Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Meiden, ik ben sinds een paar uur zo misselijk! Pfff, heb net al iets gegeten maar ik blijf me maar misselijk voelen. Iemand een idee waar dat vandaan kan komen?

2. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    had ik vande week ook
    een hele dag, alleen maar kokhalsen
    daarna was t weer weg.. raar he...

3. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @twigger, ik ben de afgelopen tijd nog nooit zo misselijk geweest! Alleen in het begin van mn zw misselijk geweesst, daarna niet meer. Voel me echt niet prettig... :( Ik heb het gevoel alsof ik elk moment moet spugen, getver. Ga zo maar even liggen denk ik.

4. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ik heb het ook, de afgelopen week en verleden week een paar keer.
    Het schijnt er bij te horen. ;) Daarvoor had ik er ook nog geen last van gehad.
    Doe het maar rustig aan Daphne!

5. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    @ daphne1980

Ik heb dat ook al een paar keer gehad en dan vooral in de avond en als ik moe ben. De kwalen kunnen weer terug komen aan het einde van je zwangerschap! SOmmige mensen zijn ook misselijk voor de bevallig begint dus wie weet:)
    Doe het maar lekker rustig aan!

6. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Thanks meiden. Ik ga gewoon lekker liggen zo. Wel even een crackertje eten denk ik.
    Weet je wat ik vervelend vind, dat ik alles ga vergelijken met Kamiels bevalling...bij hem had ik hier dus echt helemaal geen last van! Maar ja, nu een meiske he, dus misschien geeft dat wel het verschil! hihi.

7. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    haha ik ken dat
    mn 1e zwangerschap heb ik met gemak gelopen
    alleen 2e maand misselijk maar verder helemaal niks
    nu van de 2e een meid dus heb ik een heeeeeeeeeeele andere zwangerschap, niks komt overeen :|
    gister had ik ook al zon rare dag, k zat helemaal in mezelf gekeerd en t was net alsof alles in de verte gebeurde
    echt kei raar

8. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Mamkitty wat een mooi ventje!
    En wat een herkenbare verhalen! Ben soms ook een paar uur ineens misselijk. Kan ook helemaal in mezelf gekeerd zijn.
    Heb nu een paar goede dagen wb bekken en ik word weer actiever. Vorige week veel op de bank, beetje zelfde schema als Sweetlake en ik werd er inderdaad niet vrolijk van. Maar ook geen zin om iets te doen. Nu wel weer meer zin om ergens heen te gaan. Maar soms maak ik plannen en denk ik, ach laat maar..... Vind het ook wel lekker thuis, hihi. Normaal ben ik iemand die veel op pad is, dus dit is nieuw voor me.
    Zo even met manlief boodschappen doen en vanavond weer borstvoedingsvoorlichting. Is 3 avonden, dit is de 2e avond.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wat fijn dat het herkenbaar is met verlof en injezelf gekeerd zijn.
    Ik heb ook wat moeite met wat mensen om me heen dat werkt ook extra frusti. Alsof ik niet meer kan communiceren met mensen die geen kind/ zwanger zijn/geweest.
    Daphne> ik ben ook wat zwerig aangelegd hoor. Kan alleen geen boeken lezen. Heb een te korte concentratieboog. Heel bizar. Nee ik zal ook niet moeten slapen zo. Denk maar rusten strakjes.
    Woon jij in rotjeknor tegen berkel aan? Pb me anders....misschien kunnen we samen een bakkie doen....
    Oja mijn hele verhaal staat op het andere forum die afgeschermd is. Alleen mamakitty is de beheerder en als je je aanmeld kom je er nog even niet op. Ik durf daar wat opener te zijn namelijk.

beebje is erg rustig momenteel, wat is de bedoeling nou weer. Ga zo naar t kraampunt even informeren over de klossen en dat navelpoeder halen.

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mmmmmmmmmiddag!

Vandaag weer bij de vk geweest voor de apk. Frumpie zit al heel laag en hartstikke vast. We maakten een afspraak voor volgende week donderdag en de vk voegde eraan toe '...als je dat nog redt...' :confused:
    Frumpie nog steeds geschat op zo'n 6 pond, kleine frummel dus ;)
    Bloeddruk was weer prima en hartje ook mooi regelmatig. Alles weer goedgekeurd dus ;)

Met mijzelf gaat het mwoh :( Vooral last van spierpijngevoel in m'n bekken, wat op zich natuurlijk een goed teken is, maar het er niet bepaald prettiger op maakt om te bewegen. En soms gaat frumpie net zo liggen dat er een zenuw afgeklemd wordt in m'n heup/ rug...en da's geen lekker gevoel kan ik jullie zeggen! Ik lees jullie verhalen over je vervelen en het te kalm aan doen en denk steeds: kwou dat ik wat meer kon! Ik heb nog genoeg dingen die ik wil doen, maar krijg bij de minste of geringste beweging al harde buiken of die zenuw die dwars zit. En dat is zooo frustrerend als je eigenlijk genoeg te doen hebt. Ben al 3 dagen hartstikke sjachie en daar word ik zelf weer meer sjachie van :( Ik vind dat het huis nog niet klaar is voor de kleine, maar mijn lichaam is er wel aan toe geloof ik :rolleyes:
    Vandaag toch de kamer maar weeer aan kant proberen te krijgen (wat lastig is met 2 vrolijk spelende kids vrij van school ;) ) :rolleyes:

Sorry voor mijn ego-klaagzang. Maar als iemand dat begrijpt zijn jullie dat waarschijnlijk wel ;) (manlief begint er al wel behoorlijk genoeg van te krijgen dat ik steeds zo sjachie ben ;) )

Laterrrr!

Liefs Tezzz

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tezz spannend!

Misselijkheid, ik ken t, al komt t hier door het maagzuur! Pff!

12. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Mamakitty: Onwijs gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jaimy! Wat een mooie foto's van jullie mannetje! Hopelijk herstel je snel van de ks!

Iedereen met voorweeen, heel veel suc6, dit zijn inderdaad de laatste zware loodjes! Ik heb er ook last van.

13. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Vanochtend bij VK geweest om het eiwit in urine en bloeddruk te controleren. Waren beiden hoger dus moest helaas door naar ziekenhuis. Daar allerlei onderzoekjes gehad en wat bleek alles was gelukkig goed. Dus hoef in principe ook niet op vervolg afspraak bij ziekenhuis maar mag gewoon terug naar VK. Moet wel rustig aan doen. Wat dus mijn laatste werkweek moest zijn deze week bestaat eigenlijk alleen maar uit mijn spullen ophalen morgen en dag zeggen. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel prima zo. Heb me er vrij snel bij neergelegd dat ik alle controle ineens moest overlaten en dat is vrij bijzonder haha voor zo een planner als ik. Na morgen dus verlof en dan hoop ik ook weer meer te reageren op anderen.

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Bloesem: wat fijn dat het allemaal uiteindelijk toch mee viel. Denk dat dat wel scheelt hoor, je werkdruk verlagen. Hierbij wens ik je vast een lekker relaxed verlof toe! :D

@Bamjolan: nog steeds zo'n last van maagzuur? Getsie! Heb het ook een poosje gehad, maar sinds de kleine zo is ingedaald kan ik opeens weer heel veel eten! Heb ik gewoon ruim 8 maanden niet gekund, dus nou is alles wel errug lekker! :D
    (en voor het eerst in al die tijd zijn mijn ogen niet meer groter dan mijn maag :) )
    Als je kleine nog iets verder is gedaald worden je maagklachten vast ook minder. Hoop het in elk geval wel voor je ;)

15. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    @Tezzz: ik kan me zo vinden in je verhaal over de klachten. Ik heb hetzelfde. Fijn om te horen dat alles gaat goed met jullie frummeltje. En ik hoop voor je dat jullie kindje er dan voor volgende week is. hihi ;)

@Bloesem: meid, lekker toch nu die verlof.
    Je zult zien dat het steeds zwaarder word en je er echt wel aan toe bent om eens lekker tot jezelf te komen. :)

@Sweetlake: heb het idee dat jou baby hetzelfde doet als die van ons. Hier ook erg rustig vergeleken met vorige week. Maar heb zo'n periode al eerder gehad. Ga het morgen maar aangeven bij de vk. Maar het zal er wel weer bij horen :)

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Klavertje: hier is duidelijk het verschil te merken hoor nu de kleine zo is gezakt. De bewegingen werden steeds minder, maar nemen nu (vooral bovenin) juist weer toe. Kleine kan eindelijk de beentjes weer strekken denk ik ;)
    Zoals je zelf al zegt: zal er wel bij horen ;)

Kzou eigenlijk liever zien dat frumpie toch nog ff blijft zitten en nog ff wat doorgroeit :rolleyes: alhoewel manlief ook wel een goed punt had: heb je misschien ook wat minder last tijdens/ na de bevalling. (Na de geboorte van zoonlief heb ik bijna een week uitsluitend op de bovenverdieping gebivakkeerd omdat ik simpelweg niet meer kon lopen :( )

17. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb al een aardig lang bovenlichaam dus hier heeft de beeb genoeg plek gehad.
    Last van echte maagzuur had ik dus niet.
    Morgen ook naar de vk ga t ook aangeven.
    Omdat de kleine zondag ook al wat stiller was en nu weer. :-s
    *edit* hmm daar zijn de knieën weer..wat heeft ze toch gedaan in die tijd dat het stil was...
    Wel weer lief hoor. Ik geniet van knieën!

bamjolan> pfff...ik hoop voor jou dat je je nog wel wat beter gaat voelen. Echt aftellen bij jou he. Hoe zijn je kids momenteel voor je? Wel lief?

tezz> balen zeg op een zenuw. Ik zou je wat van mij willen geven en best wel wat van jou willen hebben. Echt klachten vrij zijn is ook niet fijn want...ben ik nou zwanger? Mensen denken ook echt dat je alles kan. Nou mijn koppie geeft aan dat ik dat beter niet kan doen.

bloesem> fijne verloftijd dan zonder klachten en eiwitten enzo, dat wens ik je toe.

klavertje> vaag he die kids. Maar als ik lees dat als ze ingedaald zijn minder bewegen..nouja ik zie het morgen wel bij me controle hoor.

Heerlijk die zon! Ik heb dan wel extra energie hier.

fairy> geen oplaadbare batterijen?
    Ik ben benieuwd zondag. Ben benieuwd of er meerdere zijn die zeggen dat komt ie. Ik zeg trouwens hier 3 maart.

18. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Energie ? Wat is dat?

Er is al een paar keer tegen me gezegd en voorspelt dat de kleine a.s. zondag komt kijken....
    Morgen zullen we wel zien want dan moet ik naar de gyn ;)

19. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    16 feb om 21:31 ben ik bevallen van een prachtige zoon Aaron Peter Spong. www.spong.babysite.nl voor foto's verhaal staat er nog niet op omdat ik nog veel op bed lig want het persen ging niet goed en was paniek gelukkig nog wel met knip er zelf uit gekregen. Ga nu lekker genieten en vooral bijkomen.

20. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ ilona gefeliciteerd met je ventje!
    mooi kereltje hoor heb even gauw op de site gespiekt.

Deel Deze Pagina