Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Das heel normaal hoor, niets om je druk over te maken :)

2. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Mijn lieve vriendje is gisteren nog door het oog van de naald gekropen. :confused:
    Twee gasflessen waarmee hij aan het werk was zijn ontploft.
    TOEN HIJ PAUZE HAD.
    Had wel heel anders af kunnen lopen.
    Hij was ook wel een beetje in shock toen hij thuis was, hoor.
    Nu is hij lekker naar de TT. Even de gedachten op iets anders.....

http://www.zwartewaterkrant.nl/index.ph ... el&x=16037

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hier ook verschil, rechts is meestal zo'n 20 - 40 cc minder.

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    MJ: jakkes. Of eigenijk, wat een geluk...

over afbouwen trouwens, niet minder gaan drinken hoor. Het is echt niet zo dat als je minder drinkt je minder melk aanmaakt, omdat je melk uit je bloed maakt en niet via je maag / darmstelsel. En bloed heb je altijd wel genoeg, of je moet echt uitdrogen... :)

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Zo :confused: :confused: :confused: .. Wat een geluk heeft hij gehad zeg.. pfff.
    Idd nu maar even 'uitwaaien' op de TT..
    enne.. ik heb nog niks gehoord over een ongeluk door rondvliegende boterhammetjes en blikjes fris ;)
    Wat fijn dat Jadyn een goede nacht heeft gemaakt en lekker in haar vel zit..

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Had de VK toen ook tegen me gezegd.. Ik geef al een tijdje geen borstvoeding meer :( . Komt omdat de kleine niet aangelegd kon worden en ik alles moest kolven, en dat koste me teveel energie (na heftige zwangerschap en bevalling)..

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    gisteren even 2 foto's gemaakt met mn kleine kabouter :d

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    MJ :schok:
    Wat zullen jullie geschrokken zijn!

Gelukkig is het goed afgelopen!

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    MJ: wat zullen jullie beide geschokken zijn zeg.

Over het drinken: je moet net als normaal drinken zeg maar. Als je wel bv volledig blijft drinken moet je meer drinken.

Mooie foto's vosje.

11. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @MJ: Gelukkig was het net pauze... Dat is effe schrikken.
    Wat het afbouwen betreft: niet minder drinken hoor. Je moet 1 bv vervangen door 1 fv, dat gedurende een 3 dagen minimaal. Daarna een andere bv vervangen door een 2de fv, enz...
    Ik had genoeg met 3 dagen voor elke fv, de bv productie was zo afgebouwd (rapper dan gewenst). :(
    Zag het trouwens ook niet zitten om tijdens het werk nog af te kolven. 's Morgens lukt het afkolven ook niet zo goed meer, niet ontspannen genoeg denk ik. :(
    Ik kolf nu af voor ik ga werken. Als ik niet aan 200cc zit wordt dit aangevuld met de voorraad in de koelkast. Als ik thuis kom nog eens afkolven (dan haal ik meestal wel 200cc). Deze krijgt onze kleine meid een uurtje later. Net voor het slapen gaan krijgt onze kleine meid nog een mini-flesje met flesvoeding en kolf ik af voor de voorraad voor de volgende morgen.
    Voedingsschema:
    7:30 bv
    10:30 fv (onthaalmoeder)
    13:30 fv (onthaalmoeder)
    16:30 fv (onthaalmoeder)
    19:30 bv
    21:30 fv (mini-flesje) -> soms ook bv als ik al genoeg voorraad heb

Sinds ik 3 fv geef, heeft onze kleine meid ook heel veel regelmaat, dus ik hoop voor Jadyn hetzelfde.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt. :) Ik ben beginnen afbouwen 2 weken voor ik moest gaan werken.

12. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    FD STAAT IN KINDEREN !

mooi hoor meis :)

13. Tinusje

Tinusje Bekend lid

@Nathalie: wat een prachtige foto's zeg. Hoe heb je dat gedaan?

@MJ: Jouw vriend heeft niet 1 engeltje, maar een heleboel engeltjes op zijn schouder zitten.

Hier zit het infuus erin, na 5 keer prikken...aargh!

Komt net iemand van de wehkamp mijn pakketje ophalen, maar door het infuus-gedoen was ik het even vergeten. en moest ik het pakketje nog dichtplakken. Begint die vrouw toch uit te vallen dat ik het nog niet klaar had (duurde welgeteld 1 minuut voor ik het wel klaar had!) en ik liep te kloten met dat infuus (wat heel duidelijk zichtbaar is). Maar dat interesseerde haar helemaal niks. Ben nu echt zo kwaad, kan wel janken. Ik weet dat ik dat pekketje klaar had moeten hebben, maar die ene extra minuut en dan ook nog dat gehannes met dat infuus, kan iemand daar dan niet een klein beetje geduld voor opbrengen? En dan ben ik ook nog zo'n doos dat ik nu pas bedenkt hoe ik eigenlijk had moeten reageren (en dat is niet zo timide als ik nu gedaan heb). Sommige mensen...
    (sorry meiden, het zit me ff hoog, weet niet zo goed waarom, waarschijnlijk omdat het vandaag al niet zo lekker ging met dat prikken en ik toch wel weer heel erg met m'n neus op de feiten wordt gedrukt dat ik MS heb).

Bah, ben even verdrietig nu :cry: (gaat wel weer over hoor)

14. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik heb de nieuwe Kinderen, maar welk artikel is van FD?

15. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Dames, hallo weer!

Prachtige foto's met moeders en kinderen voorbij zien komen!

Verder is m'n geheugen niet goed genoeg om van alles te onhouden en te reageren. Wel heeft er iemand veel geluk gehad op z'n werk; pfjoe!

Gisteren op CB geweest: hij is weer helemaal goedgekeurd.
    maten: 7120 gram, 64 cm. Slagroom dus wat 'ie binnenkrijgt!

Verder geen bijzonderheden. Dit weekend weer weg, dus dat zal maandag wel weer bijlezen worden... ;)

16. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Oh ja, Pooh: hier ook links/rechts verschil. Hoe groot het verschil is weet ik niet (kolf nooit) maar het is wel voelbaar en zichtbaar. Best wel groot verschil denk ik.

17. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Ik realiseer me heel goed hoeveel geluk we gehad hebben dat Jadyn's papa nog leeft. En nu mis ik hem nog harder! Word er helemaal emo van! :(

18. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Dag Eekje, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik had eigenlijk in mijn hoofd dat ik 4 voedingen af moest bouwen en dan 1 week per voeding = 4 weken. Volgende week is het 1 juli en Jadyn gaat met ingang van 1 augustus naar het KDV. Het is dus een beetje vroeg, maar ik ga wel vast beginnen, hoor. Als Jadyn ook meer regelmaat krijgt door de combi met flesvoeding is het voor mij alleen maar fijner en nog meer genieten! Jouw kindje slaapt ook flink door zeg! Dat wil ik ook! Ik houd jullie wel op de hoogte van de bv-afbouw perikelen in huize MJ. Vind het wel lastig, want ik moet 1 voeding vervangen eerst. Maar de ene dag voed ik om 11 uur en de andere dag om 1 uur. Zit geen logica in mijn voedingsschema!

19. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Vandaag doet ze het best netjes...

Vrijdag 27/6
    1. 04:15 11 minuten rechts, super!
    2. 08:30 5 minuten links
    3. 11:30 10 minuten, 5 minuten per kant
    4. 14:15 5 minuten rechts