Maart 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaKitty, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé meiden!

Hier ook erg blij met het bedzeiltje, NOT! Zodra je je omdraaid krult het op en lig je weer op allerlei plooien, erg frusterend! En idd erg warm :oops: terwijl ik 's nachts al bijna niet meer onder de dekens ligt...
    Daarnaast hebben wij ook een bospring en hebben wij geen klossen onder ons bed, maar manlief heeft houten balken eronder geschoven, omdat klossen veels te hoog werden :rolleyes:

Ook ik slaap helaas erg slecht, maar kan wel op zowel mn linker als rechterzij liggen. Maar draai echt 100x per nacht, want als ik te lang op 1 kant ligt krijg ik weer last van mn heup. Pff, wat een geklaag hé... ;)

Knap & Plop zou ik ook niet weten waar dat vandaan komt. Wel hoor ik het af en toe borrelen, net of ukkie een boertje laat ;)

Hebben jullie trouwens al je vluchtkoffertje klaarstaan voor het geval je onverwachts naar het ziekenhuis moet, terwijl je thuis wilt gaan bevallen?
    Ik heb eindelijk vanavond alles klaargezet, dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken. Hoop alleen niet dat ik mn koffertje nodig heb...

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

borreltje...ik heb het als ik daarna een windje moet laten hahaaaa ;)

Zeiltje bij de hema meiden. Waterdichter molton ook als je nog incontinent dreigt te worden.

tja die knakjes enzo...schaambod? Zou t? Hier ligt ie erg diep dus zou ook andere botten kunnen zijn. Ze zeiden dat de kleine bijna tegen me rug kan schoppen.

Heb trouwens geen idee meer hoe die ligt. Als blijkbaar de lig kan nog steeds kan verschuiven?

3. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ja, het zeiltje....dat heeft precies 1 nacht op ons bed gelegen! Daarna weg gedaan, dan maar nat! :) Ging ervan zweten, kraakte aan alle kanten en bleef inderdaad voor geen meter liggen! Het MOET ook niet, dus dat scheelt weer. hihi.

@pippilotti, gefeliciteerd met de 37 weken! :D

@joyce82, Altijd handig om dat koffertje klaar te zetten. Scheelt een hoop georganiseer als je het toch wel nodig dreigt te hebben!

@twinnie, 6 keer uit bed?! Jemig hey, nou dat haal ik echt niet hoor! Hooguit 3 keer, maar dat is het!

@bloesem, fijn dat alles goed is en je gerust gesteld bent!

@dancinglady, maak je een foto voor je album? Ben erg benieuwd naar je bedankjes!

@Tezzz, bezig bijtje! haha. Mij niet gezien hoor...ben blij dat we gewoon de gegevens doorbellen en na 2 dagen de kaartjes kunnen ophalen. Maar vind het prachtig dat er meiden zijn die dit zelf doen. Mijn beste vriendin heeft het ook gedaan bij haar zoon. Ik kreeg een op maat gemaakte kaartje met een foto van haar zoon in mijn armen op de voorkant. ZO leuk! :)

Vanmiddag erg lang geslapen! Ik was om 13:00 gaan slapen met het idee 1 uurtje, wordt vervolgens om, let op: 16:45! wakker! :confused: Heeft me een wel goed gedaan.

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Irritant he, dat gezweet op dat zeiltje? Hier ook. Maar het schuift bij ons niet. Ik heb zo'n waterdichte hoes gehaald, die dus om de randen van je matras valt en wel redelijk strak blijft zitten.
    Ik vond het alleen nog zo veel kraken dat ik er nog een molton overheen heb gegooid. Zo'n lekkere warme :( ...misschien was dat laatste niet zo'n heeeel goed idee, want het is zonder dat ding al warm zat denk ik ;) :) ...aan de andere kant...het zweet trekt wel beter in de molton natuurlijk :rolleyes: ...ben er nog niet helemaal uit wat nou wijsheid is geloof ik :rolleyes: :oops: :)

@Joyce: ik had m'n tasje ook klaar met 37 wk.

Wat hebben jullie er trouwens allemaal ingegooid? Ik alleen het hoogst noodzakelijke voor beeb en mijzelf.

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Daphne: was je vast moe ;)
    Heb de geboortekaartjes gewoon van de drukker hoor, heb alleen de kleine traktatiekaartjes voor de kids zelf gemaakt. En met een scanner, een lappie en een printer kom je al een heel eind ;)

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

tezz> ligt hier ook een molton op.
    Ik moet toch nieuwe halen. Straks als de kraamzorg me bedje opmaakt wil ik niet die vieze dingen daar nog hebben en zeker niet waar ik dus mega in zweet.

Daphne> hopelijk slaap je vanavond heerlijk. Ik heb na zulke lange dutjes geen nachtrust meer. Ik duim voor je.

Vluchttas...ahummm ja...geen idee hoe en wat. Ik neem altijd teveel op vakantie mee dus nu ook.
    Stel ik moet in het ziekenhuis liggen dus daar extra spullen mee. Moet je badjas nou mee?
    Boekje voor me man, flesje drinken, dextro, sultana's. Inwikkeldoeken voor de beeb, kleertjes en extra kleertjes voor de baby. Fototoestel...
    uh...slippers. mini's voor onder de douche, om make up eraf te halen, tandenborstel want stel ik moet zo spugen van de weeën. (please niet)
    Ik moet nog een mooie pyama voor thuis of daar. Zo eentje met knoopjes makkelijk voor de bv.
    Maar ik trek dit nooit meer na me kraamweek aan. Dus ik zoek een goedkope.
    Ben nog hard opzoek. heb wel iets moois gezien bij de hunkemoller en die trek ik wel hierna nog aan.

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Sweetlakecity: Ik heb echt het minimale ingepakt hoor! Voor 1 dag. Komt er meer bij, dan kan manlief dat makkelijk later ophalen.
    1 complete set kleertjes voor de beeb + pakkie voor buiten, slofjes, mutsje en een paar luiers. En voor mijzelf een pyjama met knoopjes, hemd, zo'n net-onderbroek (Ik had er nog 1 van m'n vorige kraampakket), sokken, voedingsbeha en een paar mini's douchegel en bodymilk. Dat heb ik in m'n nieuwe luiertas gemikt en in de maxi-cosi gezet. Dextro is daar ook wel te halen en een boekje heeft manlief zelf wel in de tas. Maar ik ga er dan ook van uit dat áls ik nu nog naar het zh zou moeten, dat dat waarschijnlijk hals over kop zal zijn en er niet veel tijd zal zijn om nog boekjes te gaan lezen enzo. ;)

8. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @sweetlake, ja hoop dat ik inderdaad ook gewoon goed slaap vanavond! Denk het wel, want ben gewoon nog niet helemaal gezond. hoe gaat het met jou en slapen inmiddels?
    Enne, wat spugen betreft,ik hoop datjij het niet meemaakt, maar het merendeel van de vrouwen spuugt tijdens de bevalling. Wil je niet ontmoedigen, maar probeer jezelf er niet gek mee te maken hoor. Als het gebeurt ben je na het spugen inmiddels alweer met iets heel anders bezig (pijn wegpuffen!). ;)

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Daphne: is dat zo van dat spugen? Nooit geweten! Nooit gedaan en ik lees er ook pas de laatste tijd iets over eigenlijk :rolleyes:
    Zal wel zijn omdat je dan veel pijn hebt of zo? Ben wel eens behoorlijk misselijk geworden na een valpartij :rolleyes:
    hmm...interessant... (zo hoor je nog eens wat ;) )

10. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik heb nog niet eerder overgegeven tijdens het bevallen....

Ik ben nu net even in bad geweest, het is gewoon niet leuk meer zo vol dat ik zit en verkouden en zo voort...

maar ik ga neer bed dames, trusten :D

11. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    @Spugen: Spugen doe ik de hele zwangerschap al, dus die paar keer kunnen er dan ook nog wel bij. Ik kan soms nog niet normaal een tandenborstel in mn mond steken, dan weet ik niet hoe snel ik die tandpasta weer uit mn mond moet krijgen, haha.

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Spugen... ehm... al 39 weken. En dat zal ook wel bij de bevalling.

Veel vrouwen spugen rond de 8 cm, als het einde in zicht is.

Las dat iemand luiers mee nam naar het zkh.
    Dat is dus niet nodig, die hebben ze in het zkh wel voor je ukkie.

Wij hebben gisteren weer een proefdruk van het kaartje gehad, maar hij is gewoon weer niet goed. Ik word er schijtziek van.
    Ik heb een gekalibreerde monitor, dus kleuren van mijn foto's zijn ook de echte kleuren. Maar hun drukkerij is dus duidelijk niet gekalibreerd. Wat knalrood is bij mij is dus echt roze bij hun.
    Ik heb al geprobeerd mijn kleurprofiel mee te sturen, maar daar doen ze dus niets mee.
    Dus nu mag ik zo op het laatst nog op zoek naar een andere drukkerij... zucht!

13. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Goede morgen,

Ik moet zo naar de verloskundige.
    Vandaag 39 weken !!!!

*reageer straks even *

14. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    goeiemorgen!

@ evelieveling...meid wat leef ik met jou mee... net ef op het andee forum je verhaal gelezen... wat een gedoe! En valse ontsluiting?NOG NOOOOIT VAN GEHOORD! snap neit waarom ze jou niet daar houden en de boel opwekken en die kleine uk gewoon halen! ik snap dat je er helemaal doorheen zit!

@ blue! gefeliciteerd met je 39 weken!

@ all

Weer een kutnacht gehad.kon de slaap niet vatten.. en om nog even terug te komen op dat zeiltje...... nou mijn bed zit weer in de was! dIE KEREL VAN MIJ IS ECHT NIET NORMAAL! hele bed was zeiknat!gatverdamme!

15. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    JVD, dat klinkt inderdaad niet fris. Hier wilde ik volgende week het zeiltje erop gaan leggen maar begin nu een beetje te twijfelen na al jullie "positieve" verhalen erover. Zeker omdat mijn vriend ook zo een zweter is haha.

16. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    SORRY MOEST ER FF OM LACHEN....

Hier ook een $%^$%^$nacht achter de rug, mijn man zweet ook wel, maar hij was gelukkig niet zo nat, maar ik weet wat je bedoeld!
    Ik ben nog zoooooooooow moe, ik moet nog boodschappen doen, krijg vandaag de nieuwe eetstoelen de 2 jongste moeten naar de tandarts pfffffffff maaaaaaar 1 lichtpuntje, mijn man werkt op woensdag van 08:00 tot 23:30 en dat werd vanochtend vroeg afgebeld dus hij is dan om 19:00 thuis, scheelt weer!
    Hij moet dan wel het hele weekend werken maar zo gaat het nu eenmaal in onze bedrijfstak....

Bleu, van Harte met je 39 weken! En succes bij de VK

Evelieveling, das heel vervelend, ik hoop dat het snel over is! (dat spugen dan)

xlns, dus ook geen mentos voor jou?

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

jvd: waarom haal jij het zeil er niet af elke dag je bed op en afhalen en wassen lijkt me ook niet de bedoeling.als je gaat bevallen is het er snel genoeg op gelegd door vk en vruchtwater.. tj a dat risico zou ik dan gewoon nemen.

ik heb mijn vluchttas al klaar staan sinds 30 weken en ook al 4 x gebruikt :(
    wat zit erin
    - 2 pjama's (die ook passen met je dikke buik)niet te dikke
    - losse jogging/huispak broek
    - slippers
    - mouwlooshempje (is warm in ziekenhuis)
    - korte mouwen hempje 2 x slaap ik in, kan niet alpen met wijde dingen aan
    - tens
    - sluitlaken
    - 2 voedingsbh's
    - 3 onderbroeken
    - 1 gewoon shirt voor naar huis gaan(met huispakbroek), anders is het te koud mochten de kleren van binnenkomst vies zien.
    - toilettas (ook scheerspul, wel prettig als je in mouwloos shirt zit ;) )
    - dextro en sultana, ga er niet vanuit dat er wel wat te krijgen is in ziekenhuis voor je man! is vaak niet zo!
    - korte broek + slippers voor man , ik heb een slechte rug en wordt aangeaden veel ween op te vangen onder douche , zo kan hij als ik dat wil er bij komen staan om me te ondersteunen..of dit gebruikt gaat worden geen idee, maar kan het maar bij je hebben, anders moet ie in zijn blote toges :)

voor de baby:
    -2 pakjes 50 en 2 pakjes 65 incl. sokken, mutsjes, rompertjes, dit vanwege grootte kans vroeggeboorte. Dus kans dat we langer als 1 dag blijven en zo hoeft manlief niet perse de eerst naar huis om extra kleertjes te halen en we weten niet hoe groot ie dus gaat zijn.
    - inwikkeldeken in tas en lodger bunker in auto.
    - fototoestel zit hier ook in.
    - maxi cosi in de auto.

18. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    @mimi

Ja denk dat ik et er maar af haal. of halverwegfe leg.. ik heb er namelijk geen last van.. maar zou het zonde vinden als mijn matras nat word... heb gehoord dat het ook niet zo lekker ruikt dus wil het risico niet nemen dat mijn vliezen breken..
    Je hebt veel mee in je vluchtkoffer! Ik lang niet zo veel... denk dat ik hem zo nog maar eens goed ga nakijken.... maar hoop dat ik gewoon thuis kan blijven:)

@ fairy
    haha ja lach er maar om! als je vriend midden in de nacht tegen je aan komt liggen omdat ie het koud heeft omdat ie in zijn eigen zweet ligt te dobberen dan is het niet zo grappig.... maar goed... nog effies en dan is het voorbij!
    Vervelend dat je het zo druk hebt! Maar wel lekker dat je ventje vroeg thuis is! MAar wel weer jammer van eht weekeind! In welke bedrijfstak werken jullie?

19. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Opwekken mag bij mij helaas niet.
    Gezien de eerste met een keizersnede is geboren wekken ze een volgende niet snel op. Want je forceerd een lichaam en hierdoor heb je meer kans op het scheuren van het litteken.
    Ze wekken na een ks alleen op als er gevaar is voor de baby. Dus helaas...

Vandaag ga ik bellen met een ander ziekenhuis en hulp vragen bij de vk praktijk.

20. jvd

jvd Actief lid

21 jul 2008
    263
    0
    0
    @ evelieveling...

goed idee om een ander ziekenhuis te bellen... hoop dat er wat uit komt!
    succes!

Deel Deze Pagina