !

kwam er trouwens net achter dat ik ipv 3 weken vakantie na mijn verlof 4 weken heb opgenomen !
    sooooooooowh dat is stieken toch wel lekker haha en uren heb ik genoeg !

14. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    hey hey was ik weer s ...... nou die "krampjes" (a.k.a. voorweeen) melden zich zo ongeveer gemiddeld om de 10 minuten al een uur of 2,nu nog ff wat meer kracht erbij,want deze voorweeen ken ik nu wel en doen me niet zo veel meer :p :)

hoop dat het doorzet,wil babytalken! \:D/

nou knuffies voor jullie kanjers en hopelijk tot BABYNIEUWS :)

kusss

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Emma:Het aantal voedingen verschilt heel erg per dag,ik geef op vraag en aanbod.

Vandaag heeft hij al 4 keer op.
    Waarvan 1 keer 150 CC uit de fles.

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik zal voor je meeduimen dat ze nu eens eindelijk doorzetten. Laat je niet doen door de voorweeën. Ze zijn heel vervelend en ik kan je zeggen ik weet waarvan ik spreek.

Knuf van zuurtje ;)

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Even een vraagje aan de mama's met meerdere kindjes. Wanneer hebben jullie de andere kindjes het beebje voor het eerst laten vasthouden?

Knuf ;)

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @zuurtje: mijn dochter is daar nog wat te klein voor, maar ik denk erover om eerdaags een foto te maken met haar op de bank en dan marc er tegen aan of zo. Ik moet nog even kijken. Anders is het wachten tot hij wat steviger in zijn nek is denk ik.

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik weet niet meer wie het onlangs vroeg maar hier is de uiteindelijke bevalling heel snel gegaan. Ik ben het nog steeds aan het verwerken. Op 36 minuten was hier veel gebeurd: vliezen gebroken, laatste 3cm opening en de geboorte van onze dochter.
    En ik die dacht dat de geboorte van het zoontje al snel was: 9u 6min.

Knuf van zuurtje ;)

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    valt mee toch, is maar 75 gram boven zijn geboortegewicht :D

Deel Deze Pagina