Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    leuk babymassage! ik ga 22 april pas :( .

bedankt voor jullie reacties betreft het kolven!! super

sam heeft gisterenavond echt super last van krampjes gehad zoo zielig.. ook huilt hij in de avonden wat meer, maar ja hoort erbij he?! ;)
    sorry voor mijn ego verhaal maar niet terug gelezen i.v.m. de drukte hier :rolleyes:
    volgende week is mijn man vrij gelukkig!

tot snel!

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @emma: waarom met alle geweld naar 5 voedingen?

3. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    niet met alle geweld hoor !
    we kwamen er achter dat we hem nogal aan de max eten geven ... was foutje van ons !
    bij CB hadden ze gezegd om wat meer te geven voor de nacht zodat hij misschien door zou slapen maar wij hebben dit bij elke voeding gedaan en vandaar dat hij zijn fles ook niet leeg wilde drinken ...
    het is het proberen waard want zo krijgt hij nog meer dan genoeg binnen als hij zijn flessen leeg drinkt en tot nu toe gaat het goed !
    de hoeveelheid is hij al gewend en nu laten we er elke keer een uurtje extra tussen .. ook omdat we hem elke keer wakker moesten maken om te eten .. hij vraagt er dus niet eens om !
    eigenlijk zijn we gek als we het niet proberen !
    als hij niet wil of kan gaan we gelijk terug naar de 6 maar dan wel minder eten voor hem !

4. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    @lolly, mijn ventje viel in het begin ook steeds in slaap en ik kreeg van mijn kraamhulp de tips om hem over zijn kaakje/wangetje te masseren, een koud nat watje in zijn nekje leggen of heel hard onder zijn voetje kietelen. Misschien heb je er iets aan.

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    ik denk dat maatje 2 luiers nog net iets te groot is,maar new born weer te klein.

Hier is het zeker wel 1 keer per dag doorlekken en 's nachts vaste prik(plasluiers),met de poep doorlekken is gelukkig niet vaak.

Vandaag een dagje dat ik er even helemaal doorzit weer :(
    De nachten wakker zijn,breken me helemaal op.

Maar om 7.15 uur moet ik weer paraat staan om voor de andere kinders te zorgen,de huishouding enz enz.

Vandaag weer 4 wassen gedraaid,in de wasdroger en gelijk opgevouwen.
    Heb net even een half uurtje op de bank kunnen slapen en heeft mijn man Justin bij zich genomen.

Daarna hup weer zorgen dat de andere 3 in bad gingen en hun pyama aan.

Moet Justin nog in bad doen straks en voor de rest doe ik niets meer vandaag

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Pittig hoor Nathalie!
    Petje af!

7. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Zo eindelijk even tijd om te komen hier.Hier gaat alles goed.Bryan kreeg om de 3 uur de fles maar moest hem steeds wakker maken en de vk zei zet hem maar om de 4 uur.'s nachts zit er 6 uur tussen.Heerlijk is dat.
    Gisteren ook de verjaardag gehad van de jongste dochter en gisteravond was ik erg moe.Had ook nog eens de kraamtranen gisteren.

8. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    Hallo meiden,

Hier een goeie nacht gehad. Gisteravond om half tien Mauro zijn badje gegeven om 22h40 bv, dan terug om 1h30 en dan om 6h25 dus dat is heel goed.
    Vandaag naar Kind en Gezin geweest, zijn gehoortest was prima en was in een minuut gedaan en Mauro was zalig aant slapen. Hij is heel goed bijgekomen, in negen dagen tijd 420 gr. Ik mag nu niet langer dan 20 min. borstvoeding geven, maar dat is geen probleem meestal drinkt hij maar 10 tot 15 min. per voeding.

Nu ligt hij in zijn park naar zijn beertje aan het kijken en hij slaat ernaar toe. tja die kleintjes zijn met weinig tevreden hé.

TOT LATER
    nessie
    xxx

Nog even een foto plaatsen van Mauro als punky (zo ziet zn haar eruit zonder zijn oliebadje...)

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier start ik 17 april met de cursus babymassage. Is 5 x op een vrijdag en dat dan 1,5 uur. Gaan daarna ook in de tummy.

Vannacht helaas een pittige nacht hier. Meneer wilde om de 3 uur drinken. Dus was vanmorgen een beetje brak. Hopelijk gaat dat vannacht beter.

Hier denk ik last van krampjes. Yannick huilt af en toe ondragelijk. Zo zielig. Fietsen met de beentjes lijkt wel te helpen voor even.

Vandaag gebeld naar de kerk hier in de buurt om Yannick aan te melden voor te dopen. Hebben we bij mijn oudste zoontje ook gedaan. Heeft toen nog de doopjurk aangehad die ikzelf en mijn zusje ook nog hebben aangehad. Echt mooi was dat. Wil hem laten dopen als hij een maand of 3 a 4 is.
    Wie laat hier nog meer hun kindjes dopen?

10. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    Er staan enkele nieuwe foto's van Maurootje in mijn album. Nu ga ik vlug even mijne kleine schat troosten...
    groetjes

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Wij gaan ons meisje ook laten dopen. Ze krijgt ook een doopkleedje aan dat nu al door de 5 de generatie aangedaan wordt. Is een familiestuk van de familie langs vaderskant.

Hier gaat alles heel goed. Ons meisje komt om de 3u voor haar voeding. Wat ze wel heeft is dat ze een half uur tot een uur later na de eerste borst de tweede ook leegdrinkt. Herkent iemand dit van de bv mama's?

Knuf van zuurtje ;)

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Nathalie ik heb heel veel bewondering voor je. Petje af hoor ;)

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dank jullie wel,jullie zijn zulke lieverds!

Nessie,wauw wat een mooi ventje!
    Justin heeft veel haar,maar jij wint met Mauro :)

14. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Lieve mama's, moet ff mijn eitje kwijt hoor... We zitten hier zo te dubben wat we nou aanmoeten met de voeding. Ik geef bv, maar het jongetje komt zó vaak. overdag om de 2.5 uur en 's nachts om de anderhalf uur. Hij drinkt dan gemiddeld 5 minuutjes erg krachtig en valt dan in slaap en is ook echt met geen mogelijkheid wakker te krijgen. In zijn naakje aanleggen, koud washandje, juist warmte etc,etc, niks helpt. Ik begin op te zien tegen de nachten en ik aal enorm dat ik bijna geen tijd meer voor mijn oudste heb. Om over het huishouden nog maar te zwijgen. Dus we hebben een pak FV gekocht, maar ik ben bang dat ik spijt ga krijgen en die momentjes ga missen... Soww, wat heb ik er even de smoor in zeg. Morgen komt d wijkverpleegkundige voor een babbeltje over hoe het nu verder moet. Ik weet het gewoon echt niet hoor.

Sorry voor mijn egopost :( :( :(

15. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @Flientje Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt op dit moment.
    Ik heb dat ook gehad toen ik bv gaf bij mijn oudste.Ze kwam ook heel vaak en daar word je dan erg moe van.Ik bleek te weinig voeding in de melk te hebben en heb toen ook besloten om over te stappen op de fles.En dat was een verademing.Er zat nu veel meer tijd tussen de voedingen.Je kan het eventueel proberen om vanavond een fles te geven en dan kijken hoe de kleine het doet.Je kan ook morgen aan de wijkverpleegkundige je verhaal doen.Veel succes meid.

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Flientje ik geef geen BV maar ff dikke knuf voor jou !

en ook voor jou Nathalie !

trouwens voor all ! gelijk maar ff !

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma dikke knuffel terug!

@ Nathalie petje af hoor! ;)

@ Nessie wauw wat een haar en kapsel :) Super! ;)

@ Flientje hoop dat je een goede keuze kunt maken! ;)

Ik kruip mijn bedje in!

Tot morgen allemaal! ;)

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Flientje, logisch dat je je zo voelt.
    Is dit altijd zo of nu net een paar dagen?

Hier net gebadderd en gevoed.. (dacht warm badje en dan eten, kijken hoelang hij slaapt vannacht)
    Hij ligt in slaap te vallen denk ik aan het gepuf en gesteun te horen hahahaha

19. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Goedemorgen allemaal

Hoe gaat het hier? En met alle kleintjes ook alles goed? Ik denk dat ik de afgelopen twee dagen met "sprongetje's" te maken heb gehad ( staat in het boek oei ik groei ) Ik heb namelijk een heel rustig meisje maar de laatste twee dagen was ze niet in haar doen.. Veel huilen en alleen maar bij ons op schoot willen zitten.. Maar ja we kunnen niet altijd met haar op schoot he! Nou ja we hebben gisteren het ledikantje opgezet ( sliep s'nachts nog bij ons in haar wieg ) En ik heb haar gisteravond in haar kamertje de fles gegeven om 20:45 en om 21:15 sliep ze als een roosje tot 02:45 en toen na haar flesje weer lekker gaan slapen tot half 8.. Nou daar kom je helemaal van bij .. Ik wist ff niet wat ik moest omdat ik haar eigenlijk nooit hoor huilen alleen om eten en vieze broek.. Maar goed ik denk dat ze er weer doorheen is.. Hoe gaan jullie daar mee om hebben jullie nog tips etc.. Mss voor de volgende keer..

XXX

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Flientje,ik weet hoe je je voelt.
    Dikke knuf en volg je hart.

Deel Deze Pagina