Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

@ Nathalie niet normala jou kraamhulp! Ik kreeg na een week in het ziekenhuis door de uitzonderlijke situatie nog 4 dagen kraamhulp tot en met dag 11, maar zij deed ook helemala niks in het huishouden. Ging zelfs 2 uur lang bij de visite bij zitten :(

Straks naar de osteopaat met Sam. Werd door verpleegkundige en nog een paar mensen aangeraden voor kindjes die met de pomp zijn gekomen! ;)

Ben benieuwd! :D

2. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Osteopaat is echt goed!

Hier een gebroken nacht gehad met Julian die vaak kwam! Nu slaapt hij weer lekker!
    Ga vanmiddag hopelijk even een paar uurtjes erbij pakken!

Fijne dag allemaal!

3. meelanie

meelanie Actief lid

7 jul 2007
    223
    0
    0
    He meiden,

Ik ben blij om te horen dat het met de meeste van jullie allemaal goed gaat. Ik ben voor de kleine nutrilon gaanhalen voor de darmkrampjes en ik moet zeggen dat het nu al een stuk beter gaat. Ben vanaf het begin al bezig geweest met afkolven dus ik ga dalijk bij haar volgende voeding proberen om een flesje moedermelk te geven. Ze komt ongeveer om de drie uur de tijden zijn nu half 10 half 1/2 en dan ongeveer om de drie uur overdag en snachts om de 4 uur. Heeft iemand er ervaring mee als je denkt dat de krampjes over zijn dat je dan weer over kan gaan op de normale voeding of moet ik het voorlopig nog even aanhouden zo met de oude voeding tegen de krampen.

Nou succes weer allemaal

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden hier ook een krabbel
    pfff ik ben acuut gestopt met de staaltabletten ! ik dacht gister echt dat ik kapot ging van de buikpijn ! ik had een verstopping en kreeg diaree ... nou ik heb zitten gillen en janken bij het leven en ben zo ruim 3 uur aan de gang geweest ... ik moest zelfs kotsen van de pijn ! in de prullenbak en extra floradix dan maar dit is geen doen
    Tim was ook aan het huilen die 3 uur dus mijn man heeft af mogen zien ! gelukkig was de bui voor de nacht geklaard en hebben we allemaal goed kunnen slapen ! dat maakt het wel weer goed dan
    Mannetje is lekker thuis nog aantal dagen en we gaan vanmiddag appeltaart bakken samen ! jaja ik heb 2 mannen in huis die aandacht willen he ! haha
    gelukkig begint Tim weer wat meer te eten hij wilde zijn fles niet opdrinken maar nu gaat het weer beter en het stompje van zijn navelstreng is er vannacht ofgevallen ...
    nou hopelijk kan ik weer wat vaker komen posten want nu de kraamhup weg is is er toch weer rust in huis gekomen ! die van mij was kei goed maar wel erg gezellig ! we hebben zo veel zitten beppen ! maar alles wel een plek kunnen geven ! ik ben die meid echt dankbaar !
    en ik wil ook wat aan mijn conditie gaan werken voel me echt wat beter nu na die KS en zal veel te voet moeten doen dus moet wel wat op gaan bouwen na een operatie en 8 weken bedrust !
    hopelijk weer tot straks !
    dikke knuf van Emma
    en ohoh wat hebben jullie allemaal mooie kids !
    geweldig ! ik geniet echt van alle foto's !

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    goedenmorgen meiden

gisteravond was mannetje werken en was nog niet van pc af of meneer begon te huilen tot mannetje thuis was,dus had echt helemaal gehad.maar uiteindelijk had meneer gepoept en daar dus krampen van

nu voel ik me weer iets beter gelukkig ,en hy kwam vannacht om 3uur en toen half 6 .
    nu is mannetje thuis maar vanaf volgende week kan ie geen vrij meer krijgen omda te druk is .

fijne dag meiden

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hey meiden!

Heb ik jullie eindelijk gevonden hahaha.. Bedacht me van de week ineens dat we met zijn alle uiteindelijk hier zouden komen.
    Hoe is het met iedereen?
    Hier gaat het heeel erg goed! Onze kleine man groeid als kool.. hij was dinsdag alweer 90 gram boven zijn geboortegewicht!
    Het gaat gelukkig goed met het geven van de borstvoeding!
    De trotse broer vind zijn broertje helemaal geweldig!.... Wil de hele dag bij hem zijn en knuffelen, kusjes geven en vasthouden.
    En als er bezoek komt neemt hij het bezoek meteen mee naar zijn broertje en zegt ''is mij broertje!''.. zo lief :D
    Zelf voel ik me ook heel erg goed! Heb nog wel iets last van mijn bekken, maar verder heb ik nergens last van!
    Krijg allemaal reacties dat ik er zo goed uit zie ;) .. nou en dat doet me heel erg goed :D
    We zijn al lekker met zijn alle op pad geweest deze week..... ooo en wat doet me dat goed zeg...heerlijk met zijn 4e!
    De kraamhulp was dinsdag voor het laatst .. wat een lief mens was dat... we hebben heel erg veel zitten kletsen.
    Ze vond het zelf ook heel erg dat ze weer weg moest en gaf ons een dikke knuffel...maarja zo gaan die dingen he!
    Nou meiden ik kom gauw weer even langs om te kletsen!
    Fijn weekend alsvast ;)

@ nathalie: jemig las net even jouw stukje ... wat een raar mens zeg!
    Die moet echt nodig een ander beroep kiezen :evil:
    Snap wel dat je er op dat moment niets van zegt, maar zou het in iedere geval wel gaan melden... want niemand gun je zo'n kraamweek.... bah!

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ze is weg gelukkig! ;)

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
  9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mamavanjordy super mooi kaartje! :D

10. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    hallo allemaal,

Ook ik kan me aansluiten bij de maart mama's ik ben niet zo'n schrijver maar lees regelmatig even alles door ;)

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mona welkom hier! :D

Heerlijk! sam heeft vannacht telkens 4 uur na de voeding geslapen! Dus maar een keer tussen 23.30 en 7.15 er uit gehoeven! :D

12. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Goedemiddag!

Hier weer internet! vanaf woensdag lag het eruit! nu heeft mijn man een nieuw kabeltje gespannen en gaat het weer goed!
    Mamavanjordy mooie kaart zeg!heel gaaf
    nathalie! jeetje wat rot zeg zo'n kraamhulp! zou je niet alsnog ff doorgeven aan je kraaminstantie?

Bij ons gaat alles goed! Nog wel veel vistite heb het nu wel gehad met die mensen over de vloer! :oops: ..
    Sam groeit nog steeds erg goed en hij is een erg tevreden mannetje volgens mij.. hij huilt weinig alleen als hij een krampje heeft of snachts als hij honger heeft.. Ook word het huilen bij het aan en uitkleden veel minder, gelukkig dat vond ik altijd zo zielig en dan ging ik een beetje stressen waardoor het alleen maar langer duurde voor hem :oops: ..
    Ik had zel gisteren avond een dipje! misschien nu pas mijn kraamtranen? kan dat ik had ze eerder nog niet gehad..

Hoe zit dat met jullie figuur? gaat jullie buikje er al een beetje af?

liefs bellamano

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Vreemde kraamhulp idd Nathalie, wat belachelijk!
    Hier wel een goede kraamhulp gehad maar in het begin wilde ze me teveel laten doen (gelijk een dag na de bevalling al) waarop ik duidelijk heb aangegeven dat ik meer wilde rusten.
    Soms hoor je het ook andersom en mag je zelf niks doen, hier was dat dus niet zo.
    Verder gaat het hier zijn gangetje. Daniel heeft nog veel last van krampen en huilt vaak na de voeding aan het einde van de middag en s avonds. Valt me soms best zwaar want je voelt je zo hulpeloos.
    Wil misschien ook nog wel langs een osteopaat om te kijken of dat ook wat helpt.
    Ook lijkt zijn voeding wel eens terug te komen, heeft iemand daar ook ervaring mee? Daar kunnen ze ook behoorlijk last van hebben (reflux). Dus wil dat nog wel even laten onderzoeken. Want hij begint dan erg te huilen vlak na de voeding en gaat overstrekken, hoofdje betrekt etc.
    Al met al hier dus best zwaar, kan ook nog niet veel genieten. Hij kan echt heel luid huilen dus dat is dan best zenuwslopend.
    Vanmiddag wel even een stuk gewandeld met de kinderwagen, het was er eindelijk eens weer voor! Dat was wel even genieten. Dan voel je je toch wel trots ;)
    Hoop alleen dat hij snel minder last heeft. Voor hemzelf vind ik het zo zielig!
    Over de voedingen: gister overdag zat er steeds vier uren tussen en dan ineens tegen de avond begon ie te wisselen, zaten er ineens drie uren tussen. Ook vannacht zo'n 3,5 uur.
    Hoeveel krijgt jullie kleine nu? Wij zitten nu op 135 cc (120 water).
    Maar hij drinkt het ook niet altijd helemaal op. Dus hij is nog niet toe aan meer.
    Hoe gaat het met iedereen verder?

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier een recdelijke nacht vanaf 3uur wou meneer niet meer slapen tot na de voeding van 7uur toen sliep ie weer

zelf ben ik ziek aan het worden diaree,buikpijn,en verhoogde tempratuur,en het was net of van me stokje ging.

verder drinkt ie weer wat slechter en had ie zich vanmorge helemaal ondergepoept hahahah

maar fijne dag nog morge wort weer slecht weer

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden !
    wij zijn vandaag lekker buiten weesten wandelen ! wouw wat was dat lekker ! vrienden van ons wonen 15 min verderop en dat was kei goed te doen ! viel niet tegen na 8 weken bedrust en een KS ! ben wel moe maar ook vandaag zelf de kleine in bad gedaan dat kon ik eerst ook nog niet ivm tillen maar het ging goed !
    wel nog steeds erg last van mijn darmen staan nog regelmatig op zijn kop en is erg pijnlijk ! maar de staaltabletten liggen in de kast hoor !
    ik heb nog veel last van steken die erg pijn doen hebben jullie dat ook nog ?
    ik vraag me af of dat het komt van alles nog op zijn plaats laten komen
    gisteravond was Tim huilerig .. had een dikke poepbroek maar was zo wakker en overstuur .. om 11.30 laatste fles gegeven en hij kwam pas weer om 5.45 ! en hierna om 9.30 ! wij hebben dus goed kunnen slapen ! hij eet om de 4 uur en zit nog op 90 cc hij wil ook niet meer en vaak is de fles net niet op ... tja kan het er ook niet in proppen dus ga er maar vanuit dat het ok is ! maandag gaan we hem laten wegen ...
    Het is wel super fijn dat mjin man ook vrij is ! het is zo gezellig om nu een gezinnetje te zijn en vormen ik smelt helemaal de hele tijd als ik mijn 2 mannen zie samen ...
    ben ook erg knuffelig maar ook wel kort lontje af en toe ...
    oh en hier weinig visite haha iedereen komt op het kraamfeest en de mensen om ons heen die echt dichtbij staan komen toch wel maar op afspraak ! zalig ! we hebben echt tijd voor ons zelf en na een KS moet ik zeggen dat het echt ook beter is zo ... hooguit 1 afspraak per dag en dat houden we zo ! ik rust nog steeds elke dag van 1 tot 3 en ook dat laat ik lekker zo want dat ligt Tim ook te slapen !
    mijn figuur is drama ! je ziet echt een lege zak hangen aan mijn lijf maar het kan ook niet anders na zo'n buik ... ik hoopte (dom) om al in mijn oude kleding te kunnen maar mijn buik lijkt nu nog op 4/5 mnd zwanger ! maar goed dat is al beter dan op het eind haha... kan ook weer recht aan het aanrecht staan bv of in een keer opstaan en dat is al genieten
    nog 2 kilo zit ik op mijn oud gewicht voor de bevalling maar goed dan nog de kilo's van stoppen met roken !
    oh en mijn vocht is weg ! joehoe ik zie weer enkels en heb al een ring aan ! ben helemaal happy hierdoor
    moet zeggen dat je nu wel merkt dat je hersteld en elke dag vooruit gaat zeg maar ! :D
    zo en nu ga ik snel weer naar mijn mannetje ! zijn papa is naar de voetbal en over een uurtje komt een vriendin van me langs dus snel nog ff knuffelen van te voren
    hoop morgen weer op zulk lekker weer ! voor ons allemaal zodat we weer kunnen showen met de wagens en beebs !
    knuf Emma

16. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier zat ik er vanmiddag ff doorheen. Mijn kleine man wil al een paar dagen niet in zijn bed slapen, we hebben al vanalles geprobeerd maar niks helpt. Barste zo in huilen uit, zei tegen mijn mannetje dat ik het zo maandag niet zag zitten alleen met de 2 mannen. Manlief moet vanaf maandag weer gaan werken namelijk. Vanmiddag heeft hij weer goed geslapen gelukkig en ik hem hem net gevoed, hij is lekker mee geweest onder de douche (vond ie heerlijk) en na eventjes wat geprotesteerd te hebben is het stil nu. We hebben een cosi bag, die ga ik straks gebruiken. Daar komt een lavendel geur af en geeft ook warmte (moet je warm maken in de magnetron). Moet rustgevend zijn. Bij mijn zoontje ook gebruikt en dat hielp best goed.

Yannick zit nog gemiddeld op 7 a 8 voeding per dag, ligt eraan hoeveel hij komt voor de nacht. Soms 1x en soms ook 2x voor de nacht. Hij drinkt nog steeds 1 borst per keer en drinkt dan gemiddeld een kwartier.

Hier twijfel ik of Yannick misschien spruw heeft, dus maandag ff langs de huisarts. Hij heeft wat witte puntjes in zijn mond die niet weg gaan met afvegen. Ook is het aanzuigen bij de voeding zeer pijnlijk, trekt daarna wel weg gelukkig. Beter maar ff laten controleren. Hij blijft trouwens ook verkouden en rochelt flink. Spuit al van VSM zoutoplossing in zijn neus maar lijkt niet te helpen. Maandag ook maar even navragen.

Hier pas ik mijn oude kleren weer. Moet nog 2 ons eraf en dan zit ik weer op mijn startgewicht van voor de zwangerschap. Wil er nog wel een kilo of 4 meer af. Maar met de bv mag je niet lijnen dus let maar een beetje meer op mijn eten enzo.

We willen met hemelvaart waarschijnlijk een weekendje weg gaan. Hou de last minuts maar in de gaten nu.

17. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    wij hebben vandaag ook heerlijk gewandeld! mijn man voor het eerst achter de kinderwagen.. zoooo lief! en zooo trots!
    Morgen jammer genoeg regen :cry: .
    Morgen gelukkig ook maar 1 visite! lekker hoor dan kunnen mijn mannen en ik ook nog lekker wat samen doen!
    we gaan misschien even langs een huisje rijden wat ons wel wat lijkt! spannend! het staat al leeg dus gaan we even naar binnen gluren :confused: haha.
    Fijne avond!

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Bellamano hier heb ik nog een flinke buik! Hangt een hele rol zeg maar :( mja...op het laatst woog ik 87. Nu zit ik op 75, dus al 12 van de 20 zwangerschapskiloos er af. Mja daarna moet ik ook nog 10 rookkilos eraf tot 57...ach ja ik kan nu toch niet lijnen door de borstvoeding..zal me er maar niet te druk om maken en geniet als ik naar dat wondertje kijk...

@ mamavanjordy Sam had 2 weken geleden ook spruw. Is helemaal weggegaan met de zalfjes en mondspoeling. Ik heb gelukkig nooit last gehad!

@ all een tipje. Ik heb vorige week bij de C1000 en plusmarkt een geboortekaartje ingeleverd (bij de c1000 alleen kopie geboorteakte) en ik kreeg daar hele grote boodschappenpakketten twv 37,50 en 40 euro. Echt ter grote van verhuisdozen. Echt de moeite waard!

Zo heerlijk...Sam is toennet met papa in het grote bad gegaan en nu slaapt hij zoooooooooo heerlijk! ;)

Deze is van c1000 en die van plus is nog dubbel zo groot!

Hier kun je zien wat je van plus krijgt:
    http://www.plus.nl/kiekeboebox/index.cfm

Fijn weekend allemaal!

19. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Even een tip extra: bij de emte heb je ook een doos die je kan halen met het geboortekaartje.
    Ik ga dat volgende week ff doen.
    Oja bij de DA kan je met je geboortekaartje ook een cadeautje krijgen. Zit daatje in en verzorgingsspulletjes enzo. Ook leuk.

20. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Hoi allemaal,

Ik meld me nu pas aan, maar wist niet dat dit al geopend was.

Hier gaat het hardstikke goed. Mag niet klagen! Danielle wordt 1 keer per nacht wakker en overdag slaapt ze ook goed.

Groetjes Esther

Deel Deze Pagina