Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    waarschijnlijk ja, maar ik vind dat zo moeilijk, omdat hij dan ook mijn man wakker schreeuwt. En die moet gewoon aan 't werk natuurlijk...

Maar.................om 8 uur in zijn wieg gelegd (net) en om 9 uur sliep hij dan eindelijk. Dus misschien komt het met de wieg al wel goed, dan hoef ik alleen nog maar met de voedingen bezig :(

2. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    tja begrijpelijk. hier net zo. M'n man wil slapen en hij wil dat ik bij hem in bed kom. Ik doe er alles aan dat hij niemand wakker maakt s nachts. Mss is dat net verkeerd.

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    morgen is het papa-dag, dus vannacht kan ik volhouden. Dan morgenavond moet hij even doorbijten en dan moet hij zondag helemaal om zijn :)

Hoevaak herhalen ze de verloskundigenpraktijk eigenlijk? Ik vind het niet zo veel meer, maar ja, de poets is bezig dus ik moet wat. Maar ik vind de kraamafdeling wel leuk, alleen komt die niet vandaag zie ik net op teletekst.

zucht. het leven is oneerlijk :)

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    143
    63
    goedenmorgen
    gister kraamvisite en meneer spuugt me weer onder hahah liep zo me trui in.toen kwam me vriend thuis dus hem m mooi aan hem gegeven verder heeft ie nu niet meer gespuugd sinds de fles van gister om 4uur.

dalijk om 1uur op solicitatie en kleine naar oma brengen en vanavond om 8uur ophalen en ze doet me was strijken hahaha
    en ik kan as terug ben boven gaan poetsen en vanavond de ooienvaargeboortebord teurg brengen dus druk dagje

fijne dag meiden

meneer houdt trouwens zelf ze speen vast hier foto
    http://www.mijnalbum.nl/Album=LVS34S7A

5. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Mogge meiden!

Kleine draak ligt op mn arm nu, grrr.. ze wil maar niet slapen als ik dr wegleg.... weet dat ik daar doorheen moet maar tjonge wat is ht moeilijk als ze zo ligt te gillen in dr bedje :(

Vanmorgen voor t eerst naar t cb geweest. Ze is mooi aangekomen en gegroeid :) weegt nu 3650 en is 53 cm. Jippie ! bv gaat dus toch goed.
    Ga wel weer elke dag kolven maar, om de produktie in de gaten te houden en voor oefenen met flesje.

@ flientje : tnx. Ik ga dus ook maar weer elke dag kolven.
    En 4 plasluiers... dan zit t wel goed.

@Nathalie : oei, balen meid!
    om een of andere reden ben ik daar ook altijd bang voor. Heb je er zelf ook pijn van?

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nathalie goed smeren tegen de spruw! Sam heeft het twee keer gehad. Maar na de eerste keer kwam het weer terug omdat ik niet lang genoeg had doorgesmeerd! Als je niks meer ziet nog een paar dagen doorgaan!Sterkte ermee! ;)

@ Wicjuh super dat ze zo aangekomen is en dat je bv dus goed gaat! ;)

Vanmorgen weer een beetje gekolfd. Ik kolf een uur na de eerste voeding om een voorraadje aan te leggen en omdat je sochtends de meeste voeding hebt. Ik dacht echt dat er helemaal niks uit kwam, maar merkte dat pas na ongeveer7 minuutjes de toeschietreflex er aan kwam en toen liep het goed door. Ik wist niet dat dat zo lang kon duren..

Voor alle huilende kindjes snachts. Het is idd vervelend als ze snachts gaan huilen en dan wil je ze zsm stil hebben, omdat anders iedereen wakker wordt. Maar ik heb gemerkt bij Sam dat hij meestal na 5-10 minuutjes huilen stil is tot aan de andere voeding. In het begin ging ik er ook vaker naar toe en haalde hem er sneller uit, maar dan werd hij veel onrustiger en was ik langer bezig. Heel soms heeft hij een jengelnacht en dan is hij niet na die 5-10 minuutjes stil ;)

Vanmorgen heeft Sam gepoept op de 6e dag na zijn andere volle poepluier van de foto en het was er weer zo eentje!Maar nu wel iets dikker als die eerste maar wel net zo vol....kan toch niet goed zijn! Maar hij lijkt de laatste dagen wel rustiger, dus misschien toch de laatste rijping ofzo van zijn darmpjes...Maandag de foto maar even laten zien op het cb, daar moeten we toch zijn, want Sam krijgt zijn eerste prikjes! Lijkt me zoooo zielig! ;)

7. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Wat is het rustig hier! Ik ga Sam nu eten geven en daarna in de kinderwagen en lekker naar het centrum wat shoppen. Tis echt super mooi helder zonnig weer! :D

Fijne dag allemaal!

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik hou hier ook een minuut of 10 aan voor schreeuwen hoor, maar dat is soms gewoon nog niet genoeg....

prikjes...jak!

9. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    dat ga ik ook verder proberen. tien minuten laten huilen.
    maar hij heeft vandaag een huildag denk ik
    weende daarnet een half uur :( zo zielig

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier weer een lekkere nacht. Rond 22.15 uur laatste voeding en Yannick kwam tegen 5.00 uur pas weer. Heeft nu al 3 dagen doorgeslapen.

Idd moeten ze bij bv 4 tot 6 behoorlijke plasluiers hebben. Ontlasting kan varieren van bij elke luier tot 1x per week.

Ik kolf hier na elke voeding de laatste borst af (i.v.m. het voorkomen van een borstonsteking ben daar erg gevoelig voor namelijk) en dan s'avond alle 2 want dan krijgt hij een flesje van papa. Heb dus ook al een flink vooraadje in de diepvries liggen. Kolf elke dag wel zo'n 600 tot 800 cc denk ik. De ene dag wat meer en de andere dag wat minder.

Morgen voor het eerst naar het bureau toe. Ben benieuwd.

Wenneke: veel succes met je sollicitatie. Hopelijk wordt je aangenomen. Ik duim voor je.

Nathalie: goed smeren idd. Jezelf en de kleine behandelen anders blijf je elkaar aan het besmetten. Kan heel hardnekkig zijn spruw.

Wicjuh: super dat ze is aangekomen. Bv gaat dus toch goed. Niet twijfelen meidje.

Hier nog wat foto's.

http://www.mijnalbum.nl/Album=UHJHOAKH

Foto 1: Yannick in zijn hangmatje
    Foto 2: Yannick ingebakerd in de Swaddle Me
    Foto 3: 1ste maandfoto (doe dat elke maand zodat je kan zien hoe hij gegroeid is)
    Foto 4: Yannick lekker in de box aan het rondkijken
    Foto 4: Yannick weer in de box
    Foto 5: Yannick als PSV supporter! (is ook al aangemeld voor de Phoxy club)

11. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    meiden hoe doen jullie dat als ze ingebakerd zijn? Nog een dekentje boven? In de gebruiksaanwijzing staat dat het niet mag. Ik heb zo'n schrik dat ie dan koud krijgt, vooral aan de schoudetrjes, want die moeten er een beetje uitsteken.

En mooie foto's van yannick :D

12. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi Sabbe:

Bij de Swaddle Me staat dat je wel gewoon een dekentje enzo mag gebruiken. Alleen met de fleece versie moet je het niet te warm maken. Ik heb de katoenen. Dus heb Yannick gewoon onder een lakentje en dekentje (dubbelgevouwen) liggen. Heeft het niet te warm, voel regelmatig in zijn nekje.
    Welke heb jij dan waar dat bij staat?

13. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
  14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden goedenmiddag

ik ben vanochtend op na-controle bij de gyn geweest was meer moeite om er te komen dan het een gesprek was !
    gelukkig maar hoor .. teken dat alles goed is he !
    ik heb mijn gyn ook super bedankt voor alles .. ben hem ook eeuwig dankbaar ! en dat was het voorlopig wel !
    tim heeft alles al ondergespuugd vandaag .. eerst net voor we weg moesten en we waren al te laat toen we terug waren heeft man mij bij centrum afgezet en weer alles onder maar toch maar ff snel broodje gegeten met een vriendin en naar huis gelopen wat voor mij een marathon was !
    tim ligt nu te jengelen hij is moe en valt maar niet in slaap..
    ik ben ook moe ga ook lekker tv kijken en hier wat rond hangen

en meiden wat een super mooie foto's weer !
    over het huilen snachts .. ik doe net als pooh .. ik laat hem toch echt liggen een tijdje want van op pakken wordt hij nog onrustiger ..
    mits het geen paniek huilen is natuurlijk !
    en pooh wat zielig voor je manneke .. idd maandag ff vragen gelukkig is hij er nu weer ff vanaf
    wenneke hoe was je gesprek ? is het wat geworden ?

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hmmm. vanavond echt maar eens proberen hem te laten liggen.
    Ik heb 'm vandaag al wel 2 keer in de wieg in slaap laten vallen en na wat geschreeuw lukt het wel, dat is vast een goed teken, niet dan?

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Wat heb jij gekregen?
    Ik heb Nystatine,moet Justin 4 maal daags 1 ml van opdrinken en dat spul moet dus ook op mijn tepels.
    Wicjuh:Ja doet behoorlijk zeer :(

Jeee net gegeven maar het komt er net zo hard weer uit en heeft nu zijn hele mondje vol slijm :(

17. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    jaaaa hier ben ik dan hoor ..... JOEHOEOEOEOEOE :)

nou ben dan wel geen echte maartmama geworden,maarja WHATEVER ;) \:D/

kom snel even wat langer,maar zit niet supermakkelijk met die draadjes in mn doos ;) :oops:

BEDANKT VOOR ALLE FELICITATIES :)

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hier ook niet :rolleyes:
    maar dean huilt er niet bij.

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nou, dat scheelt dan ook weer.
    Vandaag wel consequent in zijn wieg geslapen, misschien scheelt dat?

Nog even wat anders, die schuimige poep, dat was diarree he, waardoor kwam dat, en hoe lang mogen ze dat hebben?

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nou nou, he he, je hebt ons lang genoeg laten wachten!

Deel Deze Pagina