@mj. knuffie! Ik word soms ook zo gestresst van het borstvoeden. Dan kolf ik mijn borsten leeg na de ochtend voeding en dan voelen ze gelijk de hele dag slap aan.
ja eten + drinken voor een vast bedrag.... erg leuk tijdens het zwemmen kan je ook grtis frisdrank.koffie,thee,fruit en ijs pakken
aah dan had ik dat toch goed onthouden! Klinkt erg leuk! En wat betaal je dan voor het zwemmen (inc al die lekkere dingen?)
dag lieve meiden, Ik denk dat het een combinatie van meerdere factoren is/was. Ik ben echt wel onzeker van wat de kinderarts zei, dat ze niet genoeg gegroeid was. Daar komt nog bij dat ze gisteravond de hele avond had gehuild. Zou dat achteraf van de honger geweest zijn dan? Ik denk dat ook 'ze heeft net gegeten', maar als ik vervolgens zelf maar 40 cc uit een borst krijg. Dat was een paar dagen geleden nog 130! Uit 1 borst! Want ik voed ook altijd uit 1 borst! Ik heb Jadyn om 3 uur gevoed uit rechts. Links wou ze niet. Toen heb ik een half uur in bad gelegen en daarna een half uur in bed. Daar kon ik niet slapen, want bij elk kikje van Jadyn zijn mijn ogen meteen open. En dat terwijl vriendjelief beneden bij de babyfoon zit! Daar komt nog bij dat ik vanavond voor het eerst voor langer dan een uur wegga. En ik ben bang dat Jadyn zich net zo gedraagd als gisteravond. Meestal drink Jadyn na 21 uur niet meer en rond die tijd ga ik weg. Ik heb ook nog 3 x 40 cc BV in de koelkast staan en een pakje Nutriton kant en klaar voor noodgevallen. Dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken, maar ik doe het toch. Aan de ene kant heb ik zoveel zin om er vanavond lekker even uit te zijn. Maar aan de andere kant zie ik er als een berg tegenop.....pfffff
ik heb trouwens een hele goeie electrische kolf van Medela. Een dubbele, maar ik kolf altijd enkel. Ik heb gelezen dat dubbel kolven ook goed is om de borstvoeding te stimuleren. Gaan we dat morgen proberen. Moet de boel nu eerst weer uitkoken.
@Mary Jane: geniet van je avondje uit. Bij het kolven haal ik nooit meer dan 80cc uit 1 borst (en dat enkel 's morgens), meestal slechts 50cc langs elke kant. Mijn ene borst geeft trouwens meer opbrengst dan de andere
thank voor jullie knuffels en nu is het echt klaar Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tot over een weekje !
Hoi hoi meiden, Ik lees hier wat kolfvragen. Ik zal eens proberen om wat ik weet op te schrijven. Ten eerste is het zo dat hoe meer je kolft/aanlegt hoe meer melk er gemaakt wordt. Komt overeen eigenlijk met het regelen zeg maar. Je hersenen krijgen dan een seintje van he er wordt meer gevraagd dus meer melk aanmaken. Als je meteen na de voeding kolft zien je hersenen dat als 1 voeding. Dubbel kolven stimuleert meer dan enkel kolven, omdat er dan aan beide kanten toeschiet reflexen optreden. Hoewel ik niet wil zeggen dat enkel kolven niet kan werken. Een elektrische kolf is makkelijker en krijgt er vaak meer uit dan een handkolf. Een handkolf wordt vaak gebruikt als je eens een enkele keer moet kolven. Maar er zijn ook mensen die niet elektrisch kunnen kolven en omgedraaid. Kolven moet ook geleerd worden. Hoe vaker je kolft hoe makkelijker het meestal wordt en de opbrengst wordt dan ook hoger meestal. Je kan de ene dag ook meer opbrengt hebben dan de andere dag. Daarbij als je gespannen bent of niet lekker in je vel zit, stress hebt kan je productie achteruit lopen. Van VSM is er een drankje dat de bv stimuleert. Moet erg goed werken. Je borst is nooit helemaal leeg, er blijft altijd wat melk achter, je kan ook tussen 2 voedingen in kolven. Als het goed is is je productie ongeveer na 1,5 uur weer op peil als ik het goed heb. Je kan wel wat last krijgen van stuwing als je meer gaat kolven of aanleggen. Als je borsten leeg aanvoelen wil dat niet zeggen dat je niet genoeg melk meer hebt. Dit is een teken dat vraag en aanbod goed op elkaar zijn afgestemd. Dit is zo'n beetje wat ik ervan weet. Succes.
jonges jonges jonges...vandaag weer naar de dokter, ik vond die berg er toch niet beter op worden. Nu een antibiotica en een antischimmelzalf gekregen....