Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Nona : Dat is ook zo...voor een deel ligt het er ook aan hoe je zelf bent, hihi.
    Waarom in ene? Oh, je schreef dat Alysha op 4 voedingen zit; volgens mij is ze de jongste van het topic en de eerste die op 4 voedingen zit/zat (met haar leeftijd).

2. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Jij ook! :D

3. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel

hahahaha jaaaa we doen rustig met jullie mee hoor :D alysha wil geen achterblijver zijn :p

ze zit nu al 2 weken geloof ik op ie 4 voedingen (laatste = +pap) hahahaha ja kan er nix aan doen :oops: ze geeft t zelf aan!

en het zal dan wel als voordeel hebben dat het 2 kindje van me is dat ik de signalen wat sneller zie ofzo.... Jamilia was ook snel,maar toen belde ik nog weleens met de KA om te vragen --> we stonden onder zikenhuisbegeleiding

4. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel

DANKJE :)

5. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    HEEY GEZELLIG ....... IEMAND VAN DE HYVES WIL WAARSCHIJNLIJK OOK WLE MEE NAAR DE MEETNG :D IK HEB HAAR GELIJK EVEN HIER NAAR DOORVERWEZEN :rolleyes: volgens mij was ze hier nog niet namelijk :D

6. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedemorgen meiden,

@Nathalie,
    Hahahhaha en heeft het geholpen?

Jeetje meis, hoe hou je het allemaal vol zeg! Echt mijn complimenten meis! En natuurlijk een hele dikke knuffel.
    SOrry meis ik kan je geen advies geven.

@MamaNona,
    Wat een leuke foto's weer van Jamilia!
    En van Alysha met haar fruithap, geweldig!
    Volgens mij ook hoor haha ... We horen haar nooit eigenlijk.....
    Er moeten ook makkelijke baby's bij de maart-baby's horen toch?
    Maar inderdaad, dat viel mij ook al op.
    Zat ik vanmorgen nog te denken, MamaNona hoor je eigenlijk nooit over haar kiddies! Lekker hoor meis!

Wie Wie Wie Wie Wie WIe?

@Wenneke,
    (als je dit leest) Vind het erg sneu voor jullie dat het zo moet gaan bij jullie.
    Ik heb je nog niet gesproken maar las dat je iemand van de maart-mama's op hyves had gesproken dat Niels weer erg huilt?
    Succes meis!

Niet veel nieuws hier.
    Vanmorgen om 08.30u Demi wakker gemaakt voor haar flesje.
    Ow ow wat heb ik gelachen zeg. Ze lag maar te praten met die speen van de fles in haar mond, te kauwen op die speen en veel te lachen.
    Ik moest af en toe gewoon ff mijn hoofd wegdraaien om te lachen. Wat een ondeugend meisje zeg ;) (heeft ze niet van een vreemde ;))
    Ze had nu wel ongeveer 170cc op. Het heeft wel ff geduurd door het gebrabbel en het gelach maar ze heeft het op.

Nu heeft ze in de gaten dat ze haar speen uit haar mond kan halen. Dan zit ze er mee te spelen. Achterstevoren in haar mond, in de breedte haha.....Ondersteboven, dan komt haar onderlip helemaal onder het speentje vandaan haha. Helemaal geweldig. Totdat ze het zat wordt omdat het niet lukt om die speen goed in haar mond te krijgen, dan wordt ze toch een partij boos. Stampen met haar hielen in het matras haha .....
    Dan komt mama ff speentje goed in haar mond doen, en dan begint het ritueel weer.
    Echt geweldig. Ze gaat nu steeds meer leren en doen en steeds meer ondeugend doen haha haha....
    leuk!

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen schatten

tim heeft vannacht een heel verhaal liggen vertellen van 5 tot 6 !
    ben niet gaan kijken hij was tevreden en sliep om 6 uur weer door dus maar lekker uit laten slapen tot 9.30 en toen wakker gemaakt !
    ik heb lekker buiten alles klaar gezet en wij gaan lekker in de tuin hangen vandaag !
    vanavond moet hij gaan logeren ik wil er nog niet aan denken haha
    maar moet er ff doorheen ! wij zijn nogal gewent aan vrijheid en sinds Tim er is zitten we thuis ...
    geen probleem maar af en toe eens wat met zijn 2e weer is goed voor je !
    en Tim wordt toch te veel verwend bij opa en oma haha

ik zag super leuke pica's
    enig sloerie voorbij komen
    dat nathalie weer een onrustige nacht heeft gehad dikke knuf meid
    en ik heb al super zin in de meeting !

8. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    MArtine van de Hyves :D

hahaha mijn kids hebben ook wl s kuren hoor,maarja hoort erbij :D

9. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: EMMA:

succes met Tim zn logeer party! Zal hij vast leuk vinden :p

10. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    ff mezelf quoten.
    Had deze vraag gister gesteld, maar niemand heeft antwoord gegeven :cry: ;) :rolleyes:

Maar nu ik dit na zit te lezen, Demi slaapt echt na de fles van 8.30u tot ongeveer 11.30u - om 12.00u krijgt zij de fles.
    Dan gaat zij weer slapen na deze fles en moet ik haar meestal wakker maken om 15.45u voor haar fles.
    Na deze fles is ze meestal lang wakker........
    Wat zouden jullie doen? Wanneer zal ik haar het fruithapje geven of eventueel groente hapje?

@Emma,
    Goedemorgen meis.

Gaan jullie lekker stappen vanavond?
    Meis spannend dat Tim gaat logeren. Ben benieuwd hoe het gaat haha...
    Veel plezier alvast!

Ja de sloeries zijn ook weer aanwezig geweest haha haha.....

haha ik zei gisteravond ook al tegen mannetje nog 2 weekjes en dan zien we al die meiden.. Heb er helemaal zin in! (Maar ben dan wel verlegen hoor :oops:)

@MamaNona,
    Martine van de hyves haha.....
    Ik ga gelijk eens ff spieken op hyves haha

Trouwens sommige meiden die in hyves staan, zij die ook van zwp? Ik ken ze helemaal niet....... Of zijn dat mama's die ook in maart bevallen zijn?

11. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    \:D/ ik heb ook zin in de meeting :) \:D/

12. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    dat zijngewoon bevallen in maart 'mama's :D

ik geef alysha t 1/2 groente hapje zeg maar op het tijdstip dat e de fles moet,dan doe ik de fles een half uurtje tot uurtje later :D

ik had je vraag heel nie gelezen mop.... sorry :oops:

diksap is gezonder geloof ik :p :rolleyes:

13. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    ik ga vanavond ook stappen :p haha ik heb de INTENSIE om op tijd thuis te komen... of dat gaat lukken :rolleyes:

ik hoop op mooi weer! kan ik op het terras!

http://www.deventeropstelten.nl/

14. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Goedemorgen lieve maart-mama-meisjes,

Daar ben ik ook eindelijk weer. Ik zit hier al een uur bij te lezen, maar ondertussen wordt er harder gekletst dan ik kan lezen. Maar het is gelukt...ik ben weer bij. Heb niet alles onthouden en kan dus niet op iedereen reageren, maar Nathalie, de mama van Justin wil ik wel even een hart onder de riem steken. Lieve, lieve meid. Wat heeft Justin toch geluk met zo'n sterke moeder als jij. Maar dit moet zo zwaar voor jou zijn! Ik zat regelmatig op 2 nachtvoedingen, totdat ik hier de tip kreeg om Jadyn eens even te laten liggen als ze 'kwam'. Ze huilde niet keihard van de honger namelijk. Dat heb ik twee keer gedaan om en uur of 2. Dan jammerde ze 10 minuutjes en sliep daarna gewoon weer door. Na die twee keer wordt ze nog maar eens per nacht wakker. Dan huilt ze wel hard en voed ik haar ook. Misschien kan je dat ook proberen? Heel veel sterkte meid. Zorg voor jezelf!

Het uit eten was lekker gisteren. Jadyn heeft eerst bijna een uur gejammerd, maar daarna de hele avond geslapen. Toen we thuis waren sliep ze nog, maar 5 min. later werd ze wakker (23.00 uur) voor haar laatste voeding. Alsof ze voelde dat ik thuis was! Wij hebben ook lekker gegeten en ontspannen. Ra ra wat was het gespreksonderwerp?

Fijn, zonnig weekend to you all!

liefs MJ

15. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    @ Divi: Volgens mij is diksap (de naam zegt het al) ingedikt sap van 100% fruit zonder toegevoegde suikers. Limonadesiroop zit wel van alles toegevoegd.
    Diksap is dus inderdaad beter. Je kunt ook afgekoelde thee geven!

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    MJ zou het gespreksonderwerp over .......... een tweede geweest kunnen zijn ? of misschien juist niet ! :(: vertel eens ik ben nieuwschierig

Mamanona jij ook aan de stap vanavond !
    gezellig hoor lekker van genieten je gaat met een vriendin toch ?
    wij hebben vanavond de verjaardag van mijn beste vriendin en morgen is het hier in het park een soort van house feest ! zijn we vorig jaar ook geweest met tim in de buik haha
    toen was ik nog mega moe en niemand die wist dat ik zwanger was behalve jullie !
    vandaar het logeren anders blijven we slepen met Tim en morgenavond zorg ik dat ik weer thuis ben om hem zelf in bed te doen !

Divi ik zou het niet weten over de diksap maar ik lees ff mee !
    tim krijgt nu nog pure melk on the roks hihi 8)
    en ik weet niet hoe ik zal reageren over 2 weken misschien ook eerst ff kat uit de boom kijken !
    maar ik ben zooooooo slecht met namen .. misschien wel een idee om iets van naamdingen te maken....

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    ''vruchtensap'' bestaat uit puur sap van fruit, al of niet vers geperst of gemaakt uit geconcentreerd sap. Daaraan is geen suiker toegevoegd. Vruchtendrank, nectar, vruchtenlimonade(siroop) is allemaal water met vruchtensap en suiker in verschillende verhoudingen. Diksap is vruchtensapconcentraat zonder extra suikers. Als je er water aan toevoegt krijg je weer de samenstelling van het oorspronkelijke sap.
    Ranja (dit is eigenlijk een merknaam, de soortnaam is limonadesiroop) is suikerwater met kleurstoffen en is eigenlijk een ongeschikte drank voor kinderen, evenals kant en klare frisdranken (die voornamelijk prikwater met suiker en kleur-, geur- en smaakstoffen zijn).

Als dorstlesser voor kinderen is water of thee meestal voldoende. Vruchtensap is geen vervanging voor fruit, want er mist te veel van de hele vrucht om volwaardig te zijn. Het voegt wel suikers toe aan het menu (en vruchtensuiker of witte suiker geven evenveel calorieën en gewenning aan zoete smaak!). Vruchtensap als dorstlesser geef je ook liefst verdund met water.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
    www.eurolac.net

18. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    JAA MJ waar ging dat gesprek over..... over :rolleyes: Jadyn toevallig :(: :)

19. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: EMMA Fijn Feest Weekend :) \:D/

20. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Weer leuke fotootjes gezien!

Ik heb ook super zin in de meeting :)

@ Emma heeeeeeeeeeeel veel plezier vanavond! :D Komt vast goed met Tim! Maar de eerste keer ga ik ook raar vinden hoor! ;) Morgen ook veel plezier! We zullen er wel langs lopen en genieten van de klanken! ;) Dus als je een kinderwagen ziet....dat zijn wij :D

@ Nathalie heeft de scheet geholpen hem weg te jagen? :) voor vannacht een extra knuffel! Hoop dat het snel beter wordt!

@ Mamanona veel plezier! :D

@ Maranka nogmaals super dat je weer mee leest ;)

@ MJ echt super dat jullie het leuk hebben gehad! En dat het met Jadyn goed is gegaan! ;)

Dames ik heb jullie advies nodig. Ik moet eind augustus (over 7 weken) weer gaan werken voor 2 daagjes op ma en di. ik wil nie kolven op het werk, aangezien ik ook tegen die tijd de 6 maanden volledige bv heb gegeven. Zit nu op biina 5 maanden volledige bv. Ik wil proberen om sochtends en savonds nog wel te voedn. dus 1 sochtends en twee savonds> Dus 3x bv en 2x fv. Ik hoop dat het dan niet te snel terug loopt en dat ik dat nog een tijdje kan doen!

Maar hoe moet ik van 5 naar 3 gaan afbouwen en wanneer het beste mee beginnen?

En met welke flesvoeding het beste beginnen?

Deel Deze Pagina