@blue, Kamiel is niet jarig hoor, maar hij is wel de vorige zwangerschap met 37 weken 4 dagen geboren! @Pookie, GEFELICITEERD! Supergoed nieuws. Ik hoop dat het deze keer allemaal goed gaat en je lekker kunt gaan genieten! HIer een grieperig gevoel, net als bij Kamiel de dag voor zijn bevalling. Menstruatiekrampen waren vanmiddag weg, maar nu weer terug na een warm bad. Voel me echt beroerd...hoop dat ze er gewoon uitkomt vanddag! Zit, lig niet meer lekker en het enige wat ik nog prettig vind is lopen. Nou en dat kan ik ook niet de hele dag want dan krijg ik weer pijn in mn bekken. Pfff, wat een gedoe. Sorry voor het geklaag hoor!
o ja, wat zouden jullie doen? Ik heb giga koppijn, maar ik ben bang dat als dit het is ik mijn weeen dadelijk teniet doe door een paracetamol te nemen...
ik denk ook dat een paracetamol het niet tegen houd! weet iemand misschien waarom je poedervormig wasmiddel in huis moet halen? Dat staat namelijk in de lijst van dingen die ik in huis moet hebben van de VL ?
jvd: huh..geen idee. Staat niet bij mij? Misschien biotexx? daphne> nee meid gewoon paracetamol nemen en gaan rusten! Hoofdpijn kan ook komen door onrust en moeheid.
huh? geen idee! Ik heb hier sowieso poeder en vloeibaar in huis (poeder schijnt beter te zijn voor je wasmachine want daarbij blijven minder zeepresten achter in je machine). Bedoelen ze niet dat je neutral moet hebben ofzo? Of soda (voor weken van evt. hechtingen).
Dit staat er allemaal bij! Bedverhogers (klossen), het kraambed moet minimaal 80 cm hoog. * Digitale thermometer (géén oorthermometer) * Niet verplicht, maar wel heel behulpzaam tijdens weeënpijn is een waterzak/plastic kruik, z.n. ook meenemen naar het ziekenhuis. * Poedervormig totaal wasmiddel * Vloeibare zeep in drukflacon (hygiënischer dan stukje zeep) * Plastic kan (om af te spoelen na gebruik van toilet of po) * Pedaalemmerzakken (om afval hygiënisch te verwijderen) * Vuilniszakken * Boterhamzakjes (plastic) in verband met hygiënische verwerking van kraamverband Voor de thuisbevalling komt daar nog bij: * ondersteek/po * 2 plastic emmers * washandjes, handdoeken * toiletpapier * lamp of looplamp (100 Watt) * noodverlichting (zaklantaarn, autopechlamp) * reserve-zekeringen * Eventuele bijverwarming voor de kraamkamer * leg s.v.p. 10 hydrofiel luiers klaar * plastic bak(je) voor water ( b.v. grote maatbeker of sla-bak) * een tafeltje of strijkplank in de buurt van het bed om onze spullen op te zetten. \Is dit bij jullie ook zo?
**************************mamakitty nieuws ************************** 2x naar de wc geweest. Jaimy zijn luier zelf net verschoond! Hij spuugt niet meer. Dus morgen naar huis!
@jvd, geen idee van die poeder. Ik heb het nooit op mijn lijstje zien staan! Daarnet toch maar even de vk gebeld, heb continue krampen. Ze zei dat het normaal is bij een tweede en waarschijnlijk dat het of indalingsweeen zijn of dat mn lichaam alvast wat voorwerk aan het doen is (qua ontsluiting). Ik voel me echt bagger. Ga zo paracetamol nemen en weer in bed liggen. Het straalt helemaal uit naar mn benen, daardoor heel onrustige benen. Net in bad ging het een stuk beter, was helemaal relaxed. Misschien zo nog maar eens onder de douche... Hou jullie op de hoogte!
jaaaa spannend. Jeetje hoezo verlof ik Hahaah met de laptop ook standaard aan met muziek en ik spiek wel eens.
Hey ladies, Succes meiden die allemaal aan het rommelen zijn! Spannend hoor. Merk dat ik toch elke dag even kom spieken! Al 5 beebjes geboren. Gaat nu snel zeg. Gelukkig wel allemaal gezond. Groetjes Judith
@seom, gefeliciteerd met jullie zoontje!!!! Waar blijven die meiden nou? Lieke wil vriendinnetjes! Wat kletsen jullie veel zeg, denk ga het vanaf nu weer bijhouden maar lukt me gewoon niet maar zal zo wel rustiger worden als jullie ook een beebje hebben haha Zal vnv als het lukt ff uitgebreider reageren
owww snoop is lieke alweer 13 dagen wat gaat dat hard ik wil lieke graag haar vriendinnetje geven hoor maar die van ons wilt nog niet zo hard alles goed verder met jou en lieke ? knff
@Jvd: heb je die lijst van de kraamzorg of van de vk? Zit namelijk nog wel eens verschil in (bijv. van de kraamzorg hier moet het bed 70 cm hoog zijn en van de vk's 80 cm. Alleen heb ik het even nagevraagd en vk vond het geen probleem als ons bed op 70 cm stond )
jaaa gat zkr hard allemaal! Lieke doet het super, na een dipje met haar gewicht gaat ze nu helemaal de goede kant op vanmorgen woog ze 2800 gram dus zit ze weer bijna op haar geboortegewicht Suc6 met de laatste loodjes!
@Jvd: dan zou ik het als ik jou was nog maar ff aan de vk vragen. Maar heb je geen bevallingsinfo gehad met de 36 weken? Hier was de lijst eigenlijk het enige wat we een beetje hebben besproken @Snoopy: wat fijn dat het gewicht van Lieke weer de goeie kant op gaat! Sommige kindjes hebben daar gewoon iets meer tijd voor nodig he? (Bij mijn dochter duurde het ook 2 weken ) @Bleu: goh...misschien ben je wel zwanger!