Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Geen vaste slaaptijden lijkt me ook logisch. De ene dag onderneem je ook meer dan de ander. Je bent ook niet altijd even moe. Wij gaan ook niet elke dag om dezelfde tijd naar of uit bed. Alleen als het moet....

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier helpt ze bij het verschonen :D. Zodra je aan haar luier zit houdt ze haar kontje omhoog :).

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Daarom, vind het niet erg. Ja, dat ik geen zoogkompressen had gepakt... :rolleyes: :).

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Klopt!

5. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Goeiemiddag

Heb niet alles teruggelezen en kijk lees vanavond wel de samenvatting.
    Gisteravond een verjaardag gehad en vanmiddag zijn we wezen winkelen.
    De meiden wouden graag een nintendo ds en Sven wou een speellaptop.

Bryan heeft een slechte dag geloof ik.Wil niet in de box alleen maar bij mij zitten.Met het winkelen was hij voor het eerst aan het huilen,gebeurt anders nooit want hij slaapt of is klaarwakker en speelt in de kinderwagen.

Vanavond werken van 5 tot half 11.Of ik kom vanavond nog even kijken en anders morgen weer.

6. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Dank je. De assisitente belde daarnet dat de afspraak een half uur later word. Er waren twee patienten tussendoor gekomen. Ik woon bij de praktijk in de straat en zie de assistente regelmatig. Vond het erg netjes dat ze even belde. Anders had ik een half uur voor niets in die duffe wachtkamer kunnen zitten. Nu kan ik lekker thuis wachten. En me nog een beetje zenuwachtiger maken. Maar het valt mee bergrijp ik.

7. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Dat doe Jasper ook. Alleen vergeet hij hem dan ook wel weer eens naar beneden te doen. :)

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Meiden,
    Ik sluit weer af voor nu, moet nog veel doen in het huishouden (blehhh) voordat we zo de deur uit gaan!
    Misschien tot vanavond en anders wordt het morgen!

Liefs Miekje

9. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Dat is ook zo. Nino slaapt de laatste dagen hooguit een uurtje per dag. Gelukkig is gisteren en eergisteren daardoor wel vroeg in de avond gaan slapen (20u en 19.15u). De dagen daarvoor sliep hij overdag niet en 's avonds ook pas na 22u. Hoop dat ie vroeg blijft slapen 's avonds, dan mag ie van mij overdag ook best wakker zijn.

Nog een uurtje werken en ik mag huis! :D

10. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    @ Miekje, veel plezier vanavond!

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb niet zoveel te melden.

Justin zijn neusje zit nog potdicht.

Voor de rest ben ik vandaag net een vertraagde opname.
    Ik ben moe!

Ik ben echt zo snel als dikke stront vandaag.

Wou dat ik ff een paar uur kon slapen :rolleyes:

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Flientje werkse vanavond! ;)

@ Dallilah fijn weer wat van je te horen! ;)

@ Miekje veel plezier met uit eten gaan! ;)

@ Maranka succes vanmiddag ;)

Hier precies hetzelfde! Zoooo lief hoe hij tegenworodig met twee handjes in allebei de ogen wrijft... :D

@ Redone werkse vanavond! ;)

@ Nathalie beterschap voor justin! en hoop dat je straks even kunt gaan liggen! ;)

Pffffffffffff alles zat tegen vandaag...mja we leven nog :) je kunt wel eens van die dagen hebben :(

13. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ja! Heb dit keer alles bij kunnen lezen!

@ sabbe: leuke foto!

Over fruithapjes: Doutzen vond ze vanaf der eerste hap heerlijk; ze spuugt nooit iets uit

Doutzen draaide nu 2 weken op dr buik (ik dacht dat ze wat laat was -ontwikkeling rfekenen vanaf 4 maart- en begon me een beetje zoirgen te maken) en nu doet ze het heel veel en kan ze operens ook al terug. Achterstand ingehaald dus.

Ik heb babyboom gister gemist (verjardagsvisite bij m´n oma / 1.30 thuis...)! Had in voorstukje vorige week al gezien over overleden baby: hield het tpoen al niet droog. Als ik hier klaar ben, ga ik de uitzending kijken op uitzendinggemist.nl

@ mary jane: wat heeft Jadyn mooi veel haar!
    @: ongergaat Marco wat ik denk?
    @ zuurtje: geweldig die samenvatting! Doe je dat tegenwoordig elke dag?
    @boja: hier ook geen vaste tijden. Met bv niet en nu we bezig zijn met overstappen op de fles ook niet. Als ik halverwege aug weer moet weerken, moet ze wel de eerste fles om 6.15.......

Over het lekken: ik had vaak compressen en washandjes in bh en dan nog zat alles eronder. Nu heb ik net de nachtvoeding vervangen door de fles en de eerste nacht 3 compressen en een washandje en dan nog alles eronder, maar de nacht erna heb ik dan weer nergens last van.

Doutzen krijgt nu ´s ochtends de borst en 4 flessen. De laatste met nachtvoeding. Zedrink de ene keer 100, dan weer 130 en ook wel eens 170.
    Is dat een beetje redelijk? Eerst was ik onzeker met de bv of ze wel genoeg kreeg en nu vertrouwde ik helemaal op de bv en ben ik onzeker of ze met de fles wel genoeg binnen krijgt.

Ben nieuwsgierig; ben ik de enige die nog niet in maat van voor zwangerschap past? Ik ben 28 kilo aangekomen, geloof ik. Een week na de bevalling was ik 8 kilo kwijt en daarna schommelde mijn gewicht+ ben toen zelfs nog eens wat aangekomen omdat ik heel veel at. Ik kreeg megahonger van de bv. Na en paar maanden was ik nog eens 4 kilo kwijt en 1 1-2 week terug had ik buikgriep en ben ik 6 kilo kwijtgeraakt. Er zit nu zeker nog 10 kilo aan en voor de zwangerschap wilde ik eigenlijk al 5 kilo kwijt.......

Ook nieuwsgierig; is iedereen al bezig mert anticonceptie? Ik las over de mirena spiraal.....
    Wij hebben nog niet veel sex gehad en doen het nu ook niet veilig. 2 weken geleden ben ik weer ongi geworden (ik weet wel dat ik daarvoor ook nbiet veuilig bezig was) en nu doen we niet meer moeilijk. Bij Doutzen heeft het 11 maanden geduurd voordat ik zwanger was en als ik nu zwanger zou worden, zou dat me eigenlijk wat te snel zijn, maar ik zou allang blij zijn dat het me nog een keer gegund zou zijn. We `klussen`nu niet om zwanger te worden, maar we laten het gewoon gebeuren....Hoe denken jullie over anticonceptie en-of een tweede-derde-vierde?

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Bianca hier pas ik ook nog lang niet in mijn eigen maat! Ik woog altijd 58 en voor zwangerschap kwam ik 10 aan tot 68 door stoppen met roken en in de zwangerschap tot 90 kg. Toen heel lang blijven steken op 78 en door gezond eten en sporten nu 74. Maar nog 14 te gaan dus :(

Qua anticonceptie gebruiken we niks...hier is ook de mening dat we wel zien en als ik weer zwanger ben is dat super welkom! Moet zeggen dat het klusgehalte hier op het moment niet hoog ligt ;)

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)

16. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Heb even 5 nieuwe foto´s in album geplaatst.

Hoe krijgen jullie een eigen foto als avatar (zeg maar onder je naam)? Lijkt mij ook leuk.

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Bianca je moet een foto verkleinen :

Laat een kleine afbeelding onder je naam zien in ieder bericht. Je kan maar n afbeelding tegelijkertijd gebruiken, de breedte mag niet meer dan 80 pixels zijn, de hoogte moet onder de 80 pixels blijven. De maximale bestandsgrootte is 10KB. Avatars van een andere site worden automatisch aangepast.

Dit kan via foto verkleinen hiernaast in het menu of via tinypic.com of een ander bewerk programma ;)

Wat een super fotootjes van doutzen!

Hier is de hydrofieldoek ook favoriet! ;)

18. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Miekje,
    Ja ik ben ook blij dat ze het goed doet op 4 flessen. Maar deze drinkt ze ook soms niet leeg.
    Heb wel contact gehad met het CB hierover. Ik moet nu beginnen met groentehapjes tussendoor, (kant en klare) vruchtensapjes tussendoor (of Diksap) of anders proberen een klein flesje tussendoor te geven.
    Gister dronk ze haar 4 flessen helemaal op. Nu vandaag heeft ze 1x 130 op, 1x 150, 1x 60, een paar slokjes vruchtensap en dan nu nog 2 flessen.
    Ik moest me er geen zorgen over maken zei ze (maar stiekem doe ik dat wel)

Hoe is het schema van Julen?

@Dalillah,
    Dikke knuffel.

@Maranka,
    Hoe was het plaatsen van de Mirena?'

@Mj,
    Wat goed van Jadyn dat ze om half 5 kwam zeg, Go Jadyn Go Jadyn!

@mama1984,
    Moet de naamplaat nog ff op hyves zetten :oops:

@Boja,
    Nee hoor meis, hier ook geen vaste slaap tijden. Vooral 's middags en 's avonds niet.
    's Morgens slaapt Demi wel van kwart over 9 tot ongeveer 12 uur (gister uitzondering tot 13.00u :confused:)
    's Middags is het bij Demi heel verschillend. De ene keer slaapt ze een uurtje en de andere keer heel de middag. Dat is eigenlijk 's Avonds ook.

@Nathalie,
    Beterschap voor Justin en een knuf voor jou

Over de maat van voor de zwangerschap. Ik kan nu wel in me eigen kleding.
    Ik was totaal 35! :confused: kilo aangekomen in me zwangerschap maar dat was het meest vocht wat ik was aangekomen. Ik hield zoveel vocht vast, niet normaal. Was ook helemaal opgeblazen..... Ik kon ook echt me lenzen niet meer in :confused:
    De eerste nacht van de bevalling hadden ze al 8x mijn catheterzak moeten verwisselen van anderhalve liter. Dus reken maar uit, de eerste nacht was ik al 12 liter vocht kwijt!
    Ik zit nu in me kleding van voor me zwangerschap, maar moet zeggen dat sommige broeken nog wel strak zitten en dat ik een behoorlijke afdak heb :cry: wat denk ik ook niet meer weggaat (keizersnede)
    (ik zal op hyves bij de maart-mama's wel ff een foto zetten van toen het einde van me zwangerschap en een foto van nu, NIET SCHRIKKEN!:oops:)

En over anticonceptie.
    Ben sinds 3 maanden weer aan de pil, de Microgynon30. De eerste 2 maanden was het echt niet leuk. Heb totaal volgens mij 15 weken gevloeid achter elkaar vanaf de bevalling tot 15 weken erna en meot zeggen dat het na deze 4e strip veel beter gaat. Geen gevloei meer tussendoor (even afkloppen)
    En sex: als het even kan haha haha..... :oops: dan springen de vonken er weer van af :oops: :oops:
    Maar voorlopig nog niet aan het klussen voor een tweede.
    Eerst maar eens even genieten van Demi.
    Om zwanger te raken van Demi hebben we zowat 2 jaar in de MMM gelopen. Ik neem aan dat het nu ook niet vanzelf gaat denk ik.

Net nog ff geshopt bij de kruidvat en bij de Hema.
    Bij de Kruidvat wat groentehapjes, bambino zomer slaapzak, een tas, voeding, en kant en klare sap van Olvarit
    Bij de Hema twee plastic slabbetjes. Had van de week Demi groentehapje Worteltjes gegeven maar dat was geen succes, krijg het niet eens meer uit haar slabbetjes.

19. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    ik ga ff fotootjes neer zetten op hyves, dus voor diegene die nieuwsgierig zijn kijk ff bij de maart-mama hyves. Foto's van Divi eind van de zwangerschap en nu.

20. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    foto's staan er hoor bij de maart-mama hyves, voor de nieuwsgierigen.
    NIET SCHRIKKEN!

Deel Deze Pagina