Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    @MJ: Gaan jullie naar dezelfde kapper :D

@Divi
    Een paar dagen hetzelfde geven, dan kunnen ze wennen aan de smaak (zoals je zelf al zegt!)

2. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    Ik wilde het eerst niet doen omdat het bureau het afraadt. Ik vraag me af of kinderen inderdaad sneller allergisch worden als je met 4 maanden begint!
    Mijn Osteopaat vond het onzin, hij komt uit Belgie en daar mag het wel vanaf 4 maanden en een paar jaar geleden mocht het ook gewoon.
    Ik doe het eigenlijk omdat ik hoop dat Jens dan wat beter kan poepen (EN OMDAT HET GEWOON LEUK IS!)

3. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    We hebben inderdaad dezelfde kapper.
    Die was hier woensdag en wou serieus Jadyn's haar knippen!
    Ik heb het niet gedaan. Laat het gewoon groeien, dan kan
    ze gauw staartjes in!

4. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Mj,
    Ja wij hebben het spontaan geprobeerd bij Demi, ook eigenlijk omdat ze haar flesjes niet leeg dronk en wij dachten dat ze toe is aan wat anders. Dus hebben we het gewoon geprobeerd.
    Maar ze vind het nog niet alles hoor hahaha maar het is zo leuk om te geven haha....
    Ik heb foto's op Demi haar hyves site gezet, weet niet of je die heb? En heb 2 foto's bij de maart-mama hyves gezet.

Je kan een geopend potje afgedekt in de koelkast bewaren maar dan moet je deze wel weer binnen 24 uur consumeren. Dit staat op het potje.
    Mama vind die fruithap wel lekker, dus ik heb net wat over is lekker weggesmikkeld haha haha...

@E Kosters,
    Owww nou ik heb nog een paar perenpotjes staan, dus begin ik morgen gewoon weer met de peer.

Ben jij ook al begonnen met groentenhapjes?

5. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Emma,
    Lig jij nog op 1 oor? Is het zo laat geworden gister? haha

6. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    nee joh, niet knippen! Is supermooi dat haar! Jens zijn haar valt jammer genoeg uit. Het was eerst ook heel veel.

Oh ja, potjes kun je 24u bewaren. dus 2x met een potje doen als je begint. Ik moet hier wel de helft weggooien want hij neemt maar een paar hapjes.

Je kunt trouwens ook gekookte groenten of vers fruit geven (zonder zout). Dan wennen ze aan de pure smaak. Je kunt het pureren maar ook heel geven. Ze mogen nog niet alles hebben maar bv een worteltje of stuk bloemkool of peer (Heb ergens en lijstje liggen volgens mij...). Dit kun je ook heel makkelijk invriezen.
    Jens heeft lgisteren lekker op een worteltje gesabbeld en vond het heerlijk. Het lijkt een beetje eng maar baby's kunnen niet stikken omdat hun kokhals effect zo goed werkt

7. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    Divi,
    Ik ben begonnen met groente ipv fruit. Volgens mij maakt dit niet zo heel veel uit. Jens heeft last van spugen en maagzuur en dan kun je beter groenten geven. Het bureau had tegen een vriendinnetje van mij gezegd dat ze eerst 2 weken groenten moest doen en daarna met fruit kon beginnen. Dit is misschien een idee? Maar ik zou wel rustig aan doen hoor. Die kleintjes moeten gewoon aan al die smaakjes wennen

8. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Hey meiden!

Heb snel alles bijgelezen, maar ben de helft ook weer vergeten.

Iedereen die gefeliciteerd heeft met nino's 4 maanden, dank jullie wel!

Nona, hoe is het met je voet?

Emma, hoe was je avondje uit?

Mijn avondje weg is goed gegaan. Was al voor middernacht thuis, maar heb nino toch bij mn ouders gelaten. Vriend ging naar Sensation, dus heb ik lekker in mn uppie geslapen, geen ninootje, helemaal niks. Was voor het eerst in 4 maanden dat ik uit kon slapen, wat een feest! Had helemaal dikke ogen vanochtend omdat die het niet meer gewend zijn zo lang gesloten te zijn haha. Nino werd om 5u vanochtend wakker, heeft flesje gehad en heeft toen weer geslapen tot 9u, dus die heeft het prima gedaan. Alleen mn ouders hebben geen oog dichtgedaan omdat die zijn geluidjes niet gewend zijn haha.

Divi, hoe gaat het met 4 voedingen? ik durf het nog niet aan omdat nino altijd al om 5u zn eerste fles wil.

Heb verder weer wat leuke foto's voorbij zien komen hier.

9. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    E Kosters,
    Nou het is goed dat jij het zegt. Demi heeft ook heel veel last gehad van spugen, maar omdat ik nu JBPM in haar fles doet heeft ze dat niet meer. Wel heeft nu nog af en toe last van maagzuur.
    Jij schreef Jeens heeft last van spugen en maagzuur en dan kan je beter groenten geven.
    Ik heb nu Gisteren een paar hapjes van de fruithap gegeven voor het eerst en vandaag weer een paar hapjes van de fruithap.
    Is het dan ook niet beter voor Demi dat zij dan begint met Groentehapjes?
    Zo ja, Op ongeveer welk tijdstip kan ik deze dan het beste geven?

Dank je wel meis voor je uitleg!

@Boja,
    Meis ik wist niet dat jij ging stappen gister....
    Heeft je vriend het op Sensation nog naar zijn zin gehad?
    haha dus je hebt lekker uitgeslapen vanmorgen?
    Gelukkig het goed gegaan is bij je ouders haha... Dat kan ik me voorstellen dat ze geen oog dicht hebben gedaan. Ahh die mensen haha...

We hebben haar nu om 9.00u en 13.00u een fles gegeven, om half 3 werd ze wakker en toen een paar hapjes peren fruithap en nu krijgt ze rond 5 uur half 6 weer een fles.
    Maar de fles van 9.00u had ik gewoon een fles gemaakt van 180/6, daarvan heeft ze er maar 150 op, de fles van 13.00u had ik een fles gemaakt van 210/7 en daarvan heeft ze ook niet de hele fles opgedronken.
    Ze krijg nu nog 2 flessen en hoop dus dat ze die op drinkt want ben zo bang dat ze vanacht weer gaat komen.
    Als ze vanacht komt dan geef ik haar gewoon morgen weer 5 flessen....

10. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Hey divi,
    Ja die ellendeling had weer Vip kaarten geregeld, dus die heft het wel naar zn zin gehad haha. Daaarvoor hadden we 2 verjaardagen en daarom was nino bij mn ouders. Hij is heel lief geweest en die blije kop toen ie mij zag, was zooo lief! Nu is ie thuis en weer vreselijk irritant en probeer zn speen te vermoorden haha. Hij kauwt erop vanwege zn tandjes. Had je net op hyves gekrabbeld, maar heeb de foto's inmiddels gezien op de maart mama's hyves. erg grappig!

11. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Zou emma inderdaad nog op 1 oor liggen?

12. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Boja,
    maar mocht/wilde jij niet mee dan naar Sensation? Was het gister White of Black?

Dat is zo leuk he meis als je die kleine op gaat halen en die kleine is zo blij weer om je te zien. Dan smelt je echt he?

Hahaha zijn speen te vermoorden haha haha.....

He je bent jezelf aan het quoten hihi

13. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    ja, was niet de bedoelinbg om te quoten haha

14. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Gister was white en hij had die kaart via iemand anders en ik wilde sowieso niet.

15. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    DIVI
    Ik zou gewoon kijken of ze er geen last van heeft. Maar als je twijfelt kun je natuurlijk ook overstappen naar groenten. Gewoon doen waar je jezelf het fijnst bij voelt! Ik ben zelf erg bang dat Jens er weer zo'n last van krijgt dus ik blijf lekker bij groenten.
    Het maakt eigenlijk niet uit wanneer je fruit/groenten geeft. Ik ben zelf ook een beetje aan het uitproberen. Ik geef groenten en dan meteen een voeding maar Jens eet nog niet veel groenten. Als ie meer eet, zal er ook meer tijd tussen moeten zitten. Geef het wel eind v/d middag of begin avond. Dan is ie dat straks gewend met avondeten! Maar je kunt het ook gewoon 's ochtends of 's middags geven

16. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ze raden het ook af als je kind gevoelig kan zijn voor eczeem las ik en ik heb zelf psoriasis. Laatst had ze een plekje op haar wang wat erop leek. Daarom ben ik er wat huiverig voor om nu al met bijvoeding te gaan beginnen maar het lijkt me idd ontzettend leuk en 6 maanden lijkt me toch wel erg laat om pas met bijvoeding te beginnen.

17. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Dat probleem heb ik ook. Altijd zelf eczeem gehad en nino zit ook best wel onder op zn armpjes en beetjes. Zag ook een paar plekjes op zn buik. Ik doe het dus ook maar niet nog. Wel jammer, want hij lijkt er wel klaar voor, is heel erg geinteresseerd in alles wat wij eten enzo. Maar ja, liever niet dat ie onder de uitslag zit natuurlijk.

18. e kosters

e kosters Fanatiek lid

26 jul 2007
    1.276
    0
    0
    Tilburg
    Hier zitten ook veel allergiën in de familie en toevallig ook psoriasis (schoonvader). Ik weet niet of voeding hier invloed op heeft eigenlijk. Heb er ook lang over getwijfeld maar hier verschillende kinderen met allergiën in de familie die zo lang mogelijk borstvoeding hebben gehad. Mijn moeder zei "Je stelt het alleen maar uit, als ze er gevoelig voor zijn, krijgen ze het toch wel". Ik denk er eigenlijk ook zo over. Maar als je er geen goed gevoel over hebt, moet je het gewoon niet doen!

19. Tamio

Tamio Niet meer actief

20. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Sjalotjuh leuk weer van je te horen! Hopleijk zien we je snel weer eens!

Sorry meiden heb weer even verder niet bijgelzen...ben te lui vandaag :)

Ik zag wel weer stoere fotootjes voor bij komen! Enne Mj een beetje lachen op de foto kan geen kwaad hoor! Wel een super stoere foto! :D Punkies! \:D/

Deel Deze Pagina