Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey meiden,

    Hier ook stuwing gehad de eerste paar dagen. Het deed erg pijn! En ik had er verhoging door. Op een gegeven moment heeft de kraamhulp me ingebonden met hydrofieldoeken/luiers en dat heeft de druk er wat afgehaald. De dag erna was het over. Ook lekten mijn borsten wel een paar dagen lang.

    Daniel heeft verder nog veel krampjes en huilt daardoor veel. Vooral s avonds kan het wel een paar uren aanhouden (wel met tussenpozen even stil) maar erg vermoeiend. Dinsdag komt er iemand van het CB dus dan maar ff vragen. Wil ook niet gelijk overstappen op andere voeding want dan kan je van de regen in de drup raken. Wie geeft hier nog meer fv trouwens?
    Heb nu ook de cinababydruppels gehaald van vsm. Hij zat namelijk eergister ook nog erg verstopt naast de krampjes, zo zielig. Nu heeft hij eindelijk weer wat gepoept.
    Maar ik vind het best zwaar momenteel. Want hij is vaak wakker overdag en huilt ook regelmatig. Dus veel tijd om hier op het forum te komen heb ik eigenlijk niet. ;)
    Tussendoor was draaien en het huis wat schoonmaken.
    Nou ja sinds vrijdag dan. Donderdag was de kraamhulp voor het laatst.
    Zij deed wel erg veel in het huishouden maar dat staat ook gewoon in hun contract zei ze. Dat ze de was en het sanitair e.d. doen.
    Was er wel blij mee.
    Maar verder zijn we erg wijs met ons mannetje.
    Gister voor het eerst even een stukje gewandeld met de kinderwagen, het kon toen nog even de rest van de week word het regenachtig en winderig weer helaas.
    Zal morgen eens even foto's plaatsen. Kom er maar niet aan toe :oops:
    Hoe gaat het met jullie allemaal?

    liefs
     
  2. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    hey meis hier hetzelfde verhaal hahahah met die krampjes en geef fles
    maar de dokter zei dat de druppels niet zo goed helpen
     
  3. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hoi meiden

    ik heb jullie ook gevonden!
    Goed om all jullie verhalen te lezen en te merken dat we niet de enige zijn die moe zijn.

    Hebben jullie ook zo'n naar gevoel in de buik als je zon of dochter zo doordringend kan huilen?
    Soms wel 1,5 uur?

    Ben ook nog niet veel op het forum geweest, gewoonweg omdat ik geen puf heb en de kraamtranen hier ook rijkelijk vloeien. We hebben ook nog niet veel kraamvisite gehad, omdat ik dat emotioneel niet aan kan.

    We genieten ondanks dit allemaal wel heel erg hoor!
    Julian groeit goed en de borstvoeding lukt nu ook goed!

    Ik ga binnenkort proberen om op jullie verhalen te reageren, maar ben voor nu even blij mijn verhaal kwijt te kunnen! thnx!
     
  4. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Dames die vermoeidheid komt me zo bekend voor! Sam is dinsdag 4 weekjes oud en ik kan jullie maar 1 advies geven. Rusten wanneer het kan! Als hummeltje op bed ligt moet je echt proberen ook even te gaan liggen! Laat aub huishouden even liggen en ga zelf liggen, anders trek je het niet als hummeltje bv weer een nachtje wakker is.
    Soms dus visite even afzeggen en aan jezelf denken!

    Vermoeiend blijft het. Hier ook erg moe, maar geniet wel hele erg van Sam!

    Leuk dat het hier steeds drukker wordt! Gezellig! ;)

    Alle nieuwe moeders nogmaals gefeliciteerd! :D
     
  5. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi

    Hier ben ik ook weer. Vandaag voor de laatste keer kraamzorg gehad. We zullen haar gaan missen, was echt een toffe meid. Was bijna geslaagd voor haar diploma en een collega van mij. Ze hoefde mij dan ook niet heel veel uit te leggen hahaha. Hier deed ze ook vanalles in huis, mannetje verveelde zich af en toe omdat ie zelf ook wat wilde doen maar dat mocht hij niet van haar hihihihi. Yannick is vandaag weer gewogen door de vk (heeft het kraambed ook afgesloten) en hij was weer 50 gram gegroeid in 2 dagen. Weegt nu 2960 gram, nog 35 gram en hij zit weer op zijn geboortegewicht. Borstvoeding loopt erg goed, alleen heb ik nog steeds een gevoelige borst rechts en mijn tepels zijn een beetje gevoelig. Yannick drinkt niet heel krachtig, hij hoeft er niet veel voor te doen. De melk stroomt zo zijn mondje in. Spugen doet hij echter wel regelmatig, gewoon omdat hij overloopt. Maar gelukkig valt hij er niet door af.

    Mijn mannetje is nog 1 weekje vrij dus hoop dat het weer een beetje mee gaat zitten. Maar heb er weinig vertrouwen in. Grote broer Jordy is nog steeds harstikke trots op zijn kleine broertje. Hij wil steeds kusjes, aaitjes en handjes geven. Je smelt gewoon weg.

    Rusten moet ik eigenlijk ook nog wel ja. Maar kon er gewoon niet aan toe. Dan is mijn ene zoontje weer wakker en dan Yannick weer. Proberen wel vroeg naar bed te gaan. Maar Yannick wil nog meestal 2 nachtvoedingen, dus ook behoorlijk heavy.

    Gisteren en eergisteren is hij ook s'avonds heel onrustig geweest. Niks was goed. Dan weer wel drinken dan weer niet, op de arm was eventjes goed. Vermoeiend hoor. Is wel 2 a 3 uur aan de gang geweest. Vandaag had ie dat s'middags en nu ligt hij lekker te slapen. Liever s'middags dan s'avonds.

    Nieuwe mama's gefeliciteerd.
     
  6. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Gefeliciteerd nieuwe maartmama (dieudonnee toch?)! En Nikkie, ook ik geef fv nadat de bv was mislukt. Ayden wilde de borst niet pakken, hij viel wat in slaap tegen de borst. Daarna hadden we helaas een onvervaren kraamzorg die hem te veel heeft gepusht, zo blijkt nu. Na 4 dagen kregen we toevallig een andere kraamzorg met veel ervaring en die zei dat Ayden een zg. borstweigeraar is omdat het te veel is geforceerd. Wel heel jammer allemaal, maar ben zo blij dat hij nu goed drinkt. Hier weinig krampjes en goede ontlasting van ons jongetje, maar kan me zo voorstellen dat het heel rot is als je kindje zo hartverscheurend huilt.

    Vinden jullie het ook allemaal wel eng nog? Ik wel, vooral omdat vanaf morgen mijn lief weer aan het werk moet (heeft er zelf voor geen meter zin in). En ook de kraam is vandaag vertrokken en het kraambed is ook afgesloten. En dan...sta je er alleen voor met zo'n klein kwetsbaar frummeltje in je handen! Indrukwekkend hoor. Maar goed, heb het wel weer wat dichtgetimmerd; morgenvroeg komt een vriendin met haar baby op bezoek en daarna mijn vriendin die hier wat schoonmaakt en boodschapjes voor ons haalt terwijl de kleine en ik op bed liggen. Wat een luxe, zulke lieve vriendinnen!

    Met de krampen in mijn achterste :oops: gaat het wat beter met een warme kruik er tegen aan en lidocaine creme er op. Maar blijft een naar en onverklaarbaar probleem. Hoop dat het snel afzakt. Lekker slapen allemaal!
     
  7. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo meiden ben ik ook nog ff snel
    want echt reageren lukt me nog niet het is allemaal nog te veel hier !
    vandaag wel voor het eerst wat verbetering gelukkig ! ben ook al de hele dag bezig om de bevalling te herleven omdat het nu een week geleden is ... zo raar allemaal ! kan er nog niks mee zeg maar
    ben blij te lezen over jullie ervaringen dat met het huilen en moe zijn en flesvoeding ... ik herken het allemaal
    ik was ook echt ff de weg kwijt gister na 2x een huilpartij van 2.5 uur waarin ik toevallig alleen was met Tim ... tja zul je zien ... maar ik moet nog zo herstellen niet normaal ...
    zo jammer ik had zo graag al trots rond willen paraderen met de kleine en nu kan ik hem niet eens echt optillen
    maar goed elke dag moet het wat beter gaan en dan ga ik net zulke mooie verhalen hebben als jullie
    ik ga slapen
    hoop ik haha
    dikke knuf meiden ik probeer morgen weer langs te komen
     
  8. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma moeilijk is dat he als ze blijven huilen! ;)

    @ Roosje ik ben ook zo bang voor donderdag. Mijn mannetje gata dan na 4 weken thuis te zijn geweest werken. Zie er echt tegen op!

    Dadelijk naar het consultatiebureau. Eerste afspraak bij de arts. Ik ben benieuwd hoeveel hij weer gegroeid is!

    Fijne dag allemaal!

    ps Sam heeft vanmorgen weer eens 4 uur doorgeslapen! Heerlijk! :D
     
  9. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Hallo mama's. Het loopt hier nog niet echt storm, iedereen natuurlijk aan het herstellen en bijslapen. Ik hoop er snel bij te horen...liever nog vandaag dan morgen....
     
  10. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik zal voor je duimen! ;)
     
  11. bellamano

    bellamano Fanatiek lid

    16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    roosje fijn dat het wat beter gaat met de krampen!

    Hier gaat alles heel goed! Met Sam hij zit al ruim boven zijn geboortegewicht en na de laatste voeding komt hij tussen 4 en half 5 pas en dan smorgens weer! Wel heeft hij een smetplekje in zijn oksel, gisteren ontdekt en ik voel me zo schuldig ik moest er ff van huilen :cry:
    Ik ben ook erg moe vooral vanaf een uurtje of 3 in de middag.. Ik denk dat ik ook een rust uurtje ga inlassen overdag!
    Bij mij is de stuwing gelukkig een stuk minder jeetje ik kreeg daar zo'n koppijn van!
    Mijn mannetje is alweer vanaf vorigew eek donderdag aan het werk! en morgen is de kraamhulp voor het laatst echt spannend maar lijkt me ook wel lekker opzich! :oops:
    pooh succes bij het consultatiebureau!

    liefs
     
  12. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden
    wat rustig idd nog hier !
    maar tja ik kan het zelf ook nog niet veel aan achter de comp al moet ik zeggen dat ik me vandaag eindelijk wat beter begin te voelen !
    gisteren rare dag omdat ik alles terug haalde van de bevalling omdat we een week verder waren maar ik ben toch echt nog stukken kwijt hoor pfff
    Tim is super hij heeft vannacht weer zo goed geslapen en wij dus ook ! hij komt nu om 12 uur 4/5 uur en rond 7/8 uur weer en dan is het knuffel tijd dan gaan we kroelen ... lekkerste moment van de dag !
    met de kraam is het super gezellig hier ze hoeft niet zo veel te doen maar ik ben blij dat we zo veel kunnen beppen ben ook heel mijn verhaal aan haar kwijt en dat doet echt goed ! ik ben vanavond voor het eerst ook alleen thuis met Tim mijn man is werken tot 9.30 dus wel ff spannend nu maar ik vind het ook wel ff leuk en lekker
    nog 2 dagen kraamhulp die krijgen we extra omdat ik een ks heb gehad en dan heeft mijn man een dikke week vakantie erna dus voorlopig nog volop drukte in huis
    kraamvisite hebben we niet zo veel en ik ben er echt blij om ! kan het allemaal nog niet zo hebben en ben nog super emo dus ben blij met het kraamfeest al denk ik dat het drukker gaat worden dan we hadden gedacht haha tjee wat een reacties hebben we al gehad van mensen zoooo leuk allemaal

    Pooh heeee buddy hoe is het met jullie ! zo te lezen goed ! alles ok bij het consultatieburo ? wat spannend om vanaf donderdag echt samen thuis te zijn ! en idd na 4 weken .. dat is wel zalig geweest ! mijn man heb maar 1 weekje helaas ..
    En idd rusten is een must hier ik ga echt elke dag van 1 tot 3 slapen ! maar goed dat moet ook verplicht ! en vandaag was het zelfs stiekem ook wel lekker met dat rot weer ;)
    Mamavanjordy hoe is het zonder kraamhulp ? raar lijkt me dat ! maarja jij weet het dan zelf idd ook al wel ! lekker makkelijk !
    en wat gezellig je man thuis ik kan ook niet wachten om eens samen te zijn met het gezin !
    Roosje wat zonde voor je van de BV ! echt jammer .. en ik vind alles ook nog zo eng ! haha het is allemaal zo nieuw en klein .. pff die vingers alleen al .. ben zo bang dat ik ze breek ofzo ! en hoop dat de pijn snel weg is bij je ..
    Beccaatje meid kom er nu eens eindelijk bij !haha... schiet maar eens op !
    Bellamano als het kan idd lekker rusten en vreselijk zeg die stuwing ik ben nu gestopt met de kool in mijn bh voelde me net een ... tja een wat ... pfff mijn konijn vond me gister ook wel erg lekker ruiken gisten :)

    oh nog ff vraagje ik hou nog steeds al het vocht vast ! nog iemand hier last van ? kan nog steeds niet echt fatsoenlijk lopen en er is niks voor te krijgen .. heb wel iets homeopatisch maar wil er echt van af hoor ...

    Zo en nu ga ik eens lekker eten want de kleine moet over uurtje ook weer !
     
  13. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma lieverd ik had dat ook van dat vocht vast houden! Ik kreeg er pas last van na de bevalling en vanaf een week na de bevalling is het bij mij ineens afgenomen! Wat fijn dat het zo goed gaat met Tim. Wel lekker dat jullie nu niet teveel kraamvisite hebben! ;) Alles verder goed hier! Fijn je af en toe weer te lezen! :D

    @ Bellamano je moet je niet schuldig voelen over dat smetplekje! Sam heeft er veel last van in nek, oksels en liezen, maar je kunt het niet altijd tegen houden! Komt vanzelf goed! Ik heb van de kinderarts in het zieknhuis de tip om er na het badje wat babyolie op te smeren om het tegen te gaan! (op het consultatiebureau vertelden ze als het rood is er sudocreme of andere zinkzalf op te smeren)

    Vandaag op het consultatiebureau geweest bij de arts en het gata super met Sam. Hij was nu weer 225 gr gegroeid op 1 week tijd. Geboortegewicht was 2860 en nu weegt hij 3485! :D En zeker aangezien hij prematuur is heeft hij een super goed gewicht! De rest was ook allemala goed! maar wat een gesjou meiden als je op pad moet met de kleine! Veel meenemen :)

    Verder wilde ik om jullie hulp vragen bij baby van de maand :oops:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/babyvdmaand.php

    Alvast super bedankt! ;)

    Nu ook even eten maken. Heb even de tijd...de kleine komt om 1930 weer ;)
     
  14. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @bellamano: voor die smetplekjes - het gebeurt iedereen wel eens, die huidjes zijn zooooo gevoelig! kun je ook prima bepanthen gebruiken. Dat is echt een superzalf, die niet zo afsluit als zinkzalf of sudocreme.
    Zelf vind ik die afsluitende, dikke creme altijd wel fijn in de luier, omdat er an geen urine en zo bij het huidje kan, maar voor de rest van het lijf....
     
  15. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    hoi meiden

    hier best goede nacht gehad hy heeft 3kwartier gehuilt maar we lieten m liggen en hy was stil want meneer begon door te krijgen as ie huilde da we kwamen

    verder is kraam afgesloten en morge intaken van consultatieburau

    mannetje en ik slapen nu veel als de kleine slaapt het is wel wennen


    verder neemt stuwing af het loopt er nu gewoon uit hahahah :oops:

    en nog ruzie gehad met schoonma omda niet elke dag bel nou hebben genoeg aan ons zelf.

    heb wel pillen gekregen omdar de baarmoeder niet goed wil zakken.

    fijne avond meiden en geniet van de kraam :D
     
  16. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Goh Emma, zo herkenbaar die huilbuien en het gevoel dat je er nog lang niet bent. Ik heb dan wel geen ks gehad, maar door het gedoe met de bv, de kontkrampen :( en alle pijn moest ik ook weinig aan bezoek denken hoor. Gelukkig hebben we ook nog niet echt bezoek in de zin van collega's of verre ooms en tantes, alleen maar ouders, broers en zussen en goede vrienden. Ik zeg, laat die tranen maar lopen.

    Pooh, dus jouw man had 4 weken vrij? Heeft hij nog zoveel uren staan dan? Mijn lief vond het erg moeilijk om vandaag weer te werken, was rond half 3 al thuis! Ik vond het best pittig zo voor t eerst alleen, alhoewel ik vriendinnen om me heen had. Je komt jezelf echt tegen, als je alles perfect wil doen. En daar heb ik nogal last van. En fijn dat Sam zo goed groeit, heerlijk.

    @bellamano; erg he die stuwing, maar als het eenmaal weg is ben je het zo vergeten.
     
  17. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Roosje ja mijn mannetje heeft jaren heel veel uren gespaard en doordat hij veel overuren maakt komt er steeds weer meer vrije tijd bij! ;)Beterschap met het herstel! ;)
    De fotootjes zijn terug gemaild. Hoop dat het gelukt is! ;)
     
  18. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hier ook sinds gister alleen. Ben alleen doodmoe want hij heeft zoveel last van krampen en huilt daardoor erg veel. Gisterochtend ook wel drie uren met hem bezig geweest. Zo zielig om te zien, je kan hem dan niet echt troosten. :cry:
    Omdat ik zelf niet tegen de gewone voeding kon (waarschijnlijk koemelkallergie) denken ze nu dat Daniel dat ook heeft. Op advies van het CB moet ik vandaag gaan starten met speciale flesvoeding.
    Want hij heeft duidelijk erg last en slaapt ook weinig overdag en huilt veel, vooral vlak na de voeding. Het zit hem duidelijk dwars. Hij kreunt veel in zijn slaap en slaapt gewoon erg onrustig.
    Hoop zo dat het gaat helpen want momenteel is het echt weinig genieten hier, dat vind ik zo jammer!
    Hij lacht af en toe wel een beetje maar het grootste gedeelte van de dag heeft hij pijn en huilt dan erg hartverscheurend.
    Dus toch maar het advies opvolgen en hopen dat het helpt. Het is nu wel erg zwaar, gisterochtend in die uren geen tijd gehad om zelf nog te eten of wat dan ook. Dus de roze wolk is hier even niet te bekennen.
    Toch ben ik wel hardstikke gek met mijn mannetje hoor en het doet me erg pijn dat hij zo'n pijn heeft (zo te zien).
    De wijkverpleegkundige had het eventueel ook nog over inbakeren maar dat lijkt me niet echt wat. Eerst moet ik de voeding proberen hoor.
    Maar ik heb wel zoiets; je hoeft toch niet alles te doen wat ze adviseren? Ik vond het nogal een schooljuffrouw namelijk. Ze zag waarschijnlijk een makkelijke prooi in mij als hulpeloos moedertje :p
    Maar goed ik was dan ook wel radeloos toen ze kwam hoor. Ik had er alweer een paar huiluurtjes opzitten. Nou hou dat maar eens vol dagen achter elkaar.
    HIj is gelukkig overdag wel een tijdje stil maar lijkt nooit echt heel diep te slapen. S nachts gaat het gelukkig wel redelijk maar hij begon nu na de laatste voeding van vanochtend ook weer om te spoken.
    Om half acht ging mijn vriend de deur uit en ben ik de hele tijd met hem bezig geweest. Hij sliep even maar werd weer wakker van de krampen en huilt dan voortdurend.
    Totdat de wijkverpleegkundige kwam dus. Maar die zag zo ook wel dat ons mannetje niet echt lekker in zijn vel zit.
    Hoop zo dat hij zich snel weer happy voelt en dat die voeding gaat helpen. Baby tevreden, mama tevreden.
     
  19. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nikkie vervelend joh! ;) Ik weet er alles van hoe vermoeiend die krampjes kunnen zijn en hoe zielig! Maar inbaekeren helpt hier wel bij krampjes! We bakeren alleen zijn armpjes dan in met een hydrofielluier en alleen als hij echt last heeft. Doordat ze dan niet meer met de armpjes kunnen slaan worden ze wat rustiger ;) maar je moet doen waar je je goed bij voelt! ;)

    Ik was Sam vannacht aan het voeden en toen ik hem daarvoor verschoond had had hij een droge luier. Tijdens het voeden dacht ik dat hij een hele grote scheet liet totdat zijn witte pakje bij zijn beentjes helemaal bruin werd. Het was een grote spuitluier. Daarom had hij de uurtjes daarvoor liggen huilen. Zoooooo zielig. Nu heeft hij ook twee keer zijn voedingen teruggespuugd. Hij is echt niet lekker :(
     
  20. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hoi meiden

    Nikkie: wat vervelend meid. Doen wat je zelf het beste lijkt hoor! Misschien kan je iemand vragen die even een middagje of ochtendje op de kleine man let. Dan kan jij even bijslapen. Kan me zo goed voorstellen hoe moe je kan zijn.

    Pooh: dat is wel even schrikken zo'n spuitluier....als je het niet zeker weet wat er aan de hand is, kan jij dan altijd de wijkverpleegkundige bellen?


    Hier is de kraamhulp vandaag voor het laatst geweest. Ik had 8 uurtjes extra, ivm met mijn onzekerheid en huilbuien. Heb wel even een traantje weggepinkt, maar ik weet zeker dat het ons gaat lukken. Gelukkig is manlief nog een dikke weekk thuis en ik krijg van alle kanten al te horen dat ze wel een middagje willen helpen als het nodig is!

    Iedereen succes!
    Enne Emma: ik heb die kraamtranen ook nog steeds...lekker laten gaan meid!
     

Deel Deze Pagina