Hier doen we Yannick ook een pyjama aan voor het slapen s'nachts. Idd ook voor het slaapritueel. Trek de pyjama altijd aan bij de enerlaatste voeding. En hij ligt daarbij nog in de katoenen Swaddle Me. Hier ook duidelijk meer spugen als er geen boertje is geweest. Maar ja, als het niet komt je kant het niet dwingen he. Wat ik ooit van iemand als tip heb gekregen is hem dan langzaam op zijn rug te leggen en dan weer langzaam naar boven halen. Dat helpt hier soms. Hier ook veel was. Bijna elke voeding wel een slabber, spuugdoek en hydrofiele luier in de was dus de witte was stapelt zich op. Gisteren ook weer 3 wasmachines gewassen en ga zo strijken.
@natasja: enne, hoe ga jij het oplossen enne, 50 / 56 hoort ook nog he, dat zijn de echte baby-maten . 68 moet ik wel de mouwen 2 cm omslaan he, dus 62 zou prima passen of net te klein zijn. Het valt nog mee dus. Al gesext! Jeetje, ik vloei nog steeds. Dus ik mag nog niet. Wel heb ik een wat naar gevoel bij mijn litteken, aan de binnenkant. Alsof die wondranden net niet helemaal lekker tegen elkaar aanzitten of zo. Vanavond manlief maar eens laten kijken.
@ Natasja lekker he zo thuis met die kleine! @ Mamavanjordy ik heb ook een swaddle me besteld en krijg hem morgen binnen. Sam kan af en toe ook onrustig zijn en dan maait hij met zijn armpjes en ligt dan helemaal boven de dekentjes. Ik baker nu zijn armpjes in met een hydrofielluier, maar alleen als hij onrustig is. Gebruik je de swaddle me altijd? En gebruik je hem alleen snachts of ook overdag? En tot welke leeftijd mogen we die gebruiken? Ik ben benieuwd. Ik heb de blauwe microfleece
He pooh: ik gebruik de Swaddle Me altijd in zijn bedje, niet in de kinderwagen of zo. In zijn wiegje deed ik het eerst niet, maar merk dat hij toch beter slaapt als ik het wel doe. Ik gebruik hem dus overdag en s'nachts. Ze mogen hem gebruiken totdat ze gaan omrollen en dan voornamelijk op de buik omdat ze dan niet terug kunnen met de Swaddle Me aan. Ik heb speciaal voor de katoenen gekozen omdat het nu warmer wordt. Je moet dan wel minder dekens gebruiken met de fleece geloof ik. Waar heb jij hem gekocht? Ik zit er over te denken om er nog eentje aan te schaffen zodat ik hem toch aan kan doen als hij in de was zit. Je mag de Swaddle me wel op de verwarming drogen maar niet in de droger doen. Becca: wat zielig zeg.
swaddle me is dat ook om in te bakeren? Ik heb dit weekend miracle dekentje besteld, om in te bakeren. Maar ik heb het zaterdagnacht ingebakerd en het maakte geen verschil, misschien moet je enkele malen proberen, maar zondagnacht heb ik het dus niet gedaan, ook omdat ik het er eng vind uitzien. Ik weet niet. Normaal mag je tot 14 weken inbakeren toch? En best alleen s nachts omdat ze ook met hun handen moeten leren spelen.
Oke, tnx meiden. Ik geef maar 1 borst (aan de 2de komt ze echt niet toe). Maar ik zou dr dus even los moeten koppelen en proberen te laten boeren tussendoor. Ik neem aan dat ze aankomt, geen weegschaal meer in huis sinds een week. Woensdag moeten we naar het CB, dus dan zullen we het zien. Ga er wel vanuit dat ze aankomt, anders ga ik accuut weer een weegschaal in huis halen om het in de gaten te houden. Inmiddels ligt ze weer in bed na een voeding zonder boer ...maar tot op heden nog geen kik dus denk dat ze wel goed ligt. Faylinn komt overdag om de 2 a 2½ uur, s avonds en s nachts zit er zo'n 4 a 5 uur tussen meestal. Das wel fijn, zeker als ze na de voeding niet nog een uur blijft spoken.
ja, nou, hij lijkt er zelf weinig last van te hebben maar het ziet er niet uit. Het oogt ook niet schattig, gewoon van die vieze gele zeg maar, en dan op z'n wang. Sneu he? Over de was....valt hier wel mee eigenlijk. Volgens mij redt ik nog steeds 4 á 5 wassen in de week (wit, bont, beddegoed, handdoeken, fijne was...oh en zwart. Dus 6). We zijn net voor de geboorte overgegaan naar een nieuwe wasmachine die gewoon snel en goed werkt, en dat scheelt - blijkbaar.
Ha meiden, Dat is een lange tijd geleden. Ik lees iedere dag met jullie mee, maar heb steeds maar niet de tijd en puf om te reageren. Ben zo met Demi in de weer geweest de laatste weken. De ontlasting loopt totaal nog niet goed bij haar waardoor ze erg veel krampjes heeft tot aan krijsen toe. We hebben toen als advies van het Cb gekregen om Nutrilon Omneo te gaan gebruiken. De eerste week ging dit harstikke goed. Ze poepte goed en ze spuugde ook niet meer. Een week later begonnen de krampjes weer en poepte ze om de 3 dagen. Het spugen was volledig over. Daarna heeft ze volgens mij een goede regelweek gehad, alleen maar huilen huilen huilen en nog eens huilen. Ze wilde alleen maar bij mama of papa zitten en slapen. Dus veel tijd om andere dingen te doen had ik niet. Daarbij komt er ook nog eens bij dat we nog steeds erg veel kraamvisite krijgen. Erge drukke weken heb ik wel gehad. Het slapen gaat wel goed bij haar. Ze komt 1x 's nachts rond een uur of 3 of 4 uur dus dat is wel lekker. Ze kreeg tot aan afgelopen donderdag 6 flesjes van 100 cc + 10 cc water. Het water moest ik erbij doen ivm haar ontlasting. Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met 110cc voeding en 10 cc water. Ik moet zeggen dat ze het er goed op doet, alleen sinds gister is ze best wel weer aan het spugen. Af en toe een mondje terug geven maar gister verslikte ze zich en toen kwam zowat een kwart fles eruit. Ze is ook zo gulzig met drinken. Ik heb nu al een paar verschillende spenen geprobeerd voor op de fles en nu heb ik de small speen van de difrax en moet zeggen dat ze het er nu wel goed op doet, alleen gisteravond dan niet. Ik schrok me dood. Ik stond ook helemaal te shacken nadat ze zich zo verslikte. Me mannetje was haar de fles aan het geven en ineens begon ze erg te hoesten met een gorgelend geluid erbij. Ik zag dat ze moeite had met hoesten dus ik pakte haar beet, zette haar rechtop met haar handjes omhoog en toen kwam alles eruit. Ze heeft me behoorlijk laten schrikken zo pffff..... Ik stond echt te shacken zeg. Heb er ook bijna niet van geslapen van vanacht. Was zo bang dat het na de laatste fles nog een keer zou gebeuren maar dan in haar slaap. @MamaNona, Veel succes meid, Eindelijk! Zet hem op! @Pooh, Het is misschien een beetje laat, maar wil je wel harstikke bedanken voor de knuffel die je een paar dagen geleden gaf. Vond ik toch zo lief dat je aan mij en aan de rest van de meiden die even niet meer zijn geweest, dacht! Een dikke knuf terug meis. @Nathalie, Meis dat is wel gaaf de gel in de haartjes van je zoontje haha... Maar hij heeft ook erg mooi haar ervoor. @Nessie, Zooo meis dat is lekker als je al een paar nachten door heb kunnen slapen zeg. Heerlijk om de 6 uur. @Sabbe, De zwart wit foto is heel erg mooi om deze uit te vergroten. Echt een schattige foto! @Natasja, Hoe is het met jou? Ben je weer een beetje hersteld van de keizersnede? Hoe heb jij het allemaal ervaren? Zooo meis, ik ben jaloers op je haha.... Me mannetje durft eigenlijk nog steeds niet, hij is zo bang dat ie mij pijn doet, terwijl ik helemaal nergens last meer van heb en ik wil zo graag haha.... Maar jij vloeit dus niet meer? Ik ook niet maar af en toe lijkt het wel of er wat wondvocht uit @Becaatje, Ahhh baby-acne. Ik wist niet dat dat bestond? @mamavanJordy, Bevalt de swaddle me? Demi is ook erg onrustig met slapen en schrikt af en toe zelfs van haar eigen armpjes, zo beweeglijk is ze. Ze ligt ook altijd met haar armpjes naast haar hoofd en ze is altijd erg beweeglijk. @Emma, Wicjuh en de rest van de meiden die bevallen zijn dmv een keizersnede, Hoe is het met jullie meiden? Zijn jullie al weer een beetje hersteld van de keizersnede? Hoe hebben jullie het ervaren? @Emma, Hoe is het met jou meis? Jij maakt me ook jaloers, net als Natasja haha... Alle 3 de keren? Jeetje meis haha haha haha.... Kan jij niet een hartig woordje gaan spreken met me mannetje haha.... Ik wil ook haha Wat de haartjes betreft. Ze had zo'n mooie bos haar, nu verdwijnen al haar haartjes aan de voorkant maar zie wel dat er allemaal lichte haartjes terug komen. Aan de achterkant vind ik net of ze steeds meer haar krijgt. Maar dat zal ook wel verdwijnen. Zonde hoor..... Als ze er maar weer mooie haartjes voor terug krijgt haha... Wat de kleding betreft. Demi was een kleintje toen ze geboren werd. Dus ze heeft nu maatje 50 van broekje en maatje 56 van de truitjes. Wij laten haar slapen in de kleertjes die ze aan heeft. Af en toe wil ik haar nog wel eens een boxpakje aan trekken. Hier ook iedere dag 1 draai was van de kleine meid. Gister ook met dat spugen, heb er wel 3x andere kleertjes aan moeten trekken. Dat vind ze ook niet zo leuk als ik haar uit moet kleden. Maar ja om haar nou met natte kleertjes te laten liggen dat doe ik ook niet. Dus moet ik haar toch ff plagen. Meiden ik ga even een boterhammetje eten en vanmiddag krijgen we weer kraamvisite. Ik hoop dat ik wat meer tijd en puf krijgt om weer lekker mee te kletsen met jullie. Veel liefs Divi
@ Divi : das schrikken zeg, als ze de hele fles teruggeeft! Ik vond het vannacht al veel bij Faylinn, maar denk niet dat het een fles-hoeveelheid was (eerder de helft). Kan me heel goed voorstellen dat je dr dan niet weg durft te leggen..dat heb ik dus ook. Wat betreft de keizersnee : Het is me allemaal onwijs meegevallen. Heb ook eigenlijk nergens last van, behalve dat ik veel dingen niet mag doen haha.
@divi: ja, baby acne. Moet je maar eens googlen. Het is een echte acne, door de hormonen zeg maar, en trekt weg na een week of 12. De baby-bultjes die de meeste kinderen hebben zijn bij 6 weken al wel weg, die komen van de hormonen na de zwangerschap zeg maar. Het is sneu, maar niets aan te doen. Ik ga straks eens naar het postkantoor. Ik heb 2 leuke zwangerschapsrokken verkocht, maar dan moet ik ze natuurlijk wel opsturen, anders is het niet aardig.
goedemiddag! Nathalie wat een stoer mannetje zeg! natasja wow ik wou dat ik al kon! haha mamanona toi toi toi! Ik zit er nu een beetje doorheen.. Sam is veel aan het huilen en is moeilijk te troosten.. Ook de moeheid slaat er nu in als een bom bij mij bleh kan wel janken! Ook heeft sam luieruitslag zooo zielig en ik heb geen idee hoe hij er opeens aan komt we verschonen vaak wel heeft hij heel veel gepoept afgelopen dagen misschien dat het daarmee te maken heeft? Zijn hoofdhuidje is nu helemaal aan het vervellen en nog geen enkel spoor van nieuwe haartjes .. Hij zal ook wel heel blond worden denk ik de haartjes die nu uitvallen zijn donkerbruin.. Ik ga nu maar wat boodschapjes doen! fijne dag allemaal. groetjes
Jeetje heb ik dan zo'n dikzakje dat hij mt 62 past? Moet vrijdag naar het CB,de laatste keer dat hij gewogen was was op 25 Maart geloof ik en toen was hij 4 kilo. Ben benieuwd wat hij nu weegt. Sex? Durf ik dat wel na 4 bevallingen? Ach ik draai wel op mijn zij,dan ben ik net weer 18 hahahahahaha
Ik ging net wandelen met Justin(Max uit school halen en even naar het postkantoor) en kwam toevallig mijn wijkverpleegkundige tegen. Ze stapte snel van haar fiets af en kwam op me af. "Hoe gaat het met de BV?" vroeg ze. Ik zeg:"Het is soms pittig,maar het gaat goed" "Ben zo trots op je"zegt ze. Nou dat doet me echt goed zo'n veer in mijn kont
Hey meiden, Lang geleden, maar ik ben er weer. Het is erg druk gesweest de laatste tijd dus niet echt tijd om me veel op Internet bezig te houden. Onze kleine meid doet het heel erg goed, behalve dat ze 's avonds (en soms ook overdag) veel last heeft van krampjes. Je kan het zo horen en voelen. Ze is dan echt ontroostbaar en huilt heel hard. Dat is echt verschrikkelijk zwaar. Deze nacht concert tussen 22u en 2u30(!). Alle mensen die op bezoek komen vinden het nogthans een rustig kind, maar ja die komen ook niet 's nachts . Gelukkig hebben we wel steun van de vroedvrouw en van kind & gezin. Ze hebben ons aangeraden om osteopathie te proberen. Dus vandaag gebeld en we kunnen morgen al terecht . Ik hoop zo dat het helpt, is echt zielig om zo'n klein babytje pijn te zien hebben. @Nathalie1973: Maat 62. Das mooi. Goede borstvoeding hé
@ Nathalie je mag idd echt trots zijn hoor! Hier past sam ook 62, maar nog wel omslaan @ Emma super dat het fijn was! @ Divi fijn van je te horen meid! Vandat schrikken van verslikken ken ik! Van de week kwam er een hoop slijm omhoog en leek net of hij bijna stikte. Ik had bijna 112 al gebeld. Zo eng is dat he! @ Mamavanjordy ik heb hem bij de zelfde website gekocht als jij hebt gedaan. Ik ben benieuwd! Hoe oud zijn ze als ze om kunnen draaien? Want die swaddle gaan tot 11kg? Bedankt voor de info! @ Eekje Sam gaat ook naar de osteopaat aangezien hij met de pomp is gekomen. Hij vindt het heerlijk en wordt er rustiger van! Succes! Ik ga ook heel even met Sam shoppen voor een uurtje. Tot strakjes meiden! XXXXX
Ik hoef maatje 62 niet om te slaan. Kreeg last een pakje mt 62 van Noppie's. Hartstikke leuk pakje met broekje en truitje. Broekje is hoog water en truitje krijg ik met geen mogelijkheid meer aan. Met de boxpakjes word het ook al een probleem,bij mt 62 kan hij zijn benen niet meer strekken. Ik heb gewoon een bouwvakker hihihihi