Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    :baby: Geboren.... :baby:

November 2008:
    24 november 2008: Florida13: Robin* (25wk1dag) 805gr - 34 cm
    Helaas is Robin* een mooie vlinder geworden

Februari 2009:
    06 februari 2009: Snoopy: Lieke Jasmijn (36wk2dg) 2865 gr - 48 cm
    06 februari 2009: Radna: Luke Tijn (36wk6dg) 3395 gr - 51 cm
    12 februari 2009: Seom: Mycah James(36wk6dg) 3280 gr - 50 cm
    16 februari 2009: Ilona85: Aaron Peter (38wk1dg) 3455 gr - 49 cm
    16 februari 2009: valentijn14 : Leyla (38wk1dg) 3940 gr - 50 cm
    17 februari 2009: Mamakitty: Jaimy Luca jim (38wk1dg) 3950 gr - 52 cm

Jongens vs meisjes:
    =♂ 4
    =♀ 3

Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de

2. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Gisteren naar VK geweest.
    De controle was op zich goed. Had wat klachten en daar was ze ongerust over.
    Moest ik weer naar de gyn in het ZH. Heb toen weer een uur aan de CTG gelegen.
    De bloeddruk en hartslag van mama en baby waren goed. Ook nog een bloedonderzoek gehad en er was niet iets vreemds te zien. De aanleiding van de ongerustheid was een spoortje eiwit in de urine. (net als verleden week)
    Het kan zijn dat er zich een zw-vergiftiging aan het ontwikkelen is.
    Maar alles was ok.
    De baby groeit nog steeds, ongeloofelijk?!
    Verder heb ik voor de andere klachten vandaag contact opgenomen met de HA.
    Maar die had geen plaats meer mdus moet ik rond etenstijd ff terugbellen.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

heee weer een baby.
    Wow valentijn gefeliciteerd!
    Niet de 14e maar de 16e maarja dat wist je al las ik dat je dan ingeleid zou worden. Nee lijkt me niet de makkelijkste bevalling.

bloesem> maak open...maak open..leuk dat ze je zo verwend hebben. Er zijn plekken waar ze niets doen...ahum...hier dus. :(

jvd en blue> ze zeggen die krampen is voor een goed doel.

daphne>! na gisteren ben ik benieuwd. Heeft te doorgezet? Heeft zij een buddy eigenlijk?

florida> tuurlijk meid!
    helemaal gelijk. Zat er overna te denken om je t pb-en maar vond t moeilijk om dit te vragen. Robin* hoort er ook bij!

klavertje> je hebt me nummer als er wat is...en je moet blijven.
    Sms me!

4. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    @Sweetlake: Ik weet het meid, houd je dan op de hoogte.

@Fairy11: ikke ben ook al 21,5 kilo aangekomen hoor! Alleen je ziet het bijna niet. Ik denk dat ik die 25 ook nog wel haal :(

@Dancinglady: Fijn dat jullie verhuist zijn, alleen wel erg k*t van jullie oude huis zeg! Zucht!

@Twigger: dikke x voor jou hoor meid! Kan je wel gebruiken. Ik hoop dat jullie kleintje v/h weekend al geboren mag worden ;)

@Ster: Ok meid! hihi. Jij ook suc6.
    Volgens mij komt dat kind van ons nog lang niet :( hahaha.

@Daphne: veel beterschap meid! En gewoon para's nemen hoor!

@Ilona: Ik ben blij dat het goed met jullie gaat. En idd bijvoeden is geen schande. Misschien niet wat je je had voorgesteld natuurlijk. Je bent een goede moeder, ook al moet je gaan bijvoeden met een flesje. Geen probleem hoor!

@Valentijn: gefeliciteerd met jullie dochter!

Jeetje een heleboel feb-baby's in ons mrt-topic zeg! :D

@Florida: ja, meis is prima hoor! Robin hoort daar natuurlijk ook bij. Absoluut, zijn we vergeten. Sorry ;)

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey meiden, niks doorgezet hier hoor. :( Heb sindsdien ongelovelijk pijn in mn heupen tijdens het slapen. Dus ben nu elk uur wakker...om te draaien en na een uur vervolgens weer wakker te worden om te draaien. Daar wordt je wel moe van hoor! Mn vriend zei ook dat ik kreunde in mn slaap, dus zal er stiekem tijdens het slapen ook wel last van hebben maar niet zo erg dat ik elke 5 minuten wakker word.

Ben er nu echt wel een beetje klaar mee. Die voorweeen waren waarschijnlijk toch van het indalen, na die paracetamol heb ik er bijna geen last meer van gehad. Ga nu in ieder geval proberen geen pijnstillers meer te slikken, want ik ben echt bang dat ik de bevalling daar alleen maar mee uitstel.

@valentijn, gefeliciteerd met je dochter!

@sweetlakecity, heb geen buddy, dus jullie horen het pas als ze er echt is! :) Maar er staat hier altijd een laptop aan, dus kan in ieder geval wel doorgeven dat het begonnen is als het zover is (en ik er de 'puf' voor heb! hihi).

@florida, ja LOGISCH dat je jezelf erbij hebt gezet! Jullie horen er ook bij! Stom dat we jou vergeten zijn. sorry! :oops:

6. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi hoi!

Alle mama's: gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby!
    @Daphne: ik heb hetzelfde in bed: zere heupen, maar ook rug en onderbenen :( Ik zou wel langer kunnen slapen, maar door de pijn in mijn lijf, moet ik er vroeg uit.
    Ik kom steeds nog flink aan elke week, sneller dan in de eerste twee termijnen. Zit nu op een totaal van vijftien kilo, dat is ok, maar ik hoop niet dat er nu nog wekelijks een kilo bij komt...
    Verder ben ik nu, sinds deze week, echt enorm moe, ik kan echt weinig meer, alleen een beetje bank hangen, dat vind ik wel een beetje frustrerend.
    Ik heb nog niet veel last van indalingspijn of veel harde buiken. Af en toe een dagje zeurderige buikpijn onder in de buik. En af en toe een harde buik.
    Het is nu wel spannend he, het kan nog drie weken duren, maar ook nog vijf! Of korter kan ook, hoewel ik dat niet verwacht, aangezien ik nog geen last heb van voorweeen (zijn dat harde buiken? of heb je dan ook pijn?) of verlies van slijmpropjes e.d.).
    Iemand nog leuke tips voor thuis om de dag door te komen?

Groetjes Tante29

7. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Florida, Sorry meid !!! :oops: schaam mij diep !
    Stom dat ik jullie lieve Robin niet op de lijst heb gezet.

Gaat het goed met jullie ?

8. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    -Klaver, ik heb volgens mij precies hetzelfde als jou. Dat vk ongerust is over ontstaan van zwangerschapsvergiftiging maar dat de testen dat gelukkig niet uitwijzen.

- Sweetlake, dat is echt jammer dat ze er op jouw werk niets aan hadden gedaan. Misschien krijg je wel iets leuks als de baby geboren is?

9. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Heb een vraag over het kopen van een matras voor in het ledikant. In de winkel adviseerden ze om zo een Aerosleep matrasje erbij te kopen (zou wiegendood helpen voorkomen). Is dit handig/nodig? Of zeggen jullie dat een gewone matras volstaat?

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb gewoon een normaal matras.
    Hoe lullig t ook klinkt, wiegendood is breed en hangt van vele factoren af.

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    De kraamzorg instantie weigerd hier er zelfs mee te werken.
    Ze hebben me verteld dat ze twijfelen over de veiligheid van Aerosleep.
    Hier dus een gewoon matrasje.
    Maar misschien kun je even bellen met je kraamzorgburo over wat zij adviseren.

12. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @bleu, op zich gaat het wel met me. Deze periode is natuurlijk extra moeilijk voor me. Ik betrap mezelf erop dat ik steeds bij jullie stiekem kom kijken. Het gekke is, als ik zie dat er al baby's geboren zijn, doet me dat pijn om te zien. (vind t super voor jullie hoor begrijp me niet verkeerd). Maar ondanks de pijn, zoek ik het toch op. Alsof ik mezelf nog meer wil kwetsen. Raar vind ik dat...
    Er zijn helaas nog genoeg momenten dat ik erg moeilijk heb.

13. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Wij hebben wel een aerosleep matrasje gekocht, het was niet extreem veel duurder dan een ander goed matrasje, het gaf ons een geruststellend gevoel.
    Je hoeft er niet per se de hoeslakentjes van aerosleep bij te kopen, jersey hoeslakentjes zijn net zo goed, deze zijn ook ademend.

Liefs tante

14. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ohhh ik vind het zo knap van je dat je ons durft/kan bezoeken.
    Natuurlijk wil je jezelf niet meer kwetsen. Je bent gewoon toch een beetje nieuwschierig naar hier en ondertussen ook verdrietig hoe het met Robin is afgelopen. Dat is heel normaal hoor!
    Misschien hoort het er wel gewoon een beetje bij en gewoon huilen als je daar zin in hebt! ;)
    Het is niet niets wat jullie overkomen is.

15. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    ‘Florida@

Meid, raar is het zeker niet.
    Ik denk dat ik hetzelfde zou doen, hoe confronterend het ook is.

Ik hoop dat je straks (na maart) iets meer rust krijgt.

Als je eens lekker van je af wilt schrijven hier bij ons, gewoon doen hoor !
    Ik, en ik denk nog vele met mij denken nog vaak aan jullie en jullie vlindertje Robin.

Ik zou je het liefst nu een dikke hug geven, dus bij deze..

Liefs blue

16. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Aerosleep is echt een geweldige uitvinding!
    Het is vooral een goede uitvinding voor de fabrikant.
    Lekker op het emotionele gevoel inpraten en zo zorgen dat ongeruste moeders het massaal kopen.

Demelza was een buikslaper, toen hebben wij hem wel aangeschaft omdat het echt scheelt. Het is veiliger, maar ik zou nooit durven te beweren dat het hiermee niet mis kan gaan.

Florida... dikke kus voor jou! Dit is ook niet makkelijk voor jullie!

17. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    ** neemt de dikke hug aan, en laat een traantje **

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @Florida, tuurlijk hoort Robin* er ook bij! Ohw wat lijkt het me nu moeilijk voor je :( Vind het heel knap dat je hier toch nog durft te komen kijken. Hoe gaat het verder met je? Voor jou en Robin* een hele dikke knuffel!

Jeeee Lieke is geslaagd voor de gehoortest :D en woog vanmorgen al 2820 het gaat zooooo goed!

Ik heb me vandaag eindelijk eens gewogen ff bij mn ouders we hebben namelijk geen weegschaal. Schrok er wel van was 62 kg met kleren aan.
    Gewicht voor ik zwanger was was 63 kg. Ben gewoon in 2 weken tijd weer op mn eigen gewicht. Ws zelfs afgevallen.
    Daar doen de meeste een moord voor en ik moet juist opletten dat ik niet teveel afval. Wist niet dat dat door BV zo hard kon gaan.

Nu maar veel lekkere dingen eten ohw ohw wat een straf :)

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Florida natuurlijk hoort je meisje en jij ook bij ons!
    Ik denk nog heel vaak aan jullie.

Meiden, de pijn die ik vannacht had is terug en word heftiger.
    Zolang t geen harde buiken zijn is t niet erg toch?
    Ja, ik voel me een beetje een zeurpiet om weer te gaan bellen...
    Het zit in onderbuik en onderrug...auw auw....
    Wel constante pijn overigens.
    Althans, dan trekt t even weg en zit er weer eventjes...op de fiets verging ik al van de pijn..

20. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Valentijn14 Gefeliciteerd met Leyla!
    Wat groeit de lijst snel he!

Tezzz ik heb op het moment bijna niks anders te doen dan de babywas en de babykamer inrichten, dus dan schiet het in een weekje toch aardig op moet ik zeggen.

Daphne jammer dat het niet heeft doorgezet. Beterschap!

Ilona wat vervelend dat je borstvoeding niet goed wil lukken. Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie.

Bloesem wat heerlijk dat het goed gaat en dat je zo'n mooi afscheid op je werk had. geniet van je verlof!
    Ik heb een gewoon matras, voor dingen zoals een aerosleep hebben wij geen geld.

Florida heel goed van je. Robin hoort ook zeker thuis op de lijst!
    Ik kan me voorstellen dat dit even een extra moeilijke periode voor jou is. Hele dikke knuffel voor jou!

Tante29 creatieve dingen helpen mij de dag door als ik me verveel, maar dat komt maar zelden voor. Iets moois maken voor op de babykamer bijvoorbeeld.

Snoopy wat fijn dat Lieke is geslaagd voor de gehoortest! En eet maar veel lekkere dingen zou ik zeggen. Ik hoop dat ik mijn oude gewicht ook weer terug krijg.

Klavertje beterschap voor jou en hopelijk komt de kleine snel.

Ik heb de laatste dagen ook zo veel zin om mijn beebje in mijn armen te houden. Ik kan niet wachten tot het zo ver is :D

Deel Deze Pagina