Maart 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pooh69, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier ook red bulle en lekker 2 tosti's op !

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zo kind ligt eindelijk lekker te slapen, dus ik ben als een gek door het huis gegaan.
    Was opvouwen, nieuwe in de machine, badkamer, slaap en babykamer even lekker gespopt, keuken snel even gepoetst en nu even lekker zitten voordat mama weer aan moet rukken. (misschien even lekker snel douchen)

@pooh, ja ik ben gister bij mijn werk langs geweest! lachen joh al die aandacht van de leerlingen!

@Wicjuh, ik moet me er nog even in verdiepen, kolven etc.

@Mamanona, foei.. kindje zo lang laten slapen... hahaha zal ze wel nodig gehad hebben dan.

Nacontrole: ik met mijn domme kop ben vergeten te bellen naar de gyn voor een afspraak.. dus ik vanmorgen bellen.. kan ik pas 7 mei terecht.. oepsie.. dan zijn we 6 weken allang voorbij.

Een 2de: wij hebben zelfs al besloten wanneer we er weer voor gaan. :oops: Eerst 6 maandjes zelf proberen en dan de gyn weer inschakelen mocht het weer niet lukken. Ik ga in ieder geval niet weer 2 jaar aankloten.

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ pooh:

:) haha ja nou ja daar zijn we al wel een tijdje uit haha al toen ik zwanger was..en na de bevalling zijn we er nog zekerder van geworden, een 2e willen we sowieso heel graag.

Maar ja wanneer ga je dr dan voor..ik bedoel wil mn lijf niet de vernieling in helpen..maar wil ook niet te lang wachten, omdat je simpelweg niet weet hoe lang het gaat dusren(vooropgesteld dat het al gaat lukken) en dan moet je ook nog 9mnd verder tellen voordat uk er is he?

Dus tjsa VK adviseerde dus eigenlijk 9 maanden maar minimaal 6..maar tsja zei ze als je eerder wilt bepaal je dat zelf..maar dan kun je dus wel weer ergere bekkenklachten krijgen odat ik daar al veel last van heb gehad...

Dusss dub dub dub we zijn aan t dubben hier :)

4. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: pooh: van jouw of sam :p

:idea: emma: kheb nu een cup a soup specialtje erbij met 2 snee brood en een flesje water ;)

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Natas:
    Hahah nou groot gelijk heb je hoor....gewoon doen wat goed voelt en niet te lang zelf kloten nee. Zou ik ook iet doen in jullie geval. Maar k hoop dat het snel mag lukken wanneer jullie er voor gaan! :D

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Even een vraagje voor allemaal. Er wordt aangeraden om het overdag licht te houden in de slaap kamer, omdat ze dan wennen aan het dag/nacht ritme. Ben benieuwd hoe jullie dat doen? Houden jullie het licht? Ik houd het nu heel de dag licht, maar vanaf de 1900 u voeding doe ik de rolluiken dicht. Normaal begon hij dan met jengelen en ik heb het idee dat hij daar rustiger van wordt.
    Hoe doen jullie dat?

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ pooh:
    Precies zoals jij..overdag gordijnen open als ze in dr ledikantje ligt, (als ze beneden in de box ligt is het immers licht dus dat spreekt voor zich ;) ) en na de voeding van 19.00u ongeveer dan gaan de gordijntjes dicht :D

8. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: natasja : ja schandalig heh.... echt voel me zo slecht :oops: :p enne wanneer gaan die 6 maanden zelf proberen in dan :(: :p

9. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    jesse zit nu op 6 x 135 ml, maar zal niet meer lang duren voor ik naar 150 ga. Hij was ook groot bij geboorte he (53 cm) en heeft ook wat meer nodig. Volgens t cb MAG je vanaf één maand 150 geven. Maar we zien zelf wel wat hij nodig heeft. Hij laat er ook vier uur tussen en s nachts soms vijf uurtjes.

Mili,
    ik heb zo ook de indruk dat het allemaal strak en niet goed genaaid is. kan je daar wat aan doen dan?

Enneuh tof voor een tweede. Ik heb sinds m'n eerstgeborene (Januari 2005) bewust geen anticonceptie genomen. Ook omdat we verminderd vruchtbaar zijn, maar kijk, de derde is onlangs gekomen. Erg leuk met z'n drietjes.

Maar nu ga ik dus wel aan de anticonceptie. Weet iemand vanaf wanneer het mag/moet? De gyn had gezegd vanaf je menstruatie, maar dta kan toch tot 8 weken duren.

Grts

10. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel

ik heb overdag gewoon de luxaflexjes opengedraaid / omhoog en rond de 1900 voeding gaan ze dicht..... :D

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mili na de rare eerste week met de verdenking van het downsyndroom zijn we erg geschrokken en heeft mijn mannetje vooral zoiets dat hij er even over na wil denken! ;)

Er begint er hier enetje te schreeuwen..snel badje vullen en darana eten geven

Tot straks!

XXXXXXXXXX

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ sabbe:

Tsja geen idee haha die man naait erg strak, maar de VK gaf aan dat het wel weer soepel zal worden. Was wel netjes gehecht zei ze alleen strak. En littekenweefsel moet ff weer herstellen. Dat doen we dus middels olie, en verder is het gewoon de eerste tijd glijmiddel geruiken zei ze.
    Hihi dus dat doen we dan maar.

Ja erg leuk denk ik zo met die ukkies...ik wil liever ook niet meer aan de pil. ie troep hihi maar ja.

Wat betreft anticonceptie geen idee als je BV geeft ben je iets beschermt maar niet volledig hoor dus kun je zwanger raken..ken verhaal van iemand die kwam zwanger terug van verlof namelijk :) ;) Dus ik zou wel eerder beginnen tenzij je bv geeft want dan moet je wel ff opletten mbt anticonceptie kan maar 1 soort pil ;)

13. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    5 of 6 voedingen lees ik ... wat een heerlijkheid moet dat zijn :rolleyes:

Ohhh lekkerrrr kitkatttt .. net terug van schapjes en dát heb ik dus niet in huis of meegenomen... grrr... wel zin in nu ...

Voor wat betreft het kolven / voeden ... nóg vaker? Ze komt nu overdag al om de 2 uur vaak..soms vaker. :(
    Maar je gaat er natuurlijk wel meer van produceren... misschien maar ff wat daagjes inlassen om te beginnen, moet er toch een keer aan.

@ natasja : Wat een drukte meid, bij die ellende ;) Does rustig aan! Ben benieuwd wanneer het bij begint ;)
    En de nacontrole: is niet zo bijzonder vond ik. Als je je goed voelt, is het ook niet erg toch, dat het nog ff duurt?

@ mamanona : nog vervelender, óp je ogen :D
    Enne: toppie, gehoortest goed! :thumup:

@ emma : smaakpolitie .. hahaha, die vent zou een rolberoerte krijgen in dit huis! En dan heeft ie de binnenkant van de vriezer nog niet eens bekeken ;)

@ Pooh : aaaahhhhh coole foto! Superlief! Vind Sam het ook al zo lekker? Zalig vind Faylinn het ook :)
    En bedankt voor de link, ga zo ff lezen.

@ Mili : ik kolf idd na de eerste ochtendvoeding, had begrepen dat je dan het meeste heb ja. Verder ook maar gaan inplannen dat ik na de voeding even kolf. Tnx!

14. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: sabbe: anticonceptie hebben ze hier gezegt na 6 weken,maar ik doe niet aan BV en weet ook niet of jij dat doet,maar ik weet dust niet of het daar iets mee te maken heeft ofzo

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja kan ik me voorstellen hoor...na die eerste schrik van jullie!
    Die "angst"heb ik ook wel een beetje..van tsja wie zegt dat 2e ukkie ook gezond zal zijn en net zo makkelijk als Nora maar ja..das geen reden voor ons om er niet voor te gaan. Zekerheden heb je immers niet. en ons gevoel zegt erg sterk dat we er voor willen gaan, vandaar ;)

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als Dean 1 is :D

@pooh, de rolgordijen laat ik open overdag en dicht wanneer het buiten donker is. (straks in de zomer wel vroeger natuurlijk hahaha)

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nessie: dat verslikken gebeurt hier ook bijna iedere voeding...het komt dan gewoon te snel. Zolang hij er niet in blijft niks aan de hand.

@wicjuh: ik maak nog geen voorraad vanwege de spruw, maar het is vooral waarom je een voorraad wil aanleggen. Ik heb straks maar voorraad nodig voor 2 hele dagen omdat ik opvang om de dag heb maar ook een papa-dag - moeilijk verhaal zeg. Maar in principe doe ik dus op woensdag en donderdag niet live voeden. Maar op woensdag kolf ik wel natuurlijk, dus zo groot hoeft die voorraad niet te zijn. En het kolven kun je het best doen van de volste borst na het voeden, dus de borst waar hij een toetje van heeft gehad of de borst die helemaal niet aan de beurt is geweest. Met anderhalf uur heb je weer genoeg voeding en als je de bv eerst in de koelkast laat afkoelen kun je die voeding alsnog geven mocht hij eerder komen en je bent nog 'leeg'. Snappie?

Over dat gesex van jullie....ik wacht nog even tot ik uitgevloeid ben maar zal wel even weer spannend worden denk ik.

@roosje: ik ben een klein beetje bezig met 'hoe het staks moet' vooral hoe alles in die beperkte tijd moet gaan passen, qua aankleden en dat soort grappen. MAar dat zal wel loslopen, wij zijn niet van die stresskippen. En zodra ik in wat fatsoenlijke kleren kan lopen ga ik eens op 't werk langs. Kunnen we ook even bij papa buurten. Is natuurlijk wel handig dat ik weet hoeveel tijd er tussen de voedingen gaat zitten....

@nona: jeetje wat 'n memmen! Ik heb normaal een riante A.....

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @wicjuh, rest van de dag doe ik niks meer hahahaha.
    Enne.. ja 5 voedingen hahahah heerlijk! hier nog steeds 8.
    Om de 2 uur komen? poeh! dat is heftig! respect!

19. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    143
    63
    ik heb de verduistergordijn dicht omdat hier de zon erop staat en dan wort het heel erg warm as da ding open blijft en meneer wou overdag niet meer slapen

20. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    :idea: wicjuh: heb er nog wel wat liggen...... of ik kan ze woensdag aan de man van de leesmap meegeven ( komt ook uit harderwijk) :) of je mag ze komen halen .... met een uurtje ben je hier ;)

pfff kom niet doo rmn cup a soupje heen... pffff Alysha moet ook nu zo weer eten,er is weer 3 uur versleten sinds de vorige voeding,afwachten tot ze zich meld.... voor mij nu eerst die soep naar binnen zien te werken :rolleyes:

enne ja t is een heel geworstel om ze eraf te krijgen.... de rechter beland uiteindelijk op t nachtkastje en de linker zorgt voor genoeg afstand tussen paps en mij.... WIE HAD T NOU OVER ANTI-CONCEPTIE.... neem MEGA TIETUH :p ;) :)

Deel Deze Pagina