Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Dieudonnee hier zijn de uren nog elke dag verschillend, maar liggen meestal echt om de 3 uur. Vorige nacht zat er voor de eerste keer 5 uur tussen de nachtvoedingen. De gemiddelde tijden zijn 2, 5, 8, 11, 14, 5, 8, 11. Ik zal blij zijn als de nachten weer wat langer worden! Door de bv kun je het moeilijker afwisselen wie de voeding geeft! ;)
    Maar sam weegt nu wel 3485 maar heeft nog niet echt vetreserve en ik denk dat het daar ook aan ligt! ;)
     
  2. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Hallo maart moeders,

    Mag ik mij ook bij de club aansluiten?
    Ik ben op 2 maart bevallen van mijn superlieve dochter Kim.
    Ze woog 3725 gram en is 50 cm lang.
    Ik heb al een dochter van 4 jaar. Nu is ons geluk helemaal compleet met deze twee meiden!

    Lijkt me leuk hier te kletsen over de kids !

    Groeten 2exzwanger (hhmmm, die nickname kan ik zeker niet meer veranderen :( )
     
  3. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
  4. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nathalie wauw wat een schatje zeg! Zon lekker koppie! :D
     
  5. Divi

    Divi Fanatiek lid

    22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha meiden,

    @MamavanJordy,
    Ik ben blij dat het zo goed gaat met je meis!
    Wat een lieve foto's zeg van Yannick! Echt een snoepje.
    Je schreef dat je bijna ook niet meer vloeit, nou meis ik ben echt jaloers op je. Lekker voor je hoor meis.
    Me mannetje vond het zo leuk om die kleine in de tummy tub te doen. Hij was zo trots als een pauw haha.....

    @Emma,
    Hoe is het met jou?
    Ben je al van de blaasontsteking af? Ik zit hier ook al weer inmiddels aan de tweede kuur. Dus bij mij schiet het nog niet op.
    Wat kl*te voor je dat je nog steeds het vocht vasthoud zeg! Jammer genoeg kan ik je geen tips geven. Ja veel water drinken.

    @Nikkie,
    Hoe is het met jou?
    Gaat het wat beter met de krampjes van Daniel? Wij hebben de Difrax fles, niet die S fles maar de gewone, maar moet zeggen dat het wel helpt hoor. Demi heeft een stuk minder krampjes.
    Ik geef ook FV. Geen borstvoeding meer.
    Het verschonen vind Demi ook niet erg leuk! Ze krijst dan echt heel het huis bij elkaar... waarom zouden ze dat doen he?

    @Dieudonnee,
    Hoe is het met jou meis? gaat 't wat beter met je meis?

    @Pooh,
    Hoe is het met jou?
    Zoooo Sam doet het inderdaad heel erg goed zeg! Hij groeit als kool! Goed zeg!

    @Wenneke,
    Zooo dat is lekker dat die kleine doorslaapt! Hoe doe je dat?

    @Nathalie,
    Meis wat balen dat die kleine je 's nachts zo wakker houd zeg.....
    ik hoop dat hij snel zijn ritme oppakt meis zodat jij ook lekker kan slapen.
    Wat een poepie zeg!

    Hier gaat alles zijn gangetje. 't Gaat iedere dag steeds beter. Voel de wond van de keizersnede nog wel en heb, net als Emma, nog steeds blaasontsteking. Zit nu aan de tweede kuur, maar het helpt nog weinig.
    Die kleine meid doet het ook erg goed. Ze komt nog steeds maar 1x in een nacht en slaapt dan weer heerlijk lekker door. 3 tot 4 uur later komt ze dan weer voor de volgende fles. Heerlijk hoor........

    Meiden, ik ben zo aan het spoken 's nachts. Ik lig te dromen dat Demi bij mij in bed ligt.
    Van de week werd ik wakker en toen was toevallig me mannetje ook wakker. Toen vertelde ik dat ik Demi de fles moest geven terwijl ze eigenlijk al de fles had gehad een paar minuten geleden.
    Ik wist helemaal van niets meer......
    Hebben meer meiden hier last van?

    Ik ben nog erg laat vanavond, maar ze krijg zometeen haar laatste flesje. En wil jullie toch ook niet missen he?

    Meiden tot morgen en slaap lekker

    liefs Divi
     
  6. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
    hoi meiden

    hier slaap meneer al 3nachten door gelukkig dan kunne we effe bij slapen is echt nodig na die slapenlozen nachten hahahah

    hy drinkt nu 3op 100cc
    tussen 5-7 1e voediing
    dan 10uur 2e voeding
    13uur 3e voeding
    tussen 16-17uur 4e voeding
    19.30-20uur 5e voeding
    23-24uur 6e voeding maar we proberen zo laat mogelijk dus zeg maar tegen 5uur en tegen 12uur de voeding te geven

    en als ie zich s nachts meld mag ie 30cc

    maar hy heeft al 2dagen niet gepoept dus burau gebeld net en moet nu 10cc water meer erbij doen morgen nog niet gepoept moeten we andere voeding halen .daar kan ie dunne ontlasting van krijgen en als dat gebeurt moet die voeding met de oude gemengd worden.

    dus effe afwachten
    hy heeft wel uitslag nu maar dat blijkt door de hormonen en voeding te komen en is niet erg zolang niet over ze hele lichaam krijgt.

    ik voel me zelf niet lekker in me vel ,en me mannetje is weer werke dus moet alleen doen nu en dat valt soms niet mee.
     
  7. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dit was gisteravond.
    In zijn eigen badje of tummy tub vind hij nog maar niets,maarrrrrrrrrrr
    samen in het grote bad met mama is genieten!
    http://www.mijnalbum.nl/Album=VTAAIHXB


    En yes,vannacht kwam hij om de 3 uur :p
    Heb echt een beetje kunnen slapen nu ;)
     
  8. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Wenneke wennen is dat he! Mannetje is hier na 4 weekjes ook voor het eerst vandaag gaan werken! Ik heb vanmorgen wel een traantje gelaten! Komt wel goed! ;)

    @ Divi meid fijn dat demi zo goed slaapt en weinig snachts komt! Wat dat spoken betreft dat heb ik ook! Soms schrik ik wakker en denk ik dat sam nog bij me ligt en ben ik hem met mijn handen in het donker aan het zoeken en ben bang dat ik in slaap ben gevallen tijdens de voeding. later blijkt dat hij dus gewoon in zijn bedje ligt te slapen. maf he! ;)
     
  9. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
    @pooh me mannetje is maar 4dagen thuis geweest :(
     
  10. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nathalie wat een droppie is het toch!

    @ Wenneke maf he ineens alleen, maar denk als we elkaar over een paar daagjes spreken dat we al helemaal gewend zijn!

    Twee nieuwe fotootjes in mijn album! :D
     
  11. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
    ik hoop het hahaha

    zit gewoon niet lekker in me vel :(

    maar ach ja komt goed
     
  12. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

    Hier is vandaag de wijk geweest en heeft alles uitgelegd. Was nog allemaal bekend van mijn zoontje maar goed. Yannick is weer gewogen en weegt nu 3020 gram. Hij is dus nu 25 gram over zijn geboortegewicht. In 8 dagen is hij 180 gram aangekomen en dat was prima. Verder met hun er nog over gehad dat meneer s'nachts niet echt in zijn eigen wiegje wil slapen. We hebben al vanalles geprobeerd maar niks helpt. Het rare is dat hij dat overdag wel doet. Kan ook zomaar dan 1 a 2 uur blijven huilen. We nemen hem nu maar bij ons in bed, want we moeten zelf toch ook slapen. Volgens haar kon dat geen kwaad omdat hij overdag wel in zijn bedje wil liggen. Vind het ook wel heerlijk hoor.

    Gisterenavond Yannick om 22.45 uur de laatste voeding gegeven en toen kwam hij om 3.45 uur. Geweldig. Daarna melde hij zich een beetje tegen 6.15 uur, heb hem toen op mijn borst gelegd en meneer sliep weer verder tot 7.45 uur. Ben nu ook behoorlijk uitgerust.

    Vandaag is hier nog de lactatiekundige geweest. Had wat probleempjes met voeden vooral aan de rechterborst. Heb nu een andere manier van aanleggen geleerd van haar en nu gaat het al een stuk beter. Volgende week krijgt Yannick van ons zijn eerste flesje met mamamelk. Wij hebben dan bingoavond van de buurt. Volgens haar kon dat geen kwaad omdat hij goed aan de borst drinkt.

    Hier ook huilen met het aan en uit kleden hoor. Verschrikkelijk vind ie dat. Verwarm de kleertjes bij het badje wel altijd voor.

    Natalie: wat een mooi mannetje hebben jullie zeg.

    Wenneke: hoop dat je snel wat beter in je vel gaat zitten meid. Lekker dat jullie mannetje al de nacht doorslaapt. Heerlijk.

    Pooh: wat ziet Sam er goed uit joh. Je zou helemaal niet zeggen dat hij zoveel te vroeg geboren is.

    Divi: fijn dat Demi zo goed slaapt. Ben je zelf ook goed uitgerust he.

    Nog wat foto's van ons mannetje. Misschien heb ik ze al laten zien, maar mijn geheugen is nog een zeef af en toe.

    http://www.mijnalbum.nl/Album=DH3NJX7S

    http://www.mijnalbum.nl/Album=4PG8RASA
     
  13. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
  14. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Doen jullie je beeb elke dag in bad? Ik vind het nog wel onwennig hoor, en een gedoe met kleertjes aan en uit, vooral omdat ze dan zo gaan huilen he. Dus doe nou om de dag, dus de ene keer in de tummy en dan de volgende dag wassen.

    Ons kleintje had een ontstekinkje aan zijn grote teen...zo zielug. :( Mijn lief is verpleegkundige van oorsprong en hij heeft het blaasje op aanraden van de huisarts met een naalde aangeprikt. En het voetje in biotex groen sopje gehangen. Die kleine schat vond het allemaal best. Hij doet het heel goed, alleen drinkt hij nog niet zoveel in een keer. Volgens de wijk mag dat best, vooral omdat hij gewoon goed groeit. Vandaag gewogen en hij is nu 3130 gram, bij 1 week en 5 dagen dus.

    Wel wennen he, de dagen thuis...maar ook heerlijk hoor, vooral als het weer wat opknapt. Hoop morgen even met Ayden naar buiten te gaan.
     
  15. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Roosje ik doe Sam om de dag in bad op aanraden van het ziekenhuis en de kraamverzorgster. Elke dag schijnt niet goed te zijn voor hun huidje! ;)

    @ Mamavanjordy super dat hij zo lang doorslaapt! :D
     
  16. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Pffff gelukkig morgen laatste dag kraamhulp.
    Ze is echt anti BV en liet mij justin op vaste tijden voeden,waardoor mijn bv vandaag terug liep.

    Ik mag justin niet zelf in bad doen,dat doet zij,kleertjes uitzoeken doet zij......

    Als ik hem wil aanleggen houdt ze hem bij mij weg.

    Ze zei zelfs dat ik maar FV moest gaan halen vandaag :confused:

    Heb hem vandaag mee naar boven genomen en zo vaak mogelijk aangelegd en nu zijn mijn borsten weer goed gevuld.

    Beetje eigen schuld,ik had de kraam instantie moeten bellen,,maar vind het erg moeilijk :oops:

    Wil haar niet kwetsen,maar ben blij dat ze morgen weg gaat
     
  17. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Huh Nathalie, wat is dat nou? Een kraamverzorgster die zo raar doet? Kon je niet een andere krijgen? Heb je nu wel een beetje een mooie kraamtijd (niet dat íe is afgelopen) gehad?

    @Wenneke: Wat jammer dat je helemaal niet lekker in je velletje zit, het is ook zo'n enorme omslag hé. Als je het niet meer aankunt kun je het beste langs je huisarts gaan en met hem bespreken hoe en wat hoor. In je eentje aanmodderen is nou bepaald niet bevordelijk voor je herstel, zowel lichamelijk als mentaal. Zet 'm op hoor!

    Ik mag me nog steeds niet bij jullie aansluiten, jammer... Maar wie weet...

    Flientje
     
  18. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Even een reactie op Nathalie: meid ik zou toch een klacht indienen hoor bij het kraamcentrum. Ik ben zelf ook kraamverzorgende en ik vind haar reactie helemaal niet kunnen. Ze moet er zijn voor jou en jullie mannetje. En ook al staat zij niet achter de bv dan nog moet ze alles uit de kast halen om het te laten slagen (als de ouders het zelf ook willen natuurlijk) en al helemaal niet beginnen zo over fv. En het is de bedoeling dat jullie na die 8 dagen weer helemaal zelf het huishouden kunnen runnen. En daar hoort ook o.a. het badje bij. Ook al is het jullie 4de kindje.
    Vind dit echt niet kunnen hoor.
     
  19. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik vind het ook niet leuk zo.
    Justin's bedje is in deze hele week maar 1 keer verschoond.
    Mijn bed deed ze wel,maar haalde het gedeelte van mijn man er niet af,dat heb ik dus zelf gedaan.

    Ik heb vanavond de hele zolder(waar ik slaap)gestof zuigt omdat dat de hele week niet was gedaan.

    Zelfs vd week was ze al weg en ik kreeg visite binnen en keek in de keuken,er lag een vuilniszak naast mijn prullenbak (open)zaten dus hele vieze kraamverbandjes in open en bloot :(

    Om te spreken van een fijne kraamtijd.......NOPE :cry:

    Met de BV gaat het heel goed nu weer,krijg veel adviezen van mijn zusje die ruim 15 mnd BV heeft gegeven.

    Terwijl de kraamverzorgster gewoon zegt geef hem vannacht maar een flesje KV.
     
  20. Zip

    Zip Fanatiek lid

    23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    jeetje nathalie wat een rare kraamhulp....kan me voorstellen dat je blij bent dat ze weggaat! Wel een klacht indienen hoor!


    Meiden: ik ben zooooooooo moe....kan er gewoon niet van slapen.....voel me net een zombie...
     

Deel Deze Pagina