Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    nikkie: wij leggen Julian soms ook ingepakt in bed, omdat hij zo met zijn armpjes maait. Daar wordt hij wel erg rustig van. Niet altijd doen we dat, maar als ik merk dat het niet wil, dan helpt het wel. Je moet zeker doen, wat je zelf het beste vindt ;)
     
  2. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    hier gaat alles redelijk hy heeft vannacht een keer doorgeslapen dat was wel fijn dus hebben we zelf effe bij kunne slapen.

    verder geen kraam meer dat is wel wennen

    heb intake van consultatieburau gehad en alles was goed
     
  3. meelanie

    meelanie Actief lid

    7 jul 2007
    223
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik wil me graag aansluiten bij de rest van de groep maart moeders. Mijn kleine dame is dinsdag 4 maart geboren ze woog 3700 gram is nu gezakt naar 3380 maar er zit een stijgende lijn weer in en is 51 cm lang.
    Nu ben ik best wel benieuwd of er meer babys zijn die na de geboorte zijn afgevallen en of dat veel of weinig was. Voor de rest hoop ik hier een leuke tijd tegemoed te zien en een hoop steun en toeverlaat.
     
  4. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    sorry voor het inbreken :oops:

    meelanie
    maaruh de mooiste dag! 4 maart ofjah de een namooiste! eigenijk is 5 maart de mooiste... uitleg; 4 maart ikke jarig en 5 maart me dochter!

    meiden ik weet dat jullie dat doen maar geniet van jullie kindjes!
    en gooi er maar veel foto's op want volgens mij worden jullie goed in de gate gehouden door de maart 2007 mama's! hihi
     
  5. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Melanie Sam was bij de geboorte 2860 en is afgevallen tot 2680 en nu na 4 weekjes is hij 3485! ;)
     
  6. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    melanie:

    Julian was bij de geboorte 3600 gram en woog 2 dagen erna 3310 gram. Hij was best wel verzwakt en had weinig energie om te drinken. Nu gaat het weer de goede kant op.
    Hij weegt nu 3540 gram.
    Dus nog even en hij is op geboortegewicht!
     
  7. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Yannick woog bij de geboorte 2995 gram, is daarna afgevallen tot 2840 gram en op de 8ste dag zat hij op 2960 gram. Dat was afgelopen zondag. Nu weet ik het niet. Aankomende donderdag komen ze van de wijk thuis en die zullen denk ik wel wegen. Ben benieuwd.
     
  8. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Dank je Pooh, voor het verkleinen van de foto's! Blij met de avatar, kan eindelijk mijn prachtige ventje laten zien. Zal proberen de rest van de foto's in het album te plaatsen. Zielig voor Sam zeg, dat hij zich niet lekker voelt.


    Melanie, Ayden was bij de geboorte 3000 gram, viel binnen 2 dagen af tot 2750, zat toen bijna op ondergrens. Nu door flesvoeding weer net boven zijn geboortegewicht, alhoewel ik hem de laatste 2 dagen niet heb gewogen. Dat doen we morgen weer, wil er niet te veel door stressen.


    Nikkie meid, wat een ellende zeg. Van te weinig slaap voel je je al snel zwak en dan kan je steeds minder hebben. En dan ook nog je kindje die zo harverscheurend huilt, heel veel sterkte meid. Het wordt vast gauw beter, als je maar hulp vraagt en krijgt want anders is het wel veel om te verdragen lijkt me.

    Ayden huilt vandaag en vanavond ook meer dan anders. Hij wil niet goed in zijn wiegje liggen, huilt snel en hard en dan drinkt hij nauwelijks iets om daarna als een prinsje in slaap te vallen bij papa of mama op de arm. Dus dat belooft wat voor de nacht... :( Vinden jullie het ook zo lastig om je kindje te laten liggen als het huilt. Waneer haal je het er uit?
     
  9. mamajo

    mamajo Actief lid

    6 sep 2007
    252
    0
    0
    ohhhh....kan niet wachten tot ik met jullie mee kan praten over lekkende borsten, kraamtranen, slapeloze nachten, krampjes en spuitluiers....
    Mijn geduld wordt stevig op de proef gesteld...
    Ik hoop snel tot hier!

    Liefs en geniet van jullie hummeltjes!

    Mamajo
     
  10. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Roosje76, ik wacht soms ook even met het uit de wieg pakken maar als hij echt heel hard huilt heeft het hier geen zin om hem te laten liggen en haal ik hem eruit. Ze huilen toch meestal met een reden.
    Pooh: wat naar zo'n luier. Hier gister ook een erg volle luier. Dat zat hem dus duidelijk dwars. Alles zat er onder dus ik kon hem gelijk verschonen.
    Maar ik was gister echt doodmoe. MIjn moeder heeft s middags nog even de was gedaan en gestofzuigt etc. En vannacht heeft mijn vriend eens de voedingen gedaan zodat ik kon doorslapen.
    Voelt wel een stuk beter moet ik zeggen.
    Maar misschien is dat inbakeren idd wel wat. Daniel maait ook erg met zijn armpjes. In het begin had hij zelfs krassen in zijn gezicht want dan had hij zich gekrabd.
    Hij houdt trouwens ook niet van verschonen en aan en uitkleden. Dan huilt hij ook altijd, best wel lastig.
    Nog iemand die dat heeft?
    Nou ik ben benieuwd of die andere voeding gaat helpen of dat hij gewoon last van krampjes heeft. Het moet natuurlijk even zijn tijd hebben.
    Weet niet hoelang het gaat duren voordat dit gaat werken.
    Wenneke: een nacht doorslapen :confused: lijkt me heerlijk. Hoe doe je dat haha?
    En hoeveel drinkt jullie baby nu? Daniel zit nu op 100 cc per fles maar hij lijkt bijna wel toe te zijn aan meer. Hij is nu weer steeds sneller toe aan een andere voeding. Hongerige baby hier :D
     
  11. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Ja hoor, hier ook geregeld!
    Het fijne is dat jehem daarna weer lekker rustig mag maken!

    Julian heeft vanmorgen even lekker een half uurtje op mijn blote buik liggen slapen! Zo lekker!
    Vandaag voor het eerst zonder kraamhulp!
    Gelukkig is manlief er nog een weekje.
    We gaan ook proberen om op gezette tijden te gaan voeden en niet meer te wachten totdat hij komt. Hij slaapt anders wel 5 uur door en dan kom ik in de knoop met de hoeveelheid voedingen.
    Het brengt ook wat meer regelmaat denken we. We gaan het gewoon proberen en dan zien we wel. We gaan nu voor 2 uur, 6 uur, 10 uur, 2 uur, 6 uur, 10 uur. Dat betekent 6 voedingen op een dag.

    Iedereen die nog even een tukkie gaat doen: slaap lekker!
     
  12. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    het duurt nu in ieder geval niet lang meer ;)
    Succes :)
     
  13. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Ik wil oooooooooooooooooooooook!
     
  14. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Dieudonnee is het met flesvoeding dat 6 voedingen aangeraden worden? Want hier in NL raden ze aan7-8 voedingen te doen en pas na een paar weken/maandjes over te gaan op 6 voedingen!

    @ Nikkie hier is het verschonen altijd huilen, maar alleen als we bij een arts of wat dan ook zijn geeft hij geen kick bij uitkleden...maf he..

    Vannacht heeft Sam goed geslapen! Netjes om de 3 uur. ;)

    @ Mamajo en Flientje ik duim voor jullie dat het snel begint! ;)
     
  15. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Nee hoor, ik geef ook bv!
    De kraam zei dat ik kon kijken wat Julian wilde. Hij groeit ook goed, dus dan was er ook niks mis met 6 voedingen.
    Maar het is nu al niet gelukt, want hij kwam zelf alweer om 1 uur! Haha....
    Het is gewoon even kijken, wil hij wel meer dan krijgt hij ook meer!
    Ga het toch voor de zekerheid maandag nog even vragen, dan komt de wijkverpleegkundige!

    Ga strkas proberen om ook nog ff wat slaap in te halen!
    Ff wachten tot de kleine man stil is!
    welterusten
     
  16. meelanie

    meelanie Actief lid

    7 jul 2007
    223
    0
    0
    Onze kleine meid heeft veel last van krampen en heeft vanacht om 2 uur der laatste poepluier gehad. Vanmiddag toch ff navraag erover gedaan bij de verloskundige maar het schijnt als ze op flesvoeding staan maar 1 keer op een dag ontlasting hoeven te hebben. Ik heb alleen het idee dat het echt dwars zit bij haar dus we gaan zo even naar de winkel om de nutrilon te halen voor babys met krampen. Heeft iemand anders daar al ervaring mee. Vanacht wel voor het eerst door kunnen slapen tenminste ze ging pas om 3 uur slapen na vanaf 1 uur bezig te zijn geweest met spoken, en om 6 uur werd ze weer wakker.
    Het waren me 3 kostbare slaapuurtjes!

    Nou jullie gaan we van me horen en succes allemaal
     
  17. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    heeee meiden ben ik ook weer ff
    het gaat hier met sprongen beter en de kraamhulp die ik erg ga missen is net weg en was voor het laatst ! eindelijk heeft man morgen vakantie en dan zijn we eens een gezinnetje met zijn drietjes !
    pfff ben er wel aan toe hoor ! en man is zo lief voor ons beide ! echt super die vent !
    Tim is ook erg tevreden en ik geef ook flesvoeding en idd ook 6x per dag ! hij komt om 12 uur snachts dan 4/5 uur dan 8 uur 12 ,4,8, en weer om 12 en krijgt gemiddeld 90 cc !
    dit kan omdat hij al lekker stevig is en niet om meer vraagt en ik doe de voeding van 12 uur mijn man van 4/5 uur en ik weer die van 8 zodat we eigenlijk ieder maar 1x uit bed hoeven ... werkt tot nu toe prima en zo gaan de nachten ook best !
    inbakenen heb ik ook geleerd moet het nog een keer doen als hij het moeilijk heeft want het helpt echt alleen heb ik het nog niet zelf gedaan maar is niet zo moeilijk ... en geeft echt rust !
    Ik heb alleen erg last van mijn darmen en blaasontsteking en moet nog wel ff aan de staaltabletten blijven dus zal nog wel even drama zijn ! eet veel vezels en fruit maar auau
    de wond van de KS doet nog minder pijn !
    oh en met verschoonen altijd een traan het is ook zo koud voor de kleintjes he ! behalve om 12 uur snachts haha dan is hij stil voor pa lijkt het wel ... haha
    oh en ik laat Tim echt liggen als hij huilt ! moet zeggen dat ze me dat in het ziekenhuis hebben geleerd en de kraam is er mee door gegaan .. ik kijk of er niks mis is ook in de luier dan als het door gaat nog 1x en dan hoe moeilijk ook .. laten liggen ! ben zelfs al een keer in slaap gevallen :oops: ik was kapot en er was niks mis ... we werden alle 2 goed uitgerust wakker ! ! en dan helpt inbakenen schijnbaar echt heel goed !

    zo ik krijg nog een vriendin op visite en over uurtje is het weer spitsuur hier in huis !
    misschien nog ff tot straks
    dikke knuf van ons !
     
  18. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    emma: spannend he, dat de kraamhulp voor het laatst is! Maar inderdaad wel heel leuk dat je nu echt een gezinnetje bent!
    Fijn dat het inbakenen bij jou ook zo goed helpt!
    Hier net zo, erg prettig!

    Pooh: wat zijn jouw voedingsuren dan? Ben wel benieuwd!
     
  19. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    pffff
    zo lief als Tim is zo lekker kan hij je onder spugen
    vanacht om 12 uur droop het door mijn pyama van mijn schouders naar mijn tenen en net met de visite erbij weer ... ai ai
    hij drinkt te gulzig/veel en dan krijg je dit ..
    ach een blik op dat koppie en ik lach weer hoor alleen zo gaat de was wel extra snel he !
    hebben jullie ook elke dag al een wasmand vol ? ok wel met mijn spullen erbij hoor en van mijn man maar toch .. !
    en idd wel beetje eng zonder kraamhulp ! ik zal hier echt nog wel vaak hangen met vragen hoor !
    oh en mijn vocht is aan het afnemen !
    joeppie ! ik heb weer een soort van enkels !
    heb iets homeopatisch gevonden dat helpt !
     
  20. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben er ook :p

    Alle kersverse moeders die ik nog niet gefeliciteerd had:VAN HARTE!

    Alles gaat goed hier ;)
    Justin komt elke dag 40 gram aan,hij drinkt goed,poept goed enz......

    Alleen 's nachts wil hij niet slapen.
    Al 3 nachten is hij aan 1 stuk wakker nu van 23.00 uur tot 7.00 's morgens.

    Ben dus echt gaar...........

    Hopelijk vind hij snel een ritme.

    Borstvoeding gaat ook goed trouwens,ben vandaag aan het kolven,want de vellen hangen aan mijn tepels*AUW*
     

Deel Deze Pagina