Mogge all! @ flientje: Ik probeer wakker te blijven, maar merk dat ik af en toe wegsuf... weet wel dat ik heel stil lig dan en wakker word als Faylinn een kikje geeft... maar de angst dat ik op dr ga liggen is ook hier aanwezig! Verder ligt Faylinn hier ook nog in een wiegje naast ons bed (naast mij). Vroeg me idd af wanneer jullie (indien van toepassing) je beebje verplaatsen naar hun eigen kamertje. En hoe zou de overgang zijn van een wiegje naar een heus ledikant? Gister zijn we onwijs eigenwijs geweest en hebben de kleine meid uit een flesje laten drinken Ging goed! Ze deed er wel lang over maar ja, t spuit er ook uit bij mij hihi. En aan de borst gaat ook gewoon nog prima. Denk dat ik het er maar 1x in de week in moet houden ofzo? Overigens probeer ik, als ik haar aanleg, eerst wat op te vangen uit de borst om het heftigste eraf te halen. Lijkt wel wat te werken.
Ohja, helemaal vergeten: Gisteren voor het eerst naar buiten geweest! Met zn drietjes de stad in geweest...ze lag heerlijk te pitten bijna de hele tijd Waar kan een mens zich toch druk om maken zeg ...
Goeiemorgen meiden, hier dan eindelijk weer eens een berichtje van weer een nieuwe mama! Even een korte update: bevalling (vandaag 3 weken geleden) ging super! Ik ben nogal een snelle bevaller. M'n record was 3 kwartier, maar gelukkig duurde het deze keer iets langer, namelijk 2 uur. En dat is veel beter te doen! Het ging allemaal heel prettig, tuurlijk nog wel heel heftig, want die 10 cm moet je toch gaan 'halen', je begrijpt dat de weeen nogal krachtig zijn als je er maar een paar hebt... Vervolgens 10 minuten persen en toen was onze prachtige zoon er! En - joepie!- zonder knip / scheuren...dat was me nog niet eerder gelukt; lang leve de perineumolie en een goede coach (verloskundige)! Kraamtijd was prima, ben boven gebleven (bi), veel in bed gelegen. Vanaf de achtste dag weer wat naar beneden en het gaat prima met m'n bekken! Wel veel problemen met de BV. Eerst mega kloven, veel pijn bij aanleggen (en in het begin natuurlijk veel naweeen). Daarna 2x borstontsteking, een schimmelinfectie en vaatkrampen in de tepels...dat was dus even afzien. Het ging deze week gelukkig alweer beter hoewel ik nu weer een pijnlijke harde plek heb...dat wordt straks weer kolven, voeden, kolven, voeden enz. En Menno: een heerlijk tevreden kereltje! Geboortegewicht was 3980 gram (de dag ervoor zij vk nog dat ze dacht dat het een kleintje zou worden...zegt dus niets, zo'n schatting). Hij zat op de 6e dag alweer boven z'n gebgewicht en groeit prima als ik zo naar 'm kijk. Gisteren voor het eerst gelachen: van oor tot oor (en niet 1 keer, maar de hele familie heeft het mogen zien...), geweldig! Genieten dus! Maar nog wel wat zoeken naar m'n ritme. Vandaar dat ik er ook nog niet aan toe gekomen was me hier te melden, maar zal dat zeker weer proberen wat vaker te doen! Een heel verhaal... Groetjes, mamajo
Goedemorgen, Keira heeft een topnacht gehad! Van 22.30 tot 5.00 uur geslapen en daarna weer tot 8.30 uur! Heb haar toen bij mij gelegd en hebben samen nog tot 10.00 uur geslapen. De nachten gaan dus erg goed. De avonden minder, dan is het echt van 19.00 tot 21.00 uur krijsen. We zijn gisteren lekker met z'n drieën in bad geweest, vond ze geweldig. (wij hebben een 4 pers. bad). Wij doen haar altijd om 21.30 voor de laatste voeding in bad, wordt ze heerlijk slaperig van, misschien een tip? Wij hebben Keira na 2 weken al in haar eigen kamertje gelegd. Vond ik in het begin wel eng, maar de babyfoon pikt elk geluidje goed op. Haar kamer is dan ook erg dichtbij. Ik vind dat je bij zoiets echt je eigen gevoel moet volgen. Bij het naar buiten gaan ook. Wij zijn de eerste week al naar buiten gegaan met z'n drieën, ik durf het nu ook wel alleen. Keira slaapt altijd in de wagen of maxicosi, dat scheelt ook. Als het mooi weer is ga ik vandaag weer even lopen. Twee dagen terug kon ik geen stap voor de andere zetten. Ik had ineens een aambei zo groot als een ei. Dat deed zo'n zeer! Gaat nu al iets beter, maar durf niet zo goed naar het toilet. Moet wel gaan, anders wordt het zo'n harde bonk van het wachten... PFFT, wat duren die ongemakken lang he? Wat zijn er trouwens veel keizersnedes geweest...of lijkt dat maar zo? Wat een leuke foto's trouwens van iedereen! Ik hoor onze dame sputteren, wil denk ik haar speentje.
@ Wicjuh wat fijn dat jullie lekker naar buiten zijn geweest! genieten is dat he! @ Flientje ik val nooit in slaap, want ik zit altijd. Ik vind liggend voeden niet prettig. Ik zit dan met ene kussen in rug in bed en het voedingskussen om me heen. De tv zet ik dan ook altijd aan zonder geluid, zodat ik iets te kijken heb Wel heb ik altijd als sam weer in zijn bedje ligt en ik schrik later wakker dat ik denk dat hij nog in ons bed lig, totdat ik dan besef dat hij allang in zijn eigen bedje weer ligt @ Mamajo welkom hier! We slapen naast de kamer van Sam. Ik gebruik snachts gene babyfoon, omdat ik juist van de geluidjes niet kon slapen. Ik heb zijn deur ook dicht, omdat hij snel wakker wordt als we naar het toilet moeten ofzo. Als hij me nodig heeft hoor ik zijn huiltje meteen. Maf hoe snel een mens wakker kan worden en hoe licht je eigenlijk slaapt dan De babymassage via de yoga was super! leuk om iedereen weer te zien met alle beebjes! Heerlijk binnen was het 25 gr en Sam in zijn blootje en dan masseren met warme olie. Hij heeft er echt van genoten en slaapt nu heel erg vast! Is makkelijk als hij een keer onrustig is of krampjes heeft dan kan ik het ook gebruiken!
hallo allemaal. Mag zeggen dat het hier allemaal prima gaat, en dat er al een kleine ritme inzit. Ze krijt nog steeds 6 voedingen op een dag van 130 cc en ze is al weer 320 gram boven de geboortegewicht. Dit is vorige week vrijdag gedaan dus nu zal er ook weer bij zitten. He pooh69 even een vraagje aan jou voor de duidelijkheid op welke leeftijd mag je beginnen aan de babymassage en waar heb je het aangevraagt. Zou het ook wel graag gaan proberen bij mijn kleine meid. Nou succes allemaal vind het leuk om hier mee te lezen hoe het allemaal met jullie verloopt en zie dat er bij de meeste al een aardig ritme in komt. Groeten
@ melaniee babymassage is hier twee bijeenkomsten als je zwangerschapsyoga hebt gedaan. Twee keer een ochtend van 9.30 tot en met 11.30. Een half uurtje masseren. Langer zou te lang zijn en daarna slapen de beebjes en is het vooral bijkletsen. Er was er vandaag ook eentje van 4 weken. Volgens mij speelt leeftijd geen rol!
@Wicjuh: Wij gaan zeer binnenkort over op een ledikantje. We hebben Daniël nu nog in de familiewieg uit de jaren '70 en het matrasje past niet helemaal goed, het originele matrasje zit er niet meer in en er zit nu een uitgesneden matrasje in. Ik heb nu de ruimte tussen matrasje en wand opgevuld met een dikke handdoek, maar ik merk dat het me niet helemaal lekker zit. Flientje
je bedoelt de tsr? Nee hoor, dat is geen spruw. Als het even steekt of gevoelig is maar daarna wegtrekt hoort. Als het pijn blijft doen zou het spruw kunnen zijn.
@mamason: agos, wat ziet dat er uit zeg! Ik hoop dat de zalfjes werken. @flientje: ik val ook wel eens onder het voeden in slaap, maar ergens onbewust blijf je je wel bewust van dat lijfje wat naast je ligt. Ik slaap dan ook minder ontspannen of zo hoor. Wat ik wel doe is het deken op zo'n manier tussen mijn benen klemmen dat ik marc niet onder de dekens kan trekken. Marc ligt naast mij in zijn wieg, en hij gaat pas weg als we verbouwt hebben en hij zijn eigen kamer heeft anders zou hij weg gaan als hij geen nachtvoeding meer nodig heeft.
Hoi meiden, Vanochtend naar het inloopspreekuur van CB geweest. Faye weegt nu 3020! Eindelijk boven de 6 pond, ze doet het hardstikke goed! Kom zelf net bij de HA vandaag en heb een hormoonzalf meegekregen voor mijn onderkant. Zit schijnbaar een erg vervelend wondje waar ik die pijn zo van heb. Na het weekend moet het al een stuk minder zijn en anders moet ik haar maandag even bellen en dan gaat ze kijken wat ze verder kan doen. Mijn rechtertepel is helemaal verstopt! Doordat ik geen BV geef maar wel ontzettend stuwing en lekkage heb gehad zit er nu een verstopping auw auw!. Moet het gaan masseren onder een hete douche en verder even kijken en afwachten, anders volgende week aan de antibiotica. Hmmmmmmm tis stil rond MamaNona. Heb haar net even een smsje gestuurd met de vraag hoe het gaat. Zodra ik wat van haar terug heb gehoord zal ik het hier meteen posten. Dikke knuf voor iedereen! Liefs Nique
Pooh schreef: @ Flientje ik val nooit in slaap, want ik zit altijd. Ik vind liggend voeden niet prettig. Ik zit dan met ene kussen in rug in bed en het voedingskussen om me heen. De tv zet ik dan ook altijd aan zonder geluid, zodat ik iets te kijken heb Wel heb ik altijd als sam weer in zijn bedje ligt en ik schrik later wakker dat ik denk dat hij nog in ons bed lig, totdat ik dan besef dat hij allang in zijn eigen bedje weer ligt Hier gaat dat net zo! Ik vind liggend voeden ook niet fijn, zit rechtop en vraag me halverwege de nacht ook wel eens af waar Menno is (die heb ik dan met m'n slaperige hoofd al lang weer in de wieg gelegd). Hij ligt naast me in de wieg, heerlijk vind ik dat. Echt hard huilen doet hij 's nachts niet, meestal hoor ik 'm wat knorren en pruttelen en weet ik dat het bijna tijd is om wakker te worden en te voeden. Hij komt 1 keertje 'snachts, dus dat is redelijk vol te houden hoewel we wel moe zijn zeg! En van rusten overdag komt het hier ook niet echt...maar ja, hoort erbij hè, daar klaag ik niet over! Wat fijn om te lezen dat alle beebs zo goed groeien zeg; super! Volgens mij boffen we maar als maartmama's, er zijn toch relatief weinig problemen geweest...?!
********************************BUDDYNIEUWS********************************* Net bericht terug gehad van MamaNona. Is vanochtend naar het ziekenhuis geweest maar beeb zit nog goed in haar buik en doet het nog steeds prima. Ze moet morgen weer voor controle naar de gyn in het ziekenhuis. Afwachten dus! *********EINDE BUDDYNIEUWS****************
het schiet met nona ook niet echt op nee. @mamajo, nee, volgens mij is het een behoorlijk probleemloze maand geweest..
hey meiden hier ff snel wat hebben we een rot nacht gehad ! pfff ik heb tim net als anders om 12 uur eten gegeven en om 1 uur begon hij met krijssen en hield niet op tot 5 uur ! ik heb hem wel in bed genomen en dat hielp maar daar was mijn man het niet mee eens ...ja eh dag hoor kind was helemaal overstuur ... hormonen vlogen door het huis ik ben echt nog ff de kamer uit gegaan om ergens anders te janken wilde niet praten anders zeg ik dingen en je kan het niet terug nemen he ! maar goed ik kom terug liggen beide mannen te snurken pffff na half uur tim terug naar bed en ja hoor hij begon weer te krijssen pfff nou ik heb geen ogen in mijn kop en mega hoofdpijn maar goed ... man heeft tim mee naar zijn ouders en ik ben ff gaan winkelen maar had al geen zin meer is dus ook geen succes geworden ... volgende week kraamfeest wilde nog wat nieuws .. maar met zo'n hangzak aan je lichaam is winkelen niet leuk ... zo raar om zonder Tim te zijn ik stond al te janken toen mijn man met hem weg ging ... maar goed is 1e keer ook ff raar vooral als je al zo hormonaal bent he ! vanavond ff langs feestadres van kraamfeest voor volgende week nog e.e.a. doornemen oh en we zijn toch aan het proberen om hem op 5 voedingen te krijgen het is nu toch al bal ohoh daar is man met Tim ik ga snel kom straks wel terug
We zijn hier ook druk bezig met de voedingen. Meneer komt om de 2 a 2 1/2 uur. drinkt dan ongeveer 50 cc en valt dan weer in slaap. Ik voedt normaal gesproken om de 3 uur. Hem laten huilen is geen optie want dan wil hij niet meer drinken. Gemiddeld komt hij wel op het aantal cc wat hij per dag binnen moet krijgen. Maar het is wel vermoeiend dag en nacht om de 2 1/2 voeden. Iemand nog tips?
ai lolly, dat is intensief! kennelijk vindt hij de warme melk zo lekker dat hij zo snel in slaap valt. Is het een idee om ervoor te zorgen dat hij het niet te lekker warm heeft bijvoorbeeld? Dus voeden met alleen een rompertje aan. Klinkt zielig maar heb deze tip wel eens gehoord voor kids die tijdens de voedingen te snel slapen. Succes!
hier ff een EGO update-je van mijn kant..... hier schiet t allemaal niet op,beebje maakt t allemaal goed,maar dat is het dan toch ook echt.... morgen om 11:00 weer naar de gyn en dan maar afwachten..... vandaag ook weer veel slijm & bloed verloren (sorry voor de details) en regelmatig een soort vruchtwaterachtige-substantie wat volgens de co-arts niet was/is de weeen die duidelijk te zien waren op de ctg zijn niet heftig genoeg en daar moet ik het dan maar mee doen.... ACHJAAAA LIFE GOES ON maarja leuk is anders mannie is eten aan het voorbereiden,dus dat hoef ik in ieder geval niet te doen als er iets meer aan de hand is dan horen jullie het snel hoor liefs van hier voor iedereen en fijn om te lezen dat jullie aan me denken
Nathalie: Nee Dean blijft nooit echt hangen aan de borst, heel soms. Maar meestal is het vol = vol. Doorlekken, ja alleen als er een dikke poepbroek is die scheef is gespoten ahahahah. Mamason: Dat is best veel die uitslag, hopelijk is het snel over! @pooh, ooow lekker babymassage, vind Sam dat leuk? @Flientje.. Ik zit rechtop, voel me wel moe.. maar in slaapvallen gebeurd niet eigenlijk. Dean slaapt ook in de familiewieg aan ons voeteinde. Gaat nog goed, hij mag nog lekker blijven hihihi @Wicjuh, heeerlijk dat het naar buiten gaan een succes was! @Mamajo.. heerlijk genieten hoor is! Menno is een vlotte, zo snel weer op gewicht! goed hoor! @Vlinder, dat klinkt lekker zeg tot 5 uur slapen! super! Wij gaan Vanavond Dean laat in het badje doen en dan daarna nog de borst, kijken of hij het ook wat langer wil volhouden. (al komt hij maar 1 keer) @emma.. he jakkes dat je zo'n nare nacht hebt gehad. Dan is winkelen daarna ook geen succes natuurlijk. Knuffie voor jou! @Lolly, misschien eerst eens verschonen, dean werd daar altijd best wakker van en dronk dan goed. @mamanona, knuf meis! baby kom nou! Hier alles goed! heb gister ook gewinkeld, nieuwe broek gekocht en wat leuke topjes/truitjes. Dean had gister een slaapdag, dus vannacht wilde hij na de voeding niet slapen ahahhhahaha al met al duurde dat maar een half uurtje, dus mij hoor je niet klagen. gelukkig is hij vandaag veel wakker geweest (ligt nu een uurtje te slapen). Hij is vandaag voor zijn gehoortest geweest en alles was goed. Ik ga van het weekend me even lekker opsluiten in de badkamer, benen scheren, scrubben en smeren ahahaha heb allemaal lekkere dingen gekregen voor mijn verjaardag.