Nathalie, ik heb de pogingen tot bv ook als zo zwaar ervaren, en dan heb ik nog geen eens dagelijks andere kids rondlopen! Ik had het heel anders ingeschat, had er een vrij romantisch beeld bij (zoals in de reclame van spa ) maar de werkelijkheid viel vies tegen. Daarom nu overgegaan op fv. dieudonnee; ja het is erg wennen als mannetje weg is. Moet zeggen dat het elke dag beter gaat, en dat het verstandig is om het per dag te bekijken hoor hoe het gaat. Merk alleen wel dat ik baal als ik weer eens veel te laat mijn bed in ga smiddags en dat ik dan nog niet eens zelf heb gedoucht...maar ja, je leert snel genoeg de lat lager leggen. Hoe ervaren jullie de dagen thuis? Ik moet er nog steeds erg aan wennen, vooral omdat het steeds zulk rot of koud weer is. Kan er nauwelijks even uit. Laten jullie ook nog regelmatig mensen komen om maar niet zelf de hele dag alleen met de kleine te hoeven zijn. Niet elke dag heb ik dat, maar wil toch wel graag een paar keer in de week nog een volwassene zien overdag hoor! Al geniet ik volop van ons heerlijke jochie, maar toch. Wat een omschakeling En hoe ziet jullie huishouden er inmiddels uit? Red je dat nog wat?
Goede middag! Sam heeft een beetje een jammer dagje hij ligt nu lekker te slapen, misschien was hij gewoon moe ofzo.. Dat vind ik soms wel moeilijk om te weten wat hij wil als hij niet wil eten of iets dergelijks.. Mijn man gind na2 dagen al weer werken, en bij mij gaat het eigenlijk vanzelf het zorgen voor de kleine! Ik vind het heerlijk maar indd erg jammer dit rotweer! anders konden wel lekker gaan wandelen enzo.. Ik heb ook wel redelijk vaak mensen over de vloer maar vind een dagje alleen met Sam ook heerlijk hoor.. Nique: gefeliciteerd! pooh:en ik kom uit zuid holland! beetje laat
Het zal inderdaad wel wennen worden als me mannetje weer aan het werk is....gelukkig hebben al verschillende mensen zichzelf aangeboden om eens te komen helpen! Volgens mij mag je ook rustig je tijd nemen om overal aan te wennen en een ritme te krijgen! Tenminste dat ga ik wel doen! Hier komt zo de wijkverpleegkundige voor het eerst. We hebben echt een hele reeks vragen op papier gezet, dus die is niet zomaar weer weg Meiden geniet van jullie mannetjes en meisjes.... Hier schijnt de zon inmiddels! Joepie, misschien nog even naar buiten....krijg energie van de zon 8)
Het is lekker buiten idd.... Ik heb er al 4 wandelingen erop zitten Max naar school brengen heen en terug. Heb er 1 ziek thuis,dus van rusten komt niet veel.
Hier vannacht goed geslapen. Laatste voeding om 22.20 uur en daarna heeft Yannick in zijn eigen bedje geslapen en melde zich weer om 2.30 uur. Daarna weer terug gelegd in zijn bedje maar Yannick is zo verkouden en rochelt en hoest flink dat ik hem bij mij op de borst heb genomen. Dacht dat hij erin bleef. Wat eng was dat. Als hij wat hoger ligt met zijn koppie gaat het wat beter. Vanavond maar eens kijken of ik het hoofdeinde wat omhoog kan zetten. Daarna melde hij zich weer voor een voeding om 7.00 uur. Vandaag voor het eerst alleen met mijn mannen. Want manlief is weer werken. Ging best goed vanmorgen vond ik zelf. Wel wat wennen hoor. Jordy naar de oppas gebracht, wat moet je veel meenemen dan voor 2 kids. Het halen vond ik echter een ramp. Yannick wilde daarna niet slapen, nu is het eindelijk weer stil. Ook met mijn kleine man nog naar de huisarts geweest. Had idd een flinke verkoudheid. Als hij koorts kreeg moest ik terug komen. Heb bisolvon gekregen om het slijm in zijn keeltje op te lossen. Yannick vond het maar niks dat onderzoek bij de dokter. Gelukkig had hij nu geen spruw. Wel moest ik het even in de gaten houden. Het huishouden heb ik nog niet echt hier gedaan. Mijn man doet ook veel daarin, hij zegt dat ik het maar rustig aan moet doen de schat. Ga zo dadelijk ff strijken. De was blijft zich maar opstapelen zo met 2 kids hihihihi. Yannick zat net ook helemaal onder de poep dus kon lekker alles verschonen.
Hallo meiden Hier gaat alles super! Vandaag is mijn man weer naar zijn werk gegaan..Ik mis het gezellig samen zijn met het hele gezin en het samen weg gaan wel.. ... maarja nog een paar uurtjes en dan zijn we weer met zijn allen Verder gaat het alles alleen doen met mijn 2 mooie kereltjes prima! Vandaag is de jeugdverpleegkundige (van het consultatiebureau) bij ons langsgeweest. Er werd weer vanalles verteld en gevraagd en aan het eind heeft ze ons manntje nog even gewogen....Binnen 6 dagen is ons mannetje 230 gram aangekomen Nou ik hoef niet bang te zijn dat ons mannetje te weinig borstvoeding binnen krijgt .. Ben zo blij dat het weer zo goed gaat met het geven van borstvoeding. Het gaat hier verder allemaal erg goed. Hij slaapt goed... hij geeft zelf aan om de 3-4 uur gevoed te willen worden... en hij huild alleen als het tijd is voor de voeding. Zelf voel ik mij ook heel erg goed! voel me echt op en top fit! Ga nu eerst even met de was bezig en daarna een boodschap doen..Fijne dag allemaal!
Oja, vanmorgen ook nog ff de gratig doos bij de c1000 wezen halen. Is echt de moeite waard. De plus ben ik ook nog geweest, maar de dozen moesten nog gemaakt worden. Eind van de middag had hij er 1 voor mij klaar. Schoonmoeder gaat hem nu halen.
ik mag van me mannetje niet zwaar tillen enzo omda baarmoeder niet wil zakken dus ook me kleintje in tummy tub doen kan alleen as mannetje thuis is morgen effe wegen bij het cb verder t huishouden moet k me schoonma maar bellen als nodig is en mannetje doet veel
Ik ga Justin morgen eerst wegen op het inloopspreekuur van het CB,als hij goed gegroeit is ga ik gewoon door met de BV. (ook al is het druk en hektisch voor mij) Ik heb heel erge dubbele gevoelens en net vandaag spuit de BV er aan alle kanten uit. Heb net een ander truitje aan moeten doen.
hihi...spuitborsten ipv spuitluiers! Hier is de wijkverpleegkudige geweest vanmiddag! Julian is in 6 dagen tijd 260 gram gegroeid en weegt nu 3800 gram! Dat is 2 ons meer dan zijn geboortegewicht! En..met 6 voedingen per dag! Wauw...mijn mannetje! Vanmiddag nog even heerlijk met de kinderwagen op pad geweest en de kleine man even bij de dokterspraktijk laten zien....(tevens vk) Nu maar even eten maken en dan zal hij met een uurtje wel weer komen! tot later
hey mieden hier vandaag de lekkere billen van Tim ook laten wegen en hij is nu 3950 gr ! woensdag was hij nog 3700 ... gaat dus wel erg goed hier haha hij heeft nog wel erg last van ontstoken ogen en heeft spruw moet morgen ff langs ha met hem om er iets tegen te halen maar ze willen hem zelf ff zien ik heb nog een blaasontsteking vandaag urine ingeleverd en nog bingo dus nog een extra kuur gehad en volgende week weer urine inleveren Tim heeft een rot nacht achter de rug en wij dus ook hij heeft van 1.30 tot 5 uur liggen huilen .. en echt paniek huilen maarja we konden niks vinden waar het aan kan liggen dus dan is het wachten tot het weer stil is ! Ik baal wel dat ik geen auto mag rijden pff en dat 6 weken niet... zijn er meer met een ks die eerder zijn gaan rijden want ik voel me echt gevangen en de wond is zo ok ! ook geen pijn meer aan .. wel veel gekriebel ! mijn man is nog 2 dagen thuis en ohoh wat zal ik hem missen ... vanmiddag kwam hij met een schaal vers fruit geschild voor me aan nou dan smelt je hoor ! dikke knuf voor mijn lieve vent ! morgen drukke dag ! voor mijn doen dan ! vanmiddag echt weer 2 uur liggen slapen kan wel merken dat ik de rust nog moet hebben al wil mijn koppie juist weer gaan met de banaan ! nou ik ga me ff opfanteren mijn baas komt op kraamvisite ... tot laterzzzzzzzzzz
Vandaag met de kleine meid naar het consultatiebureau geweest om te laten wegen. Ze was vanaf haar geboorte ook flink gedaalt met haar gewicht, omdat ze de borstvoeding niet wilde binnen houden. We zijn daarna op flesvoeding overgegaan en na vandaag heeft gebleken dat ze het er prima op doet. Was ze vorige week dinsdag nog 3380 gram vandaag zat ze alweer op 3580 nog 120 gram en ze zit weer op de geboortegwicht dus we gaan de goede kant op. Ze slaapt snacht ook al goed door savons om half 12 de laatste voeding en om 4 uur komt ze weer en dan om 7 uur. Alleen vanaf zeven uur blijft ze dan wakker tot de volgende voeding van 10 uur, en dan komen de huilbuien terwijl ze alles heeft dan op dat moment. Ik hoop dat ik ook nog in de lange lijst mag staan bij de maart mamma`s. Mijn kleine meid heet Lianna en is geboren op 4 maart. En ik als niet computertechneut kan iemand mij uitleggen hoe ik ook zo balkje kan krijgen om te laten zien hoe jong ze nu is. Alvast bedankt en succes weer alle
kennen jullie dat ook? Mijn kleine man heeft elke avond na de vroege avondvoeding een huilmoment.....vaak gaat dat door tot de volgende voeding, die ik dan na 3 uur geef. Ik laat hem dan een uurtje huilen in bed en dan neem ik hem even bij mij....en dan krijgt hij voeding! Wie kent dat nog meer?
@ Dieudonnee hier is dat niet standaard na de vroege avondvoeding, maar ook wel eens op andere momenten. Zooooooooo zielig! Sam heeft Diarree. had hem toenstraks in badje gadaan en gaf hem darana eten. Hij had een wit pakje aan en tijdens de voeding zag ik het witte pakje aan de buitenkant bruin worden. loopt gewoon langs de luier. Ik heb de huisartsenpost gebeld voor de zekerheid, want hij heeft dit vanaf gisteravond en in totaal 3x gehad en ook wat meer spugen, maar alleen bij koorts vanaf38,5 is er kans op uitdroging zei de dokter. Verder vanmiddag nog even naar het winkelcentrum gelopen. heerlijk om er even uit te zijn! @ Roosje ik vind het vaak wel heerlijk hoor om een dag met Sam alleen te zijn ipv telkens visite! Het is sowieso al zo druk met de voedingen enz heel de dag! Verder vannacht maar weer 1x er uit gehoeven tussen 2300 en 6.30 om 3 u Verder druk druk hier, maar dat zul;len jullie allemaal wel hebben! Fijne avond! Ben benieuwd of Sam het volhoud boven aan bij baby van de maand
Justin heeft het vannacht super gedaan Hij had van 20.00 uur tot 22.00 uur zijn huiluurtje(s) Laatste voeding om 22.30 uur en kwam vervolgens pas om 4.15 uur. Daarna doorgeslapen tot 7.45 uur! Heb nu echt een uitgerust gevoel en heb de benedenverdieping al aan kant.
goedemorgen Hier vannacht hetzelfde voedingsschema als die nacht ervoor! Alleen wat huilerig vannacht! Word je toch wel weer wat moeier van...vanmorgen heeft hij lekker gedronken en straks gaat hij met papa onder de douche! Ik wilde vanmorgen wel eens een van mijn gewone broeken proberen enn ja hoor ik heb er weer eentje aan, wel eentje die wat wijder is, maar ik heb hem aan :-D Nu ff lekker een broodje en dan de kleine man! Fijne dag allemaal
Hier op zich ook een lekkere nacht gehad. Om 22.20 uur de laatste voeding gegeven en daarna om 4.00 uur weer en toen om 7.30 uur. Alleen tussen de laatste avond voeding en de eerste nachtvoeding was Yannick heel erg aan het piepen, rochelen en snotteren. Heb hem maar weer op mijn borst gelegd, kon hij wat beter zijn adem aan. Zo zielig is dat. Hebben het hoofdeinde ook omhoog gezet van zijn wiegje. Heb ook nisykind Forte druppels gehaald van VSM. Is een 7 daagse kuur. Hoop dat het helpt. Verder vandaag wat wezen shoppen. Vanmiddag komt mijn manager om 15.00 uur op kraambezoek en vanavond komt er om 18.30 uur ook nog bezoek. dieudonnee: geweldig dat je je eigen broeken weer aan kan meid. Heerlijk gevoel is dat of niet? Hoe vond Julian zijn douche avontuur? Hier is het huiluurtje op verschillende momenten van de dag. Maar meestal toch wel s'avonds. Nathalie1973: geweldig geslapen jullie kleine man zeg. Heerlijk ben je meteen zelf ook wat meer uitgerust. Pooh69: zielig dat Sam aan de diarree was. Nu nog of is het inmiddels over?
Een aantal pagina's terug heb ik gevraagd of het goed is als ik hier kom meekleppen. Totaal geen reactie. Ik zie dat Meelanie een poging doet en wat vraagt over een banner enzo...ook totaal geen reactie. Jullie blijven maar kleppen tegen elkaar en laten anderen zo niet echt toe. Jullie reageren ook amper op elkaars verhalen, ieder vertelt zijn eigen ding alsof het een dagboek is. Maar dit is een forum, waarbij het de bedoeling is dat je met elkaar praat. Jammer hoor, volgens mij kan dit beter!