Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    even lekker op de bank liggen met beeb op je borst?

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nathalie: ja man, ik loop ook overal omheen te vegen en dan ineens zit er nog wat onder de zak ...en als je 'm te ver bijdraait plast hij over zichzelf heen.....

van meisjes klopt, ik heb haar wel eens in bad gezet en soort van op en neer getild om het meeste er maar tussen uit gespoeld te krijgen. Gelukkig doet ze tegenwoordig keutelen....

Een luier in de was? hoe komt dat eruit?

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Extra keer in badje wil ook vaak wel helpen Wicjuh ;)

Ik heb ook weleens zo'n ochtend en loop dan met Justin rondjes door de woonkamer in de kinderwagen.

(hoe word je en blijf je slank?) :rolleyes: :)

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    [quote="Beccaatje

Een luier in de was? hoe komt dat eruit?[/quote]

Alsof je je kind een week in zijn pamper heb laten zitten en je hele was onder een soort gel korreltjes :(

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Max heeft weleens in zijn eigen mondje zitten plassen toen hij nog zo klein was :pale:

6. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    jarne werd in het zh ingebakerd en ik deed dat thuis bij hem dus ook. Dat kind deed niets anders als huilen de eerste weken dag en nacht.
    Dacht dat het bij jesse niet nodig zou zijn, gezien hij veel rustiger is. Maar heb hem toch al een paar nachten ingebakerd zoals mij geleerd werd bij jarne, met een laken maar dat baat niets bij hem.

Ja dat plassen, ik moet er ook erg aan wennen. Ik heb nochtans nog een zoontje maar die heeft NOOIT geplast als ik z 'n luier uitdeed. Dus nu effe wennen, want jesse doet het elke keer opnieuw :(

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Alsof je je kind een week in zijn pamper heb laten zitten en je hele was onder een soort gel korreltjes :([/quote]

niet handig , wel grappig voor de lezers

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    nou ben niet aangenomen omdat tot 21mei zwangerverlof heb dus zal vinkeloord worden ook al heeft iedereen er commentaar op :(

9. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Nog geen dames bevallen? Zo nieuwsgierig ;)

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    volgens mij niet. nona in ieder geval nog niet.

mijn bv-armband is er!

En jeetje, wat is mijn kind wakker! Om 14:00 wakker geworden, gevoed borst 1, verschoond, borst 2 (in 2 delen gegeven :( ) en hij is nu nog wakker (15:45). Veel he?

11. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    mijn ventje heeft ook z'n wakkere momenten.
    's morgens na z'n badje en flesje kan hij gemakkelijk een uur of meer wakker liggen. Ligt dan gewoon rustig rond te kijken. Wel lief :D

12. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ha mama's!

Wat lief zeg, al jullie reacties. Ik had het echt even niet meer gisteravond. Ik heb gisteravond alletwwe leeggekolfd, zon 80cc en noot heeft het in een flesje gegeven. Later die avond heeft Daniël zijn nachtmutsje bij mij gekregen en.... JIEHOE! HIJ HEEFT DOORGESLAPEN! Tot half 8! Jeuh! Dat voormelk/achtermelk verhaal zou dus heel goed kunnen kloppen, ik heb hem vandaag halverwege het voeden verschoond en Daniël haalt nu net de 15-20 minuten en slaapt een stuk beter. Ik ga voor de zekerheid komende dagen wat extra afkolven om de boel wat meer op gang te brengen en mocht ik weer een meltdown krijgen, kan noot hem dat geven. De wijkverpleegkundige had eigenlijk niet zoveel te melden, alleen dat ik in het uiterste geval 4x5 min links en rechts moet geven om hem wakker te houden, maar ik voed 1 borst per keer en af en toe de andere als toetje, dus als het niet hoeft, hou ik het zo.

@Mamason: je bedoelt ''oei, ik groei'' of niet? Ik zal even moeten zoeken hoe het met Daniël zit, maar ik vind het wel een goeie van je. Had daar ook nog niet echt bij stilgestaan...

@Wicjuh: ik pak Daniël meestal even op en ga wat rondlopen met hem. zachtjes praten en een hand op zijn hoofdje willen nog wel eens goed werken. Bij krampjes pink ik meestal terwijl ik over zijn buikje wrijf.

@Alle pielemansmama's: misschien weten jullie het al lang hoor, maar jongetjes plassen kort op het wakker worden. Misschien is het een idee om hem eerst even wakker te laten worden en daarna te verschonen? Hier werkt het...

Nou, ik ga proberen de kleine man minimaal 15 minuten wakker te houden :)

Flientje

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Beccaatje: waar heb je die armband vandaan gehaald? Ik wil er ook eentje namelijk, maar ik kan geen echt leuke vinden...

Ben nu echt weg hoor!

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @flientje: tip van ..... (oeps...) maar http://www.oggies.nl. Ik heb de ijsklontje genomen. Ziet er wel degelijk uit, grappig hangertje waar je de voedingstijd mee aangeeft...ik ben blij, want ik vergeet steeds welke tiet aan de beurt is.

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gewoon nie willen slapen denk ik hahahah

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahah herkenbaar die pielemoos verhalen! Onze man wil ook nog wel eens plassen zonder luier.

@wicjuh, hoe is het nu?

Wij zijn even naar Rick zijn werk geweest, erg leuk.
    Nu zit ik even lekker op bed, moet gewoon even lekker rusten hoor hahahaha morgen weer de hele dag visite (komt daar nog geen eind aan hahahah?)

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Flientje die tip was van mij! Ik heb de tumtum en hij is super stevig en handig! ;)

Goeiemiddag allemaal! :D

18. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Meiden bedankt voor de tips maar helaas werkt het hier niet.
    (had ik al uitgeprobeerd ;) )

Vandaag komt Fabian om de drie uur en daar zijn we heel blij mee. Hopelijk rekt hij het vanacht nog zo dat hij om de 4 a 5 uur komt.

Gisteren kwam hij vanaf 4 uur elk uur. phh dat is niet niks. Hij krijgt wel genoeg voeding ook niet te veel hij verdeeld het alleen over 9 keer ipv 6 a 7 keer per dag.

***EINDE EGO BERICHT***

19. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Sam heeft gisteravond na 2 dagen weer gepoept...logisch dat hij er al twee dagen last van had als je dit zo ziet...hoop dat hij snel weer een gewoon poepritme krijgt...zooo zielig telkens 2/3 dagen wachten en dan zo'n ontplofte luier. Normaal had hij elke voeding ene poepluier. We zijn via huisarts nu aan het proberen met lactulose een ritme te krijgen. Ook het vele maagzuur kan door de volle darmpjes komen...

Heeft een van jullie dit al wel eens gehad? :confused: :confused:

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :confused: o my!

Nee dat heb ik nog niet gezien! jeetje!

Deel Deze Pagina